Babinec – Domažlice 16.8.-23.8. 2003

Zpráva o akci neformálního sdružení důchodců humpolecka. Není třeba sedět doma a nadávat, stačí chtít. Babinec funguje pavidelně už nějaký ten rok, vše si oranizují rentiéři sami a jsou jedním z nejaktivnějších spolků v Humpolci. Při tom od města či jiných subjektů nedostávají ani korunu na svou činnost a společné akce mají skoro každý týden.

Odjezd 16.8. vlakem v 7,00 hod. do H.B. Odtud dále přes Prahu, Plzeň do Domažlic ve 14,50 hod. Ubytování až v 15.30 hod. pí Borovičková na nás zapomněla, bydlíme v internátě zdravotní školy v centru města na Chodském náměstí. Odpoledne prohlídka města a místních restaurací. Večer se jdeme podívat na ponocného.

17.8. vlakem v 7.36 hod. do Klenčí a Bárovou stezkou na Výhledy – socha J. Š. Baara, dále po červené na Hrádek-Kozinův pomník, pokračujeme až do Újezda, zde si prohlédneme jeho rodný dům. Trošku pršelo, ale my se vracíme do Domažlic za krásného počasí. Někteří ještě vyrazili na nedaleký Svatý Vavřineček – je zde pusto, chátrající kostel, hotel zavřený, jsou tu jen kozy, koně, lamy, pávi a slepice. Náladu nám zlepšily krásné výhledy.

18.8. dnes jdeme na Chudenickou vrchovinu – nejvyšší vrchol Koráb, vlakem v 8.16 hod. do Dobříkova. Po žluté stoupáme až na Koráb. Trochu nám po cestě prší. Z rozhledny už dobrá viditelnost, po malém občerstvení pokračujeme po zelené až na křižovatku značek – dále jdeme po červené na zříceninu hradu N. Herštejn. V okolí je mnoho červených bobulí, později jsme zjistili, že jsou to odkvetlé konvalinky. Pokračujeme do Podzámčí, odtud jde část Babince rovnou do Kdyně a vlakem do Domažlic, ostatní přejdeme na zelenou, která vede na zříceninu hradu Rýzmberk, z věže jsou krásné výhledy, mají zde dobře chlazené pivo, specialitu-preclíky a výbornou medovinu. Po dobrém občerstvení scházíme do Kout na Šumavě a vracíme se vlakem v 16,10 hod. do Domažlic.Večer prší.

19.8. jdeme na Čechov, vstáváme brzy, v 5,50 hod. odjíždíme busem do Klenčí, ještě se svezeme jiným spojem do Capartic a vydáváme se po červené na Čechov. Je zataženo a začíná mrholit. Pro velikou mlhu se po chvíli vracíme do Klenčí. Prohlédli jsme si muzeum J.Š. Baara, tamní hřbitov
– pochováni J.Š.Baar, J.Jindřich a Jan Vrba, také jsme se byli podívat na výrobu tradiční chodské keramiky-ruční výroba. Koupili jsme si zde krásné věci na památku. Odpoledne se vracíme do Domažlic. Jsme trochu smutní, že se nám tento výšlap nevydařil, navečer je krásně.

20.8.vydali jsme se na Starý Herštejn a do Pivoně. Vlakem v 7,36 hod. do Klenčí, odtud po modré na Sádek, zde přejdeme na červenou a pokračujeme na Haltravu, Škarmanku až do Vranovského sedla, odtud si odskočíme dále po červené na zříceninu hradu Herštejn – prudké stoupání a na konci nás čekají jen zbytky věže. Vracíme se a pokračujeme po zelené do Pivoně. Osada se zchátralým klášterem augustiniánského řádu – začíná se opravovat. Z Pivoně jdeme do Postřekova na vlak, cestou se občerstvujeme ostružinami, viděli jsme i mohutnou zříceninu hradu Přimda. Tuto část nejdeme všichni, někteří jeli busem z Pivoně.

Čtěte dále:   Trestní oznámení odložena jako neodůvodněná

21.8. vlakem v 7,36 hod. do Bělé nad Radbuzou – výchozí místo dnešní trasy. Zmínky o ní už v Kosmově kronice, dějiny spojeny s královským hradem Přimda, kamenný most přes Radbuzu. Vydáme se po modré přes Waldorf do Železné – dnes skoro zaniké pohraniční mestečko, první zmínky o ní v r.1601, dnes je tu přechod Železná-Tillyshanz – velká tržnice – samí Vietnamci. Po občerstvení se vracíme busem do Bělé a vlakem do Domažlic.

22.8.busem do Horšovského Týna – prohlídka krásného parku a samotného zámku trvá 4 hod. Ještě jsme si prohlédli město, občerstvili se a jeli do Domažlic. Zde jsme ještě vylezli na obě věže pokochat se naposledy krásami zdejšího kraje, prohlédli si Špilarovy obrazy, v galerii nakoupili dárky a šlo se balit. Vše jsme nestačili prohlédnout bylo zde mnoho zajímavého a času málo, také všechny trasy jsme neabsolvovali společně, každý si vybral o co měl zájem.

23.8. vstáváme brzy, vlakem v 6,08 hod. do Plzně, přestup na Prahu. Je zpoždění. Praha Smíchov několik minut po desáté sedíme ve vlaku na H.B. Už jsme klidní a těšíme se domů. Humpolecké nádraží 13,00 hod. čeká zde Mařenka Hranáčová, která s námi letos poprvé nebyla a stále na nás doma myslela a putovala s námi alespoň po telefonu. Děkujeme jí za připravené trasy a vyhledané spoje, vše klaplo, jako vždy .Doma zůstal také Pepa Jelínek, který byl na vážné operaci, všichni mu přejeme hodně zdraví a příští rok ho rádi uvidíme s námi na tůrách. Letos s námi byli dva noví členové – pí učitelka Alena Procházková ze Želiva a pan Pavel Duba z Humpolce, snad jim s námi bylo dobře a moc jsme je „neutahali“. Celkem jsme nachodili asi 80 km.

Učastníci: Jenčová, M.Jenč, V.Valenta, J.Kalinová, H.Blažková, M.Jelichová, L.Jelich, J.Ludvíková, J.Maryšková, J.Pavlasová, V.Starý, O.Duba, P.Bártlová, L.Rokoská, Z.Vincencová, M.Procházková, A.Hralová, M.Kolářová, J.Machyánová, M.Navrátilová, B.Honzík a Vrát’a Matoušková, A. Pecháčková a Nikolka.