Otevřený dopis Marianu Pavlovi Sokolovi, okrskovýmu vikáři vikariátu Humpolec

34

Přišlo nám do redakce mailem s žádostí o zveřejnění.

Pane vikáři,
jako věřicí člověk vyjadřuji hlubokou nespokojenost s Vaším hrubým chováním vůči lidem, obvzláště vůči jednomu člověku, který chodí na Vaše mše. Slyšel jsem na internetu část nahrávky, kde při žádosti o svatbu nabízíte jeho nastávající manželce, že jako křestanka si má rozmyslet svatbu s ním a když se za něj neprovdá, tak má u vás flašku alkoholu. Ten Váš zlomyslný smích slyším ještě dnes. Hluboce to mnou otřáslo.
Při odchodu ze svaté mše, jsem pozoroval jak ho i s manželkou slovně napadla starší paní a nejvíce mě dojalo, jak bezostyšně se přiznala, že o této její akci víte a souhlasíte s ní. 
Přibližně měsíc po této akci jsem při procházce zahlédl opět tohoto člověka a jaké bylo mé překvapení, když ho opět slovně napadli dva lidé, kteří chodí v neděli na mši a dost často je zahlédnu jak s nimi někde diskutuje. Pak je jasné, kdo je vybízí k takovýmto akcím.
Nějak mi Vaše činy nejdou dohromady s tím, co jako kněz máte pro nás představovat. A nejen mě, ostatní už si mezi sebou šeptají, co je to za kněze, který při mši svaté, dokáže přímo oslovit jednoho člověka s tím, že jestli ho ještě jednou uvidí v kostele, tak na něj zavolá policii. Až se zavede znova inkvizice, tak se určitě přihlaste, protože máte v sobě tolik zloby, že tuto funkci by jste zastával zodpovědně a velmi by Vás bavila, protože pro ni máte dispozice.
Tímto vyzívám vaše kolegy, nadřízené a podřízené, aby nezavírali oči nad tímto Vaším chováním. 
Tímto vyzívám všechny lidi, aby dali najevo nesouhlas s Vaším chováním a začali navštěvovat mše, které nesloužíte Vy.
S pozdravem
T. Strnad
Humpolec
Čtěte dále:   Báječné léto s muminky

Axl

34 thoughts on “Otevřený dopis Marianu Pavlovi Sokolovi, okrskovýmu vikáři vikariátu Humpolec

  1. Pan Sokol si v Humpolci hoví už opravdu dost dlouho,zatímco jeho kolegové z jiných far v okolí už minimálně dvakrát byli přesunuti i do jiných krajů,pan Sokol,starý to konzervativec tu dál sedí. Je to trochu zvláštní.Vedení diecéze v Hradci je s ním si spokojeno.

    1. Pan Sokol patří pod Premonstráty ze Želiva. Jinak obrovský problém s ním měl v roce 2004 a 2005 pan Standa Kotyza a i humpolečtí podnikatelé. Tehdy o tom v několika článcích informoval i tisk.

      1. Tento spor s p. Kotyzou se týkal jeho darovaných varhan. Sokol zašel tak daleko, že si přivedl i právníka na schůzku s p. Kotyzou a městem. Dokonce je to napsané i v kronice města Humpolce.

        1. Řád s tim nemá nic společného.Premonstrát ze Želiva třeba dnes funguje v okolí Trutnova i Litoměřic nebo Moravy.
          Jestli s ním není spokojeno víc farníků,je možné žádat církevní papaláše na diecézi o jeho přesun jinam. Podobnou akci zorganizovali farníci asi před jedenácti léty v Jiřicích a místní farář se pakoval za pár dní.

          1. V Humpolci chodí do kostela stejně povětšinou jen starší lidi a ty jsou už tak zmagoření z toho, že jim nevadí nic, ani pedofilní faráři. Se pak modlí za to, aby jejich vnuk, pravnuk nebyl mezi těmi co jsou zneužití, a u ostatních dětí je jim to jedno.

          2. Konečně na Humpoláku zas nějaká téma, kdy je možné si pěkně zanadávat a do někoho kopnout. Není vám divné, že otevřený dopis nenapsala ta dvojice, které by se to mělo týkat, ale někdo, kdo slyšel něco na internetu (už i rozhovor s panem farářem se nahrává, co kdyby se to hodilo) a zahlédl skupinky lidí, jak si o něčem povídají? Tohle mi většinou připomíná: „Jo, konečně na pana faráře něco vim a můžu si do něj kopnout.“ Stejně tak všichni pisatelé komentářu určitě chodí pravidelně každou neděli do kostela a pomáhali pravidelně se stavbou varhan a mají tedy všechny informace co se na faře dělo a děje. Pěkný den. Pavel Koubek

          3. Souhlasím s Vámi pane Koubku, navíc (jak je zvykem) si zde kope každý pouze anonymně. A taky je zajímavé, co lidí má takovou péči o místní farníky, přičemž jsme prý nejateističtější národ v Evropě. Spíše je to nutkání velké části lidí se „odborně“ a hlavně veřejně vyjadřovat úplně ke všemu.
            Karel Kratochvíl

          4. A to všechno protože:
            – jsme postkomunistická střední Evropa
            – navíc Čechy
            – navíc Humpolec

            Proto se nelze ani tématu, ani komentátorům divit.

          5. p. Koubku, můžu Vás uklidnit, že to co napsal p. Strnad je bohužel smutná pravda. Určitě Vás zajímá jak to vím, ale to je proto, že já jsem jeden z té dvojice o které se tam píše. Byl jsem slovně napadan z fanatizovanou starší paní, která ani neskrývala, že ji poslal farář Sokol. To druhé slovní napadení jak popisuje p. Strnad se též stalo. Tohle je malá část toho co jsem s nimi zažil a ještě zažiji. Oni ukazují jak je jejich víra násilná.

            A co jsem zažil při žádosti o svatbu, tak to doporučuji si vyslechnout záznam, který je na internetu, se zasmějete co dokáže člověk říci a jak dokáže být zlý a nenávistný.
            Radek Sedlák

          6. Žák ve škole vytočí pana učitele, který neudrží nervy na uzdě a dá mu pohlavek. Pan učitel netuší, že byl vytočen úmyslně a že je natáčen na kameru. O přestávce běží žák za ředitelem a křičí: „Vyhoďte pana učitele, protože nás mlátí!“ a druhý žák mu to horlivě dosvědčuje. Takhle mi připadá vaše jednání a jednání pana Strnada. Víru považujete za násilnou, v Boha nevěřitě a věřící lidi považujete za fanatiky. S tímto názorem jdete na faru žádat o svatbu v kostele a když vás pan farář odmítne, tak zveřejníte tajně nahraný rozhovor na internetu. Myslim si, že i lidé, kteří v Boha nevěří nemohou považovat toto jednání za normální a slušné. Být panem Strnadem (jestli to nejste vy sám), došel bych se na základě vámi napsaných komentářů panu faráři za dopis omluvit. Pěkný den Pavel Koubek

          7. Teta Kateřina ze Saturnina by řekla: „Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.“
            Byla jsem nějakou dobu zaměstnána jako pastorační asistentka, tak si troufnu se vyjádřit k tomu, co píšete. P. Marian Sokol je člověk jako každý jiný a jako každý má své přednosti i nedostatky. Já je mám taky. Vy ne? Ale rozhodně má jednu přednost, kterou autor dopisu postrádá. Je přímý a jedná férově. I když tím třeba může vyvolat nelibost, to připouštím. Ale já mám takové jednání radši než jednání za zády, třeba formou otevřeného dopisu na internetu. Chcete řešit, a nebo uškodit člověku? Myslím, že spíš to druhé a takové jednání odsuzuji. Blanka Koubková

          8. Mimochodem, v otevřeném dopise by neměly být hrubé chyby, zopakujte si vyjmenovaná slova po Z. 🙂 Koubková

          9. Pane Sedláku, chcete tu diskutovat o filozofii nebo se zamýšlíte nad jednáním jednoho člověka? Ano, jsem věřící, mám k tomu i teologické vzdělání a vůbec se za to nestydím:-). Jen by mě zajímalo, pokud nevěříte v Boží lásku a pomoc v manželství, proč jste chtěl mít svatbu v kostele?
            Koukám, že by vám prospělo pár hodin náboženství, až budu zase vyučovat, tak vás zvu. To myslím vážně, možná byste se divil, že nic není černobílé. S pozdravem
            B. Koubková

          10. p. Koubková,p. Sokol, že je přímý a férový.Jelikož jste taky věřící, tak chápu, že jste z fanatizována jako všichni ostatní co věří ve falešné proroky, jakých už v historii lidstva bylo hodně.

            Milujte své nepřátele, a čiňte dobro těm, kteří Vás nenávidí a využívají – není to opovrženíhodná filozofie kokršpaněla, který se lísá, když ho nakopnete?
            Může rozeřvaná a zkrvavěná oběť milovat krví zbrocené tesáky, které ji rvou, úd po údu?

            Radek Sedlák

          11. To by mě zajímalo, co by vysvětlovalo, že jsem ateista. Myslíte, že pro to si zasloužím, aby mě napadali?

            Humanistický ateismus se snaží osvobodit člověka od víry v boha, ve jménu které bylo podle něho napácháno hodně zla, je většinou založen na důvěře ve schopnosti lidského druhu a na důvěře ve schopnosti vědy a techniky.

          12. Take si myslim, ze to dost vysvetluje. Radit verici, aby si nebrala fanatickeho ateistu mi prijde rozumne, at uz se pri tom voli jakakoli slova (pokud tedy chapu spravne jadro problemu).

            Mimochodem, brojit proti katolicke cirkvi v Cechach, to uz neni ani noseni drivi do lesa. To je cire kopani do mrtvol. Tak budte rad, ze aspon mate po ruce bigotniho farare.

            Humanismu zdar!
            W.

          13. Každý extrémní názor plodí spíš zlo a tam kde není tolerance, nemá smysl o čemkoliv polemizovat. Vyrostla jsem na vsi, kde pan farář spolupracoval s pionýrskou vedoucí a bylo houby zle…Všichni jsme jen lidi a to, že máme odlišné názory nemusí znamenat, že se budeme omezovat nebo nenávidět.

          14. Já nevím, co Vy si zasloužíte. Neznám Vás a pořádně vlastně neznám ani pana faráře (pokud se týká otázek víry). Vždy, když jsme spolu s panem Marianem Sokolem měli možnost se potkat (stavby,společenské akce), se choval korektně a příjemně. Často byl i velmi vtipný. Velmi důstojně zvládl poslední rozloučení s mým tatínkem…Ne, nemám s ním jako s člověkem nejmenší problém. Rozumím ale už více tomu, proč se tu takový dopis objevil a chápu že můžete mít spor právě s panem farářem. Informoval jsem se u své tety, která pravidelně mše navštěvuje. Ta byla upřímně zděšena obsahem dopisu pana Strnada a Vašimi komentáři, které jsem jí přečetl. To je jedno, podle Vás bude fanatička. Jí se mše pana Mariana líbí. Já nevyhledávám prostředníka pro styk s bohem, kostel navštěvuji jen velmi výjimečně. Stejně jako moji předci ale pevně věřím.

  2. Podle obsahu, formy a způsobu vyjádření,(o pravopisu pomlčím),bych věk autora odhadoval tak na dvanáct až čtrnáct let. Bez ohledu na to, jak se věci doopravdy udály( to nedovedu posoudit), mě zaráží prostoduchost, s jakou si dovolíte obvinit člověka na základě toho, co jedna paní povídala, co se šeptá a co si kdo tajně nahrával a pustil na internet – divím se, že pan Sokol po těch letech v humpolecké farnosti ještě nikoho nezažaloval.
    A trochu z jiného soudku; bere-li si katolík ateistu,bylo by fér od obou partnerů skládat takový manželský slib, který jsou schopni dodržet.

    1. Jestli je jeden věřící a druhý ateista ještě neznamená,že manželství musí být nešťastné.
      A ono pokud je kněz ve farnosti x let,tak prostě může působit na okolí už stereotypně a jeho práce ho už nemusí tak naplńovat.Změna je někdy život

      1. Souhlasím. Žiji také ve smíšeném manželství a právě z toho důvodu jsme svatbu v kostele zamítli. Jak může ateista slibovat něco před Bohem, v kterého nevěří ? Nehledě na další části slibu, která musí být pro ateistu logicky nepřijatelná.I jako věřícímu člověku se mi toto příčí.S panem Sokolem jsem na toto téma dokonce kdysi diskutoval. Díval se na to jinak, ale naše rozdílné názory nemají vliv na to, že se vzájemně respektujeme.Musím se ho zastat- kdykoliv je druhému člověku ochoten pomoci a to nejen slovy. Obávám se, že fanatismus bude na té druhé straně u pana Strnada a spol. Mimochodem jsem kvůli takovým lidem na humpoleckou farnost zcela rezignoval.

  3. Ač nevěřící, po přečtení stanov a jiného blábolu dotyčného sdružení, být farářem, udělal bych to samé.
    Panu T. Strnadovi bych doporučoval přečíst na daném webu diskuzi a zasílané dopisy, možná přijde k rozumu.
    Celkově to vidím na snahu o vyvolání senzace za každou cenu. Celé je to ale víte o čem ….

    frrrr

    1. Kněz nemá nikdy partnerské dvojici rozmlouvat zájem o vstup do manželství,to není v popisu jeho práce.Naopak,má se pokusit osvětlit smysl církevního sńatku i nevěřícímu,případně nerozhodnutému.Ono už ten cirkus kolem svatby v kostele někteří kněží dost přehání.Dokládání certifikátu o křtu,dále v případě křtu dítěte je podle cirk.předpisů konat křest v místě farnosti,jinak opět nutné povolení z farnosti přenést křest do jiné.
      Pro osvětlení,pokud se partneři berou v H.Brodě a křest potomka chtějí také tam a bydlí zde v Humpolcio,musí žádat o povolení jak za Marie Terezie.
      Takže pomluvy by se šířit neměly,ani o jedné straně To soiuhlasím

      1. Neumím posoudit, co kněz může a nemůže, ani to, co je v popisu jeho práce. Na druhou stranu, pokud po nějaké instituci něco žádáte a tato má nějaká pravidla, nehledě na to, že to nejsou pravidla vymyšlená ze dne na den, asi se budete muset přizpůsobit.
        Jinak v případě sňatku existuje alternativa, takže pokud se Vám něco nelíbí, dělat to rozhodně nemusíte.
        Pokud vím, že jsem ve svých názorech zcela v rozporu s myšlením církve, nevím proč vůbec za farářem, nebo do kostela lezu. Jediné, co tím můžu sledovat, je vyvolání přímé konfrontace – ideálně za účasti veřejnosti. O nic jiného dotyčnému/ občanskému sdružení nejde.
        Btw. Svatbu v kostele mám jako nevěřící také za sebou – dokonce v Humpolci a dokonce pod vedením pana faráře Sokola. Žádné újmy duševní ani společenské jsem do této chvíle na sobě nezaznamenal.

    2. Jelikož se nám osvětlilo pozadí případu, souhlasím s vámi, že účelem byla nejspíš snaha o vyvolání senzace. Proto sama za sebe říkám, přestávám diskutovat.
      Možná tím vezmeme pisateli vítr z plachet… B.Koubková

      1. Nechápu lidi co věří na pohádky o nějakém bohu. Při tom nejlepšího tvůrce pohádek p. Trošku církev nemá ráda jen kvůli tomu, že jsou rasisté.

      2. to mi přípomíná jednu filmovou hlášku: v boha nevěřím, protože ho nikdy nikdo neviděl. No já jsem vaší píču taky neviděl a přesto věřím že jí máte…….

  4. Zjevně se tu střetly dva tábory fanatiků. Znakem fanatika je, že si svůj fanatismus neuvědomuje. Takový fanatik se dá rozpoznat podle toho, že nepřipouští opačný názor.

    mhhhh

    1. Je zajímavé, že když někomu dojde argumentace, hned začne mluvit o fanatizmu. Taková klasická diskuzní podpásovka. Osobně zastávám názor, že je nutno s lidskou blbostí bojovat všemi dostupnými protředky. Tudíž z mé strany nikoliv fanatizmus, ale zcela vědomé počínání.

      frrrr

      1. Dobrý večer, tudíž jestli jsem dobře pochopila celou diskuzi, jde tu o to, že p. Strnad se rozčiluje nad tím, že P.M.sokol má námitky se svatbou před Bohem jeho kamarada Radka Sedláka. Vše má svá pravidla i uzavření sňatku před Bohem, a jestli je tu něco v nepořádku nedivím se, že s tím pan farář nesouhlasí, ani já se nepodepiši pod pochybnou smouvu. Nebrojme proti sobě. A pokud máte neco proti p. faraři vyříkejte si to z očí do očí, a ne takové podlosti. A ještě jedna zvláštnost, jít na přípravu na svatbu s nahráváním, abych to mohl použít, už to mě dosti zaráží, co jste za člověka p. Radku Sedláku.
        Jana Kadlecová

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Nové rychlé občerstvení v Humpolci !

Út Čvn 12 , 2012
Dne 9.6.2012 bylo otevřeno nové bistro v centru Humpolce. Čtěte dále:   Píšou o Humpolci - iDnes.cz: V Humpolci rezignovala starostka Štěrbová, stála i u zrodu Kraje Vysočina

You May Like

Témata