Pánové, nastartujte své motory!

3

Již za tři dny se v Humpolci rozezní zvuk motorů autokrosových speciálů a rozšíří vůně spáleného benzínu. Aktéři všech divizí si pak rozdělí první letošní domácí mistrovské body.
Nejprestižnější a nejsledovanější jsou pochopitelně nejsilnější SuperBuggy. Jejich úřadujícím šampiónem je Tomáš Pospíšilík, který však loňskou „Evropu“ ještě absolvoval v divizi Buggy1600.

„Letos přestupujeme do královské třídy i v evropském šampionátu. Budeme závodit s novým vozem od Ládi Hanáka, který oproti tomu starému dozná pár změn. Co se týče českého šampionátu, tak nevím. Plánujeme totiž účast na několika vybraných rallyových podnicích. Na kterých a kolik jich bude, závisí na financích. V Humpolci bych se ale chtěl po dlouhé zimní přestávce svézt. Auto ale ještě není připravené. Rozhodne se proto až v posledních dnech před závodem. Z důvodů zmíněných změn na novém voze a přestupu do nejsilnější divize si netroufám odhadnout své výsledky. Nějakou představu mám, ale říkat jí zatím nebudu. Cíl si stanovím až během začátku sezóny,“ sděluje své plány pilot z Hrobic u Slušovic. Chybět naopak bude dlouholetá ikona, čtyřnásobný mistr Evropy a devítinásobný domácí šampión Petr Bartoš, s jehož vozem se v Humpolci představí navrátilec Boris Vaculík.

Buggy1600 nabízí fantastickou podívanou v evropském šampionátu. Domácí scéna bohužel v posledních letech trochu trpí absencí „Evropanů“ na většině podniků MMČR. V Humpolci by se však měli představit Ondřej Musil a Vít Nosálek, chybět nebude úřadující domácí šampión Radek Jordák. „Stávající auto prošlo repasí. Motor doznal trochu změn a byl mu navýšen výkon. Chci jet opět kompletní evropský i domácí šampionát a částečně zónu. Konkurence v Evropě je natolik vyrovnaná, že si konkrétní ambice nekladu. Spokojen budu s účastmi v A-finále. Doma chci bojovat o obhajobu titulu. Vzhledem k povinnosti reprezentantů zúčastnit se minimálně tří podniků MMČR by to mohlo být zajímavé. Do Humpolce se moc těším, tamní trať patří k mým oblíbeným,“ těší se na pořádnou porci závodů jezdec přezdívaný Miminko. Oživením by mohl být též premiérový vítěz kartcrossového Mascom Cupu z roku 2010 Roman Polák. „Rád bych absolvoval co nejvíce závodů, sbíral zkušenosti a učil se s bugynou s pohonem všech čtyř kol. Vím, že to zatím neumím a vnímám velké rezervy,“ hovoří skromně mechanik rallyového továrního týmu Škoda Motorsport.

Nejpočetnější pole adeptů na mistrovský titul na posledním podniku v Sedlčanech bylo loni v Touring Autocross. Nakonec se radoval Miroslav Neumann, jenž však mezi přihlášenými v Humpolci chybí a jehož letošní prioritou bude evropský šampionát. Jedním z hlavních favoritů tak bude mladoboleslavský Jiří Bret. „Od Humpolce očekávám navázání na loňské výsledky, tedy minimálně druhé místo. To samozřejmě tvrdím žertem. Vzhledem k mým problémům se zády a nedostatku času a peněz na přípravu budu rád, pokud si dobře zazávodím a s týmem si užijeme víkend bez zbytečné práce a oprav. Techniku oproti loňsku neměním. Zkontrolovali jsme všechny agregáty, repasí prošly tlumiče a opravili jsme laminátové díly,“ sděluje jezdec, známý též jako organizátor různých setkání autokrosařů k utužení party mimo závody, například „autokrosových hokejů“.

Velmi dramatické souboje nabízí také Divize 6, jejímž loňským vítězem byl markvartický Tomáš Handík. „Cílem je obhájit titul. Auto jsme klasicky zrepasovali bez velkých změn. Před prvním závodem však těžko odhadovat ambice jednotlivých soupeřů. Uvidíme, kdo co uchystal nového. Rychlý určitě bude Tomáš Jánoš, pokud stihne doladit auto. Já zřejmě letos nebudu usilovat o obhajobu prvenství v Zóně Střední Evropy. Na první podnik do Nyirádu nikdo z Čechů nevyrazil a kroužit po trati sám nemá smysl,“ přidává své vyjádření šampión Divize 6 z let 2010 a 2012. Kompletní seriál plánuje absolvovat také loni osmý Jan Ratajský. „Vedle naši felicie se budeme starat o JuniorBuggy ruského jezdce Timofey Ovcharova, který by se vedle MMČR měl představit i na vybraných blízkých závodech evropského šampionátu. Pod hlavičkou našeho týmu jede v RacerBuggy 250 také Ludva Hušek. Nyní se už moc těšíme do Humpolce. Doufáme v hezké počasí bez deště a sněhu. Snad vše stihneme nachystat. Vedle pokračující repase závodního auta máme spoustu práce s doprovodným vozidlem, které jsme nově pořídili. V každém závodě chceme bojovat o bednu a hlavně si je pořádně užít. Chci také poděkovat tátovi a celému týmu AB Motorsport za dlouhou zimní přípravu, která snad bude odměněna hezkými závody v Humpolci,“ těší se Honza. Za zmínku jistě stojí také návrat předloňského vicemistra Martina Kopeny po roční odmlce.

JuniorBuggy má bohužel daleko k dobám, kdy na jednotlivé závody dorazilo až třicet pilotů. Letos navíc bude chybět loňský mistr Jakub Kubíček, který přestoupil do SuperBuggy. Speciál pro tutéž kategorii připravuje i loni stříbrný Jiří Formánek, po devíti letech odchází také Ivana Kuželová. Ta avizovala přestup do Buggy1600, leč v humpoleckém seznamu přihlášených zatím nefiguruje. Přesto se diváci jistě mohou těšit na dramatické a skvělé souboje.

Zřejmě nejpočetnější startovní pole nabídne stále populárnější Kartcross. „Opět přibylo pár aut. V Humpolci jich očekávám okolo čtyřiadvaceti. Přišla i některá známá jména z jiných divizí, například Luboš Geisler, jenž jezdil „plechovky“ s fabií. Špička motoricky posílila. Čekám hodně vyrovnané startovní pole, především první desítku. Diváci se mohou těšit na kompletní první šestici loňského pořadí – Ondru Šlechtu, Slávu Ducháčka, Jirku Rezka, Jirku Havelku, Honzu Kuneše a Kubu Mrvku. Právě z nich podle mě vzejde šampión Mascom Cupu pro rok 2014. Změny v pravidlech nebudou žádné. Spíše doplňujeme technické věci dle nasbíraných zkušeností z minulých let či ty, které jsme opomenuli. Posílili jsme například bezpečnost povinným třímilimetrovým střešním panelem. Oceňuji a kvituji i přístup Mediasportu a České televize v čele s Vojtou Károu. Ten udělal a dělá pro propagaci autokrosu kus obrovské práce a tímto mu za to chci poděkovat,“ informuje o Mascom Cupu jeho promotér Roman Kalvoda, sám špičkový pilot SuperBuggy. „Letos budu jezdecky absentovat. Mé auto pronajímáme pro Evropu a vybrané podniky MMČR lotyšskému jezdci Ervinsi Grencisovi. V RacerBuggy nadále podporujeme Pepu Švorce, jemuž stavíme nový, vylepšený speciál. Spřádám však plány na sezónu 2014. Od poloviny té letošní bychom měli připravovat nové auto. Pojedu však jen Evropu a Poříčí. S organizováním kartů nejde vlastní závodění moc dohromady. Kartům se musím věnovat, jsou prioritou a přes to nejede vlak. Jako nový člen offroad komise se také snažím využít své dvacetileté zkušenosti z pohledu jezdce ve prospěch tohoto sportu.“ Jeden ze zmíněných favoritů, předloňský šampión a úřadující vicemistr Sláva Ducháček, však celou sezónu neplánuje. „Pojedu pouze několik závodů. Do sezóny vstupuji se zrepasovaným autem a novým motorem – Yamahou R6. Doufám, že v Humpolci bude hezké počasí a těším se na porovnání s konkurencí,“ přibližuje své plány kdyňský jezdec, známý též z dlouholetého působení v automobilových soutěžích.

V RacerBuggy se v kategorii „dvěstěpadesátek“ opět představí mladoboleslavský Ludvík Hušek. „Bojujeme s financemi, což není ničím novým. Prioritou je republika a podle peněz účast na vybraných podnicích Poháru sponzorů. V průběhu sezóny začneme testovat JuniorBuggy pro nadcházející sezónu. Už se moc těšíme, zima byla dlouhá,“ říká Ludvíkův stejnojmenný otec, známý fanouškům z let nedávno minulých jako pilot v Divizi 6.

Humpolečtí pořadatelé jsou známí tím, že nezapomínají ani na hrdiny autokrosové minulosti. Mezi čestnými hosty závodu je tudíž opět „Stará garda“. Diváci se setkají s osobnostmi, šířícími slávu autokrosu ve druhé polovině uplynulého století. Účast přislíbil také účastník letošního rallyového mistrovství světa Martin Hudec. „Pozván je i Martin Prokop, díky Evě Čihákové bude představena soutěžní felicia Rally Teamu Vysočina,“ přidává závěrem ještě pár informací předseda organizačního výboru AMK Zálesí Josef Špaček.

Vlastimil Resl

Autohum2013.jpg

Autohum2013_2.jpg

Petr

3 thoughts on “Pánové, nastartujte své motory!

    1. Jo, tak to jděte dělat. Zadarmo. A vstupné dejte jako bylo před lety – 30 Kčs.

      Dneska jsm zavítal, původně jen na chvíli před obědem, ale kombinace počasí, prostředí a atmosféry mě nejak „vcucla“ a vydržel jsem až do poslední jízdy.

      Organizátorům a všem co zajišťují chod patří obrovský dík. A obdiv. I když je podezírám z černé magie (podzimní a dnešní počasí je malé kouzlo).

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

V neděli se bude hrát v Humpolci druholigové derby!

Čt Dub 18 , 2013
Již za tři dny se v Humpolci rozezní zvuk motorů autokrosových speciálů a rozšíří vůně spáleného benzínu. Aktéři všech divizí si pak rozdělí první letošní domácí mistrovské body. Nejprestižnější a nejsledovanější jsou pochopitelně nejsilnější SuperBuggy. Jejich úřadujícím šampiónem je Tomáš Pospíšilík, který však loňskou „Evropu“ ještě absolvoval v divizi Buggy1600. […]

Témata