Audi A6 Avant

Automobilka Audi otvírá další kapitolu historie úspěšných modelů Avant: Nové Audi A6 Avant, jehož první snímky byly právě uvolněny, představuje vyváženou směs dynamického designu, prestiže, skvělých jízdních vlastností a funkčnosti.

Nové Audi A6 Avant je vozem, který prostě nejde přehlédnout – a není to rozhodně dáno jenom jeho rozměry 4,93 x 1,86 x 1,46 m a rozvorem
2,84 m. Tento model zaujme na první pohled svým elegantním a zároveň dynamickým designem, kterému vévodí příď s jednodílnou maskou chladiče, jež je typickým stylistickým rysem všech nových modelů značky Audi. Na přání mohou být modely A6 Avant vybaveny adaptivními světlomety, které se natáčejí spolu s řízením do zatáček.



Originální je také boční silueta s vyšší linií boků a elegantní křivkou střechy, připomínající vozy kupé. Opticky odlehčená zadní část nového Audi A6 Avant ukrývá pečlivě čalouněný zavazadlový prostor s dvojitou podlahou o objemu 565 litrů, jehož velikost lze však zvětšit sklopením zadních sedadel až na 1660 litrů. Nový model dostal jako první představitel své řady automatické otvírání zadních dveří, které se aktivuje stlačením knoflíku v interiéru nebo na dálku zmáčknutím tlačítka na klíčku od vozu a zapalování.


Sportovní image a stoprocentní ergonomie jsou charakteristické také pro prostorný interiér nového Audi A6 Avant, které dostalo novou generaci tří- a čtyřramenných volantů Audi se středovou částí připomínající svým tvarem lichoběžníkovou masku chladiče.




Pro nové Audi A6 je připraveno celkem pět výkonných šesti- a osmiválcových agregátů – tři zážehové a dva vznětové:
“ osmiválec 4.2 V8, výkon 246 kW/335 k, toč. moment 420 Nm
“ šestiválec 3.2 V6 FSI, výkon 188 kW/255 k, toč. moment 330 Nm
“ šestiválec 2.4 V6, výkon 130 kW/177 k, toč. moment 230 Nm
“ šestiválec 3.0 V6 TDI, výkon 165 kW/225 k, toč. moment 450 Nm
“ šestiválec 2.7 V6 TDI, výkon 132 kW/180 k, toč. moment 380 Nm
Všechny motory plní emisní limity normy Euro 4, turbodiesely TDI mohou být na přání vybaveny filtrem pevných částic DPF.


Výkon motorů se přenáší na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím manuálních šestistupňových převodovek, popřípadě prostřednictvím automatické šestistupňové převodovky tiptronic nebo bezestupňové automatické převodovky multitronic.


Díky mimořádné torzní tuhosti karoserie, která v porovnání s předchozím modelem vzrostla až o 25 procent, a vyspělému zavěšení kol vyniká Audi A6 Avant i při hodnocení jízdních vlastností. Vpředu má Audi A6 Avant moderní čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak trojúhelníkové závěsy převzaté z modelu Audi A8. Ke stabilitě jízdy a bezpečnému ovládání přispívá také posilovač řízení servotronic, který mění posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy.




Nároční zákazníci si mohou objednat adaptivní pneumatické pérování kol, kombinující vzduchové vzpěry kol a elektronicky řízený systém tlumení. Pneumatické pérování umožňuje nastavení tří různých charakteristik podvozku – od vysloveně sportovního až po mimořádně komfortní. Nastavování se provádí prostřednictvím rozhraní MMI. V automatickém režimu práce sníží pneumatické zavěšení světlou výšku vozu při překročení rychlosti 120 km/h o 15 mm, pokud rychlost poklesne pod 70 km/h, nastaví se světlá výška na původní hodnotu. O 15 mm nižší světlá výška se nastavuje trvale při aktivaci režimu „dynamic“. Naopak na špatných komunikacích může řidič pomocí režimu „lift“ zvýšit světlou výškou
o 15 mm, které se však vrátí na svoji standardní úroveň při překročení rychlosti 100 km/h.


Nové Audi A6 Avant může být na přání vybaveno nejmodernějším adaptivním tempomatem, který samočinně prostřednictvím radaru udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel – vůbec poprvé je tento prvek, který výrazně zvyšuje bezpečnost především dálničních jízd, použit v kombinaci s manuální převodovkou. Adaptivní tempomat je funkční v rozsahu rychlosti 30 km/h až 200 km/h.


Na bezpečnost myslí nové Audi A6 Avant také standardní montáží stabilizačního systému ESP poslední generace, který nyní zabraňuje
např. i nebezpečnému rozkývání taženého přívěsu. Další novinkou je aktivace výstražného osvětlení při kritickém brždění, které včas varuje vzadu jedoucí řidiče.


Komfort cestování zvyšuje celá řada vyspělých prvků, mezi kterými hraje hlavní roli sériově montovaná dvouzónová automatická klimatizace.


Na tuzemském trhu se nové Audi A6 Avant objeví v druhém čtvrtletí příštího roku, více na www.audi.cz.


PS:
Audi je celosvětově uznávaným předním konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už deset let nepřetržitě rostou, v roce 2003 automobilka Audi prodala 769 893 vozů, přičemž 69 procent z tohoto množství automobilka exportovala mimo Německo. Nejvýznamnějším exportním teritoriem Audi jsou USA, kde se vloni prodalo 86 421 vozů Audi. V současné době u Audi pracuje přes 50 000 zaměstnanců.

Také v ČR si Audi už řadu let drží čelní pozici mezi importéry vozů prestižní třídy. Celkem 1865 vloni prodaných automobilů znamená více než třicetiprocentní nárůst oproti předchozímu roku. Prodeje Audi v ČR rostou už devátým rokem nepřetržitě, loňský výsledek je tedy novým prodejním rekordem na tuzemském trhu. Nejprodávanějším modelem roku 2003 se stala řada Audi A4/A4 Avant.

olaf

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Výstavba retenční nádrže Hadina, k.ú. Humpolec

Čt Lis 25 , 2004
Automobilka Audi otvírá další kapitolu historie úspěšných modelů Avant: Nové Audi A6 Avant, jehož první snímky byly právě uvolněny, představuje vyváženou směs dynamického designu, prestiže, skvělých jízdních vlastností a funkčnosti. Nové Audi A6 Avant je vozem, který prostě nejde přehlédnout – a není to rozhodně dáno jenom jeho rozměry 4,93 […]

Témata