Kterak TV Nova neskutečně ničí kvalitní filmy

Když už se na TV Nova objeví párkrát za rok nějaký ten filmařský kousek, tato stanice pocit z něj dokonale zničí.

Jako by to Nova dělala záměrně, ale je to pouze programový záměr. O co jde? Včera tj. středa 16.3. jsem zjistil, že na Nově poběží  film "Dvanáct opic" od mého oblíbence T. Gilliama. Přestože byl začátek avizován na 22.45, vydržel jsem a opravdu jsem se na film těšil, přestože jsem ho již viděl. Nechci zde rozebírat kvalitu filmu, spíš se chci podělit o utrpení s těmi, kdo konali podobně jako já. Udělal jsem si pohodlí a počal sledovat skvělé vystoupení B. Willise, když tu, asi po 25 minutách byl film přerušen 15-ti minutovým blokem brutálních reklam. Po druhém reklamním bloku jsem uvažoval, že televizi vypnu, ale vydržel jsem i dva bloky následující. Při prvních dvou blocích jsem aspoň přepnul na ČT2, kde fantasticky preludoval na klavír Emil Viklický. Po té již nebylo na co přepínat a tak jsem se nechal inspirovat v čem mám prát, co mám jíst, co mám pít, u koho se mám pojistit a jaké vložky mám koupit ženě. Musím říct, že mě to dost unavovalo a před 1. hodinou po půlnoci jsem film dokoukal se značně rozostřeným vnímáním. Před časem jsem měl podobný zážitek u filmu "Brazil" shodou okolností též od T. Gilliama. Nevím, co si o tom mám myslet. Jestli se bulvární Nova chce podbízet lidem s trišku vyhraněným vkusem, tak to dělá divně. Vede mě to spíš k závěru, že tyto filmy zřejmě nakupuje v balíku se seriály a telenovelami, tak je holt nějak odvysílá. Na diváka Nova kašle. Nabývám přesvědčení, že reklama není nutnost, bez které se neobejde, ale že vysílání normálních programů je pro majitele Novy nutné zlo a divák v tomto procesu spíše překáží. Musí se mu totiž občas předhodit i něco stravitelného. Třeba svitne naděje v budoucnu, kdy se má zdigitalizovat vysílání a snad se o licenci uchází i stanice, která by provozovala pouze reklamu a teleshoping. Na to se vážně těším.

Karel Kratochvíl

Karel Kratochvíl

21 thoughts on “Kterak TV Nova neskutečně ničí kvalitní filmy

  1. Jo, tak tyhle superdlouhý bloky reklam na Nově mě taky dokážou spolehlivě vytočit. Nejlepší na tom je, že v mnoha případech jsou reklamy situovány do toho nejdramatičtějšího děje, a to mám chuť televizi rozkopat. Taky bývá hodně dobrý, když se přepne na ČT1 a tam jde taky reklama, na Primu, kde jde taky reklama, pak na ČT2, kde nějaký uznávaný vědec „uspává hady“ a spolehlivě uspí i mě. Když se pak proberu a přepnu zpátky na film, který jsem chtěla vidět, tak jdou akorát závěrečný titulky. Miluju reklamy!

        1. Já nevím co pořád proti té televizní reklamě máte. Ta dneska prostě patří k dnešnímu životu a pro mnohé lidi je více než kniha. Zeptejte se dnešní mládeže kdo to byl William Shakespeare a nebudou vědět, ale kdo to je králíček Azurit budou vědět zcela jistě. To samozřejmě přeháním, ale nějak podobně to je. Je to sice děsný, ale co naděláte.

          Ostatně doma si nemáte na co stěžovat. Tam je televizní reklamní průmysl ještě decentní. To tady v JúEsEj to je opravdu hrůza. Prvních dvacet minut filmu se dá ještě přežít, to se trochu mírněj, ale pak už je to co pět minut filmu, to pětiminutový reklamní blok. A to je teprve potěšeníčko.

          A já stejně ty televizní reklamy miluju. Né že bych se zrovna rozpouštěl blahem nad reklamou na JAR, ale když se taková reklama povede a je šikovně udělaná, tak to je opravdu umělecké dílo a často dobře pobaví. A jak jsem viděl na vlastní VOČI, i reklama na prací prášek se dá udělat vtipná a zajímavá.

          Ať žijou reklamy!!!!! 🙂

          1. ja mam peknou zbirku reklam na dvdckach.
            jinak k tomu przneni filmu, na reklamy jsem si celkem bez problemu, zvykl, s cim mam ale fakt problem je, kdyz se nepovede dabing.
            Jo a pokud si chcete film uzit bez prerusovani, v originale s dobrym zvukem atd tak doporucuju kino nebo DVD. A problem je vyresenej. nova (ani prima nebo CT) mne stejne nemuzou nicim prekvapit, protoze kdyz neco vytahnou tak je to uz davno provarena zalezitost a uz jsem ji nekde videl. S cestnou vyjimkou CT2 samozrejme. I kdyz i tam se takovy veci najdou. Ted zrovna davali film od Altmana, kterej na HBO uz davno bezel. Co mne neustale prekvapuje, je mnozstvi kvalitnich a zajimavych filmu, ktery kolujou po netu a ktery se treba ani nikdy do normalni distribuce u nas nedostanou.

          2. Mě samozřejmě reklamy, jako takové nevadí, mnohé z nich jsou velmi dobré a jsou pro podnikání nezbytné. Jen lidé, kteří je používají by měli mít alespoň trošku odhad, kdy a jak je nasazovat. Nechcem-li ovšem skončit jako slaboduché bytosti bez vlastní identity a ztratit schopnosti vlastního rozhodování.
            Karel

          3. u toho nasazovani bych byl asi celkem opatrny, nejsem si moc jisty (do svy kuchyne mne jeste zadna tv nepustila :-)), ale domnivam se, ze reklamni vstupy jsou obsluhovany automaticky v nejakych casovych intervalech nebo tak nejak. Asi nejak takhle: spusti se film, po uplynuti treba 20. minut se automaticky pusti rekl. blok, pak film, 30 min. reklama a tak furt dokola

          4. S tím dabingem máš Kapíku pravdu, někdy je to fakt síla. Osobně mám radši původní znění s titulky, ale pak někdy mívám problém, když ve filmu hraje nějaký krááásný herec, že si ho nestíhám pořádně prohlížet 🙂
            Jinak nechápu, proč všichni srovnáváte zařazování reklam se stavem v USA? Připadá mi to, že dřív jsme měli za vzor Sovětský svaz a teď zase budem vzhlížet k Americe. Proč si máme pořád z někoho brát příklad? Mně je kurňa uplný houby do toho, jak často amíkům pouštějí v televizi reklamy, to je jejich věc. Já mám problém tady a reklamy mě štvou, protože jsou v 99% blbý a stupidní a když slyším kňápat nějakou pipinu, jak jí zbělel ubrus, tak se mi chce zvracet. Naprosto mě vytáčí reklama – teď nevím, jestli je na nějakého mobilního operátora nebo na co už – jak parta nějakých přitroublých puberťáků sborově dostala nervový tik a všichni klepou hlavama jak totální magoři. To mně teda vtipný absolutně nepřipadá, spíš se sama sebe ptám, kde to vlastně žiju, jestli jsem se nějak blbě nenarodila.
            Pravdou je, že pokud chce člověk vidět film bez reklam, může si pustit DVD nebo jít do kina. To ovšem neřeší problém nevhodně a někdy i dost necitlivě zařazovaných reklam. Krom toho mi vadí vysoká intenzita zvuku znělky uvádějící reklamní blok. Vždycky se tak leknu, že vyletím dva metry vysoko. Jinak samozřejmě nutnost reklam chápu, ale za určitých podmínek.

          5. „Jinak nechápu, proč všichni srovnáváte zařazování reklam se stavem v USA? Připadá mi to, že dřív jsme měli za vzor Sovětský svaz a teď zase budem vzhlížet k Americe. Proč si máme pořád z někoho brát příklad?“

            Jenže já to tady neříkám, jako že by jsme si z nich měli brát příklad, ale jako to, že jsme na tom oproti jiným pořád ještě dobře. takže můžete bejt rádi, že to u nás není jako v USA. Tak to bylo myšleno. 🙂

          6. Tomu rozumím, Kapíku, mě spíš šlo o širší pohled. Například, že lidské rozhodování je čím dál více ovlivňováno právě reklamou. Ne každý je tak silný, aby zůstal uchráněn a rozhodoval se hlavně podle sebe. Příklad:
            Do jednoho podniku v Humpolci zavítali dealeři knih s reklamní kampaní, že knihy, které nabízejí jsou levnější a lidi bez vlastní invence tomu uvěřili a nakoupili. Zpětně jsem zjistil, že knížky měli naopak natažené o cca 20-30%, než u mě.
            Karel

          7. to karel: jo to je mozny, to je soucast trzni – nebo chces-li konzumni – spolecnosti, muzes se na to divat z nekolika uhlu:
            1. vsechny porady v tv jsou jenom omackou okolo reklamnich bloku, ty jsou hlavni
            2. Kdyby nebyla reklama tak by ta tv nemela love aby mohla koupit film.
            3. kdyby nebyla reklama tak by nebyla ani tv.
            to misa: jo mozna se pozvracis z reklamy na praci prasek, ale pak si ho asi v tom hyper (super) marketu kam chodis koupis. Ja se proste reklamou ovlivnovat nechavam docela casto

          8. Asi si nerozumíme. Já reklamu neodsuzuji, jen by měla být užívána poněkud citlivěji, zejména v blízkosti např. filmů, které se nechají nazvat uměleckými. Přístup, jakým to dělá většina komerčních TV skutečně to dílo poškozuje. A ještě důležitá věc: hlavně ať mi někdo nepodsouvá, že chci něco regulovat nebo zakazovat. Vše je založeno na dobrovolnosti. Každý si může vybrat: osobnost-ovce.
            Karel

          9. Nooooo, v tom ti budu trochu oponovat. Já jsem totiž typ člověka, že když mi někdo něco vehementně vnucuje, tak si to zrovna just nevezmu. Chci mít vlastní výběr – dle svého rozumu nebo zkušeností, a jak do mě někdo něco hustí, tak mě to předem znechutí. A zrovna s tím pracím práškem – peru v Persilu nebo v Omu, a to ne proto, že na ně jde reklama, ale že jsem v nich právala i v době totalitní (je fakt, že tehdy se hrozně blbě sháněly a chtělo to mít známost v drogerii, pokud je člověk nechtěl kupovat v Tuzexu) a na základě dobrých zkušeností v nich peru i teď. Rozhodně si nekupuju Ariely, Rexy a nevím jak se všechny ty srágoly jmenujou jen proto, že mi to vnucuje TV nebo tisk.

          10. To měla být odpověď Kapíkovi, nevím proč mi to skočilo až za Karla.

          11. protoze si klikla na odpovedet pod tim karlovym prispevkem. Jinak mi netvrd, ze te reklama neovlivnuje pri vyberu produktu, ktere kupujes a pouzivas, to ti proste neverim. Jestli si to myslis tak si bud vedome lzes nebo si proste nejsi ochotna pripustit fakta (coz je v podstate to samy :-))

          12. Kapíku, ty mě zase provokuješ! :-)) Ne, neklikla jsem pod Karlovým příspěvkem, ale pod tvým. Mimochodem – nestalo se mi to poprvé. Axl v tom má bordel. 🙂
            Jo, máš pravdu, taky jsem se nechala ovlivnit reklamou. Jednou jsem si koupila nějakou polévku od Maggi, nevím už jak se jmenovala – „jako od maminky“. Byla pěkně hnusná. No – hnusná, to bych jí lichotila. Ona neměla žádnou chuť, ani tu hnusnou. Jo, není nad to poučit se z vlastní blbosti.
            Mně právě na reklamě vadí ta manipulace s lidma. A od téhle manipulace je jen krůček k manipulacím třeba politickým. Vezmi si třeba kauzu Gross – jak celý národ jako jeden muž okamžitě začal volat: „chyťte zloděje (Grosse)!!!“ Aniž by znal pozadí, fakta, okolnosti. Aby nedošlo k omylu – já se nezastávám Grosse, mám k němu výhrady jako ostatní, ale vadí mi, jak se všichni nechávají klidně masírovat politickýma intrikama a papouškujou, co jim kdo nakuká.
            Jak už tu někde poznamenal Karel – jako ty ovce. Ale koukám, že jsme se od podstaty věci poněkud vzdálili – debata začala o nevhodně zařazovaných reklamách. Já jsem řekla, že chápu nutnost reklam a jsem s nima více méně smířená, i když mi tedy lezou na nervy, pokud jsou zařazeny v celovečerních filmech.

          13. A kde by jako měly bejt zařazeny, když ne v celovečerních filmech? To jako v pořadech na který se nikdo nedívá?!?! Hmmm, já vím že by se vám to líbilo, ale to by pak jaksi ta reklama ztratila smysl, žejo … 🙂

            Jinak vaš slova, já v tom žádnej bordel nemám a komentáře fungujou ok. Prostě si klikla na špatnej odkaz!!! Nesvaluj svoji chybu na druhý. :)))))

          14. Neklikla jsem na špatnej odkaz – stoprocentně!!!!! Za prvé jsem si na to úmyslně dávala pozor, za druhý jsem si ještě při psaní odpovědi četla v Kapíkově komentáři. Nesnaž se TY svalovat svoje chyby na druhý! A nedělejte ze mě s Kapíkem blbce! Stačí že jsem blbá sama o sobě, ještě aby mi k tomu pomáhali druzí! 🙂

          15. Dobře, tady mluvíš o pracích práškách, ale vsadím se, že existuje spousty a spousty produktů, který sis (alespoň jednou) na základě shlédnuté reklamy koupila – hlavně třeba jídlo (tuňák rio mare, žvýkačka, listerýn apod.), nebo oblečení (když už né pro sebe, tak pro své děti – jeany, nebo Kenevello :). a i kdyby to bylo jen jednou, tak ta reklama splnila svůj účel.

            Dneska jsme prostě reklamou opravdu ovlivňovaný všichni, a i když seš bůh ví jaká osobnost, tak pokud nežiješ v jeskyni v lese, tak reklamě čas od času podleháš a jseš jí ovlivňována. Jenom si to (jak píše Kapík) občas neuvědomujeme (nebo nechceme uvědomit). Tomu prostě nezabráníš.

          16. Tak jsem se zase jednou teda nechala ovlivnit a šla jsem do kina na Sametový vrahy. Ufff, to jsem si dala! Měla jsem z toho pěknou depku.
            Ale stejně mi připadá, že stále s Kapíkem odbočujete od tématu. Prvotní debata začala o nevhodném zařazování reklam – tj. u filmů, kde by reklama rušit neměla anebo by neměla být aspoň vsouvána do míst, kde je to až neetický. Ale jak poznamenal už Kapík – asi to nikdo neřídí. Ovšem někdy je to krajně nevkusný. Takový malinký příklad (trochu to tedy zlehčím) – scéna: ONA (umírá), ON (sklání se nad ní, podpírá jí hlavu).
            ON: „Helen, otevři oči, to zvládneš!“
            ONA: „Franku….“
            ON: „Helen… chtěl bych ti říct …. ta holka loni v létě… byla to jen epizoda… nic to pro mě neznamenalo. Helen, navždycky budu milovat jen tebe!“
            ONA: „Franku, slib mi, že nezůstaneš sám. Že si někoho najdeš…“
            Střih – znělka: TA-DA-DÁÁÁÁ. Jakýsi zarostlý nazrzlý santusák mi vypravuje o tom, jak je skvělý vzít si úvěr u KB … znělka TA-DA-DÁÁÁÁ, upoutávka na akční thriller – všude samá krev, vybuchují auta, najednou BLIK, ON boří hlavu do Heleniných vlasů: „Helen, co jsi mi to udělala!“
            Tak o tomhle mluvím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Filmový festival Film a dějiny v Humpolci již po čtvrté

Pá Bře 18 , 2005
Příští, tentokrát už čtvrtý ročník, filmového festivalu Film a dějiny bude tentokrát věnován hraným i dokumentárním filmům pojednávajícím o moderních evropských dějinách za druhé světové války. Týkat se bude především nacistické okupace České republiky, sovětských válečných filmů a kolektivizace vesnice. Uskuteční se od 20. do 28. srpna. Atraktivní je především […]

You May Like

Témata