MHD nabírá kvůli zavřenému tunelu zpoždění. Radši teď jdu pěšky nebo jedu autem, říká jeden z cestujících

Jihlava má za sebou druhý den uzavírky Jihlavského tunelu, která způsobuje hustější provoz ve městě, dlouhé kolony, a s tím jde ruku v ruce zpoždění vozů městské hromadné dopravy (MHD). Trolejbusy a autobusy často tráví několik minut v kolonách, a proto dochází ke zpoždění spojů. Během prvního dne uzavírky v úterý 19. dubna zpoždění vznikala především na expresních autobusových linkách a v trolejbusech B a C.

„Za dlouhá zpoždění v časech přepravní špičky dopravní podnik nemůže a neumí je ovlivnit. Cestujícím ale doporučuje využití některého z on-line nástrojů sledování linek. Najít svůj spoj mohou cestující v online mapě provozu MHD, kde je také u každého spoje uvedeno aktuální zpoždění,“ radí v tiskové zprávě Radovan Daněk, mluvčí jihlavské radnice.

Jednotubusový tunel se dvěma jízdnímu pruhy, který je součástí silnice I/38 na obchvatu Jihlavy, je dlouhý 304 metrů a byl uvedený do provozu v roce 2004. „Některé jeho technologické části jsou na konci životnosti, například hlavní osvětlovací soustava,“ vysvětlil Martin Buček z ŘSD.

Kdy přesně pojede konkrétní trolejbus nebo autobus, najdou cestující nejlépe v aplikaci Moje zastávka. „Na mnoha linkách totiž dnes, v první den uzavírky Jihlavského tunelu, neplatí papírové jízdní řády,“ omluvil se v úterý 19. dubna předseda představenstva a.s. Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) Radim Rovner. 

Podle mluvčího Daňka DPMJ nedokáže nijak ovlivnit zpoždění, která jeho vozy v kolonách nabírají. Pořád je ale průjezd Jihlavou ve vozidlech MHD rychlejší než vlastním autem. Zpožděná MHD totiž využívá preferenci jako zelenou na světelných křižovatkách nebo bus pruhy a současně projíždí uzavírkami a centrem města a alespoň zde nemusí stát v kolonách aut.

V těchto dnech se určitě vyplatí vyrazit na cestu do práce či do školy s časovým předstihem. „Včera i dnes ráno jsme si s dětmi přivstali a na zastávce jsme byli o 15 minut dříve než běžně. Já si určitě nemohu dovolit přijít do práce pozdě, stejně jako moje děti do školy. A do práce z Březinek na Horní Kosov by mi to pěšky trvalo hodně dlouho. teď se, holt, tolik nevyspíme,“ svěřila se redakci Jihlavačka Marta Davidová.

Raději auto nebo sdílené kolo

První den uzavírky Jihlavského tunelu, která bude trvat dva měsíce, ukázal to, že největší problémy s dodržením jízdního řádu byly odpoledne na expresních autobusových linkách jezdících po přivaděči do průmyslové zóny a na trolejbusové lince B. Ta totiž na Vrchlického ulici u Nemocnice nabírá cca čtvrthodinové zpoždění, a nestíhá tak včasné obraty na konečných. Linka C na Jiráskově ulici jezdila se zpožděním kolem 5 minut.  „Šlo o první den, který bývá vždy nejsložitější. Věřme, že si doprava postupně sedne a v příštím týdnu snad už nebudou zpoždění tak velká,“ doplnil za město Jihlava radní pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal.

Chůzi nebo jízdu autem teď raději preferuje Lukáš Březina z Jihlavy, který do práce občas jezdí trolejbusem. „Do i z práce jdu raději pěšky, protože mám po cestě Tolstého a Vrchlického a jsem doma za 15 minut, což bylo včera zpoždění u linky B i C,“ řekl dnes Jihlavské Drbně Lukáš Březina. Podle jeho slov autem jede jen pokud ho nutně potřebuje, případně, když je kde zaparkovat. Zmínil i využití sdíleného kola, což město nabízí od 1. dubna. „A jak chystají zdražení v MHD, to už možná zkusím i to sdílené kolo,“ řekl Březina s úsměvem.

Oprava tunelu po 18 letech

V Jihlavě teď probíhá naráz hned několik dopravních prací, na řadě míst tak musí řidiči jet po objížďce. Zřejmě největší dopravní komplikace bude řidičům způsobovat již zmíněná oprava Jihlavského tunelu, který ve městě funguje už 18 let a jehož úplná uzavírka potrvá dva měsíce.

Během prvního dne uzavírky policisté pokutovali první řidiče nákladních aut, kteří nerespektovali vyznačené objízdné trasy. Tranzitní těžká doprava musí Jihlavu objíždět přes dálnici D1, Humpolec a Pelhřimov, centrem projedou jen osobní auta. Blokové pokuty budou okolo dvou tisíc korun.

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Vrátí se více lidí k topení dřevem? Jisté náznaky z různých míst České republiky jsou

Pá Dub 22 , 2022
Kupříkladu obec Jiřice u Humpolce vlastní necelých 200 hektarů lesa. „Postihla nás kalamita, v roce 2020 jsme vytěžili 25 tisíc kubíků,“ řekl starosta Miroslav Jirků. Část dřeva, které se kolem Jiřic vytěží, si mohou odkoupit místní občané na palivo.
Vlastníci lesů musejí odvézt dřevo napadené kůrovcem, hrozí jim pokuta

Témata