Úsek silnice u Květinova a tamní křižovatka byla pro řidiče nebezpečná. Chyběl například odbočovací pruh směrem doleva na Květinov, bezpečná nebyla ani původní autobusová zastávka. Přitom po silnici vede hlavní tah z Havlíčkova Brodu na Humpolec a dále na dálnici D1. Denně místem podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) projede přibližně šest tisíc vozidel, z toho minimálně třetina jsou kamiony.

Silnice první třídy 34 u Květinova na Havlíčkobrodsku prošla obrovskou proměnou, je teď mnohem bezpečnějšíSilnice první třídy 34 u Květinova na Havlíčkobrodsku prošla obrovskou proměnou, je teď mnohem bezpečnější.Silnice první třídy 34 u Květinova na Havlíčkobrodsku prošla obrovskou proměnou, je teď mnohem bezpečnější. Po dobu oprav jezdili řidiči po provizorní silnici

Podle mluvčího ŘSD pro Kraj Vysočina Jiřího Veselého křižovatka potřebovala radikální přestavbu kvůli bezpečnosti. Silnice je teď širší a autobusové zastávky se posunuly. Silnice 34 je v místech křižovatky rozšířená, vznikl odbočovací pruh. „Zároveň zmizí stará zastávka. Nová se posune ve směru na Humpolec do oblasti osady Květinov – Svitalka,“ upřesnil před zahájením stavby Veselý.

Obec Květinov zajistila stavbu nového chodníku. „Jedná se o chodník pro rodinné domky ve směru na Humpolec,“ upřesnil Deníku starosta Ondřej Smolík. Přestavba křižovatky přišla asi na 32 milionů korun bez daně. Částkou téměř šesti milionů korun přispěje obec Květinov.

V současné době pracují dělníci firmy Switelsky už na budování nové zastávky a přilehlých chodníků. Po dobu rekonstrukce jezdili řidiči po poli po provizorní silnici, kterou nechalo zprovoznit ŘSD, aby dlouhodobá rekonstrukce spojená s uzavírkou neohrozila na silnici první třídy plynulost dopravy. Provizorní silnici už bagry odstranily.