Úzkokolejka mezi Obrataní na Pelhřimovsku a Novou Bystřicí na Jindřichohradecku opět ožije. Její nový majitel Albert Fikáček chce její první část zprovoznit ještě na podzim. K legendární trati má navíc citový vztah.
Vše je na dobré cestě. Všichni příznivci úzkokolejky mezi Obrataní na Pelhřimovsku a Novou Bystřicí na Jindřichohradecku si mohou oddechnout. „Právě jedu z jednání, kde jsme situaci ohledně úzkokolejky řešili. Jednu její část chceme rozjet ještě letos na podzim,“ prohlásil Albert Fikáček.
Tento brněnský podnikatel, který nade vše miluje železniční dopravu, slavnou úzkorozchodnou trať nedávno koupil za více než osmdesát milionů korun. Firma, která ji provozovala, se dostala do insolvence, vlaky na ní přestaly v roce 2022 jezdit a celému tomuto legendárnímu dílu z dob Rakouska-Uherska reálně hrozil zánik. „Tím by přišla vniveč práce pěti generací železničářů, kteří na této trati pracovali. To jsem zkrátka nemohl připustit. Pro mě je úzkokolejka navíc citovou záležitostí, měl jsem na ní i svatbu – moje manželka totiž z tohoto kraje pochází,“ vysvětlil Fikáček Deníku hlavní důvody, proč se do jednání zapojil.
Úzkokolejka Obrataň-Nová Bystřice
- Jedna ze dvou veřejně využívaných úzkorozchodných tratí v ČR (druhá je u Osoblahy ve Slezsku, kde ji provozují České dráhy).
- Její rozchod je 760 mm, tzv. bosenský.
- Část mezi Obrataní a Jindřichovým Hradcem byla uvedena do provozu v roce 1906, část mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí o devět let dříve.
- Celkově měří 79 kilometrů.
Celý článek zde: https://jindrichohradecky.denik.cz/zpravy_region/dobra-zprava-uz-letos-ozije-uzkokolejka-mezi-pelhrimovskem-a-jindrichohradeckem.html