Období rekordní výstavby již přinese zprovoznění řady dálnic i obchvatů

Řidiči jezdící napříč Českou republikou nemohou minout prakticky jediný region, v němž by se v současnosti nebudovala dálniční či silniční stavba. ŘSD dokázalo v uplynulých letech dotáhnout k výstavbě desítky projektů. Na počátku června tak stavební firmy pracovaly na bezmála 250 kilometrech, což je rekordní číslo, které se navíc ještě v dalších měsících navýší. Připraveny jsou totiž další stavby, které během následujících několika let zlepší plynulost a bezpečnost silničního provozu.

Zatímco řada staveb napříč kraji se zahajuje, jinde se již pomalu brousí nůžky na slavnostní zprovoznění. Velká změna dopravních proudů čeká na konci roku motoristy ve východních Čechách. V prosinci se otevřou hned dva úseky D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří. Dálnice směřující k Polsku se tak prodlouží o dalších více než 22 kilometrů. Značný význam pro řidiče i obyvatele dvou krajských měst bude mít zprovoznění 12,6 km dlouhého úseku D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy, které zásadně zlepší dopravu v Hradci Králové a Pardubicích. Na tento úsek již v příštím roce naváže otevření delšího úseku D35 mezi Časy a Ostrovem, čímž se prodlouží severní alternativa k páteřní D1 o dalších více než 14 km. Mnohem dříve se uleví lidem v Lubenci na pomezí Ústeckého, Karlovarského a Středočeského kraje. Město již letos v létě obejde nový úsek dálnice D6 v délce 4,1 km. Zkapacitnění bude dokončeno také kolem Panenského Týnce, kde vzniká nový čtyřpruhový úsek dálnice D7. Vytoužený klid po opadnutí náporu kamionů již vyhlížejí v Otrokovicích, kde se zprovozní jihovýchodní část obchvatu města v podobě dálnice D55. Do provozu tak celkem přejde bezmála 47 zcela nových kilometrů dálnic.

Definitivní gong zazní v případě modernizace D1. Hlavní tuzemská dopravní tepna mezi Prahou a Brnem se kompletně stavebně upravuje postupně od roku 2013 a letos na podzim bude všech 160,2 km mezi Mirošovicemi a Kývalkou hotových. Dělníkům ještě zbývá dokončit modernizaci čtyř úseků v celkové délce 41,5 km. Letošní stavební sezona se sice rozjela na pěti místech, ale na části mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem již provoz plyne, jelikož zde byla předána do užívání zbývající 6,8 km dlouhá část mezi Humpolcem a 98. km. Nejblíže Praze se provádí modernizace úseku 2 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, kde bude hotovo na konci července.

Čtěte dále:   Orel mořský z Horní Cerekve se vrátil zpět do přírody

Patrně nejvíce poškozený byl 10,3 km dlouhý úsek 23 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. Na počátku června byla dokončena modernizace pravé poloviny dálnice. K dokončení prací v celé šíři D1 dojde na počátku října. Stejný termín zprovoznění má i nejdelší úsek (14,7 km) č. 16 mezi Velkým Beranovem a Měřínem. Součástí modernizace této části je také stavba nového ekoduktu. Do druhé poloviny se pak přesunuly i práce na 8,8 km dlouhém úseku 11 mezi Koberovicemi a Humpolcem. Po květnovém zprovoznění levého pásu (směr Praha) u sjezdu na Humpolec začala modernizace pravého jízdního pásu. S uvedením do provozu u tohoto úseku se počítá v září 2021.

Nejsou to ale jen dálnice, které zvýší komfort cestování po ČR. ŘSD realizuje i množství obchvatů na silnicích I. tříd. V nadcházejících měsících se řidiči projedou po nových silnicích např. kolem Osové Bitýšky na Žďársku na silnici I/37. Dále se otevře obchvat Krnova na I/57 a dokončena bude i zbývající část obchvatu Chrudimi na silnici I/37. Další stavby obchvatů jsou v plném proudu. Čilý ruch panuje na stavbách kolem Olbramovic (I/3), Doudleb nad Orlicí (I/11), Chýnova (I/19), Havlíčkova Brodu (I/38), Karviné (I/68), Opavy (I/11), Církvice (I/38). Komunikace hned se čtyřmi pruhy se staví u Třince (úsek I/68 délky 5,4 km Třanovice-Nebory) či Plzně (dálniční přivaděč délky 6,1 km v úseku Šlovice-Přeštice). V Brně pak budou v červnu ve výstavbě hned tři úseky Velkého městského okruhu. Z dálničních projektů nelze opomenout probíhající stavbu dvou úseků délky 20 km na jihočeské D3 mezi Úsilným a Třebonínem či 8,6 km dlouhý obchvat Frýdku-Místku na D48, který se otevře již v roce 2022. Ve staveniště se v červnu proměnilo i okolí podél silnice I/4, kde začala stavba 32 km dálnice D4, která je pilotním projektem tzv. modelu PPP.

Karel SKOUPIL, kandidát KSČM do Poslanecké sněmovny v Praze

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Píšou o Humpolci - iDNES.cz: Starosta Humpolce čelí další výzvě k rezignaci, na autory podal žalobu

Pá Čvn 18 , 2021
Na radnici v Humpolci to vře. Starosta Karel Kratochvíl z ODS za poslední měsíce obdržel dvě výzvy k rezignaci a ustál jedno hlasování o svém odvolání. Zatím poslední výzva k odstoupení dorazila na jeho stůl minulý pátek. Starosta na ni reaguje podáním žaloby. Čtěte dále:   Zveme vás na přednášku
Starosta Humpolce Karel Kratochvíl čelí výzvám k odstoupení. Foto: archiv pořadatele srovnávacího výzkumu Město pro byznys

You May Like

Témata