Radar téměř vymýtil přestupky. Havlíčkův Brod rozhodl, že ho přestěhuje

12

Během letošního roku se „úspěšný“ silniční radar zřejmě přestěhuje z Krátké Vsi do havlíčkobrodské místní části Šmolovy. Rychlost by pak měl měřit na silnici 34 mířící z Brodu do Humpolce a k dálnici D1.

„Přestupků v Krátké Vsi rapidně ubylo, počet hříšníků by se dal spočítat na prstech jedné ruky. Radarový systém tam splnil svůj účel. Mnohem víc potřeba je nyní jinde,“ vysvětlil chystané kroky města havlíčkobrodský starosta Zbyněk Stejskal (ODS).

Radarový systém do Krátké Vsi – na silnici 34 z Havlíčkova Brodu na Ždírec nad Doubravou – pořídil a zaplatil Havlíčkův Brod. Spuštěn byl na konci roku 2020. Nyní vedení města naznalo, že ho více potřebuje na svém území, aby ochránilo své občany.

Ve smlouvě s dodavatelem zařízení máme jedno přestěhování celého systému zdarma. Toho bychom nyní chtěli využít a uklidnit dopravní situaci ve Šmolovech,“ konstatoval tajemník brodské radnice Václav Stejskal.

98 procent. Nejúspěšnější preventivní opatření

O Šmolovech se v posledním roce mluví velmi hlasitě zejména v souvislosti s hledáním nejvhodnější trasy jihozápadního obchvatu města. Experti i zastupitelé posuzují několik variant, přičemž stěžejní právě je, jakým způsobem se Šmolovům vyhnout. Při jednáních se mimo jiné otevřela i otázka bezpečnosti při průjezdu touto místní částí.

V Krátké Vsi už si řidiči na radarový systém zvykli, obcí se naučili jezdit pomaleji. Dokládají to i čísla. „Před instalací radarů v Krátké Vsi povolenou rychlost překračovalo okolo 200 řidičů denně. V posledních týdnech systém denně eviduje do pěti přestupků. A jsou dny, kdy nezaznamená ani jeden,“ potvrdil vedoucí odboru dopravy v Havlíčkově Brodě Martin Stehno.

O radarový systém, který obci výrazně prospěl, zřejmě Krátká Ves během letošního roku přijde. Měl by se podle plánů havlíčkobrodské radnice přesunout do Šmolov.
O radarový systém, který obci výrazně prospěl, zřejmě Krátká Ves během letošního roku přijde. Měl by se podle plánů havlíčkobrodské radnice přesunout do Šmolov.
Zástupci havlíčkobrodské radnice považují radary za to nejúčinnější preventivní opatření. V Krátké Vsi i ve Svatém Kříži se rozhodně osvědčily.
Radarový systém do Krátké Vsi – na silnici 34 z Havlíčkova Brodu na Ždírec nad Doubravou – pořídil a zaplatil Havlíčkův Brod. Spuštěn byl na konci roku 2020.

„Ať si o radarech myslí kdo chce co chce, osobně je považuji za to nejúčinnější preventivní opatření. Jak Krátká Ves, tak i Svatý Kříž nám potvrdily účinnost kolem 98 procent,“ dodává tajemník Stejskal.

Zmíněný Svatý Kříž je brodská místní část na silnici 38 na Jihlavu. Stejný radarový systém měřící úsekovou rychlost tam nechala radnice instalovat po sérii tragických nehod na začátku loňského roku.

„Informativní radar, který tam byl předtím, evidoval denně na dva tisíce případů překročení nejvyšší povolené rychlosti. A to tam ještě byla sedmdesátka. Po instalaci úsekového měření a zavedení šedesátky se počet přestupků rychle snížil na současných zhruba čtyřicet za den,“ vyzdvihl význam radarového systému Václav Stejskal.

Starosta se obává, že řidičům rychle otrne

V Krátké Vsi ovšem z chystaného kroku havlíčkobrodské radnice žádnou radost nemají. „Doprava se u nás díky radarům podstatně zklidnila. Že by měly být přesunuty, je pro nás novinka. Obáváme se, že se pak řidiči opět začnou chovat jako prasata,“ naplno si ulevil překvapený starosta obce Jiří Ondráček.

Krátká Ves o radarový systém usilovala několik let. Kvůli vysokým pořizovacím nákladům ale nebyla schopna zaplatit ho sama. Dohodla se proto se sousedním Brodem, který systém pořídil, provozuje a kterému zůstává i zisk z vyměřených pokut. „Celý systém Brodu patří. Je jasné, že pokud ho vedení města chce využít jinde, učiní tak a Krátká Ves s tím těžko něco nadělá,“ poznamenal Ondráček.

Podle tajemníka Stejskala by úsekové měření město rádo do Šmolov přesunulo do konce letošního roku. Kdy to bude, záleží na dvou věcech. Z technického hlediska je nejprve potřeba zřídit elektrickou přípojku, která systém bude napájet. Veřejné osvětlení hlavního průtahu Šmolov není natolik silné, aby další spotřebič utáhlo.

Druhá podmínka je administrativního charakteru. Umístění radarového systému musí schválit Policie České republiky. „Daný úsek by měl splňovat určité parametry, což u toho ve Šmolovech je na hraně,“ přiznal tajemník.Měřený úsek musí mít určitou délku, posuzuje se i umístění a počet případných křižovatek a mnohé další ukazatele.

Počet míst na Vysočině, kde se měří úseková rychlost a řidičům hrozí za překročení povoleného limitu postih, v posledních dvou letech skokově narostl. Původně býval jen v Chotěboři a jejích místních částech, později se s dvěma úseky přidala Jihlava. Nyní se rychlost vedle Brodu a Krátké Vsi měří i u Ždírce nad Doubravou nebo v Novém Městě na Moravě.

Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/havlickuv-brod-kratka-ves-smolovy-radar-doprava.A230316_714493_jihlava-zpravy_epsal

Axl

12 thoughts on “Radar téměř vymýtil přestupky. Havlíčkův Brod rozhodl, že ho přestěhuje

  1. Město obvykle radary nekupuje, ale pronajímá. Možná je to u tohoto konkrétního úseku jinak, ale nynější stav, kdy počet přestupků klesl a radar se promptně stěhuje jinam naznačuje mnohé.

    Pronajímatelem radaru je obvykle soukromá společnost, která si vhodně formulovanou smlouvou zajišťuje přesun prostředků vybraných na pokutách k sobě. Náklady na provoz radaru pak samozřejmě nese město.

    Pan Ondráček z Dlouhé Vsi může být v klidu. Osobně tipuji, že v řádu měsíců bude osloven s vhodnou nabídkou. Dlouhá Ves je z pohledu rentability úsekového měření vhodná k umístění strojku na peníze.

    1. Vydělávat peníze na hlouposti a nepozornosti lidí se stalo běžnou věcí, takže mě ani nepřekvapuje, že se toho chytají i obce. Ještě když je k tomu postrkují vykutálené společnosti. 😉

      1. Vždyť je přeci normální jezdit přes obec 50 Km/h. Já s tím problém nemám ať si klidně fotí a kontrolují… 🙂

      2. To téma je dlouhé a široké. Hodně to zjednoduším:

        Není problém v tom, že někdo kontroluje rychlost a pokutuje překročení povolené.

        Je problém s tím, jak je ta povolená rychlost stanovena a místem kde je stanovena. Spolu s tím, že kontrolu provádí automat a trest je zákonným kotrmelcem a zpětně přenesen na registrovaného provozovatele vozidla a jen vyjímečně je postižen řidič hned a na místě.
        Když tohle posčítáte a přidáte to, že „výnosy“ z pokut jsou směrovány do soukromých kapes, vyjde Vám ta věc v celé své pokroucené zrůdnosti.

  2. Bezmozků co nedokáží v obci jet do tachometrové šedesátky je moc, radarů málo.
    Jeden takový by si m.j. zasloužila ul. Jihlavská v úseku z křižovatky s Okružní směrem na JI.
    Lépe jsou na tom více frekventované ulice, kde slušní řidiči neumožní bezmozkům agresivní jízdu.

    1. Víte, na tom je nejsmutnejsi to, že po městě potkávate policajty, kteří sami neví, co znamená například blinkr na kruháku. To se pak běžnému občanovi těžce argumentuje vyhláškami.

          1. Mám za to, že je nás většina. Bohužel ty svině vždycky tak nějak víc vyčnívají.

  3. Radary na Okružní ať lidi cálujou.
    Humpolecký si zvyknou a přespolní zaplatí. Ať z toho Humpolec něco má.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Tipy na víkend - V Humpolci zabaví divadlo, v klášteře hudba

Pá Bře 17 , 2023
Do Humpolce přiveze v pátek večer své divadelní představení Rejžák z Prahy Bechyňský divadelní spolek Lužnice. V Želivě zase uspořádají hudební večer na počest Josefů, mezi které patřili i hudební velikáni Haydn, Suk, Mysliveček a další. Za klavír usedne Petr Žák.

You May Like

Témata