Studenti připravují ze svého putování do Norska učivo pro spolužáky

V humpoleckém gymnáziu se včera sešli žáci a studentí ze čtyř škol v kraji, aby zde sepsali deník ze své zářiové expedice do Norska. Účelem expedice bylo, aby se žáci seznámili s tamní přírodou, rostlinami, zvířaty, geologickými podmínkami a všechny poznatky nakonec porovnávali s domácí přírodou.

Zúčastněné školy, tedy Gymnázium Dr. Aleše Hrdličky v Humpolci, a Základní škola v Sadech v Havlíčkově Brodě, Základní škola Nádražní v Bystřici nad Pernštejnem a Základní škola z Kamenice u Jihlavy, pak měly za úkol zpracovat veškeré své poznatky a dát dohromady všechny materiály, které si děti z výletu přivezly.
„Studenti byli rozděleni do skupinek a každý měl za úkol pozorovat nějakou část přírody. Jednalo se biologická pozorování, ale i život v rodinách, či ve škole,“ uvedla vedoucí skupiny dětí z humpoleckého gymnázia, profesorka Zita Vodová.
Expedice se zúčastnilo celkem pětatřicet studentů vybraných ze sedmých až devátých tříd a žáci jí byli nadšeni. „Bylo to bezvadné. Nejvíce mě zaujala ta krásná příroda, pohádkové hory, čistá voda, ve které jsem se nakonec i vykoupal. Kdyby jsem měl možnost se tam znovu podívat, neváhal bych,“ chválil si Petr Špinar, žák brodské školy V Sadech.
Například kamenická základní škola se v Norsku zaměřila především na hydrologická měření. „Zjišťovali jsme tam obsah jednotlivých látek. Tyto rozbory jsme každý večer dělali z různých vzorků vody,“ řekl učitel Jan Jelínek. Kromě toho si kameničtí přivezli i lišejníky, které budou porovnávat s výskytem lišejníků u nás.
Brodští školáci se zaměřili na biologické pozorování a připravili pro společnou práci herbář. „Kromě toho jsme si přivezli poměrně rozsáhlou fotodokumentaci,“ dodala učitelka Jaroslava Krečmerová. Školáci z Bystřice se zaměřili na hospodářství všech zemí, které projížděli, pozorování flóry a fauny a meteorologie.
Skupinka z humpoleckého gymnázia měla za úkol zpracovat videodokument z cesty, dokument hydrologického a biologického pozorování, prezentaci z biologie a ekologie a nakonec zpracovat sociální a ekonomickou stránku norské společnosti.
Všechny zpracované materiály plánují školy dále využívat i pro další studenty v hodinách zeměpisu, ekologie, ale i jiných předmětech.

Zdroj: MF-DNES

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Teplé léto Bernardu svědčilo

St Lis 12 , 2003
O patnáct procent více piva než vloni uvařil letos humpolecký Rodinný pivovar Bernard. I díky mimořádně horkému létu zde do konce září vystavili na 94 tisíc hektolitrů piva. Tržby za pivo se proti loňsku zvýšily o třetinu na téměř 130 milionů korun. Podle mluvčího Zdeňka Mikuláška se kromě vyššího výstavu […]

You May Like

Témata