Tři noví úředníci a miliony v kase. Humpolec se chystá na měření rychlosti na D1

9

Radnice v Humpolci se chystá přijmout patrně tři nové úředníky. Bude je potřebovat na zajištění agendy kolem úsekového měření na dálnici D1. Ředitelství silnic a dálnic totiž hodlá instalovat radary v úsecích mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem a mezi Koberovicemi a Hořicemi a administrování pokut by spadlo na město Humpolec

Předjíždění kamionů, dálnice D1 - Foto: Milan Kopecký

Předjíždění kamionů, dálnice D1Foto: Milan Kopecký

Humpolecká
radnice se pravděpodobně rozroste o nové úředníky. Budou potřeba k
vyřizování přestupků na dálnici D1, která vede z jižní strany těsně
kolem města. 

Kolik sankce za překročení rychlosti do rozpočtu přinesou, to
zatím není jasné. Na první úseku D1 poblíž Brna radary za čtyři měsíce
odhalily na 150 tisíc přestupků.  

Prvně Koberovice – Hořice  

První radary by měly být po dokončení modernizace dálnice v
úseku mezi Koberovicemi a Hořicemi, tedy mezi kilometry 81 a 75. Správce
dálnice počítá s měřením i mezi Větrným Jeníkovem a Humpolcem mezi
kilometry 90 a 104.  

Peníze na sport a kulturu 

„Uvolníme si tím peníze, které pak můžeme využít ke zlepšení
života tady v Humpolci, tedy kulturní a sportovní. Mohli bychom využít
ty peníze, které jinak vkládáme do oprav komunikací a podobně,“ řekl
Českému rozhlasu místostarosta Květoslav Namyslo

zdroj: www.rozhlas.cz

Čtěte dále:   Píšou o Humpolci: Fronty a nadšení zákazníků. V Humpolci otevřelo nové obchodní centrum

Petr

9 thoughts on “Tři noví úředníci a miliony v kase. Humpolec se chystá na měření rychlosti na D1

  1. Hezký 🙁 Prozatím všude, kde jsem se se svinstvem zvaným „úsekové měření“ setkal, měl starosta napřed plány podobné jako pan Namyslo a po roce či dvou s údivem zjistil, že z vybraných pokut mu nezbyde ani na propisky pro ty nově přijaté ouřady. Protože pokuty z úsekových měření představují obrovský business a město je moc malá instituce, aby se dostala „k lizu“. Tohle území je už dávno rozparcelovaný mezi soukromé firmy a nově i ŘSD.

    A kdo mi tu chcete kázat, že bezpečnost a bezohlednost řidičů a potřeba prevence …. šetřte čas a klávesnici 😉

    František

    1. Na úseku který spadá pod Vlašim už tyto přestupky úřad řeší. Nevím proč by to mělo být problémem v našem městě pro byznys..A ouřadové nejsou prý přijímaní na neurčito..Aspoń tak to chápu já

      1. Já chápu celé to úsekové měření na prd, protože každý čumí na tachometr a nevěnuje se plně řízení a pak vznikají nehody.
        Určitě stačí ty přemnožený passaty co jezdí sem tam a na místě pokutují řidiče co jedou tak, že ohrožují své okolí. V tom zúžení to bude vypadat tak, že místní pojedou 80 a cizinci co to dá, protože jim ta pokuta poslat nejde.

      2. Ano, Vlašim už funguje. Stejne jako loni fungovaly Rosice a Šlapanice.

        S těmi nově přijatými úředníky je to také zajímavé. Oni v první vlně neřeší přestupky jako takové, oni jen rozesílají „Výzvu k úhradě určené částky“. Teprve v druhé vlně, tak 12-18 měsíců po spuštění radarů přejdou k agendě lidí, kteří na výzvu nereagovali a administrují odložení a zahájení správního řízení s provozovatelem vozidla. No, a protože se bavíme o obrovském počtu „přestupků“ v roce, nově přijatí úředníci plynule přejdou na odbor dopravy, protože tam naroste agenda násobně…. a pak už zůstanou, protože propustit úředníka lze jedině kulometem.

        🙁

        František

        1. No tedy Františku! Celá Evropa neví co s ní bude příští rok a vy už víte, že v Humpolci za tři roky zůstanou na městě tři noví úředníci! V Humpolci je vás vyloženě škoda. Zkuste Prognostický ústav AV, nemálo mudrců z této instituce v naší republice vzešlo!

          1. Ani nemusí být prognostik. Stačí že popisuje stav, který už jinde nastal. Nejsme první.

          2. Ale to není prognóza. Jaro roku 2007 a Měcholupy u Nepomuku na Plzeňsku. To byl první rada, který jsem potkal. A pak jich bylo, legendární Mělník, Moravské Budějovice s panem Bařinkou a krumpáčem zaťatým v budce radaru (já ne, pachatel nezjištěn 🙂 ) 13 kousků v Prostějově, Turnov, Židlochovice, Rosice …. všude stejný scénář. Soukromá firma, třeba Czech radar, sliby starosty o teplu, suchu a bezpečí a vybraných milionech, pak starostovo rozčarování a ticho po pěšině. Vybrané pokuty končí v kapse soukromé firmy a město je zavaleno naprosto absurní hromadou spisů s „přestupky“.
            Spravedlnost se neděje, protože za „přestupek“ je potrestán nikoliv řidič, ale provozovatel vozidla a to automaticky, zítra (1. 7. 2017) začíná platit nová právní úprava souvisejíci i s automatickými radary, zavádí vskutku revoluční prvek: přestupek bez zavinění, tedy automatický přestupek, po zjištění automatickým radarem přijde zatím dobrovolná možnost zaplatit. Očekávám, že v dalším kroku bude možno proces zautomatizovat na 100% a platba se bude z účtu strhávat také automaticky (toto je prognóza).

            Papír, kterým to kolečko začíná, a který budou tři noví humpolečtí ouřadové rozesílat se jmenuje „Výzva k úhradě určené částky“.
            Existuje jedna velmi jednoduchá metoda, jak odpovědět v souladu se zákonem a nic neplatit. Rád poradím všem, co se nechtějí nechat oškubat jak kavky 😉 ale osobně.

            František

          3. Osoba blízká a už ani osoba vzdálená Františku nejde použít….

          4. Méně číst noviny a více sledovat platné zákony 🙂

            Osoba blízká je zkratka, kterou s oblibou používají novináři. Ve skutečnosti nic takového neexistuje. Existuje (zatím, oni na to zákonodárci brzy nějaký opravný mechanismus najdou) právo nevypovídat. V zákoně je uvedeno větou, která obsahuje mimo jiné slova „osoba blízká“, odsud pochází ta zkratka.
            Princip, kdy občan není povinen policistovi či úřadu nic uvádět (například kolik čeho vypil, jak jel rychle či kdo v čase T řídil určitý automobil) vedl k tomu, že automatické radary nevynášely dost peněz.
            Zrodilo se něco, co v médiích nazývají „vyřešení problému osoby blízké“, co v praxi znamená, že úřad může pokutovat provozovatele vozidla bez jakékoliv další aktivity, jen na základě fotky z radaru. Zároveň, za teto přestupek neuděluje body, což popírá všechny věty, kterými byl bodový systém kdysi zaveden – body najednou nejsou potřeba. To něco se jmenuje „Obecná odpovědnost provozovatele vozidla“. Perlička – jde o zákonný zprasek, který uvedl v život ex-esenbák Huml, ještě když byl nezávislým dopravním expertem a pak když poslancoval za Věci veřejné. Když byl ze sněmovny odejit a hledal zdroj obživy, našel tohle své, již odrostlé dítko a začal ve spolupráci s jedním velkým bazarem nabízet ochranu šikanovaným řidičům, všem, na které ten zákon dopadá.

            Osoba vzdálená byl zoufalý pokus, jak se bránit – úřady si rychle našly mechanismus, jak si s ním vytřít řitní otvor, dnes už opravdu nefunguje.

            Co funguje, je poměrně specifický, přesně definovaný postup – odpověď na výzvu k úhradě. podrobnosti sdělovat nebudu, koho by to pálilo, musí mě kontaktovat přímo, nebo zkuste najít pomoc na http://www.30kmh.cz 😉

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Krajská soutěž HZS

St Čvn 28 , 2017
Čtvrtek 29.06.2017 09:45 Čtěte dále:   Humpolec na videu: Výrobní závod Valeo Humpolec

You May Like

Témata