Úvaha: Skutečně považujeme elektromobilitu za budoucnost?

7

Jsem fascinován a nějak stále nechápu, proč jsou výrobci automobilů tolik upnuti na elektromobilitu a v budoucnu ji vidí jako záchranu automobilismu. Koneckonců, dnes už je jasné, že se jedná o slepou uličku bez dlouhodobé budoucnosti. Elektrická auta by měla přinést ekologickou verzi automobilů. Ale to je prostě nesmysl. Elektromobilita by ve skutečnosti vedla k mnohem větším environmentálním problémům, než máme v současnosti. Prozatím opomeňme to, že abychom mohli používat elektromobily ve velkém měřítku, museli bychom mnohanásobně navýšit výrobu elektřiny, než kolik jí jsme schopni vyrábět dnes. Existují však i jiné, mnohem závažnější problémy.

Elektro auta nemůžou fungovat bez baterií a elektrických motorů. A drahé kovy jsou jejich důležitou součástí. A pokud my všichni, kdo máme v současnosti klasická „ropná“ auta, přejdeme na elektromobily, pak současné rezervy a těžařské limity nebudou schopny pokrýt poptávku po těchto kovech. Muselo by se otevřít mnoho nových dolů a lomů pro těžbu těchto kovů. Problémem životního prostředí je však to, že jejich těžba často způsobuje neuvěřitelné škody v přírodě. Spousta chemikálií uvolňovaných do vody, zničená příroda a jezera plná toxických látek – to je realita těžby těchto kovů. I takto může vypadat přechod na elektromobily. Těžba drahých kovů, které jsou nezbytné pro jejich výrobu, je z ekologického hlediska často černou můrou – můžeme zmínit například důl Bayan Obo v severní Číně, jehož okolí připomíná post apokalyptický film. A právě závislost na Číně je dalším velkým problémem. V současné době má monopol na výrobu drahých kovů. Až 70 procent těchto materiálů pochází odtud a Čína při výrobě magnetů dominuje stejným způsobem.

Souhlasím samozřejmě, že nemůžeme pokračovat ve výrobě automobilů závislých na ropě. Jen říkám, že nerozumím tomu, že volíme cestu elektromobilů, když je jasné, že to z dlouhodobého hlediska nebude fungovat. Tímto jen překleneme určité období, pomocí technologie, která nemá dlouhodobou budoucnost, a potom budeme muset znovu přijít s něčím novým. Chápu, že výrobci automobilů musí vyrábět a vyvíjet nové automobily a technologie, aby přežili, ale toto je opravdu na hraně. To není ani ekologické, ani ekonomické a vůbec to není zacíleno na přírodu a člověka.

Čtěte dále:   V Pavlově loni pečovali o 1 291 živočichů

Axl

7 thoughts on “Úvaha: Skutečně považujeme elektromobilitu za budoucnost?

  1. Elektromobil je o dost dražší než auto a zatím je to asi ve stavu „Jak ptáčka lapají“
    Ono až to dobíjení auta bude zatíženo spotřební jako se to stalo u plynu, tak ty náklady půjdou nahoru
    Nyní se musí říct jen to, že elektromobil je těžší, brzdí rekuperací a to má neblahý vliv na pneumatiky. Baterkám taky nedávám moc životnosti. Co takový 10 letý elektro auto asi dojede? Nové udělá 400 km ale staré bude někde nad stovkou.
    Nová baterka je drahá.
    Ekologické to není, protože u elektromobilu kouří zas elektrárna někde u budějovic
    Baterky se zas draze recyklují

    1. Zkratky 🙁 a to rozhodně nejsem fanda elektromobility.

      1. Toyota PRIUS (hybrid) je na trhu více než 10 let, baterie mají být papírově dávno po smrti, ale přesto jde o vyhledávanou ojetinu s kapacitou baterek někde na 80% nové.
      2. Pneu trpí nepatrně víc, ale ne kvůli rekuperaci. Jen a pouze kvůli váze auta.
      3. Cena energie – ano, stát si časem začne ukusovat to, oč přijde na spotřebce z benzinu a nafty. Distributori prejdou z modu „lovime klienty“ do modu „zdimame ulovene klienty“ a cena energii krute stoupne. Nejhorsi budou dopady do domacich pripojek, protoze stavajici rozvody maji jen zlomek potrebne kapacity a pro stabilitu site distributor uz dnes tvrde reguluje i ohrev TUV. Nabijeni doma pres noc bude drahe, hodne drahe. Stejne tak rychlonabijecky.

      Osobne – spalovaci motor co ma atmosfericke plneni, 8 valcu a kolem 5l obsahu – s vyhledem do budoucna nejekonomictejsi varianta. Dokud nezavladne Zelena ideologie vsude a uz jen vlastnictvi takove veci nebude trestny cin 😉

  2. Elektromobily jsou lež do kapsy e. Jde o to, že jejich emise jsou považovány za „hodné“ v rámci legislativy. Evropa si v rámci environmentalistického honu na čarodějnice alibisticky myje ruce – devastace prostředí například těžbou lithia apod probíhá ve třetím světě, tzn za kopcem, tam není vidět. A co environmentalisté nevidí, to srdíčko nebolí.

  3. Mnoo bohuzel to neni o tom co chteji automobilky, ale o tom co jim diktuje slavny Brusel. Nesmyslna vyroba aku vozitek s „nulovymi“ emisemi jim pouze snizuje prumer emisi vsech vyrobenych vozu. Za vozy se spalovacimi motory, ktere prekracuji danou normu (a tech je vetsina) plati automobilka za kazdy nadnormativni 1 gram CO2 castku 95 € . Dela to prumerne 40 – 50 tis. Kc na jeden prodany vuz se spalovacim motorem. To automobilky promitaji do prodejnich cen vozu…

Napsat komentář: frantisek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

THE MAN BEHIND FREDIE MERCURY – PETER FREESTONE & MILAN DEVINNE

St Čvc 1 , 2020
Termín akce: 12.09.2020     čas: 20:00 hod od 23:00 AFTERPARTY (hudba výhradně QUEEN) Místo konání: DOUPĚ – Humpolec 5.května 525 Cena vstupenky: 390.-Kč Čtěte dále:   Nebezpečné dráty elektrického vedení zabíjejí labutě u Havlíčkova Brodu

You May Like

Témata