Převzato odjinud: ARMÁDA

Nehodu L – 39 u Pelhřimova zavinil zakázaný manévr


Vojáci tvrdí:

1) Vyšetřování bylo závislé na tom, či se podaří oživit černou skříňku.

2) Pilot prováděl nepovolenou akrobacii a jeden prvek nezvládl, proto havaroval.

Průběh vyšetřování nehody pečlivě sleduji a opět tak jako v průběhu vyšetřování nehod minulých nacházím i v průběhu tohoto vyšetřování lži ze strany vojáků.

Vojáci krmí média zprávami, o kterých vědí že nejsou pravdivé a spoléhají na fakt, že lidé v médiích nejsou schopni poznat pravdu a informace přetisknou či odvysílají tak, jak je „nakoupili“. Nebudu dlouho rozvádět, pojďme k prvnímu bodu – černá skříňka – pěkně krok po kroku.

Černá škříňka v letadle L 39 je ve skutečnosti oranžovou krabicí, velkou asi jako krabice od bot. Ve starých typech L -39 je ruské výroby nese označení SARP. Vede do ní jeden vícekolíkový konektor. Krabice se nachází v trupu těsně pod ocasními plochami letounu na levé straně ve směru letu. V tomto místě je proto, že právě ocasní plochy letadel zůstávají nejméně poškozeny i když se jedná i o nejtěžší havárie letadel. Tedy v tomto místě má skříňka tu největší šanci na přežití. Vojáci tvrdili, že nevědí, jestli se jim skříňku podaří „rozchodit“ a vyhodnotit záznamy. Jak níže z vysvětlení uvidíte, byla to jen kostka sladkého cukru pro média. Černá skříňka není konstruována na to, aby přežila a po havárii letadla dále fungovala! Černá skříňka je konstruovaná na to, aby uchránila medium na které jsou nahrána letová data v takovém stavu, aby je bylo možno přečíst. Uvedu příklad na magnetofonu: Poletíte například ve větroni a vezmete si sebou obyčejný diktafon, či jiný malý magneofon. Nastoupáte výšku tři kilometry a na diktafon namluvíte třeba zprávičku pro svou milou. Pak zakroužíte nad jejím barákem a diktafon vyhodíte i s kazetou, ať si vzkaz milá přehraje. Padne li diktafon na zelenou louku, pravděpodobně po zapnutí bude fungovat. Padne li na asfalt, rozletí se na cimpr campr, ale kazeta s velkou pravděpodobností zůstane zachována, jelikož je uložena v kovovém rámečku vedle nahrávací hlavy. Milá tedy při troše šikovnosti kazetku z rozbitého magneťáčku „vyloupne“ a přehraje si ji v magneťáčku ve svém pokojíku. Vašeho původního záměru – předat zprávu, bylo tedy dosaženo byť za cenu ztráty diktafonu, který jste použili jako ochranu pro kazetu. A přesně takto to funguje i u černých skříněk letadel.

Tedy pamatujte: Černé skříňky letadel jsou konstruovány pouze jako záznamová zařízení, s cílem uchovat zázanam i po pádu a požáru letadla. Opakuji, jsou to tedy záznamová zařízení. V žádném případě nejsou a nikdy nebyla konstruvána jako reprodukční zařízení!! Černé skříňky se vyvolávají v místnosti k tomu vybavené a k tomu určené. V běžném provozu k potřebám výcviku je vyvolává k tomu vycvičený voják v základní službě. Vyvolání schránky ať digitálního (v L 159) či magnetického (L 39) trvá několik minut. V tomto ohledu už se armáda trochu zlepšuje proti nedávné minulosti, kdy její představitelé tvrdili, že k vyvolání je potřeba několika měsíců. Při poslední nehodě to stihli „rekordních“ pět dní. Skutečnost je taková, že pan Klíma má jistě „horkou linku“ a údaje ze skříňky zná již během hodiny po odvezení skříňky do laboratoře. Tímto zároveň vysvětluji, proč krátce po nehodě pan Klíma v plném přesvědčení seřval všechny piloty na míště nehody jejich kamaráda. V tu chvíli jistě věděl , copak se v záznamu nacházelo, ačkoliv médiím tvrdil opak. Svědci říkají, že k jeho rozezlení bylo potřeba až 17 tragických nehod. Ty předcházející prý přecházel v klidu. Škoda, pan Klíma je určitě mnohem lepší pilot než velitel.

Tolik tedy skříňky, jdeme na akrobacii.

Tvrzení armádních představitelů „Pilot prováděl nepovolenou akrobacii a jeden prvek nezvládl, proto havaroval.“ je prostá lež. Svědci a na podkladě jejich tvrzení všechna media uvádějí, že letoun letěl v posledních sekundách v přirozené poloze. Všichni se shodují, že anomálií byl kouř z motoru a nízká výška letu. Tedy tvrzení, že pilot nevybral akrobatický prvek je čistá lež. Pilot se v posledních okamžicích letu jasně orientoval a zasahoval do řízení letounu ve snaze namířit letoun mimo obydlenou oblast přesně tak, jak to v případě podobných událostí nařizují letecké předpisy bez rozdílu státu či zaměstanavatele pilota. Tedy ten, kdo létá, z těchto informací jasně vidí, že pilot řešil problém, jehož nevyřešení jej stálo život. Až po dosažení tohoto bodu si dovolím spekulovat o příčině problému. Spekuluji a myslím si, že příčinou bylo vysazení starého ruského motoru. toto vysazení mohlo mít dvě příčiny. První mohl být opravdu pilot, když prováděl nepovolený prvek na malé rychlosti při nízkých otáčkách motoru a došlo k tzv. sfouknutí plamene proudového motoru. Druhou, více pravděpodobnou variantou je požár motoru z důvodu úniku oleje do prostoru motoru. Tato závada je na starých L – 39 velmi častá a L – 39 kvůli ní často nouzově přistávají. Vzhledem k situaci v armádě jak s náhradními díly tak s ochablou organizací provozu je tato příčina velmi pravděpodobná. Tedy v této chvíli si dovolím tvrdit, že prvotní příčinou nehody byla armáda a její organizátoři – v případě poruchy motoru špatná údržba spolu s nerozlétaným pilotem způsobila jeho smrt. V případě, že pilot napomohl k závadě špatnou technikou pilotáže, opět vidím hlavní chybu ve velitelích armády, kteří pilota nanaučili dobře létat a nedokázali udržet jeho ego v mezích života.

Ale ať už je příčinou vysazení motoru cokoliv, věřte, že pilot je hrdinou, který dotáhl letoun na posledních zbytcích vztlaku těsně za sídliště místo toho, aby se katapultoval a způsobil tak pád letadla do panelových domů nebo do místního supermarketu.

Závěrem: A opět se ptám, tak jako v článku před několika dny, než došlo k této tragické nehodě. Páni generálové, kdy dostanete tolik rozumu a tolik odvahy k tomu, abyste zastavili létání na dobu neurčitou a po dobu této přestávky spravili systém řízení, systém zásobování, vyjasnili si finanční položky pro výcvik pilotů a další nutné atribudtuy ke správnému průběhu výcviku pilotů?? Pánové, pilot je vrchním kamen pyramidy zvané armáda. Když něco nefunguje, piloti jsou těmi prvními padajícími díky Vaší neschopnosti z největší výšky – jsou prvními, kteří odcházejí pod kytky Bohu žel i v době míru. Jak dlouho se ještě bude čekat na Vaše STOP?? Až zemře pilot č 18,20,25….???? Dávejte si pozor, ať to STOP není zanedlouho definitivní!!! Moc pilotů v armádě už nezbývá. Znovu se ptám: Opravdu je tak těžké říci STOP, dát vše dohromady a pak pokračovat v létání??

Závěrem: Falešné informace a špeky podávané médiím je práce vyšších vrstev velení armády, které se neštítí takovéto špeky předkládat i svým nejvyšším velitelům ve snaze zamaskovat svoji neschopnost, nekompetentnost a zbytečnost v armádě. Naštěstí pro piloty a lidi nad nimiž létají to vypadá tak, že pan Tvrdík je si této skutečnosti vědom a dělá proti ní co může. Být na místě pana Tvrdíka, jdu teď do laboratoře kde jsou originály záznamů z černé skříňky, nechám si vysvětlit co která křivka znamená a záznamy porovnám s tím, co mi podřízení podstrčili v protokolech o záznamu. To je Bohu žel, jediná jediná cesta jak se v armádě dostat k PRAVDĚ.

Posted in Nezařazené

Správce webu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Slavnosti piva v Humpolci 2001

Út Srp 14 , 2001
Nehodu L – 39 u Pelhřimova zavinil zakázaný manévr Vojáci tvrdí: 1) Vyšetřování bylo závislé na tom, či se podaří oživit černou skříňku. 2) Pilot prováděl nepovolenou akrobacii a jeden prvek nezvládl, proto havaroval. Průběh vyšetřování nehody pečlivě sleduji a opět tak jako v průběhu vyšetřování nehod minulých nacházím i […]

Témata