Výstavba nového a přestavba starého autobusového nádraží

134

Město Humpolec v souladu s principy Místní agendy 21 zve všechny občany na veřejnou prezentaci projektu dne 4. 2. 2015, od 16.00 v Klubu Městského kina, Havlíčkovo náměstí

Město Humpolec
v souladu s principy Místní agendy 21 
zve všechny občany na veřejnou prezentaci projektu 

Výstavba nového a přestavba starého autobusového nádraží

Termín: 4. 2. 2015, 16.00 hodin 
Místo: Klub Městského kina, Havlíčkovo náměstí 91 
Záměr představí: RC Reinvest ve spolupráci s Fuertes Development a ICOM transport a.s.
 

Petr

134 thoughts on “Výstavba nového a přestavba starého autobusového nádraží

    1. Od soukromé osoby, která prosí o městský pozemek, je to stavěno asi takto: „vyberte si ze tří variant, z toho dvě jsou zcela špatné“. Copak Humpolec potřebuje obchodní centrum. Výhoda několika stovek parkovacích míst v ulici Okružní je zcela absurdní.

      1. Proč by Humpolec nové obchodní centrum nepotřeboval ? Zase demagogie. Věřím , že jako např. v Pelhřimově či Jindřichově Hradci jej potřebují a chtějí i občané Humpolce. Zkuste udělat anketu či něco podobného referendu a uvidíte. A k autobusovému nádraží. Zkuste zrušit zastávky u pošty a na staré autobusáku, to se Vám lidé poděkují. Město by mělo mít koncepci místní autobusové dopravy a přestavbu stání na starém autobusáku. Řešením je vycházet lidem vstříct a ne je omezovat. Snad to radnice bude takto do budoucna dělat.

        1. Můžete mi prosím odpovědět na otázku kolik velkých nákupních center je pro město velikosti Humpolce dost?

          1. To není jednoduchá otázka, protože odpověď ukáže až trh. Jinak se pohybujeme stále jen v teoretických rovinách. Ani Vy ani já nemůžeme vědět, že stávající počet supermarketů je právě ten optimální…

          2. Podle mého soudu by Humpolec „unesl“ právě i ten pátý (upozorňuji přitom, že nemluvím zrovna o Kauflandu, ale obecně…).

          3. I ty jeden inteligentní počtáři, kterýkoliv minulý i budoucí hypermarket odčerpává peníze z kapes obyvatel města, které s ohledem na vysokou sociální inteligenci spojenou s letákovou i internet – letákovou každotýdenní akční masáží i do mobilů utratí většinu peněz nejen za potraviny.
            Všechny – všecny markety v Humpolci jsou zahraniční firmy, které táhnou zisk ven za hranice. Z nákupů tu zbývá státu pouze DPH, ze kterého město dostane jen malou část.
            Ze zaměstnanosti 100 lidí v Kauflandu, kterými se casní Kučera bude nakonec polovina, a z té poloviny budou 3/4 agenturní pracovníci a 1/4 čeští brigádníci pro nárazové akce. Starosta nemá prověřené a podložené vůbec nic, jen papouškuje to, co mu nabulíkoval developer.
            Výsledkem postavení Kauflandu bude lítý boj mezi markety, likvidace zbylých malých firem ve městě, takže i propuštění lidí, které tyto mrňky zaměstnávají.
            Do dvou let se přenese další kus obchodování na internet – očekává se i přesun nákupů potravin na internet, markety začnou krachovat, propustí i agenturní zaměstnance a zbydou po nich prázdné haly, které nám vedení města předělá na tenis, sálový fotbálek, bazén, pink ponk, protože to už bude komunismus a my se jen budeme bavit (teda pokud se nám starosta nespřátelí v dalších volbách s číňany nebo arabáky).

          4. Trh vše vyřeší? Priblblá neoliberalisicka mantra, která vlastně řeši velké hovno

          5. Velkou obavu mám z toho, jakým způsobem by bylo vedeno jednání ohledně přípravy koridoru tratě vysokorychlostní železnice. To by Ti, kteří by byli proti, byli automaticky označeni za demagogické voliče ANO a zpátečníky?

    1. Jak rozhodnou? Nebuďte naivní, to už je dávno rozhodnuté. A jak vidíte nejenom, jak to bude provedeno, ale i to, kdo to provede. Tady někdo někomu ZASE těžce nasypal..samozřejmě, jen spekulace, důkazy nemáme..že

        1. Byla v minulosti vypsána nějaká veřejná soutěž – kde by mohli třeba i místní architekti a projektanti uplatnit návrhy na využití tohoto prostoru??

          1. A co podoba nového nádraží? Jestli jsem to dobře pochopil, tak tam budou stát pro nástup autobusy vedle sebe a budou ze stání couvat ven? Tohle se přece ale zrušilo na části stávajícího nádraží, protože hrozila, že couvající autobus někoho přejede!!! Neznám potřebné normy, ale už to vadit nebude? Nové obchodní centrum! Opravdu potřebuje Humpolec pátý supermarket a nákupní centrum? Unesou to ještě menší obchody podnikatelů z Humpolce kteří zde žijí a část ze svého zisku vracejí do podpory života ve městě? Variantu parkoviště pro kamiony bych považoval za vydírání majitele pozemku. Pěkný den přeje Pavel Koubek

          1. Od zastupitele mam zpravu, že paní Štěrbová stáhla krovky, nabízí se otázka co za tím stoji, nebo kdo zatím je….

          2. Těžko bude ANO plnit své sliby, když je v opozici s pěti zastupiteli. Proti koalici, která má 14 členů nemá v hlasování žádnou šanci, ani když jí podpoří komunisti. Bylo by dobré zjistit si, kdo prosadit neveřejné zasedání zastupitelstva 14.1. a jak hlasovali jednotliví zastupitelé. Těžko můžete ANO něco vyčítat. Spíš se zaměřte na ČSSD a Janečka! To budou celé funkční období hlasovat společně se starostou nebo alespoň někdy zapojí vlastní rozum a zodpovědnost a budou hlasovat tak, ajk by si asi přáli jejich voliči???

          1. Za to může starosta ! Ten si zvykl vést monolog, urážet zastupitele jiných politických stran a s nikým s odlišným názorem nediskutovat! ANO těžko něco změní, když je proti vládnoucí OPOgarnituře v menšině.

          2. To vypadá jako by starosta trávil pracovní čas na humpoláku – že by ho zajímali názory prosťáčků a chudáčků? Nebo se za něj bije nějaký nohsled? Kratochvíl? Maryška? nebo jednooký Žižka? Mě tě líto není!

  1. Stale a porad dokola. Stavajici nadrazi patri soukrome firme. Jeho velikost je nasobne vetsi, nez je aktualni vytizenost. V dnesni dobe vetsina lidi navic cestuje vlastnimi auty a nebo vyuziva mestske zastavky. Par (jeden) fanatiku zajmove skupiny skryte za projekt ANO se tady stale snazi rozpoutat hysterickou kampan proti radnici a vyuziva kazde prilezitosti. Pritom se zatim nezminili o tom, koho vlastne zastupuji. Sami nadrazi evidentne nepouzivaji a pruzkum vyuziti verejnosti jsem take nikde nevidel.

    1. Chtěl bych se zeptat tohoto chytráka zda někdy ráno jede okolo prostor zastávky u mlíčňáku. Autobusy ICOMU stojí až v křižovatce, přechod pro chodce je vůbec nezajímá. Co na to policie, která by v ranní dopravní špičce měla hlídat okolo přechodů, po kterých chodí staří lidé na polikliniku a mládež do školy?

      1. Na zastávku U mléčných lahůdek se momentálně zpracovává projekt a příští rok by rekonstrukce měla být realizována.

        1. Takže místo aby fungovalo (a třeba i za účasti města) autobusové nádraží, tak zrušíme část parčíku u dětské polikliniky, ještě zvýšíme neprostupnost přilehlých ulic s tím, že bezpečnost této lokality to z dopravně technického hlediska nijak nevyřeší.

          1. Kdyby bylo umožněno i jiným provozovatelům autobusových linek (než ICOMU) zastavovat na autobusovém nádraží – tak by byl autobusák vytíženější, centrum města méně zatížené autobusovou dopravou a všem by se lépe dýchalo! Takhle si na sebe pleteme bič v podobě naprosto zbytečných přestaveb. Proč lidé nedokáží hospodařit s tím co mají!!

      2. ano vy strazce verejneho poradku,dokonce obcas zde i nastupuji na bus. Autobusak nepouzivam, stejne jako vetsina ostatnich cestujicich. A jak casto vyuzivate an vy?

        1. Pokud jedu autobusem, tak používám zásadně „autobusák“ – nebo Vám by přišlo logické odjíždět směr Pelhřimov, Sedlice, Jiřice, Želiv třeba ze Stromovky. Autobusák využívá stále dost lidí a ještě více by ho využívali provozovatelé dálkových linek (směr Znojmo, Praha…..) kdyby jim to bylo umožněno!! CO to má za logiku cpát autobusy do centra – nikde jinde jsem se s tím nesetkala. I v H.Brodě přesunuli terminál dál od centra směrem k vlakovému nádraží! Je jasné, že bez MHD je nádraží (jak autobusové tak vlakové) pro starší nebo nemohoucí lidi poměrně daleko.
          Také dost lidí také používá kombinaci auto – bus nebo vlak. Musí se z blízké dědiny přemístit do města osobním automobilem, protože v kýžený čas žádný spoj nejede, zde přesednou do autobusu či vlaku směřující do nějakého většího města za prací, ne každý má dost peněz na to dojet na pracoviště autem (třebas denní cesta do Prahy by vyšla dost draho). Auto potřebují odstavit na parkovišti, které musí být blízko nádraží! Myslí někdo na takovéto lidi? A je jich dost!!

          1. Naše společnost sídlí přímo na starém autobusáku. S přetížením tohoto uzlu máme denně provozní problémy. Někteří obyvatelé z venkova pracující denodenně v Praze odstaví v 6 hodin ráno svoje auto před naší firmou, nasednou na pražský autobus a odjíždějí po svém návratu z Prahy v 18 hodin večer. Stížnosti podané na radnici starosta ani šéf dopravy neřeší, doporučí – abychom si platili rezervační místa na parkování našich zákazníků (7000 Kč/1místo/1rok). Proč mám platit další poplatky kvůli nedůsledné práci úředníků města, které není schopné vybudovat infrastrukturu – parkovací dům třeba u Lidlu, když řádně odvádím daně, platím daň z nemovitostí, platím městu za reklamy, uklízím chodníky kolem našich objektů?
            Auta která neoprávněně blokují ulici Poděbradova, (zákaz zastavení v obou směrech daný vyhláškou – vozovka užší než 5 m) nám blokují vjezd zásobovacích aut do dvora k rampě. Pana starostu, a další úředníky jsem o vyřešení situace žádal minimálně 4x, vždy jsem byl odkázán na Policii ČR, na přeznačkování (nelze kvůli němu nakreslit žluté čáry) a odpověď starosty byla, že by to pak museli řešit všude. Situace na starém autobusáku je neudržitelná – kvůli zvůli vedení města, absenci plánů na rozvoj dopravní struktury, a netransparentním preferování společnosti Icom.
            Petr Machek

          2. Žluté čáry jsou k ničemu viz. Na kasárnách. Pokud postavíte auto v zákazu tak, že ho lze objet, je pro policii neviditelné 🙂

          3. co říci na Vaší reakci… Vy tím popíráte a současně se přihlašujete a zastáváte praxi nedodržovaní zákonů, nařízení a norem (… stejně jako starosta Kučera), kterými se řídí každá slušná, západoevropská společnost. No a protože jako Vy a starosta se chová kde kdo z Humpoláků, obyvatel Vysočiny, protože nemáme Městskou policii (starosta by s ní měl starosti), protože Policie ČR nestíhá s málo lidmi, tak se místo na západ se posouváme na východ.
            Petr Machek

          4. Mohu to komentovat úplně stejně.
            – K porušování předpisů jsem se nehlásil, jen jsem konstatoval dlouhodobý stav
            – Pana Kučeru neznám
            – Městkou policii tu rozhodně nechci
            – Na východ se nesunu
            – „Policie nestíhá „, to se mi nezdá

            Petr Vaněk

          5. Jaký jiný příspěvek od sponzora místního podnikatelského sdružení ANO je možné očekávat. Smiřte se konečně s tím, že jste dali peníze do projektu, který bude alespoň toto volební období ztrátový. Mezitím si zjistěte, kdo je zodpovědný za dodržování dopravních předpisů a následně i tel. číslo. Poté můžete Policii ČR (abych vás tolik netrápil ) nahlásit neoprávněné parkování a pokuď nebudou reagovat tak si na ně i stěžovat u jejich nadřízeného orgánu. Pro vaši informaci, není to ani humpolecká radnice ani starosta.

          6. Nemyslim si, ze pan Machek ted haji nejake pozice ANO.
            Pan Machek ted kope za svou firmu. To je v poradku a spravne.

            Jen se pousmivam nad tim, jak se ruzne veci jevi ruzne z ruzne perspektivy. Ted je mesto nepritel, nebot chce neco, co pana Machka nenadchlo – vic parkujicich aut v okoli krizovatky Halkova a Podebradova – jasne, ma tam firmu a potrebuje plac pro zakazniky.

            Ted poodstoupime a podivame se na vec z jineho uhlu. Meso driv bylo kamarad.

            Napriklad, kdyz se umistovaly velkoplosne reklamy na mestske objekty, na lukrativni mista ktera jsou na ocich – vsem prijizdejicim a prichazejicim v oblasti (mestske objekty poliklinika a hasicarna).
            Povite nam pane Machku, zda za ty plochy platite trzni, nebo symbolicky pronajem? (skutecne to nevim, ale asi neni problem to dotazem na MU zjistit).

            A at to neni monotematicke, tak zpatky k parkovani: pred provozovnou pana Machka byval zakaz zastaveni, stejne jako je na protilehle strane a nad hasicarnou – duvodem je prave ta hasicarna a volny prujezd hasicskych aut a zachranky. Znacky „zakaz zastaveni“ nedavno zmizely, povite nam pane Machku na ci popud? Vstricny krok mesta a hasicu Vam prisel vhod a ted se zahustenim dopravy veci vrati tam kde byly.

          7. …rozesmál jste mně svým příspěvkem, omlouvám se ale jsem v časovém pressu, a tak Vám teď neodpovím.
            Jen připomínám, že jste se mi stále nepředstavil – to abych si mohl dát věci do souvislostí :o)))
            Hezký den Vám přeje Petr Machek

          8. Kdyby mohli i jiní provozovatelé autobusových linek než ICOM využívat plochu velikého autobusového nádraží jistě by ubylo i aut spoluobčanů, kteří cestují za prací do Prahy a celodenně blokují stání v blízkosti „mlíčňáku“. Bohužel Město při prodeji autobusového nádraží takovéto podmínky nevyjednalo – to by bývalo řešilo vše (nevyužitý autobusák, zacpané centrum odstavenými vozidly a projíždějícími dálkovými autobusy).
            Rozhodně nechápu, proč město chvátá s prodejem parkoviště u autobusáku firmě RC Reinvest. Proč nejprve nepočká, jak dopadne jednání Reinvestu s ICOMEM! Reinvest je firma obecně NE příliš známá, zato ICOM má špatnou pověst. Z toho mi nevychází nic dobrého! Mám obavu, aby město parkoviště neprodalo a celý „projekt“ nového autobusáku pak nevyšuměl doztracena. Bylo by to typické pro dnešní dobu, kdy zdravý rozum musí ustoupit momentálním ekonomickým tlakům.

          9. Spise se zkuste zamyslet nad tim, proc se tri humpolecti podnikatele pustili do projektu s nastrcenym bilym konem, kteremu zasponzorovali volebni kampan. Na pohadky typu starost obcana o blaho mesta asi neveri ani nejvetsi optimiste. Podle hysterickych reakci nekoho z jejich klubu po prohre to vypada, ze jenom o AN rozhodne neslo. Jedine, co se da odhadovat, vzhledem k prohlaseni jejich konika je zajem o evropske dotace. Pravdu nam ale tihle tri kralove asi nereknou.

          10. Je úsměvné (i když nejste aktuálně humpolák ani náš zaměstnanec), že Vám leží na srdci provozní a marketingové záležitosti naší společnosti :o).
            Ale položil jste do fóra několik otázek a tak na ně odpovím.
            Jedno z prvních jednání, které jsem na konci roku 1999 (před zakoupením objektu pro naší společnost) s panem starostou Kotenem vedl se týkalo povolení plynové přípojky objektu a posunutí dopravní značky zákaz zastavení na hranici s hasičskou zbrojnicí. Na doporučení pana starosty jsem následně písemně požádal zastupitelstvo města i hasiče (zákaz parkování) o projednání a jejich stanovisko. V obou případech došlo k projednání s kladným rozhodnutím. Technické služby pak na jaře roku 2000 posunuli dopravní značku zákaz parkování na hranici s hasičskou zbrojnicí (snad bychom to dohledali i na dokumentačních fotografiích).
            Co se týká naší reklamní prezentace na městském majetku – hasičárně a poliklinice, požádal jsem písemně zastupitelstvo města o povolení k umísténí reklamy. Žádosti, které byly podány v různých časových obdobích projednalo zastupitelstvo města a vyrozumělo nás písemně o tom, že je schválilo. Pro výši reklamních poplatků, které nám město účtuje jednou ročně je úředníky stanoven v místě platný tarif, jehož výši neznám.
            Tolik na vysvětlení k záležitostem, které Vám nedaly spát :o)
            Pěkný den přeje Petr Machek

          11. Ano, souhlasím, úměvné je to správné slovo. Váš boj za autobusák a plac kolem firmy, Váš zájem o to kterej já vlastně jsem a moje starosti navrch……

            Na to, kdo jsem už jste odpověď dostal. Loni, před volbami jste se mě na totéž dotazoval tuším na FB paní Štěrbové. Pokud Vás moje odpověď neuspokojila, lepší bohužel nemám, pokud Vám jen vypadla, mohu ji zopakovat: jsem humpolák, aktuálně i historicky (už od roku 1975). Nejsem spojen s nikým z vedení města, ani z žádnou „skupinou“ v rámci Humpolce, pokud pomineme redakci Humpoláka. Sleduji cvrkot kolem sebe a říkám si co chci, nikdo mi nic nepodsouvá, nenakazuje a tak, nesleduji žádné temné, zákulisní ani jiné podobné cíle 😉

            Že by mi nedaly spát záležitosti Vaší firmy, to není až tak.
            Sice jsem na dnešek strávil skoro bezesnou noc, ale za tím je jen to, že jsem si večer neotevřel okno a bez přístupu čerstvého vzduchu špatně spím.
            Zopakuju to, na co poukazuju: snažíte se ovlivnit věcí běh s jasným odůvodněním, Nespatřuji v tom nic špatného. Dříve jste se také snažil o totéž, výsledkem je laskavost ze strany města s posunutou značkou a umístěnou reklamou. Prostě dřív bylo město kamarád. To je celé. A cena za umístění reklamy – ne že by na tom až tak záleželo, ale pro pořádek si ji ověřím, o ceně reklamních ploch ve městě jakýstakýs přehled mám, třeba mi uniká příležitost.

  2. Město by konečně také mělo uvažovat o tom, že namísto obchodnické lobby koupí prostory autobusového nádraží do svého vlastnictví a bude konečně poprvé rozumně investovat do něčeho co slouží všem obyvatelům Humpolce a okolí. Zatím prakticky staré vedení pod rouškou nových voleb stále jen prodává majetek města. Co prodá příště (Technické služby či skládku odpadů) ?????

    1. Hm, odvážný krok. Koupit nefunkční autobusák za cca 15 mil., přidat dalších 20 mil. na rekonstrukci a mít krásné nové autobusové nádraží bez autobusů. Nikdo totiž nemůže donutit ICOM nebo další dopravce, aby AN používali.

          1. Tak se postavte k mlíčňáku a všem lidem sdělte, že se sem přestane jezdit a všichni budou muset vystupovat nahoře a trmácet se do města, jsem zvědavý na reakce…..

      1. Myslím, že autobusák za 35mil. je pořád lepší než tenisová hala za 17.mil. Jiní dopravci by jistě rádi autobusák využili, než se motat po cestru mezi lidmi a dětmi – zatím jim v tom brání ICOM!!

          1. Už vidím příspěvky místních odporníků na všechno, po případném zakoupení AN. Starosta dohodnul nevýhodný nákup nevyužitého AN proti názoru obyčejných občanů města ap.. S ekonomikou na ně nechoďte, to je pro ně cizí slovo, kterému evidentně nerozumí.

          2. Hlavně, že starosta je odborník na všechno 🙁 takový tipický samozvaný vůdce

  3. Jsem zvědavý kolik občanů přijde na setkání do klubu a řekne svůj názor. Věřme, že pánové Kratochvíl a Kučera se nebudou bát a objeví se. Osobně si myslím, že jsou to oni dva, kdo tlačí na prodej parkoviště nejvíc

    1. Duševně chorý /má to potvrzeno soudním znalcem/ pan Kratochvíl /jinak pravomocně odsouzený tunelář omilostněný prezidentem Klausem/ sype již roky do pokladny ODS ! Náš pan starosta si koleduje o pěkný prů..er. A možná i trestní oznámení…..

        1. Příspěvek patří tomu blbovi výše, který má určitě i dost odvahy na to se sejít se starostou a říct mu to osobně.

          1. Na tom celém je velmi zajímavé to, ze zatímco jsme před nedávnem jednu lokalitu, kde je provoz nesrovnatelně menší, než u mlíčňáku, pro blaho a klid místních zjednosměrňovali, tak nyní přecpanou a nepřehlednou lokalitu nacpeme další dopravou. Tuhle koncepci jsem nepochopil…

          2. Tohle je projekt za 150 mil. nebo kolik, víte kolik hodí takové schválení..? Kdo by z vás všech taky za např. 10 mil do kapsy nezvedl ruku..? Kdo maže ten jede…všechno už má starosta a spol. stejně rozhodnutý, takže do kina na jejich komediální představení fakt nejdu, ztráta času a energie na něco co se už nedá změnit.

          3. Každý kdo chce aby se parkoviště neprodalo by měl jít na toto setkání. KEcy, že je vše dohodlé jsou demagogie a hlouposti. Vylévat vztek na humpoláku nepomůže.

            Pište na kontakty zveřejněné na měst.stránkách a dejte zastupitelům vědět svůj názor. Je třeba aby hlavně skvadra z ODS viděla a slyšela názor obyvatel. To samé nestraníci za ČSSD a ANO.

          4. Nepochopitelný je na této věci postoj zastupitelů ANO.
            Jijich předvolební kampaň byla založena mimo jiné
            na tvrzení, že budou proti prodeji parkoviště před ICOM.

      1. A neni na čase aby redakce humpoláku trochu krotila své diskutéry? Toto je již přes čáru slušné diskuze.

        1. Pokud myslite prispevek o panu Kratochvilovi (ICOM), tak smazat ho neni duvod.
          Informace v nem obsazene jsou pravdive a dohledatelne´ve verejnych informacnich zdrojich.
          Pan Kratochvil, zakladatel a hlava ICOM opravdu v minulosti celil trestnimu stihani, opravdu se na nej vztahovala prezidentska amnestie 2013 a opravdu pri obhajobe zaznela informace o tom, ze je lecen psychologem (ci psychiatrem ….)
          Pan Kratochvil dlouhodobe a transparentne sponzoruje ODS.

          Vam spise vadi, ze je informace ponekud nevhodne zasazena do kontextu a ze je spise bulvarni az vulgarni, ze?
          S tim se musite vyporadat sam, svet neni ruzovy sad.

          Redakce Humpolaka zadne diskutery nema, k cemu by ji take byli dobri?

          1. Hm, a co řeči o Kučerovi, co za to dostal? O 10. mil. do kapsy apod? To je taky v pořádku?

          2. Já bych to takhle nechal, alespoň se chudáčci mají čím trápit. Naprostá většina normálních lidí tady stejně dávno nepřispívá a nečte výplody místních chytráků, včetně mých :). Ve volbách se víceméně ukázalo, že dostatečná část voličů se nenechá zpracovat hloupou propagandou.

    2. To nevymyslíš! Ten Klaus je vlastně užasný léčitel. Za jeho schopnosti vyléčit amnestií choromyslnost by měl dostat Nobelovu cenu.

  4. Jak čtu, názory jsou různé. AN je soukromé firmy a ta si s ním může naložit, jak chce. Jiná situace je s parkovištěm před ním. To je městský majetek. Rád bych se zeptal, co je pravdy na tom, že město chce prodat metr tohoto pozemku za méně než 1/3 ceny ve srovnání s cenou, za kterou bude prodávat ICOM metr AN developerovi. To je dle mého názoru hrozba. Může mi na tuto otázku někdo odpovědět? Děkuji.

    1. Není to pravda. Město od loňska již nepoužívá při prodeji pozemků tabulkovou sazbu, nýbrž cena bývá stanovena znaleckým posudkem, tzn. tržní.

      1. Jasně ICOMu do jeho majetku nesmí nikdo kecat. To musíte počkat až bude u kormidla zase ta komančská lůza.
        Ale z parkoviště před AN by snad pár zastávek udělat šlo.

        1. Pan starosta navrhuje prodat parkoviště za 700 Kč/m2. Když pominu to, že prodej je nesmysl, tak ta cena je nesmysl na druhou. To by si developer opravdu musel pomyslet o našem zastupitelstvu, že je asi ze samých komunistů…..
          Jsem zásadně proti prodeji. A pokud by nebyla v budoucnu jiná cesta, tak prodat minimálně za 5.000,- Kč/ m2. P.

          1. Plácáte nesmysly. Pokud k prodeji dojde, tak za tržní cenu. Určitě ne za 700,- !!! Nešiřte poplašné zprávy

          2. Již před cca 10 roky jsem od města kupoval daleko nižší kvality pozemek za 2.000,-/m2 . Případný prodej, by měl jít zcela jistě do dražby.

          3. Záměr prodeje je vyvěšen na úřední desce (i webu). Pokud bude zájemců více, přednost musí mít vyšší nabídka. Taková jsou pravidla.

          4. Tohle místní chytráci slyšet nechtějí, takže vám to budou stejně rozporovat a tvrdit, že je všechno uplacené. Alespoň ty „diskuze“ s nimi mají jeden efekt, začali si dávat pozor na gramatiku, takže se i něco naučili. S ekonomikou a rozumem jsou ale stále v předškolní lavici.

          5. Tak s češtinou má především problém náš starosta. Jako učitel by mohl vědět, že město Humpolec se skloňuje. Že správně se říká Rada města Humpolce a ne Rada města Humpolec jak to říká on.
            Ale jestli si myslí, že ten Humpolec se skloňuje podle slova blbec a ještě mu nikdo o tom neřekl, pak se není čemu divit.

  5. No, pane jo! To je ale mazec. Zvláště polemiky některých opakujících se přispivatelů jsou opravdu intelektuální skvosty. Např. pan ANO Machek, nebo pan Koubek z Mladých Bříšť, který radí humpolákům jak naložit s autobusovým nádražím, které jim nepatří, nebo se údajně strategickým majetkem města. Pevně věřím, že až za takových padesát let bude vycházet nový knižní projekt o historii města Humpolce tato kauza získá samostatný díl pod názvem „Jak v Humpolci udělali z prdu kuličku!

    1. 4krát NE
      Neprodat parkoviště
      Nediskutovat o prodeji
      Neschválit územní plán se změnou využití nádraží
      Nenechat se zastrašovat lobby developerů

        1. Bohužel i developeři mají lobby založenou na stejném základu jako většina lobby v tomto státě – na nezdaněné české koruně, přesunuté na ty správné účty……..

          1. Zjistěte si význam slova lobbying . V Čechách spíše nadávka, ale jinak normální profese ve většině demokratických států. Prostě v rámci daných pravidel prosazujete zájem určité skupiny lidí.

    2. Přesně tohle jsem čekal, že někdo vytahne! Jak je možné, že nějaký Koubek z Břišť si dovoluje napsat názor na autobusák v Humpolci? Nezklamal jste mne. Myslíte, že lidí z okolních vesnic se autobusová doprava v Humpolci netýká? Ona se jich týká stejně, jako humpoláků. Možná i víc. Pěkný den přeje Pavel Koubek

      1. Správně pane Koubek. Hezky jste to napsal. A za mně velké NE prodeji parkoviště potažmo autobusáku ! Ono totiž bez parkoviště to od ICOMU nikdo nekoupí. To jen pan starosta s psychycky nemocným panem Kratochvílem oblbují občany parkovištěm kamionů a dalšími bludy ! Z.

        1. A za mě velké ANO prodeji parkoviště před nádražím a zbudování něčeho co vrátí do této lokality služby pro občany města. Autobusové nádraží je a bude zde jen mrtvou zónou.

          1. Je vidět, že se rozjela obhajovací kampaň ujetých ODS anonymů nabalených na starostu a jeho zájmy, o nic jiného nejde. Lidi z města a okolních vsí jsou jejich rukojmí.

          1. Nevím, jak se ty příspěvky zařazují, ten předchozí má být pro pana NE.

          2. Autobusové nádraží je služba obyvatelstzvu jako autobusové zastávky ve městě
            -AN využívá více dopravců.Pokud je ve vlastnictví jen jednoho , ten může zneužívat svého postavení.
            -AN by mělo být v majetku města.
            -V současné situaci by odpovídající část AN mělo město koupit.
            -U AN je třeba parkoviště pro osobní auta.
            -Do budoucna musí Humpolec počítat s místní autobusovou dopravou
            -Nelze předpokládat, že všechny dálkové autobusy budou jezdit po zastávkách ve
            městě.
            -Vedení města ani zastupitelstvo by se nemělo nechat vydírat dosavadním vlastníkem AN ani případným investorem hrozbou,že ve městě bude znečišťovat životní prostředí 90 kamionů a jejich řidiči budou páchat trestnou činnost na našich občanech. Věřím, že se v zastupitelstvu najde dost statečných a rušení AN zabrání!
            -Chyba by se nedala již napravit.
            Ladislav Vrátný

          3. Ztotožňuji se s názorem pana Vrátného.
            Vystihnul danou situaci.
            Zbyněk LOSKOT

          4. Ladislave,
            kde jste přišel k tomu, že se vedení města a zastupitelé nechávají vydírat Icomem a developerem?
            Vždyť vedení města v čele se starostou a potažmo i koaliční zastupitelé s Icomem a developerem od samého začátku na celé věci spolupracují (ten záměr zbavit se autobusáku se datuje do doby cca před 5-ti lety, kdy město prodalo svůj pozemek u parkoviště před Icomem za symbolické peníze přímo Icomu).
            Pohrůžka kamiónovým parkovištěm je cílený záměr, který má vyděsit občany.
            Tak to prostě je. Našemu starostovi se dařilo dlouhou dobu držet nad sebou svatozář. Teď už dost lidí, vyjma jeho věrných z ODS procitlo a chápe, že věci se mohou dít i jinak.

          5. Autobusové nádraží je služba obyvatelstzvu jako autobusové zastávky ve městě
            -AN využívá více dopravců.Pokud je ve vlastnictví jen jednoho , ten může zneužívat svého postavení.
            -AN by mělo být v majetku města.
            -V současné situaci by odpovídající část AN mělo město koupit.
            -U AN je třeba parkoviště pro osobní auta.
            -Do budoucna musí Humpolec počítat s místní autobusovou dopravou
            -Nelze předpokládat, že všechny dálkové autobusy budou jezdit po zastávkách ve
            městě.
            -Vedení města ani zastupitelstvo by se nemělo nechat vydírat dosavadním vlastníkem AN ani případným investorem hrozbou,že ve městě bude znečišťovat životní prostředí 90 kamionů a jejich řidiči budou páchat trestnou činnost na našich občanech. Věřím, že se v zastupitelstvu najde dost statečných a rušení AN zabrání!
            -Chyba by se nedala již napravit.
            Ladislav Vrátný

    3. Pan Machek a Pan Koubek jsou jedni z mála, kteří se pod své příspěvky podepisují! Chválím za odvahu! A za jejich vlastní názor, který jsou schopni prezentovat. Myslím si, že pokud by jste se měl podepsat vy nebo ostatní anonymní přispěvatelé, tak na humpoláku mnoho příspěvků nezůstane. A hlavně nebyly by tak skvěle peprné! Zuzana Kotenová

  6. Bez emocí a racionálně :
    1./ všichni víme, že stávající autobusové nádraží je nevyužívané a je daleko od města
    2./ zastávky ve městě,zejména na starém autobusovém nádraží kapacitně nevyhovují
    3./ není místní autobusová doprava
    Z toho pramení pro město,radnici,zastupitelstvo jednoduchá řešení :
    1./ nechat vlastníka autobusového nádraží ať si řeší svůj prostor podle svého ve spolupráci s městem
    2./ řešit zastávky ve městě,prostorově,kapacitně a v zájmu občanů
    3./ zavést výhledově místní autobusovou dopravu
    Jak jednoduché a ku prospěchu občanů města. Dopsal jsem a věřím,že to tak dopadne.

    1. Krásné slova – řešit, zavést :-). Už vidím ty narvané autobusy jedoucí za zastávky Stromovka na Horní náměstí. Spíše by mě zajímalo na kolik by tahle legrace ročně vyšla. l. Asi stejný nesmysl jako městská policie …..

      1. A že podobně velká města mají obojí ? Z čeho pak to asi financují vy věční remcalové co nemáte o hospodaření měst ani páru. Položil někdo na stůl konkrétní čísla z Pelhřimova, Jindřichova Hradce, Havlíčkova Brodu, Velkého Meziříčí a pod. Nikdy !!! Lepší je kecat a všechno shazovat, typičtí humpolečtí zápecníci. J.Z.

        1. Hloupost a zase hloupost. Pokuď srovnáváte velikost Humpolce s JH, HB a podobně, tak nemá ani význam se dál vašimi žvásty zabývat.

          1. No,srovnávat se nakonec můžeme s kýmkoli,horší už bude výsledek ,,,
            S Pe tak možná před 5 – 8 lety,dneska je na tom podstatně lépe.
            Jinak je to ale opičí rokle,kterou zapomněli zavést …

          2. Znovu a znovu to same, to, ze si neco myslite, neznamena, ze to je pravda. Porovnejte si pocet obyvatel a rozpocet PE a Hu a zjistite, ze opet pisete hlouposti. Pokud pro vas 10cm a 30 cm neni to same, to potom mate pravdu vy.

    1. Dle mého odhadu se na setkání 4.2. chystá minimálně 200 až 300 spoluobčanů. Nevím proč to není v kině, protože do klubu se všichni nevejdou ! To je také taktika vedení města ?

    2. Franta z Horni Dolni nesouhlasi s politikou USA. Co na to Obama? Odstoupi? Obesi se? Nic proti panu Ryznerovi, chran buh, ale vliv jednotlivce na rozhodovani sboru vzesleho z demokratických voleb ma meze a, at se nam to libi nebo ne, je nejlepe projevovat prave u voleb. Kolik nas tam na podzim bylo? Čtyřicet, petactyricet procent? Mame, co si zaslouzime.

      1. Podzimní volby demokraticky vyhrála Štěrbová. Její snažení v kampani bylo sice velké ale kvůli nízké účasti zbytečné, protože Kučera si koalici ODS-KDU-ČSSD a komunisty domluvil ještě před volbami. A bylo to možné mj. proto, že Bernard, kandidující za ODSku a potřebujíci vodu na výrobu píva dodal Kučerovi nejvíc hlasů. Kučera nepočítal, že by Štěrbová mohla ve volbách vyhrát, její kampaň ho vyděsila, a její předvolební proklamace – zejména stop prodeji parkoviště před autobusákem mu udělala čáru přes rozpočet. Kdyby se mu totiž podařilo prodat parkoviště, šel by do důchodu, neodstavoval by Kukrechtovou, a nedělal by to co dělá. Ptáte se co za tím je?

        1. Lukáši,co je demokratické na volbách,když už před nimi jsou karty rozdány.Začínám být čím dál víc alergický na tento výraz a důkazů jaká je a jak ,,funguje,,demokracie v naší společnosti je denně spousty.A proto souhlasím s tím co napsal pan L.Rýzner.Miruna

          1. Miruno, a co je na tom nedemokratickeho? Jestli vsichni vedeli, ze a jak jsou karty rozdany, a presto to dopadlo takhle, pak si tedy muzeme rict ze komu neni rady, jsme idioti apod. A opakuju, mame, co si zaslouzime. O vhodnosti aplikace demokracie si muzeme myslet svoje. A k předchozímu prispevku-ano, volby vyhrala Sterbova, ale mozna konfrontacni styl, mozna neco jineho, z ni udelalo trosecnika samotinkeho. Vetsinovy systém nemame, takze vitezi ten, kdo se umi dohodnout. Hezky vecer vsem.

          2. Žádná dohoda s ODS před volbami nebyla, kdy už to zabedněnci z hnutí ANO pochopí?
            Pokud tři strany docílily stejného počtu mandátů nelze hovořit o vítězství ani jednoho subjektu. Navíc lídr hnutí ANO měl tuším asi čtvrtý největší počet hlasů.

            Spousta voličů k volbám nešla,asi je jim milejší dnes nadávat.

          3. Jediný kdo opruzoval u ostatních kandidátů byl bílý kůň ANO. Stačí se zeptat u zastupitelů. A že nějaký Rýzner si něco myslí je mi také u …, nechápu, proč by mě to mělo zajímat.

          4. Ryznera bych nedrazdila, stary si muze koupit cele mesto i s konsely.

          5. Však už je na načase, aby se Zdeněk Rýznerů rozhýbal, koupil nás i s konšely a udělal tu pořádek! 🙂

          1. Asi za tím není nic. :D. Prošel jsem si články, prezentace a komentáře týkající se prodeje parkoviště a pocit z toho mám asi takový: Stávající pozemek 1887/1, současné autobusové nádraží, má rozlohu 12 030 m2 a je v majetku ICOM transport a.s. Asfaltové parkoviště „Lnářská“ s plochou 1 847 m2 patří městu. Developer by rád toto asfaltové parkoviště odkoupil, aby návratnost jeho 150 miliónové investice byla rychlejší. Pokud „město“ pozemek neprodá, přijdou na řadu 2 varianty – investor akci zrealizuje i bez těch 1 847 m2 nebo investor ztratí zájem o lokalitu. Firma ICOM a.s., v každém případě vybuduje své nové autobusové nádraží před současnou správní budovou (prodej nebo neprodej parkoviště Lnařská na to nebude mít vliv) a v případě, že zájem developera o lokalitu opadne, vznikne na současném autobusáku hlídané placené parkoviště se zázemím pro mezinárodní kamionovou dopravu. Vedení města nemá lehkou pozici, buď dá celé akci zelenou a budou platit za zkorumpované pitomce, nebo podlehne „tlaku z ulice“ pozemek populisticky neprodá, zmaří tak 150 mil. investici, autobusák se i tak přesune o těch 280 m (měřeno střed – střed) před ICOM a na současném autobusáku vznikne parkoviště pro MKD – to pak budou platit za populistické hlupáky…vedení města toto rozhodování nezávidím a přeji hodně síly a klidné spaní.

          2. Je tam fakt třikrát nižší cena za pozemek pro město než pro Icom? Proč? Vyasfaltovaný parkoviště je snad stejně cenný jako to nádraží nebo ne?

          3. Toto je ale pouze jednostranný pohled na věc – čili ODS výklad, a ten nelze brát jako směrodatný, protože starosta jednal pouze v zájmu Icomu a developíků, nikoliv občanů Humpolce.

          4. Toto je pouze jednostranny pohled od nekopho, kdo se povazuje jako zastupce obcanu Humpolce. Podle me jste hlupak a me rozhodne nezastupujete.

  7. S trochou nadsázky si dovolím navrhnout následující řešení problému. Protože vpravdě ďábelský nápad majitele a provozovatele autobusáku a následně i záměr investora řešit humpolecké autobusového nádraží investicí z vlastních prostředků (což je podezřelé!) si vyžaduje mimořádnou pozornost a tím i mimořádná řešení. Že v tomto ďábelském plánu figuruje i náš pan starosta, jak nám neustále naznačuju i pan Machek, je nabíledni (mj. pan Kučera získal od občanů druhou nevyšší podporu v loňských komunálních volbách). Proto navrhuji řešit tuto čertovinu exorcismem. Vrchním vymítačem Ďábla navrhuji jmenovat právě pana ing. Machka, který jediný zná nejlépe veškeré podrobnosti této, a veškerých dalších čertovin zamýšlených dotčenými osobami. Navrhuji proto vypravit slavný průvod na středeční veřejné projednání vybudování nového autobusového nádraží svolané investorem. Úplně to vidím. V čele průvodu pan Machek s kropenkou svěcené vody, za ním družičky a klaka rozhořčených občanů. Vtrhnou do klubu, a starostu, pomýlené zastupitele, investora a lobujícího developera pokropí svěcenou vodou. Ti zaručeně za hrozitánského řevu a pekelného smradu odletí na Petrovy kameny a tam se propadnou do země. Tím bude záměr překažen. Investor odtáhne s nepořízenou a své peníze utratí jinde. ICOM postaví své nádraží na svém, za své a tam kde on chce. Stávající autobusák bude chátrat dál a 1847 m2 (ani ne dvě stavební parcely pro rodinné domky) parkoviště v ul. Lnářská, strategického nejen pro naše město, ale i pro Kraj Vysočina, ČR a Evropskou unii bude dál v rukou města Humpolce. A v naší rozbouřené humpolecké kotlince nastane konečně klid. Město zrealizuje v roce 2016 svůj plánovaný záměr rozšířit kapacitu zastávky u Mlíčňáku a vylepší i zázemí ostatních zastávek. A všichni budou spokojeni. Nebo snad ne?

    1. Muze klidne privest v bilych rukavicich sveho bileho kone, stejne jim nepomuze ani ta svecena voda. Presun nadrazi a o Kaufland bude, pres to nejede vlak.

    2. ještě by byla varianta prostor současného autobusáku vyvlastnit…už jednou jsme ten pozemek vytrhli ze spárů kapitalistů Lešovských, tak proč né Kratochvílům? :D.

        1. Je smutné, že u některých diskutujících převládá takový viditelný odpor k nádraží. Každý rozumný člověk vidí, že cpát desítky milionů na rekonstrukci tzv. starého aut. nádraží u mléčných lahůdek je magořina. V tak malém prostoru už více rozšiřovat nejde.
          Jsme městem pro byznys a je chybou staronových radních, že s Icomem nejednali o jiné variantě než o zrušení dnešního autobusáku. A to platí i na minulá složení zastupitelstev. Město je pořád v uctivém předklonu před tzv. investory, nadnárodními koncerny nebo monopolními dopravci. A to je chyba…
          Co pak nešlo diskutovat o jiné možnosti než o přenesení nádraží na zcela nevyhovující místo, kterým prostor před budovou ICOM je? Na to nemusí být ani architekt, aby bylo jasné, že nádraží ještě více vzdálit je nesmysl. Snad budou zastupitelé myslet svojí hlavou a nenechají se zastrašit myšlenkou parkoviště kamionů. Rád bych viděl ty ostatní spediční firmy jak budou Icomu platit za vjezd na hlídané parkoviště, když dnes autobusové firmy nechtějí platit za vjezd na nádraží.
          Všichni zastupitelé by se před konečným rozhodnutím měli zamyslet ještě jednou a chápat realitu. Tím mám na mysli hlavně zastupitele z řad ODS a nezávislé z ČSSD.

    3. Hezké odpoledne,

      nestačím se divit jak se na Humpoláku přetřásá moje jméno aniž bych měl jakékoliv zásluhy.

      Situaci jsem v příspěvcích popsal stručně a jasně, pana starostu jsem rozzlobil názorem, že argumentovat zaměstnaností v Kauflandu je blbost. S návrhem řešení radnice nesouhlasím hned z několika důvodů, a nejsem sám komu vadí, že se tu rozhodují věci bez občanů.

      Skutečně bych ocenil, kdyby se tu přispěvatelé podepisovali. Howgh!

      Petr Machek

      1. Ano, jasne jste popsal, co by vyhovovalo vasi firme a schovavate se za obcany. Kecy, ktere produkuje stale stejna skupinka klubu ANO, protoze neunesla porazku.
        Obcan

        1. Milý anonymní občane,

          já jsem zcela otevřeně popsal tristní dopravní situaci kolem naší firmy, kde se nedá zaparkovat, kde zásobovací auto nezajede k rampě do dvora, protože se permanentně porušují dopravní předpisy a vedení město není ochotné z alibistických důvodů řešit dopravní situaci a plánování. Představte si, že pro firmu která zaměstnává a živí lidi, platí do města daně, distribuuje zboží je přístup pro zásobování a zákazníky životně důležitý.
          A Váš vnitřní problém s porážkou ANO si pověste na hřebík, já ho rozhodně nemám :-)))

          Zdraví Petr Machek

  8. Dnes na veřejné prezentaci v sále kina dostali odpůrci přesunu nádraží a jiného využití stávajícího pěkně na frak. Starosta a pan Kratochvíl je věcnou argumentací zcela rozcupovali. Doufám, že zastupitelé ten městský pozemeček odprodají a celá věc dojde k dobrému závěru. Držím jim palce !

    1. Naopak, věřím, že zastupitelé pozemek s parkovištěm neprodají, snad nemají ti kantoři a velkopodnikatelé v zastupitelstvu na.ráno v hlavách. Snad taky vidí trochu do budoucna.
      Areál kolem lahůdek je přetížen a řešit to jednosměrkama a pod je utopické, bez selského rozumu.
      Pane Kučero a pane Namyslo nebuďte měkoty a uvažujte

      1. jj, nebuďte měkoty, kvikotu neúspěšných kandidátů a notorických stěžovačů neustupujte a celé akci – přestavba-výstavba dejte zelenou!

  9. Veřejná beseda vyzněla v jednoznačnou podporu vedení města záměru generálního ředitele ICOMU zrušit stávající autobusové nádraží.
    Z reakcí a dotazů přítomných občanů byl zřejmý odpor k rušení AN. Nikdo nepodpořil záměr AN zrušit Při různorodém složení obecenstva je to jistě vypovídající.
    Nikdo neupíral ICOMU uplatňovat své podnikatelské záměry.
    – Město má však také právo rozhodovat v rámci příslušné legislativy, územního plánu, o stavebním využití jednotlivých lokalit na území města.
    – Dopravce i město se vzájemně potřebují.
    – Z podaných informací vyplynulo, že provoz AN odpovídající velikosti nejni ztrátový.
    – Pokud by nějaké pracovní příležitosti v plánovaném supermarketu vznikly, stéjné by
    v obchodech ve městě musely zaniknout.
    – Z pohledu připravované nové krajské koncepce hromadné přepravy cestujících je rušení stávajícího AN krokem zpět.
    – Stávající situace rozhodně vyžaduje neprodávat parkoviště před budovou čekárny a bufetu. Vyvolat s vedením ICOMU jednání o odkupu části AN . Připravovat ve vzájemné informovanosti novou koncepci využítí daného prostoru.
    L. Vrátný

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Loutkové divadlo - jak se čerti ženili

Pá Led 23 , 2015
Město Humpolec v souladu s principy Místní agendy 21 zve všechny občany na veřejnou prezentaci projektu dne 4. 2. 2015, od 16.00 v Klubu Městského kina, Havlíčkovo náměstí Město Humpolec v souladu s principy Místní agendy 21  zve všechny občany na veřejnou prezentaci projektu  Výstavba nového a přestavba starého autobusového […]

Témata