VIDEO: Další vývoj ve věci nového autobusového nádraží v Humpolci ovlivní zastup

36

V Humpolci nedávno zvedl vlnu nevole nápad vybudovat nové autobusové nádraží, přičemž staré by uvolnilo místo obchodnímu centru. Na středečním zasedání zastupitelé rozhodnou, zda se kvůli připomínkám obyvatel k navrhovaným změnám v územním plánu celý proces schvalování vrátí na začátek, anebo provozovatel jak nynějšího, tak potenciálně přestěhovaného nádraží, společnost ICOM transport, bude moci začít projektovat.

Nynější územní plán přesunu autobusového nádraží a stavbě obchodního centra brání. „V návrhu nového územního plánu obě lokality vyhovují záměrům společnosti ICOM transport. Pokud by mělo dojít ke změně tohoto stavu, muselo by ze zastupitelstva vzejít pověření mé osoby jako pověřeného zastupitele, abych inicioval změnu navrženého územního plánu. Jednat se o tom bude ve středu,“ vysvětlil místostarosta Květoslav Namyslo, jak zastupitelé mohou dosavadní vývoj situace zvrátit.

Na pozemek, kde nyní autobusy zastavují, má ICOM transport již kupce. Ten by odkoupil i pozemek města, který je nyní využíván jako parkoviště. Město by následně zisk ve výši zhruba 4,5 milionu korun investovalo do dopravní infrastruktury, konkrétně do úpravy křižovatky Masarykova/Hálkova. Přestavba by v tomto místě zajistila větší bezpečnost a větší komfort pro autobusové cestující, kteří ve velké míře využívají tamní zastávku.

To je zároveň jeden z důvodů úvah o novém autobusovém nádraží. Současné je totiž málo využívané, i dálkové autobusy často zastavují v centru, nádraží je tak pro potřeby Humpolce zbytečně velké a jeho provoz se nevyplácí. Nebylo by tomu zřejmě jinak, ani pokud by nádraží odkoupilo a provozovalo město, což někteří odpůrci nového nádraží navrhují.

V opačném případě, projde-li návrh změn v územním plánu zastupitelstvem, dostane zelenou stopadesátimilionová investice, která přinese obyvatelům Humpolce 90 až 100 nových pracovních míst a novou obchodní zónu, jež ve městě zatím chybí. V souvislostí s ní však vyvstávají pochopitelné obavy, zda supermarket a několik dalších prodejen negativně neovlivní místní obchodníky. Humpolečtí, kteří jezdí například za nákupy oblečení do okolních měst, by naopak mohli nápad uvítat.

zdroj a video najdete zde:

http://i-vysocina.cz/zpravodajstvi-pelhrimovsko/video-dalsi-vyvoj-ve-veci-noveho-autobusoveho-nadrazi-v-humpolci-ovlivni-zastupitele

Petr

36 thoughts on “VIDEO: Další vývoj ve věci nového autobusového nádraží v Humpolci ovlivní zastup

  1. žádná podobná zóna v Humpolci nechybí. To je jen vnucované klišé. A ten počet míst je značně nadhodnocen a silně diskutabilní

    1. Ano, je to otázka úhlu pohledu. Někomu taková zóna chybí a někomu zase ne. Ale právě proto to není žádné klišé. Vám třeba nechybí, ale mě například ano. Byl bych milerád. aby v Humpolci taková zóna vznikla, neboť bych za nákupy nemusel dojíždět. Zcela chápu obavy místních živnostníků, ať těch poctivých či šejďířů, avšak jejich blaho mám na srdci přibližně asi tak, jako oni to moje. Nevidím jediný racionální důvod, proč bych si jako absolutně běžný občan města neměl přát existenci zmiňované zóny, která by dále zkvalitnila úroveň nakupování ve městě. Debatu o tom, jestli tady nějaká zóna chybí nebo ne, považuji v roce 2015 za směšnou. Navíc Humpolec už dnes není žádná špinavá díra, nýbrž vlídné moderní a rozvíjející se město z vynikající strategickou polohou u nejfrekventovanější dálnice ve střední Evropě. To je asi jasné i developerovi.

          1. Pár dotazů a poznámek…. i když stále dokola se opakujících, že?

            Proč autobusy dálkových linek nestaví na autobusáku? Protože je tam ICOM nepustí!

            Odkud budou odjíždět autobusy směr Jiřice, Želiv, Sedlice? To se dojíždějící děti, dědouškové a babči budou vláčet přes celé město, až ke stávající benzinové stanici ICOM, kde je plánovaná výstavba „nového“ autobusáku, jehož stávající návrh nesplňuje běžné standarty (např. couvání autobusů z jednotlivých stanovišť)?

            Řešení zastávky na křižovatce ulic Masarykova/Hálkova bude jednoznačně zhoršením již vypjaté dopravní situace v této lokalitě. Kam ta všechna auta a autobusy chcete nacpat. Umístit značky zakazující stání v této lokalitě nebo udělat jednosměrky na papíře je jednoduché, ale problém např. s parkováním dojíždějících se jen přesune o kus dál. Kam???

            Vydírat občany, že kvůli jejich „vlně nevole“ nebude schválen územní plán je sprosté, úz. plán vázne i na jiných problémech, např. rozšíření pivovarnické zóny v centu města!!

            Za nákupy do větších měst jezdí snad už jen nejzatvrzelejší vidláci (Kaufland v HB) nebo naopak správci pohostinství nakupující v Marku v Praze. Kvůli nim snad není třeba ohrožovat drobné místní živnostníky!

            A nová pracovní místa? Jupí, alespoň bude více práce pro naše milé bulharské, ukrajinské, rumunské a bůhví jaké socky, které sem stahuje např. pracovní agentura Ambosela. V blízkém okolí Cihelny se v podvečer shromažďují a potulují v počtech a intenzitě takové, že nejeden rodič trne, zda se děti vrátí v pořádku z podvečerních kroužků nebo zábavy.

            Z.K.

          2. Nediv se že to taky nechválíme, nám nikdo prachy za prosazení nenabídl ty prodejná ku*vičko.

          3. „Ale jistě že projde, a je to správné. Kvílení pár zoufalců proti je zcela irelevantní.“…

            A jak víte, že zrovna tohle je správné, a jakým právem si dovolujete nazývat někoho, kdo má jiný názor než Vy, zoufalcem?

      1. Ty stratégu a jak se sem Ti lidé z celé Evropy dostanou? To budou všichni vystupovat na křižovatce Hálkova/Masarykova? A pak půjdou nakupovat do nového obchodního centra??

        1. Cpát další zastávky do okolí křižovatky Masarykova Hálkova je debilita, ale Namyslové a Kučerové i přes své VŠ vzdělání tohle nepochopí. A žádná studie bohužel tento tristní stav přeplněnosti nezlepší.

          1. A jestli se mohu zeptat, jaká tedy je ta realita? Předem děkuji za slušnou odpověď.

          2. Ja jsem zase tolerantni. Pedagogicke vzdelani vsech peti zastupitelu za hnuti ANO mi nevadi. Ani to ze ctyri uci nase deti. Naopak si jich vazim.

          3. Po městě budou zastávky zrušeny,protože nevyhovuji dle ministerstva dopravy !!

          1. Ale do toho Kaufu půjdete hošani všichni. A až vám tam hodí kilo mandarinek za 15 a Bechera za 50 tak se servete o košíky jak psi. Tak tady nedělejte Bohdalku…

          2. Už,už aby tady byl. Nemohu se toho Kauflandu dočkat ! Rvát se o košíky v Lidlu mě už nebaví. To si v Kaufu pěkně v klídku za málo kaček nakoupím a bude mě hej. A vy sralbotkové co jej nechcete utřete nos.

          3. Opět musím napsat, že Kaufland je konkurence pro Lidl, Penny a Billu nikoliv pro maloobchod. Nebo si však myslíte že místní papírnictví, drogerie, knihy, elektro či domácí potřeby atd utrpí nějaký propad v tržbách ??? A podle mně tam nebudou zaměstnávat cizince jako např. v průmyslové zóně.

          4. Ale ono přece nejde jenom o Kaufland – vedle se mají stavět další obchody.

          5. Ty hlavo dubová,když se nechceš prát o košíky v márketech tak tam nelez a navštěvuj drobné místní obchodníky !!

  2. ja bych tam ten plac pred autobusakem klidne koupil, ale copak je to mozne, kdyz ma mesto predem znameho kupce? Kde je nejaka verejna soutez, kde je pozemek nabidnut, kdyz uz se tedy uvazuje o jeho prodeji? Ono je to asi stejne, jako kdyz se prodavaji byty vybudovane za mestske podpory, o ktere je nasledne „losovano“ pripadne jine lukrativni pozemky, viz pozemky v oblasti Dusilova. Iluze o tom, ze jsme mestem pro buzines a spokojeny zivot je tak velka, ze i my, obycejni obcane jiz tyto excesy neresime a nebo resit nechceme. Prodejem prilehleho pozemku i pres nevoli obcanu, ktera byla vyjadrena petici, se nam radnice opet jen vyjmeje.
    Hezky 1. Maj, lasky cas………

    1. Záměr prodat tento pozemek byl podle zákona vyvěšen na úřední desce (i internetu) skoro po celý březen. Proč jste se nepřihlásil nevím. Asi to s tou vaší koupěchtivostí nebude tak horké. Ale klidně si tady pobrečte.

      1. Ať si koupí pozemek dohromady ti co podepsali petici. Divím se, že s tímto nápadem už dávno nepřišli? A byl by klid. Měli by parkoviště, kam by pouštěli jen dálkové spoje a Icom by měl svůj moderní terminál. Super řešení! Nebo ne?

        1. Jenže jim o žádné AN vůbec nejde, stále je to jenom skupinka ANOistů, kteří se snaží mstít za prohru. Momentálně se z netransparentního sdružení stalo transparentní a kdo si myslíte, že v něm je?

          1. Takze si particka zneuznanych jedincu zalozi spolek a mysli si, ze bude ridit mesto? To neni demokracie, ale anarchie. Kdyz to nevyslo s ANO konem, tak to zkousite jinak. A kdyz se podivam na ten seznam, chapu, ze se musite zvolit sami, protoze nikdo jiny to za vas neudela.

  3. Tady jsou už vlastně 4 supermarkety,je zbytečné,aby tu byl další. V Kauflandu mají pouze šunty. Oblečení bych tam rozhodně nekupovala. A kilo mandarinek za 15 Kč nechci. Já totiž nechci slevu zadarmo,protože v té síťovce jich bude polovina nahnilých. Děkuji,nechci. A že budou v té obskurní nákupní zóně butiky s cenově dostupnými modely oblečení a bot,o tom dost pochybuji. Spíš by to chtělo vyšoupnout ICOM a dát sem jiného dopravce. A byl by klid.

  4. Tady jsou už vlastně 4 supermarkety,je zbytečné,aby tu byl další. V Kauflandu mají pouze šunty. Oblečení bych tam rozhodně nekupovala. A kilo mandarinek za 15 Kč nechci. Já totiž nechci slevu zadarmo,protože v té síťovce jich bude polovina nahnilých. Děkuji,nechci. A že budou v té obskurní nákupní zóně butiky s cenově dostupnými modely oblečení a bot,o tom dost pochybuji. Spíš by to chtělo vyšoupnout ICOM a dát sem jiného dopravce. A byl by klid.

    1. Naprosto přesně máte ten název v odkazu. Kliknul jsem si a nestačím se divit. Co to je za prohumpolecké samozvané sdružení? Fanclub AN?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Martin Maršík - Obrazy - pozvánka na výstavu

Čt Dub 30 , 2015
V Humpolci nedávno zvedl vlnu nevole nápad vybudovat nové autobusové nádraží, přičemž staré by uvolnilo místo obchodnímu centru. Na středečním zasedání zastupitelé rozhodnou, zda se kvůli připomínkám obyvatel k navrhovaným změnám v územním plánu celý proces schvalování vrátí na začátek, anebo provozovatel jak nynějšího, tak potenciálně přestěhovaného nádraží, společnost ICOM […]

Témata