Nejnáročnější stavební sezona na D1 končí, u Humpolce budou do Mikuláše. Hotovo bude příští rok v říjnu

Letošní stavební sezona na D1 během listopadu skončí. Výjimkou bude úsek u Humpolce, kde jsou práce naplánovány až do 6. prosince. Od roku 2013, kdy celá modernizace 160 kilometrů mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala, byla rekordní délkou i množstvím omezení. Modernizace probíhala letos na sedmi úsecích o celkové délce 71 kilometrů. Během zimní přestávky budou práce zastaveny a dálnice zprovozněna v plné šíři.

Letošní stavební sezona na dálnici D1 byla velmi náročná, a to jak z pohledu řidičů, kteří museli snášet rekordní množství omezení, tak z pohledu stavbařů, kteří se museli vypořádat s dopady nákazy covid-19, ať už se jednalo o různá vládní opatření nebo úbytek pracovních sil ze zahraničí. Za to, že nelehké podmínky všichni zvládli, chci poděkovat řidičům i stavbařům. V příštím roce už bude situace přece jen jednodušší,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček.

Modernizace D1, stav na podzim 2020. Pramen: ŘSD

V letošním roce bude dokončeno a zprovozněno celkem 21 kilometrů zmodernizované D1. V polovině října již bylo uvedeno do provozu 10 kilometrů mezi Souticemi a Loktem. V listopadu bude dále zprovozněn celý pětikilometrový úsek okolo Velkého Meziříčí a šest kilometrů mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem.

V tiskové zprávě sice ministerstvo uvedlo, že veškeré práce skončí do konce listopadu, během tiskové konference ale generální ředitel ŘSD Radek Mátl sdělil, že na úseku Koberovice – Humpolec budou stavbaři až do 6. prosince. Důvodem je zpoždění při opravě jednoho z mostů.

V roce 2021 zbývá modernizovat necelých 50 kilometrů, osm z nich bude dokončeno hned na jaře na úseku Humpolec – Větrný Jeníkov, kde budou zhruba měsíc probíhat dokončovací práce ve středním dělícím pásu, a to bez větších omezení pro řidiče. Fakticky tak budou v příštím roce probíhat práce na čtyřech úsecích v délce zhruba 41 kilometrů.

Celá modernizace bude podle ministra hotova v říjnu 2021. „Budeme tlačit na to, aby alespoň část z nedokončených úseků skončila ještě dříve, řekněme v září,“ doplnil Havlíček. Dokončená dálnice tak může posloužit jako důležitá karta před parlamentními volbami.

Přes optimistická prohlášení ale nebude hotova zcela. Z modernizační akce totiž byla úředně vyjmuta oprava mostu Šmejkalka na úseku Mirošovice – Hvězdonice. Termínově totiž kvůli řadě odkladů daleko přesahuje oficiální datum ukončení modernizace příští rok. Půjde zřejmě o nejnáročnější stavbu celé  modernizace, začít má v roce 2022 a trvat dva roky. Na hladký průjezd mezi Prahou a Brnem si tak řidiči ještě pár let počkají.

 

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Ve Žďáře se zlobí na Humpolec

St Lis 11 , 2020
Když v sobotu vyšlo v Deníku hodnocení podzimu ze strany fotbalistů Žďáru nad Sázavou, jejich trenér Petr Nedvěd se vrátil k zápasu s Humpolcem. „Přehnaně tvrdá hra soupeře, kterou rozhodčí benevolentně pustil, nás připravila pomalu o polovinu základní sestavy,“ řekl. Emotivní reakce ze strany Lukáše Staňka se nedočkal. „Asi bych to nechtěl komentovat,“ pravil.
Fotbalisté Humpolce podle slov trenéra Lukáše Staňka (vpravo) ve Žďáře za přiměřenou hranicí tvrdosti nehráli.

Témata