Češky výslovností ohromily

Humpolec/Londýn: Základní škole Hálkova se jako jediné podařilo získat prostředky z Fondu Vysočiny na rozšíření znalostí učitelů anglického jazyka. Tomu předcházelo zpracování projektu, se kterým škola obstála v silné konkurenci. Získané prostředky uhradily cestu dvou pedagogů do anglické metropole, kde se zúčastnili čtrnáctidenního intenzivního kurzu anglického jazyka. Ten byl zaměřen na zkvalitnění výuky a prohloubení vědomostí.

V kurzu nepadlo české slovíčko

"Kurz byl zcela odlišný od těch předchozích. Pracovali jsme po
osmičlenných skupinách v mezinárodním složení. Nesměli jsme mluvit
jinou řečí než anglickým jazykem. Dokonce byl vysloven zákaz používání
slovníčků. Pokud někdo slovíčku nerozuměl, musel si ho nechat vysvětlit
jiným způsobem," zavzpomínala jedna z účastnic Dagmar Hendrychová.
Výuka byla zároveň časově náročná, protože studenti se scházeli brzo
ráno a končili až v 16.30 hodin. Pak následovala domácí příprava a
učitelky se tak vžily do rolí žáků, kteří přijdou ze školy domů unaveni
a musí se ještě pustit do vypracování domácích úkolů. Ošidit nic nešlo,
protože druhý den následovala kontrola. " Každou hodinu nás učil jiný
pedagog z jiné země a tedy i s jiným přízvukem. Proto jsme se je učili
rozpoznávat," dodává Dagmar Hendrychová. Pedagogové studovali na škole,
která je v Anglii i daleko za hranicemi vyhlášena svými zvláštními
metodami výuky. Jednalo se vyloženě o kolektivní práci a učitelé nad
konverzací pouze dohlíželi a popřípadě poopravovali chyby.

Hodnocení učitelek dopadlo na jedničku

Důležitým poznatkem je, že české školství je ve výuce anglického
jazyka na dobré úrovni. Svoji znalostí gramatiky učitelky kolegy z
jiných států doslova ohromily. " Jiné země jsou schopni rychleji
komunikovat, ale například Asiaté mají velice špatnou výslovnost,"
konstatuje druhá účastnice kurzu Jana Vacková. Překvapilo ji, že v
závěru kurzu japonské frekventantky ocenily přínos Čechů pro jednotlivé
skupiny, i když nastoupily do rozjetého vlaku a účastnily se pouze
části kurzu. Stejně tak za osobní hodnocení se absolventky kurzu určitě
stydět nemusely. " Budeme se snažit ještě ve větší míře než doposud,
aby žáci při hodinách spolu co nejvíce komunikovali, i když špatně.
Hodiny začneme konverzacemi o zcela běžných záležitostech týkajících se
počasí nebo například volného času," dodává Jana Válková.

Rada pro studenty s chutí se vzdělávat

Dnes je moderní studovat v zahraničí, ale účastnice intenzivního
kurzu doporučují utvořit si napřed dostatečnou slovní zásobu a
zdokonalit se v gramatice. Protože teprve pak se nemalé investice
rodičům dětí vyplácí.

Zdroj: okresní tisk

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Letní tábory na Vysočině 2005

Čt Dub 28 , 2005
V minulých dnech spatřilo světlo světa druhé vydání brožury Letní tábory na Vysočině, kterou vydala Rada dětí a mládeže kraje Vysočina ve spolupráci s Oddělením mládeže a sportu krajského úřadu kraje Vysočina.

Témata