ICOM prodává nádraží v Humpolci. Firma tam chce mít obchodní dům

22

Developerská společnost RC Reinvest hodlá v místech, kde nyní v Humpolci stávají autobusy, postavit obchodní dům s prodejem potravin, oděvů, obuvi i potřeb pro byt, dům a zahradu. To ale není jediný možný scénář proměny nádraží, varianty jsou dohromady celkem tři.

Autobusového nádraží v Humpolci se buď promění v obchodní dům, odstavné parkoviště pro kamiony, nebo prostě jen zůstane ležet ladem a nechá se postupně chátrat. Vše záleží, jak se mezi sebou dohodnou město Humpolec, firma ICOM transport, které nádraží patří, a developerská společnost RC Reinvest.

Právě ta by chtěla na místě nádraží, které ICOM transport opouští a hodlá prodat, vybudovat nové obchodní centrum. „Na obchodní dům s prodejem potravin budou navazovat prodejny se sortimentem oděvy, obuv, sport, elektro, potřeby pro byt, dům, zahradu, volný čas. Od schválení projektu by tam lidé mohli nakupovat za dva roky,“ přiblížil plány firmy Josef Ondrušek, který má stavbu centra v RC Reinvest na starosti.

Tento projekt však má jeden háček. K jeho realizaci společnost požaduje od města ještě přilehlé pozemky, na nichž by vzniklo parkoviště. „Tento požadavek tady skutečně byl. Po pracovním zasedání zastupitelstva, které jsme měli na konci ledna, se městská rada rozhodla vypsat záměr tyto pozemky prodat,“ dodává starosta Humpolce Jiří Kučera. Jejich prodej však bude muset definitivně potvrdit až zastupitelstvo.

více na:

 http://jihlava.idnes.cz/v-humpolci-bude-misto-nadrazi-stat-obchodni-dum-fru-/jihlava-zpravy.aspx?c=A150204_2136823_jihlava-zpravy_evs

Sušice – stejný developer – 6. supermarket, který zníčí drobné živnostníky:

(článek z r. 2012):

http://plzen.idnes.cz/v-susici-se-ma-stavet-supermarket-kaufland-f2f-/plzen-zpravy.aspx?c=A121004_153520_plzen-zpravy_pp

Čtěte dále:   Lékárna v Humpolci je zavřená, stěžují si pacienti

Petr

22 thoughts on “ICOM prodává nádraží v Humpolci. Firma tam chce mít obchodní dům

  1. Jedno je jisté, ti kteří zvednou ruku pro prodej , ty už nikdo za tři roky nezvolí. Lidé si to budou pamatovat moc dobře. Platí to jak pro ODS,tak hnutí ANO i nestraníky za ČSSD. Lidé bděte,to platí víc jak dříve

    1. No, konečně na nás ze Skalky, ul. Mírová, Svépomocná, Družstevní Em. Dítě, Nerudova, Rybníček, Litochleby atd. myslí a posunul nám autobusové nádraží o 300 m blíže!! Jestli to někteří zastupitelé překazí, budeme si to pamatovat při příštích volbách!

      1. Proč čekat na volby. Není vůbec těžké projevit jako občani nesouhlas tak, že nepůjdeme nakupovat k příznivcům toho nebo onoho. Měsíc bez kšeftů jim snad otevře oči.

    1. Přesně tak, ať se tomuto strategickérm rozhodnutí, které ovlivní chod celého města pro budoucí generace, vyjádří obyvatelé města a přilehlých vesnic.
      Kdo ze zastupitelů jezdí autobusem nebo využívá parkoviště u nádraží? Tenisovou halu už si postavili.
      Nyní ať konečně promluví obyvatelé, co chtějí a potřebují.

      1. Referendum je naprostý nesmysl, věc je rozhodnuta a pokud si město ten svůj plácek ponechá nic se na věci přestěhování nádraží a výstavby obchodů nezmění . Pochopili !!

        1. Nemusí se nám to libit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno co se dá s osudem stávajícího nádraží udělat. Kdo byl včera v kině, tak má jasnou informaci, že o přesunu nádraží k budově ICOMu je rozhodnuto. To včerejší setkání nebyla debata s občany jak by to mohlo vypadat, ale bylo to seznámení s tím, jak to vypadat bude. Zazněl i dotaz na developera jak zásadní je pro něj pozemek stávajícího parkoviště. Podle odpovědi zásadní není a jestli se rozhodne v Humpolci stavět, tak si možná vystačí jen s pozemkem nádraží. Jestli město tento pozemek prodá, nebo neprodá, není tedy pro osud autobusáku zásadní. Zásadní otázka je, co bude dál s pozemkem stávajícího autobusáku? Zda zůstane ladem s chátrající budovou, zda na něm bude parkoviště kamionů, nebo co na něm vyroste? Podle mého soukromého názoru by měla případná otázka referenda znít, zda má stát v Humpolci páté velké nákupní centrum (Kaufland s navazujícími obchody obuv, elektro, oděvy, potřeby pro zahradu……) a v případě, že ne, tak aby se tomu město pokusilo zabránit. Ono těch možností jak to ovlivnit moc nemá, ale třeba úprava územního plánu je jednou z nich. Jestli se většina lidí v Humpolci těší na nákup v novém centru, tak se brzo dočkají. Je otázkou, kolik menších obchodů místních obchodníků tohle ještě unese a kolik nových pracovních míst v celkovém součtu nové nákupni centrum přinese, slevy ale budou. Pěkný den přeje Pavel Koubek

          1. Nesouhlasím. Pozemek je pro developera naopak velmi důležitý a je logické, že tvrdí pravý opak. Dle naznačené situace se zde odehrává zásobování (nájezd a otáčení kamionů), tudíž pokud mu jej město neprodá, má vcelku problém – silně pochybuji, že mu policie povolí další vjezd na pozemek v takové blízkosti křižovatky a řešit nájezd zásobování přes parkoviště OA při společném vjezdu je poměrně také utopie, nehledě na to, že by přicházel o parkovací kapacitu, kterou vyžaduje norma 🙂 Zkrátka přístup ze dvou stran objektu potřebuje.

            Strašení odstavným parkingem kamionů je taktéž pěkná pohádka – halda razítek, souhlasů a spousta příležitostí, jak výstavbu/ záměr zpříjemnit.

            frrrr

          2. Docela se těším na reakce překvapených lidí pokud z celé developerské akce sejde. Icom si postaví svoje nádraží, kde chce a stávající autobusák bude parkoviště pro kamiony Icomu případně ostatních a developer utratí své peníze jinde. Celá ta iniciativa lidí, kteří si falešně myslí, že bojují za zachování stávajícího autobusového nádraží padne vniveč. Navíc si ti lidé uvědomí, že svou energií a časem vlastně spíše přispěli ke zhoršení stavu. Také s překvapením sleduji strach místních podnikatelů z konkurence Kauflandu. Jakoby jim najednou pravidla kapitalismu o volné hospodářské soutěži vadila a moc by si přáli, aby je vedení města různými regulemi a zákazy ochránilo. Není to přece tak, že díky volné soutěži mezi prodejci v poskytování produktů a služeb ceny klesají a kvalita se zvyšuje? Takže pro občany plus? Různé pekárny a řeznictví se v Humpolci s konkurencí marketů vyrovnaly více než úspěšně, tak snad půjdou příkladem i ostatním…

          3. Tohle napsal idiot, který v životě neprodával nic v malém městě jakým Humpolec je. Ona ta „láce“ v supermarketech je jen na oko. Při srovnání parametrů kvality je market dražší. Povlečení od Matějovského z Domova je nesrovnatelně kvalitnější než akční povlečení z Lidlu. Také vám vydrží podstatně déle. Jestli je někde v Humpolci potřeba přitlačit na kvalitu a produktivitu, tak na úřadě. Počet úředníků stoupl na dvojnásobek, a dál a dál plíživě roste. Naopak počet malých prodejen klesá. Živnostník v malém obchodě je rozhodně větším přínosem pro město a okolí. Pokud je cílem, aby všichni všechno nakupovali v super-hyper-mega-giga marketech, tak potom maloobchod úplně doražte. Přece nebude kupovat od místních. Ať žije město duchů, město pro byznys cizáků a po provizích lačných úředníků!

          4. Tak tomu se v lidové hantýrce říká tzv. kazišuk. To je jako když se vám do ložnice na měsíc nastěhuje tchýně (ta moje mi promine!). A tak by se mělo chovat i naše město, potažmo zastupitelé? V podání našich zastupitelů by to znamenalo za každou cenu blokovat neprodáním, dle mého názoru bezvýznamného pozemku (především po přesunu nádraží), realizaci více než 100 milionové investice, novým pracovním místům, budoucímu příjmu z daně z nemovitosti atd. atd.? No to snad ne? Nebylo by lepší jednat tvrdě o co nejvýhodnější ceně a v tomto směru zmáčknout investora? Ze středeční prezentace zakyslého torza humpoleckého Klubu podnikatelů i citované výzvy pana arch. Rýznera je doporučován ten kazišuk, ale rozumný člověk snad naslouchá argumentům a udělá si svůj úsudek. Ještěže máme ve městě i jiné podnikatele, kteří se o čestný titul Města pro byznys opakovaně zasluhují!

          5. Souhlasím, je třeba jednat tvrdě a býti v tomto případě „kazišukem“, chcete- li. Jihlava – přesun AN k nádraží, Havlíčkův Brod – přesun AN k nádraží, Brno – zákaz posunu nádraží od AN. Může mi prosím někdo vysvětlit, proč Humpolec dělá pravý opak?
            V tomto jsem s Rýznerem zajedno, je to totální hovadina, stejně jako prezentace výhodnosti nové koncepce území.
            Nic neprodávat a investora dotlačit zpátky k jednacímu stolu.
            A strašení stáním kamionů :)))) Domnívám se, že povolit něco podobného rozhodně není snadná záležitost a bude to na roky…

            frrrr

          6. Kolik by prosím činila ten výnos za daň z nemovitosti? Kolik by činil rozdíl v zaměstnanosti až zavřou maloobchodníci? Existuje solidní studie která by toto zohledňovala? Kde ji můžeme vidět? Stojí opravdu ty akce v Kauflandu za to, aby místní maloobchodníci zkrachovali a Kaufland dovezl agenturní síly z východu? Co budou dělat živnostníci z obchodů? Půjdou roznášet letáky, nebo si je vezmete na úřad? Proč šlo městu znemožnit stavbu potravinového marketu na Okružní vedle Domova důchodců? Kolik vám za tu komedii s lidma dali? A poslední otázka – kdy už konečně budete mít dost?

          7. Asi proto, že Humpolec není Jihlava, ani Havlíčkův Brod natožpak Brno. To snad uznáte. Porovnávat vlaková nádraží a jejich významnost už bych si vůbec netroufl. A donutit při jednání investora potažmo ICOM k čemu?

          8. Tak mi se toho pana Kratochvíla snad nezbavíme a dotované autobusové dopravy ICOMU z našich daní také ne. Fakta hovoří za vše vrcholní představitele ODS a ve finále pan Klaus nám duševně nemocného pana Kratochvíla zachránili od nápravného zařízení a dnes ho tady máme jako Generálního Ředitele firmy ICOM který předstoupil před občany Humpolce čistý jako nejbělejší sníh. Není mi jasné jak těžce duševně nemocný člověk , který dostal Presidentskou milost od pana Klause může vykonávat tuto vysokou funkci ve firmě ICOM. Za vším hledej peníze a ODS. Jaká strana vládla roky a ještě vládne na radnici města Humpolce? Arogance moci a síla peněz dokážou neskutečné věci. A ten nešťastnej autobusák je jen slabý odvar , který nám dávají mocipáni bumbat !!!!

          9. – To není o porovnávání velikosti a významu, to je o logice věci a je jedno, zda je to Brno, nebo nějaký klacíkov. Přesun je architektonicky, urbanisticky a sociologicky blbost, včetně nové nákupní zóny.
            – Minimálně k tomu, aby zvážil zda je pro něj výhodnější mrtvá parcela bez zisku/ využití, nebo prodej adekvátního dílu pozemku AN + jeho budovy městu.

            frrrr

          10. A město tam za nemalý peníz vybuduje a bude provozovat stejně mrtvé nádraží jako je doposud (ICOM bude mít svoje a za peníz tam 90% základních spojů jezdit nebude)? Ostatním dálkovým autobusům nařídíme jezdit na náš terminál a lidi např. z Pančáku se budou muset znovu plahočit na terminál v Lnářské, místo k Mlíčňáku. No to je opravdu koncepce! Opakuji, o přesunu AN, podle mne nepodstatném, je dávno rozhodnuto. Na rozdíl od vás jsem realista a ne „rádobysta“, a už vůbec ne „kazišuk“. Tak mne rodiče nevychovali a doufám, že ani moje děti se tak chovat nebudou!

          11. Realistou bych Vás moc nenazýval…
            Koncepcí by mělo být snaha odkoupit AN s tím, že se opravdu všechna autobusová doprava/ zastávky vrátí tam, kam patří. Tedy na místo, které je na ni dimenzované – technickými parametry i parkovací kapacitou. Je nesporné, že stávající velikost je blbost a v klidu stačí točna pro zastavení několika autobusů + základní budova – tzn. čekárna, 2x wc, zázemí řidičů + wc, nic víc. A peníze seženete jednoduše – pokud nebude realizovat megalomanské úpravy města právě pro průjezd a parkování autobusů, zbude Vám dostatek peněz na odkup + pár let provozu navíc.
            Ohledně „kazišuka“… Někoho rodiče musí vychovávat, někdo to pochopí jaksi automaticky…

            Pěkný den. frrrr

          12. No, tak to už tedy pardón. Nějak se nám to přesunulo, na můj vkus, příliš do osobní roviny. Mějte se fajn!

  2. Tak jak jsme se mohli dozvědět v kině na ,,sezení,,postavení nového AN je dané a neměnné.A co bude na starém AN opět nepomůže referendum bo rozhodnou zastupitelé.Proto je naprosto zbytečné se rozčilovat či dokonce na sebe házet špínu.Je jinou otázkou,jak to má vše ošéfované Icom.Vůbec se nehodlám vyjadřovat ke zmíněné developerské firmě.Ten ,,blekota,,co uvedl prezentaci byl tak vyděšenej,že dokonce překvapil i samotného starostu,který to i přiznal.Takže co se týká AN ať starého nebo stavby nového a jestli tam bude Kauf a nebo jiné krámky neovlivní občané ale pouze a jen zastupitelé.Chci věřit,že budou racionální v uvažování a posuzování daných problémů.Co mě daleko více zajímá je nejen stávající stav,ale hlavně co dál v dopravní obslužnosti t.j. jaké bude řešení zastávek ve městě.Něco málo napověděl pan starosta,ale nevím nevím jestli to bude řešení třeba i za pět let.Doprava rozhodně bude houstnout a co bude dostačovat v roce2016 může být problémem, jaký je dnes, v roce2020.Proto bych rád viděl plán jakým se to bude řešit.Je možné,že je někde vystaven,pakliže ano,omlouvám se za moji malou informovanost.Samozřejmě mám hlavně na mysli ,,pupek,, města křižovatku Hálkova,Masarykova.Miruna

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Rozpočet 2015 - města Humpolec

Čt Úno 5 , 2015
Příjmy, výdaje, souhrn 2015 Čtěte dále:   Barevní papoušci přiletěli za klienty SeneCura SeniorCentra Humpolec

You May Like

Témata