Na co myslí svět? Internet hodně napoví

1

Každá země má své chutě. Australané hledají svůj idol. Žabožrouti zase pátrají po Angličanech a Američanech :), aspoň po těch slavných. A Japonci na druhé straně světa zase jeví čilý zájem o basketbal na vysoké škole, o třešňové květy a o psychologické testy. Tak to alespoň vypadá na světové síti, v zrcadle údajů internetového vyhledávače Google.

Na něm může každý najít své – a zkoušet své štěstí. Takových lidí jsou desítky milionů. Přinejmenším. Nepřekvapuje, že v žebříčku jejich zájmu vedou „hvězdy“ a hvězdičky všeho druhu, od Britney Spearsové až po francouzského herce Bertranda Cantata, který loni zabil svou přítelkyni. Mimochodem, je to jediný Francouz, který zaujal své spoluobčany aspoň trochu tak jako zpěvák Michael Jackson nebo „král reggae“ Bob Marley. A co třeba slavný generál de Gaulle? Nebo prezident Jacques Chirac? Ale no tak! Vždyť politika přece nikoho nezajímá. Ostatně Bush či Blair na tom nejsou lépe než jejich francouzští kolegové – do první desítky hledaných se nedostali. Jen jejich společné dítko, válka v Iráku, vyvolalo bouřlivý zájem. Ne napořád. Ale aspoň na pár týdnů. Hvězdy, sport či nové filmy však rozhodně nejsou vše, co lidé na internetu hledají. Když se přejde k žebříčkům zájmů pro jednotlivé země, zjistíme, že lidé nejsou na světové síti jen zvědaví, nýbrž i praktičtí. A tak ve Francii vede tabulku hledání v Googlu místní železnice, SNCF. Španělské železnice, australská letecká společnost Qantas či německá Lufthansa přitahují cestymilovné lidi ze svých zemí. Němci a také Britové létají velmi rádi. Ale soudě podle Googlu, ještě raději létají levně. To vysvětluje zájem o různé ryanairy u těch prvních a easyjety u druhých. Cestovatelské horečce uniká jen Itálie. Pokud tamní lidé nepátrají po zapomenutých telefonních číslech na Bílých stránkách, zajímá je ze všeho nejvíce – počasí! Ale když se všichni tak zajímají o Britney Spearsovou či o levné letenky, je tu jedna záhada: jak to, že Evropa vydá téměř tři čtvrtiny peněz utracených ročně na webu za pornografii? A v Americe je to ještě horší, aspoň pokud jde o vydané částky. Pornografie se na první místa v hledání v Googlu nedostane, finančně však vede. Přinejmenším na civilizovaném Západě.

Nejhledanější výrazy na internetu

Velká Británie:


1. Princ Charles
2. Seriál Eastenders
3. Medvídek Pú

Francie:

1. SNCF (místní železnice)
2. FNAC (velkoprodejna knih, CD a vstupenek)
3. Star Academy

Austrálie:

1. Australský idol (TV soutěž)
2. Christina Aguilera
3. Britney Spears

Kanada:

1. Britney Spears
2. Christina Aguilera
3. Eminem

Čtěte dále:   Píšou o Humpolci: První nonstop obchod na Vysočině. Vyzkoušeli jsme noční nakupování v Humpolci

Axl

One thought on “Na co myslí svět? Internet hodně napoví

  1. PROTOŽE CHYBĚLY VÝSLEDKY ZA ČR, DOPLŇUJI:

    slova: sms, hry, Nokia, práce, seznamka, chat, Praha, CD, MP3 a mobil.
    lidé: Eminem, Martin Maxa, Jaroslav Seifert, Tereza Pergnerová, Natalia Oreiro a Pamela Anderson.
    hudba:Beatles, Rammstein a Chinaski, filmy: Southpark, Samotáři a Matrix.
    auta:Škoda, Opel a Ford.
    sport: fotbal, hokej a tenis
    země: Chorvatsko, USA a Itálie.

    – portál seznam.cz využívá vyhledávacích služem Google, takže by to mohlo takhle být.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Síť sítí pod drobnohledem

Čt Led 29 , 2004
V České republice přibývá stále více domácností, které využívají služeb internetu. Z celorepublikového hlediska počítač vlastní 34 procent domácností a na internet je připojeno 24 procent. Je zcela logické, že první kroky uživatelů sítě sítí vedou na domovské stránky měst a obcí, odkud mohou získat nejnovější a zároveň důležité informace. […]

You May Like

Témata