Obchvat Humpolce: Podrobnosti se lidé dozví na veřejné prezentaci

28

Loni humpolečtí radní schválili podmínky pro vypsání výběrového řízení na zhotovitele studie k plánovanému obchvatu města. Podobu obchvatu se občané dozví na veřejné prezentaci v pondělí 17. října v humpoleckém kině.

O obchvatu Humpolce se mluví už několik let. „My jsme v roce 2019 tuto debatu oživili, konkretizovali a dohodli se s Krajem Vysočina o společném postupu,“ uvedl místostarosta Humpolce Vlastimil Brukner.

V současné době je dokončená studie budoucího obchvatu, který povede přes katastr Čejova, Humpolce, Jiřic a Vystrkova. „Zpracovatel studie, firma SUDOP Praha, měla tuto trasu prověřit a ukotvit ji v terénu. S tím souvisí i vyřešení veškerých možných problematických křížení se stávajícími komunikacemi, přeložek inženýrských sítí a dalších problémů, které mohou nastat z hlediska ochrany krajiny a přírody,“ popsal místostarosta.

Výsledek bude odprezentován na veřejném projednání v humpoleckém kině. To se koná v pondělí 17. října od 16 hodin. Přítomní budou zástupci města, firmy SUDOP, který zpracovává studii, a Kraje Vysočina. „Očekávám, že přijdou také oslovení vlastníci pozemků a veřejnost, kterou to bude zajímat. I proto jsme zvolili co největší prostor pro publikum,“ přiblížil Vlastimil Brukner.

Na dokončenou studii pak naváže projektová dokumentace k územnímu řízení, kterou bude zadávat město Humpolec a která by mohla být hotová koncem příštího roku. „Poté budeme celý projekt předávat Kraji Vysočina, který zajistí dokumentaci ke stavebnímu povolení a provedení vlastní stavby,“ nastínil Vlastimil Brukner.

V ideálním případě by se pak do deseti let mohlo začít stavět. „Vše ale záleží na penězích. Vzhledem k ekonomické náročnosti celé stavby je nutné zajistit vícezdrojové financování,“ podotkl na závěr humpolecký místostarosta.

Jana Kudrhaltová, město Humpolec

zdroj: www.mesto-humpolec.cz

Čtěte dále:   Svoz velkoobjemového odpadu

Petr

28 thoughts on “Obchvat Humpolce: Podrobnosti se lidé dozví na veřejné prezentaci

    1. to hlavni – tj. doprava PE HU HB zustane, ale vono ani neni kudy. Kdyz ale vezmu tuhle silnici, tak vlastne PE nema obchvat, HU nema obchvat, pak prijde Vez, Skala a dalsi spunt – HB. Tragedie tahle silnice.

      1. Původní plán počítal s obchvatem kolem kolejí, jenže pak se do toho vložila paní Š a pan H
        a strategické pozemky se honem musely prodat na stavbu domků. Takže teď opravdu není kudy. Jen náhodou povede obchvat nad agrostrojem a náhodou tam pan B koupil pozemky na pivovar co nikdy nepostavil.

        1. JJ, protože Štěrbovic odpadní jímka, tzv. žumpa, neleží na jejich vlastním pozemku, je trošičku “mimo” a už vůbec neodpovídá parametrům platné odpadní legislativy, takže VELKÝ PŠŠŠTTTT !!!! 😇
          Někdo by tam měl zrevidovat platné hranice pozemků a mrknout na sračky v žumpě, jestli komunikují, naslouchají a respektují opozici a všechny, kteří mají jiný názor, teda pardon, platné předpisy…🫣

          1. Pardon ještě upřesnění, tak prý žumpa už je delší dobu VESELÁ, teda p. VESELÉ😂

      1. hlavne obyvatele Hnevkovic, ty budou statny. Jim povede kolem baraku dalsi obchvat. Statovka na Pejr, dalnice a ted jeste tohle. To samy lidi co postavili v novy lokalite co je nad Jirickou. Ty budou stastny, bydlet najednou u hlavni.

  1. Hlavně bude tlačit Bernard, protože potřebuje zhodnotit pozemky. Potom firma SWIETELSKY, bude potřebovat práci. Prý se jim nejlépe staví na rovné zemědělské půdě. To vážně nikomu nevadí, že si na humpolecku zlikvidujeme nejlepší půdu s vysokou bonitou a stejně tím obchvat HB- PE nevyřešíme. Je pravda, že nová paní starostka nebude chtít obchvat nad tratí ve vykáceném lese, protože tam bydlí, tak bude lobovat za nesmyslný obchvat Světlá – PE :/

    1. Přesně.tzv.obchvat je blbost. Je v tom jasně čitelná korupce. Jasně je prioritou zemědělská půda,která ubývá. A Swietelski je firma neumětelů,která potřebuje státní a krajské zakázky,jinak zkrachuje. Holt lépe vidíme do velké politiky než do komunální. Tam je špína na entou.

    2. kdyby byl obchvat nad kolejema tak je bernard svine, kdyz je kolem humpolaku, tak je bernard svine, kdyz nebude zadny, tak je bernard svine….. nereste uz bernarda, ten prece pujde sedet za korupci, reste aktivne at se mame v HU lip. Kydanim spiny na ostatni problemy nevyresite.

    3. Na cestě k nám jsou Štěhbina, Hralman a Machman. Komiksoví hrdinové ochotni čelit zlu, rozsévající dobro a spravedlnost. Vymetou ty nešvary, než bys řekl švec.

    4. Pár otázek. Pořád se tu omílá, jak se zlikviduje skvělá zemědělská půda. Třeba je to pravda. Komu ta dotčená zemědělská půda patří? Co se na ní nenahraditelného pěstuje? Opravdu je výhra pěstovat cokoli vedle dálnice? To jako najednou neškodí exhalace z D1? Předem díky za vysvětlení.

        1. Pak ale není moc pochopitelné, že za doby minulého režimu byly postaveny nové strojírny na poli. Soudruzi jinak dost chránili ornou půdu, není-liž pravda?

          1. Největší úbytek zem. půdy byl v 70tých letech minulého století. Je to dohledatelné. Soudruzi chránili půdu tak, že ji ukradli vlastníkům což byl zločin !!! :/

          2. Jistě že chránili. Proti současným developerům byl zábor půdy v 70.-80.letech slabým jahodovým čajíčkem. Ano strojírny ti hrozní komunisté vybudovali na poli, to je bez debat. Byl to první krok k ekologizaci centra města,kdy se postupně rušily provozy v areálu starých strojíren a přesouvaly za město. A kdo se trochu zajímá o tehdejší plány, které se už nestihly vzhledem k převratu uskutečnit tak se plánovala průmyslová zóna nad vodakem k dálnici. Tedy na levé straně při výjezdu z města. Dále přístavba ještě jednoho zdravotnického pavilonu vedle současného Chirmedu, v plánu byla bouračka budovy dnešní Růže a tam měl vzniknout ten nový objekt.

          3. V plánu byla bouračka dnešní Růže a přístavba Chirmedu… To mi jde mráz po zádech z těch aktivit bolseviků ve starým režimu. Ještě si pamatuji, ze měli v plánu postavit sídliště (paneláky) nad tzv. Mototechnou až k průjezdu. Komunisti hlavně rádi rozhodovali o cizím majetku a to se nezměnilo :/

          4. No není to tak dlouho, co tady chtěl jeden kandidát za ČSSD vyvlastnit Stromovku (objekty občanské vybavenosti) a dát jí novou náplň. Že prý to majitelé dělají špatně. Z toho šel taktéž mráz po zádech.

  2. nebylo by lepší vykoupit těch pár baráků v Humpolci kolem okružní + tunel pod Rozkoší ?
    Věřím, že by to ve finále vyšlo levněni a bylo by méně zlé krve…

  3. A který tydýt tehdy navrhoval, aby se obchvat posunul pod koleje, tedy jen pár metrů nad současný průtah městem ? Obchvat má být dostatečně daleko za hranicemi města, s ohledem na jeho další rozšiřování v budoucnu.

    1. V Hu není potřeba, těch pár baráku co je okolo si obyvatele zvykli a pak už je tam jen hřiště a jinak nic a jsme na Rozkoší.

        1. Tak to není jen obyvatelích Okružní ulice. Od nadměrného provozu který způsobuje hluk, emise, komplikuje dopravu a podstatně zvyšuje riziko nehod, si oddechnou všichni občané Humpolce a jeho okolí. A obchvat jistě uvítají i tranzitující řidiči.

  4. A na jaké straně k Hněvkovicům se obchvat bude případně budovat? Na té k vesnici, nebo až za dálničním mostem? Jak je to uvažováno?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Po stopách hrádků v širším okolí Humpolce 2.

Út Říj 11 , 2022
Během 11. až 13. století se v širším okruhu kolem dnešního města Humpolce začaly formovat první statky církevních institucí i různě významných šlechticů, které zmenšovaly někdejší zeměpanské území. V souvislosti s tímto dělením započalo intenzivní osídlování dosud jen řídce obydleného hlubokého hvozdu na pomezí Čech a Moravy. Čtěte dále:   […]

You May Like

Témata