Píšou o Humpolci: Otevřel nejrychlejší dobíjecí hub v Česku, dnešní vozy ho neumí využít naplno

31

Ve Vystrkově u Humpolce se otevřela nejmodernější a nejvýkonnější dobíjecí stanice pro elektromobily ve střední a východní Evropě. Společnost E.ON uvedla do provozu stojan o výkonu 400 kilowatt. Nabití osobního auta je u něj otázkou minut. Zatím však neexistuje vůz, který by plný výkon využil.

Modernizaci jednoho z nejvytíženějších dobíjecích center (takzvaných hubů – pozn. red.) stálo E.ON deset milionů korun. Hub je nově bezbariérový a nabízí ultrarychlé dobíjení až šesti vozům najednou. Jeho součástí jsou i další nabíjecí stojany Tesla.

„Dobíjecí stanice jsou osazeny platebním terminálem, mají snížené displeje i ramena pro snadnější manipulaci s kabelem, jsou u nich rozšířená parkovací místa,“ představil Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má budování a provoz dobíjecích stanic v koncernu E.ON na starosti.

Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt. Představil ho jednatel E.ON Drive Infrastructure Martin Klíma (vlevo v tmavé bundě).
Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt.
Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt. Představil ho jednatel E.ON Drive Infrastructure Martin Klíma (s mikrofonem).
Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt.

Co ale bude elektromotoristy zajímat nejvíc, je samotné dobíjení. „Je tu nejvýkonnější nabíječka ve střední a východní Evropě s výkonem 400 kW. Zároveň jsme hub posílili o další 300kW stanici. Dobití auta je tu otázkou minut,“ prohlásil Klíma.

Má to jen drobný háček. Zatím nebyl vyroben osobní vůz, který by takový dobíjecí výkon naplno využil. U moderních aut ale i přesto rychlost nabíjení podstatně zkracuje. Z deseti na osmdesát procent kapacity dokáže baterii u vozů uzpůsobených ultrarychlému dobíjení doplnit za 18 minut. U Škody Enyaq to trvá zhruba tři čtvrtě hodiny.

Kilometr skoro třikrát dražší než ze zásuvky

Něco to však stojí. Dobíjení na nejvýkonnější nabíječce je dražší, než na těch slabších. Zatímco při nabití z běžné zásuvky vyjde kilometr jízdy přibližně na devadesát haléřů, z té čtyřsetkilowattové jsou to 2,50 koruny. Náklady na kilometr jsou tak stejné jako u benzinového auta.

Čtyřsetkilowattová stanice je spíše pohledem do budoucna, kdy by se podle Klímy měla stát standardem. Druhou takovou chce společnost zprovoznit do měsíce u Lovosic na D8.

Samotný stojan je poměrně jednoduchá záležitost. „Stanice je složena ze čtyř výkonových modulů. Každý má výkon sto kilowatt. Pokud tedy budeme chtít třísetkilowattovou v budoucnu posílit, bude stačit doplnit výkonový modul. Kabeláž je na to připravena,“ popisoval koordinátor výstavby dobíjecích stanic E.ON Mojmír Chytil.

Rozšířená dobíjecí stanice bude i pro kamiony

Dobíjecí hub ve Vystrkově je jedním z nejvyužívanějších v Česku. Nalézá se jen pár stovek metrů od exitu 90 z D1. Zatímco jiné dobíjecí stanice v republice jsou využívané zhruba dvě a půl procenta času, takzvaná utilizace té vystrkovské se pohybuje okolo šesti procent.

Modernizaci jednoho z nejvytíženějších dobíjecích center (takzvaných hubů – pozn. red.) stálo E.ON deset milionů korun. Hub je nově bezbariérový a nabízí ultrarychlé dobíjení až šesti vozům najednou. Jeho součástí jsou i další nabíjecí stojany Tesla.

Čtěte dále:   Píšou o Humpolci: První nonstop obchod na Vysočině. Vyzkoušeli jsme noční nakupování v Humpolci

„Dobíjecí stanice jsou osazeny platebním terminálem, mají snížené displeje i ramena pro snadnější manipulaci s kabelem, jsou u nich rozšířená parkovací místa,“ představil Martin Klíma, jednatel společnosti E.ON Drive Infrastructure, která má budování a provoz dobíjecích stanic v koncernu E.ON na starosti.

Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt. Představil ho jednatel E.ON Drive Infrastructure Martin Klíma (vlevo v tmavé bundě).
Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt.
Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt. Představil ho jednatel E.ON Drive Infrastructure Martin Klíma (s mikrofonem).
Společnost E.ON u Vystrkova jen kousek od Humpolce otevřela modernizovaný dobíjecí hub pro elektromobily. Jeho perlou je nejsilnější dobíjecí stanice ve střední a východní Evropě o výkonu 400 kilowatt.

Co ale bude elektromotoristy zajímat nejvíc, je samotné dobíjení. „Je tu nejvýkonnější nabíječka ve střední a východní Evropě s výkonem 400 kW. Zároveň jsme hub posílili o další 300kW stanici. Dobití auta je tu otázkou minut,“ prohlásil Klíma.

Má to jen drobný háček. Zatím nebyl vyroben osobní vůz, který by takový dobíjecí výkon naplno využil. U moderních aut ale i přesto rychlost nabíjení podstatně zkracuje. Z deseti na osmdesát procent kapacity dokáže baterii u vozů uzpůsobených ultrarychlému dobíjení doplnit za 18 minut. U Škody Enyaq to trvá zhruba tři čtvrtě hodiny.

Kilometr skoro třikrát dražší než ze zásuvky

Něco to však stojí. Dobíjení na nejvýkonnější nabíječce je dražší, než na těch slabších. Zatímco při nabití z běžné zásuvky vyjde kilometr jízdy přibližně na devadesát haléřů, z té čtyřsetkilowattové jsou to 2,50 koruny. Náklady na kilometr jsou tak stejné jako u benzinového auta.

Čtyřsetkilowattová stanice je spíše pohledem do budoucna, kdy by se podle Klímy měla stát standardem. Druhou takovou chce společnost zprovoznit do měsíce u Lovosic na D8.

Samotný stojan je poměrně jednoduchá záležitost. „Stanice je složena ze čtyř výkonových modulů. Každý má výkon sto kilowatt. Pokud tedy budeme chtít třísetkilowattovou v budoucnu posílit, bude stačit doplnit výkonový modul. Kabeláž je na to připravena,“ popisoval koordinátor výstavby dobíjecích stanic E.ON Mojmír Chytil.

Rozšířená dobíjecí stanice bude i pro kamiony

Dobíjecí hub ve Vystrkově je jedním z nejvyužívanějších v Česku. Nalézá se jen pár stovek metrů od exitu 90 z D1. Zatímco jiné dobíjecí stanice v republice jsou využívané zhruba dvě a půl procenta času, takzvaná utilizace té vystrkovské se pohybuje okolo šesti procent.

I proto jí společnost E.ON věnuje pozornost. A s rozšiřováním zdejší dobíjecí infrastruktury nekončí. Pracuje na výstavbě dalšího hubu, který umožní nabíjet i těžká nákladní auta. Za tím účelem společnost koupila tisícimetrový pozemek.

„Chceme zde kapacity rozšířit o dobíjení pro čtyři kamiony a až deset osobních automobilů,“ nastínil Martin Klíma. Současný dobíjecí hub má celkový výkon přes jeden megawatt. Výkon toho budoucího podle něj přesáhne pět megawatt.

Zdroj: https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/doprava-dobijeci-stanice-elektro-auto-hub-vystrkov-humpolec-e-on.A230926_133043_jihlava-zpravy_mv

 

Axl

31 thoughts on “Píšou o Humpolci: Otevřel nejrychlejší dobíjecí hub v Česku, dnešní vozy ho neumí využít naplno

    1. Za 7 let už se nic jiného nebude prodát. Je tedy potřeba udělat infrastrukturu s předstihem. Dojezd už je na úrovni benzínových aut. Pokud máte rád (ráda, nebo rádo) Rusy, můžete te se tam klidně odstěhovat. Sem je nezvěte!

      1. Vaše první věta je, promiňte, holý nesmysl. Rusy rád nemám, ale je otázkou, o co je současný stav západní civilizace perspektivnější.

      2. Dojezd sice ano, ale doba nabíjení se ani vzdáleně nevyrovná době tankování. K tomu je tu samozřejmě nejvetší problém, a to jsou baterie. Nádrž se vám po deseti letech nezmenší, zato velikost baterií ano, a to znatelně.

  1. Sice to není k tématu, ale z jakého důvodu tady najednou není vůbec nic o proběhlém zastupitelstvu? Byla to totiž absolutní fraška v podání současné koalice. I když nazývat to koalicí, už vlastně ani moc nejde. Rok po volbách čelí město totálnímu rozkladu vztahů ve vedení města. Za posledních 20 let nepamatuji něco podobného. A je to zejména odpovědnost paní starostky, která tento „super tým “ sestavila. Otázka zní, jak to bude dál. Nespokojenost ze všech stran. Hanebně nepřipravené body k projednávání, diletantismus, bezcitnost a vše zabalené do vzájemného napadání radnich a místostarostů mezi sebou. Hrůza a děs. Měli by se nad sebou zamyslet a nebo odejít rovnou, protože uz teď jsou zralí na odvolání. Paní starostka především. Je to jen její odpovědnost a měla by se tudíž k tomu se vší vážností postavit.

    1. A kdo by odvolával? Zapšklí dohodáři,kteří si sami svoji politikou loňskou porážku zavinili? Já nějaký rozklad města nevnímám. A že mohou být rozpory v „super týmu“? No jistě že mohou být, to vidíme na vládní úrovni také.

      1. co do toho motas dohodare? Za houby stoji soucasne vedeni az na p. Machka, jinak je to naprosto bez konkretnich vysledku. To bych resil jako prvni.

  2. Pokud nevnímáte, to co se v přímém přenosu odehrálo na zastupitelstvu, tak jste ho asi vůbec neviděl a nebo plácáte dokola ty žvejky o dohodářích, protože žádný jiný argumenty na skladě nejsou. Doporučuji prostudovat záznam a pak se teprve k tomu vyjadřovat. A proč sem pletete vládu, tak to už vůbec nechápu. Ale vlastně chápu. Jen plácáte a plácáte a dohoda a dohodáři atd , atd..

    1. Funkčnost koalice se nepoznává podle slov, ale podle hlasování. Politika není dámský klub.
      Všechno co koalice předložila, tak i bez nemocné starostky, bez problémů prohlasovala, řekl bych s drtivou podporou.

      Nedělejte z komára velblouda.

        1. Pokud si zastancem sedi a nicnedelani tak jo. Ja to vidim naopak. Hugo je tahoun. Zrusit jiny strany. Bez Huga a Piratu si tahle koalice nema co napsat.Se nedivim, ze chtej, aby ostatni aspon trochu pracovali.

  3. Hugo je podraz na voliče!!Jenom poslouchají nejapné a nesmyslné pokyny svého zrhzeného vůdce,tím trpí celá koalice a potažmo celé město!!

      1. A co udělali? Nic… Dojíždějí rozdělané projekty z minulého vedení…a blbě mluví a jdou i proti své vlastní koalici. Viz červnové ZM. Jen blbě mluví a slibuji… až 50,% na občerstvení osadním výborům? Co to je? Vždyť v Hu když jdeme s dětmi kamkoliv tak občerstvení platíme…ať jde HUGo někam..

        1. Kdo a kde z Huga sliboval 50%? Proti vlastní koalici? Myslíte koalici, kde sedí pět neviditlených anoistů, jedna ješitná starostka a jeden líný místostarosta? To pak Hugo může vyskočit třeba z kůže a s pecivály samo nepohne.

          1. Až bude dostupný záznam, tak se tam řeší příspěvky pro osadní výbory, a je tam návrh do 50 tis. 50% a nad 50 tis. 20%. Ale dál nevím šel jsem pryč…bylo to hrozně.

          2. Záznam je. 50% řekl někdo z KDU a ne hugo. Házíte špínu na slušný lidi.

        2. Usporadal/a jste nekdo neco pro ostatni jako lidi z osad, nebo se zaridite mezi kecalky a zavidite jak osadam tak Hugnam jejich aktivitu??

        3. On existuje nějaký závazek hlasovat jako ovce? To tady bývalo v době minulé, teď snad může každý vyjádřit svůj odpovědný názor!

          1. Je to svanda cist tady prispevky. Uplne je videt jednotlive tabory. Tak snad staci uz jen taky uvest, ze nekdo nehlasuje s koalici a jina pani vyjednava za zady koalice s novymi spojenci. Tot kulturu Humpolce a devadesatek.

        4. Ještě nutno podotknout, že spoustu z již rozjetých projektu, nynější vedení města, realizovat nebude nebo se snaží zabránit jejich realizaci.
          Tahle parta vsází na to, že kdo nic nedělá nic nezkazí.
          Osobně jsem je podporoval jak před volbami tak i u urny, ale nyní moc rozdílu nevidím, levou jedou zrovna tak.

    1. Celé město trpí laxním přístupem Štěrbové. ANO jsem volil a byla to největší chyba. Pustil jsem si záznam ze středy a ANO v pěti lidech neřeklo ani slovo. Vypadalo to, že koukali pořád do mobilu. Dostávali asi pokyny přes zprávy a ani tak nic neřekli.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Promítání filmu "Život začíná po stovce"

St Zář 27 , 2023
Neděle 01.10.2023 10:00 Čtěte dále:   Povinná vojenská služba? Pro středoškoláky z Humpolce v pohodě, rádi by se zocelili

You May Like

Témata