Pizzerie – jak (ne)nalákat zákazníka

13

Snad není jediného humpoleckého občana, který by neznal pizzerii ZANZI, anebo o ní alespoň neslyšel. Nevím, jaké kdo má s tímto podnikem zkušenosti, já ale veskrze kladné. Kromě mnoha druhů pikantní pizzy mě stále znovu a znovu dostává salát CON POLLO CROCCANTE s křupavým drůbežím masíčkem a dresingem, který se pak rovná božské ambrózii. Ale …

Včera mě v zaměstnání navštívil jistý mladý muž. Nevím, jak ho nazvat. Snad reklamní agent, obchodní zástupce, či “vopruz” nejhoršího kalibru. Vtrhl do naší provozovny jak velká voda, bez pozdravu a se slovy, že mi jde nabídnout něco naprosto úžasného. Dalo mi práci vetřít se do palby jeho slov a sdělit mu, že nemám čas ani náladu poslouchat jeho bláboly typu “jedu do Humpolce až z Budějovic, a to jen a jen kvůli vám”. Následně jsem ho ubezpečila, že si rozhodně nekoupím žádné nože, deky, dalekohledy, hudební nosiče, ani žádné jiné krámy a že je celkem zbytečné, aby se mnou trávil čas a plýtval svojí energií. Nenechal se odradit. Vytáhl jakousi rozkládací reklamní brožurku na humpoleckou pizzerii Zanzi, v níž bylo vloženo 5 kupónů na jídlo zdarma. Princip spočíval v tom, že za každé jídlo, které si v pizzerii objednáte a zaplatíte, dostanete druhé ve stejné nominální hodnotě zadarmo.
“No není to skvělý?” rozplýval se mladík.
“Je,” přitakala jsem. “Ale v čem je háček?”
“Ha-ha,” zašklebil se dotyčný, “to už říkal Šimek, že žádná sleva není zadarmo. Ale komplet těchhle kupónů stojí bratru jen pětset korun – to je výhodný, ne?”
Vzhledem k tomu, že matematika není mojí silnou stránkou, musela jsem se na chvilku zamyslet. Ale opravdu jen na chvilku.
“No, mně to moc výhodný nepřipadá,” podotkla jsem, čímž jsem mladíka poněkud zarazila. Ale hned se vzpamatoval.
“Jak to?” opáčil. “Podívejte, před vámi si nějaká paní Palánová koupila tři tyhle balíčky a byla náramně spokojená, kolik ušetří, když se půjdou celá rodina najíst.”
“Paní Palánová ať si kupuje,co chce, ať si koupí třeba celou pizzerku, to mě nezajímá,” nedala jsem se. Tyhle triky na mě fakt neplatí.
Nedal se však ani on a hned pokračoval: “Tahle akce je časově neomezená, takže ji můžete využít kdykoliv, třeba až příští rok.”
“Jo? A co když do tý doby pizzerie zkrachuje?” zeptala jsem se.
“Vy jste ňáká nedůvěřivá,” ušklíbl se řečník. “Helejte se, je o to takový zájem, že vám můžu prodat maximálně pět balíčků, víc ani mrť.”
“Díky, já si nekoupím ani jeden,” ukončila jsem náš rozhovor. Mladý muž odešel se zjevným rozpoložením nad tím, na jakého to narazil tupce, který neskočí po tak výhodném kšeftu.
Jenže to je jednoduchý kalkul. Koupím si 5 kupónů za 500 Kč. Pokud si dám 5krát pizzu po 100 Kč, dostanu navíc dalších 5 kousků zadarmo. Ale těch 5 kousků jsem už vlastně zaplatila předtím, tudíž nula od nuly pojde. Ano, pokud bych si dala jídlo za – dejme tomu – 165 Kč, tak na tom vydělám. Pokud si ale dám svůj oblíbený salát za 70 Kč, budu prodělávat.
Já, když se jdu někam najíst, chci si jídlo vychutnat a užít si pohodu, ne přemýšlet nad tím, jak ulevím či neulevím své peněžence. Nakonec nějakých 30 korun v plusu nebo mínusu mě nevytrhne. Prostě tahle reklamní akce mě nenalákala. Zůstanu příležitostnou zákaznicí pizzerie i bez kupónů, ale půjdu do ní, když se mi bude zrovna chtít a ne proto, že budu nucena uplatňovat nějakou pofidérní výhodu.

Čtěte dále:   Byli jsme ve vyhlášené Haškově hospodě v Lipnici

Jinak ovšem proti těmto aktivitám nic nemám. V dnešní konkurenci humpoleckých restaurací je to možná dobrý nápad, který někoho třeba i osloví. Ovšem pak by to chtělo trochu vyladit. Za prvé: návnadu házející člověk by neměl být nepříjemně cítit potem, a to i v případě, že by cestoval ne z Budějovic, ale z Honolulu. Za druhé: neměl by mít zjevnou vadu řeči, která umožňuje pochycení každého tak sedmého slova. A za třetí: neměl by být vlezlý a urputný. Nevím, jak na koho tohle působí, ale mně když někdo něco vehementně vnucuje, začnu být ostražitá a v důsledku mě to od koupě čehokoliv odradí. A to přitom jinak velice ráda pouštím peněžence žilou. V tomto případě se to ovšem nepovedlo.

myska

13 thoughts on “Pizzerie – jak (ne)nalákat zákazníka

  1. Mno,já nevím.Když jdu tam,tak je vše celkem ok,ale pokud nestíhám a nechám si pizzu dovézt,tak to je tragédie.Čas příjezdu se liší o hodinu,pizza studená jak psí čumák…Dovoz do domu rozhodně nikomu nedoporučuju.

    1. Tak právě před chvílí jsem mluvila s jedním provozovatelem pizzerie a vylíčila mu svůj včerejší zážitek. A dozvěděla jsem se zajímavou věc – firma zajišťující tuto propagaci už oficiálně svoji akci ukončila, ovšem bez vědomí pizzerky si vytiskla dalších 100 kusů kompletů s kupónama a na vlastní triko je tu teď prodává. Tak to už se fakt nedivím, že zástupci téhle firmy mají takovou vysokou úroveň 🙁

      1. hahaha – jestli chcete usetrit, ja si tyhle kupony taky tuhle koupil. Akorat ze me jich „vnutili“ za 400Kc 10ks – coz uz se vyplati (kupon za 40 a pizza kolem 100 se oblacini) Nicmene, rad je preprodam, PROTOZE: nelze pouzit na dovezenou pizzu :-(( a ja do toho podniku nejak nemam to stesti zavitat.
        Mam k tomu i DPH doklad pouzitelny do ucetnictvi 🙂

        1. No jo,já si je od Vás koupim a na místě zjistím,že kvůli tomu dotisku ta sleva nebude platit…Kdepak,prdím na slevy :o).

          1. Kupony na pizzu jsou moc pěkná věc . Může vyprávět brácha , který mi se svým sešítkem chodí dělat občas doprovod (a nevím jak jiným ale jemu ty lístku bez problémů berou). Já ačkoli poměrně náročný zákazník si nemůžu za minulé 3 týdny absolutně stěžovat – navštívil jsem Zanzi asi 8x , vždy doba oběda . Jídlo bylo OK , obsluha přiměřeně rychlá ale na můj vkus s malinko přeslazeným akcentem , zvláště tmavovlasý číšník to fakt trochu přehání . Ostatně není to jen můj názor , Dylan mu to údajně už naznačil slovy „kurva mluv normálně jako když neobsluhuješ“ . Jinak „nemam problema“ , snad jedině bych konstatoval že tak dobrý cappucino jsem jinde v Humpolci nedostal , třeba to budou tou značkou (Meinl ?)

          2. Naprostý souhlas. Lepší cappucino se v Humplu prostě „netočí“! To beze sporu. Jídlo taky paráda, jsem byl spokojenej. Ostatně snad už příští týden vydám recenzi. 🙂

  2. U nás byly včera také – ale byly to dvě děvčata. Tak vlezlé a agresívní prodejce jsem ještě nezažil. Myslím, že by si pizzérka měla rozmyslet, koho touto prací pověří. Tito lidé jim klienty spíš odradí. A dále tuto akci jsme už zažili v Papas Garden a výsledek bylo fiasko. By´T to nebylo nikde napsáno, tak p. Trnka si pak vymýšlel na co všechno to nelze použít a kdy to jen lze použít a podobně. Tyto akce to je oblbování klientů !

  3. Pizzu dělají vynikající – ale dovoz je tragédie. Ještě nikdy nepřijeli včas a asi dvakrát jim to trvalo déle než hodinu a půl a to je neúnosné. A to jsme si ji objednali již asi desetkrát a nikdy to nestihli !

  4. Tak k tomu všemu už mi nezbývá než dodat svou vlastní zkušenost přímo z pizzerie.
    Objednala jsem si salát – čistě jen salát, zeleninu a sýr – čekala jsem na to hodinu. Za tu chvíli sem měla možnost sledovat personál – obsluhující číšník už sotva stál na nohou. Sem tam si totiž přihnul z lahvinky whisky, která byla otevřená, na polici – připravená k nalívání na zakázku zákazníkům… Udělalo se mi špatně a pila sem jen přede mnou otevírané nápoje. Když mi pak číšník nebyl téměř schopný útratu sečíst, byl to už opravdu vrchol všeho.
    Co se týče dovozu do domu – po hodině čekání jsem jim zavolala a řekli mi, že UŽ dávají pizzu do pece!!! Přivezli ji za dalších 45 min, studenou. Takže „vřele doporučuji“!!!

  5. V této pizzerii jsem byl se slecnou celkem jiz 3x. Poprve jen na piti, to bylo fain. Podruhe oba na pizze. Sice se na ni cekalo kolem hodiny, ale pizza byla vynikajici. Tak jsme rikali, ze pojedeme i priste. Bylo to minuly patek ( 29.12.2006): nova, pomatená obshuha, která tvrdila, ze tam jsou dnes poprve, piti nosili se znacnou prodlevou, cca 15 minut. Ja si objednal kureci steak a slecna pizzu. Po hodine jidlo donesli: PIZZA BYLA NA OKRAJÍCH SPÁLENÁ, UVNITŘ TEKUTÁ, SYROVÁ!!! KUŘECÍ STEAK BYL ČERNEJ, SPÁLENEJ. JÍDLO JSME REKLAMOVALI A IHNED ODESLI. TAKLE TO MĚLI VŠICHNI PŘÍTOMNÍ, NEJENOM MY!!!

    A to jsem byl uz v rade restauraci, a tohle se mi nikdy nestalo.

    UŽ NIKDY VÍC DO TOHOLE TRAPNÝHO ZAŘÍZENÍ ZANZI….

  6. Tenhle podnik mi nepadl do oka,pizzu zde mají gumovou a nedá se to žrát,ano občas je i studená.Ty slevový letáčky mám doma,co já vím tak jsem je dostala,mam jich tak 10 a jsou mi k ničemu.Radím běžte radši do Papasu.Zdravim

  7. Pizzérii jsem navštívila mnohokrát, ale jen z důvodu, že jinde se v Humpolci pizza sehnat nedá. V opačném případě bych sem už asi nevkročila. Pizza je sice většinou moc dobrá, ale opravdu jen většinou – několikrát se mi stalo, že byla spálená, nebo nedochucená. Vrcholem bylo, když jsem jednou pořádala o sůl, protože pizza byla naprosto mdlá a bez chuti a servírka mi s vážnou tváří oznámila, že sůl jim došla! To byl opravdu vrchol…

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Na radnici dorazí kopie Hliníkova rodného listu

Pá Srp 12 , 2005
Recesisté ze sdružení HOSKA z Hory Svaté Kateřiny na Mostecku dovezou dnes do Humpolce prsť z rodné hroudy tamějšího rodáka Hliníka, který se později přestěhoval do Humpolce. Na radnici předají jako cennou relikvii také kopii Hliníkova rodného listu. „Na závěr si vyměníme pamětní trička, během návštěvy také položíme aluminiový věnec […]

You May Like

Témata