Potravináři z Vysočiny chtějí v Evropě prosadit tradiční značky

Potravinářské firmy z Vysočiny chtějí na rozšířeném evropském trhu prosadit tradiční výrobky. Zatímco uzeniny z Kostelce, pivo Bernard nebo salám Vysočina sázejí na zavedený název, například smetanový krém Pribináček se zřejmě pro zahraničí přejmenuje.

Konkrétní plány na vývoz zatím výrobci příliš zveřejňovat nechtějí kvůli
konkurenci. Humpolecký Rodinný pivovar Bernard z loňského výstavu vyvezl asi jen
procento piva, a to do Německa, Švédska, Polska, Rakouska nebo na Slovensko.
Podle mluvčího Zdeňka Mikuláška vstup do unie cestu k vývozu zásadně neulehčí.
„Přesto nyní pracujeme na rozšíření exportu do unie o něco důrazněji,“ dodal.

Někteří výrobci volí pro zahraničí jiný název výrobku, humpolecké pivo se ale
prodává pod značkou Bernard. „Nemusí se překládat, nedělá nám to problém,“
uzavřel mluvčí.

Celý článek si můžete přečíst na www.agris.cz

kapik

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Rekonstrukce čističky

Čt Dub 15 , 2004
Je to jeden z největších projektů a investic města za posledních několk let.

Témata