Smrtící křižovatka pálí jenom řidiče

Kolony vozidel, čekajících na odbočení. Nepříjemné dopravní nehody. Stres řidičů. To je aktuálně realita na jednom z nejnebezpečnějších míst na silnicích v kraji. Křižovatka dálničního přivaděče, spojujícího Havlíčkův Brod a Jihlavu, s cestami na Střítež a Červený Kříž není jen noční můrou motoristů, ale i úředníků. Ti mají rozhodnout o jejím novém uspořádání. Nic se však dlouhodobě neděje. Úřady si problém přehazují jak horký brambor. Vjetí na hlavní silnici je ve špičce klidně otázkou desítek minut.


"Křižovatka je to příšerná. Třeba v pátek jsem při odbočování od
Červeného Kříže na Brod pročekal deset minut, než jsem mohl bezpečně
vyrazit," popisuje Jiří Seborský, jednatel sklárny Kryf, která je od
inkriminovaného místa vzdálená jen asi 300 metrů. Hodně by podle něj
pomohl kruhový objezd.

Doprava houstne

Doprava v místě houstne. Stále více lidí
přijíždí do krajského města za prací nebo za nákupy. V lokalitě se
rozrůstá průmyslová zóna. V pátek otevře další novou halu firma
Jipocar, zhruba o měsíc později ji napodobí Bosch Diesel. Je to
zarážející, ale řešení kritické situace je v nedohlednu. Potíže
začínají už v pozemkových knihách. Křižovatka leží z jedné poloviny v
katastru Jihlavy, z druhé spadá pod malou obec Střítež, ve které žijí
asi tři stovky obyvatel. " Silnice nám nepatří. Je ve vlastnictví
kraje," vzkazuje starosta Pavel Koudela. Při omezeném obecním rozpočtu
by Střítež stejně nemohla na stavbu kruhového objezdu pomýšlet.

Kraj potěšitelnější zprávu nemá.

"V tuto chvíli řešení není,"
přiznává radní Václav Kodet. Podle něj se zatím uvažuje o rozšíření
cesty směrem na Střítež, aby se na ní mohly lépe vyhýbat kamiony. Co se
ale křižovatky týče, tam prý nemůže zasahovat. " Případné přeřešení
křižovatky je v pravomoci Ředitelství silnic a dálnic," upozornila
vedoucí investičního oddělení krajského úřadu Hana Strnadová. Kraj
Vysočina je vlastníkem silnic druhé a třetí třídy, zatímco přivaděč je
komunikací první třídy.

Chybí motivace

Ředitelství silnic a dálnic – ačkoli letos
velkou část přivaděče opravuje – s úpravami na křižovatce nepočítá. "
Naším úkolem je řešit tranzitní dopravu," vysvětlila ředitelka
jihlavské správy Marie Tesařová. Prioritnější je proto třeba jižní
obchvat Jihlavy. Nejvhodnější okamžik k úpravě křížení se zřejmě
promeškal. Nabízel se zejména při výstavbě obchvatu Antonínova Dolu.
Tehdy se však v dokumentaci vůbec neuvažovalo, že by v lokalitě vznikl
hotel s restaurací a že se hlavně Jipocar bude rozvíjet takovým tempem.
" Jediné, s čím se tehdy počítalo, byla čerpací stanice. Tři věžičky
ani nové haly Jipocaru v plánech vůbec nebyly. Tam byla jen pole,"
vzpomněla Tesařová.

Objezd s otazníkem

Semafory nebo kruhový objezd by na
křižovatce být mohly. Musely by však být osvětleny. Navíc je otázkou,
zda by na frekventované spojnici Jihlavy a Havlíčkova Brodu nepůsobily
spíše rušivě. " Pro řidiče by to byl překvapivý prvek," je přesvědčena
ředitelka Tesařová. Na tahu by navíc při řešení osvětlení bylo město
Jihlava a obec Střítež.

Aspoň pruhy

Motoristé, kteří nebezpečným úsekem denně
projíždějí, by uvítali jakoukoli změnu. " Asi každý by byl rád, kdyby
se ta komunikace rozšířila," přeje si Rudolf Kaláb, jednatel
společnosti Böhm, která má své sídlo přímo u přivaděče. Vhodným řešením
by podle něj byly odbočovací pruhy. " Vezměte si, jak pomohly na
křižovatce u jihlavského ústředního hřbitova," dává za vzor.

Převzato z krajského tisku

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Hypernova a Julius Meinl mají problémy. A co Billa?

Čt Zář 29 , 2005
V několika posledních dnech zjistila Česká potravinářská inspekce mnohé závady při prodeji potravin, a to zejména pak úmyslné klamání zákazníků týkající se doby trvanlivosti některých potravin a manipulace s masnými výrobky, které byly „oživovány“ , čímž docházelo k zamaskování jejich nepoužitelnosti. Je to ovšem problém pouze zmíněných řetězců v některých […]

You May Like

Témata