Tipy na výlet – “ krajem lomů “

Přinášíme Vám další tip na pěkný výlet , který nám zaslal zkušený profesionál z humpoleckého KČT Pavel Jakoubek…

Dnešní putování nás zavede na místa , kde si nejen odpočineme , ale zároveň můžeme poznat i zajímavá zákoutí blízkého okolí našeho města . Vyjdeme opět od rozcestníku značených cest před Hotelem Kotyza na Horním náměstí , dnes vyrazíme po zelené turistické značce k bývalé městské hájovně . Cesta z náměstí okolo pivovaru po Jihlavské ulici nás dovede k železniční trati a stále ještě asi jeden kilometr musíme po silnici až k bývalé městské hájovně . Zde se připojuje žlutá turistická značka . Cca ještě 200 metrů jdeme po značené cestě , potom ale ignorujeme odbočku vlevo do lesa a stále ještě pokračujeme okolo lesní školky po stávající silnici Humpolec-Jihlava . Na konci lesní školky okolo skupiny vzrostlých buků vyrazíme vlevo po bývalé jihlavské silnici .
Vozovka přestala sloužit svému účelu v roce 1980 , kdy byla otevřena dálnice . Malý pomníček u dálnice nám připomene tuto historickou událost , kdy v listopadu 1980 byla po dlouhých letech výstavby otevřena první československá páteřní rychlostní komunikace – dálnice D1 . Zajímavostí je nejenom nejvyšší nákladovost výstavby humpoleckého úseku , ale i to , že prakticky u Humpolce došlo ke spojení dvou staveb , tzn. Praha-Humpolec (stavěla firma Vojenské stavby o.p.Praha) a Brno-Humpolec (stavěla firma Dopravní stavby Olomouc) .
Při vlastním provozu získal humpolecký úsek další nechvalný primát – vysokou nehodovost – připomínáme jen ty nejznámější – Alexandr Dubček , Petr Haničinec , Marika Gombitová , bývalý ministr Bakšaj a spousta dalších…Známá je i z nedávné doby „Nadace 88 km“ , která vznikla na základě těchto tragických událostí .
Naše cesta ale pokračuje dále – podél dálnice po bývalé obslužné komunikaci , která vede v délce cca 3 kilometry . Zhruba po 1 kilometru jsme se opět napojili na zelenou turistickou značku . Před čerpací stanicí Aral (popř. Agip z druhé strany) nás silnička dovedla k dálničnímu podjezdu , kde pokračujeme po zelené značce do obce Mikulášov . Za odbočkou k obci je úzká polní cesta odbočující ze silnice vlevo , po které se můžeme dostat k čerpací stanici Aral , kde máme možnost občerstvení v restauraci . Pokud tuto nabídku nevyužijeme , tak projdeme obcí , dále pak polní cestou , až se dostaneme  k prvnímu lesu (po levé ruce) . Zde odbočíme na lesní cestu vlevo , kde již definitivně opustíme zelenou turistickou značku . Krásným borovým lesem projdeme k zatopenému lomu , stále lesem až k osamocenému stavení . Polní cesta mezi remízky nás dovede až do Pavlova , přímo doprostřed obce . Pavlov je známý těžbou žuly , která je pro svoji kvalitu a tmavomodrou barvu vyhledávaným sortimentem . Z obce Pavlov pokračujeme po silnici na křižovatku se silničkou Herálec-Kalhov . Zde se vydáme vlevo a za obcí Slavníč za dálničním podjezdem opustíme silnici a po polní cestě dojdeme do obce Kamenice . Kamenice nás příjemně překvapí svoji novou výstavbou rodinných domků . Odtud nás čekají ještě dva kilometry do Plačkova , a již jsme došli k rybníku Pařezáč . Zde je několik variant odpočinku – kvalitní služby (občerstvení pana Karáska) , koupání v překrásném rybníku , popř. i sportovní vyžití – hřiště na volejbal nebo kopanou (možnost zapůjčení sportoviště je ale třeba dohodnout se správci objektu – TJ Sokol Plačkov) .  Od rybníka již bez problémů se napojíme v lese na žlutou turistickou značku a stále lesem okolo bývalé městské hájovny a pomníku rumunských vojáků zpět do Humpolce .
Trasa měřila celkem 18 kilometrů , pokud využijeme z Plačkova služeb Českých drah , tak jen 15 kilometrů .




Autor : ing.Pavel Jakoubek

pierre

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Fondy EU a jak je získat

St Čvc 16 , 2003
Humpolák Vás zve na konferenci do Spolkového domu…

Témata