Vedení HU řešilo s obyvateli Hněvkovic nárůst dopravy kvůli rekonstrukci v Praž.

7

Náročná stavba kruhové křižovatky v humpolecké Pražské ulici spolu s kompletní rekonstrukcí vodovodu, kanalizace, chodníků a veřejného osvětlení na čas komplikuje dopravu ve městě a jeho bezprostředním okolí.

icn urad
 Kvůli úplné uzavírce se zhustil provoz zejména v Hněvkovicích, jedné z humpoleckých místních částí, kde si cestu zkracují řidiči osobních i nákladních aut. Město Humpolec reagovalo na podněty od tamních obyvatel a iniciovalo veřejné setkání.

To přímo do Hněvkovic svolala předsedkyně osadního výboru Ing. Dana Hozlárová. Přítomným na jejich otázky odpovídali starosta města Karel Kratochvíl, místostarosta Ing. Vlastimil Brukner a vedoucí Odboru dopravy při Městském úřadu Humpolec Ing. Martin Rozkošný.

 

Účastníci setkání vyjádřili znepokojení především nad nárůstem kamionové dopravy. Rovněž vyslovili pochybnosti k dodržování povolené „padesátky“ v obci. U zástupců města hledali odpovědi na to, jak situaci alespoň zmírnit. „Na posledním setkání s vedoucím Policie České republiky v Humpolci jsem žádal, aby policie v Hněvkovicích prováděla častější kontroly spolu s měřením rychlosti. Na tom jsme se domluvili a já to budu na našich pravidelných schůzkách opakovat,“ uvedl starosta Karel Kratochvíl s připomenutím, že rekonstrukce křižovatky v Humpolci skončí s letošním říjnem.

 

Vedoucí humpoleckého Odboru dopravy dodal, že zároveň požádali firmu, která pro zhotovitele rekonstrukce zajišťuje dopravní značení, o možnost omezení rychlosti na spojovací silnici u „Trucbáby“ na maximálních 30 kilometrů v hodině. „Semafory nejsou v tomto případě dobré řešení, protože by vozidla při takovém provozu silnici v Hněvkovicích doslova ucpala,“ vysvětlil Martin Rozkošný. Zároveň nastínil, jak funguje systém plánování dopravních uzavírek a objízdných tras. „K dané situaci se vyjadřují Policie České republiky, dále obce a vlastníci komunikací, kterých se týkají uzavírka a objízdné trasy. Objízdné trasy navrhuje zhotovitel opravy nebo stavby, který si k tomu většinou najímá odbornou firmu. Ta vypracuje projekt včetně dopravního značení, který schvaluje příslušný orgán státní správy – v tomto případě náš Odbor dopravy. Dohled nad dodržováním stanoveného dopravního značení vykonává Policie České republiky,“ přiblížil vedoucí humpoleckého Odboru dopravy.

 

Také podotkl, že omezení nákladní dopravy, po kterém někteří přítomní volali, může být vydáno pouze po projednání mimo jiné i s vlastníkem dotčené komunikace. „V tomto případě je vlastníkem Kraj Vysočina. Zpravidla se ale doprava omezuje na komplikovaných úsecích, například na mostech. Podle zákona jsou komunikace určeny k takzvanému obecnému užívání. To znamená, že není možné „pouze“ na základě stížností obce nebo konkrétních obyvatel vydávat dopravní omezení, neboť se objeví další stížnosti z jiných obcí v okolí, které budou taktéž požadovat omezení dopravy, a pak může dojít k postupnému omezování pro nákladní dopravu v okolí Humpolce, až se nákladní auta nikam nedostanou. Na vše je nutné nahlížet komplexně,“ doplnil Martin Rozkošný.

 

Z reakcí obyvatel také vyplynulo, že by pro větší přehlednost a bezpečí uvítali v nejvíce inkriminovaném úseku dopravní zrcadlo. „Jedná se u zúžení u druhé autobusové zastávky směrem na Kletečnou. Tento podnět je určitě na místě,“ řekl místostarosta Humpolce. Vlastimil Brukner také požádal Hněvkovické o trpělivost. „Opravy křižovatky v Pražské ulici jsou opravdu velmi náročné, proto si vyžádaly úplnou uzavírku. Jelikož se jedná o důležitý dopravní uzel ve městě, nebylo pro kompetentní orgány jednoduché stanovit co možná nejméně bolestivé dočasné řešení dopravní situace. Nicméně rekonstrukce je bezesporu zapotřebí, neboť se jedná o nejnebezpečnější a zároveň nejfrekventovanější křižovatku ve městě a Humpolec o její opravě jednal s Krajem Vysočina řadu let. Chápeme, že je dopravní situace ve městě i v jeho okolí nyní složitá, ale jde o dočasný stav,“ uvedl místostarosta.  

 

Rekonstrukce křižovatky v humpolecké Pražské ulici je největší investicí města pro rok 2019. Za Krajem Vysočina jakožto vlastníkem komunikace jde budování kruhové křižovatky spolu s opravou silnice, město Humpolec zafinancuje opravy vodovodu, kanalizace, chodníků a veřejného osvětlení, a to i v sousední ulici Zahradní. Městský rozpočet tato akce vyjde na zhruba padesát šest milionů korun.

 

Zodpovídá: Mgr. Aneta Slavíková; www.mesto-humpolec.cz

Petr

7 thoughts on “Vedení HU řešilo s obyvateli Hněvkovic nárůst dopravy kvůli rekonstrukci v Praž.

  1. Nevěřím, že ta boční nábližka po které ty kamiony vjíždí do obce je krajská silnice. Mají tam dát betonový svodidlo aby kamion neprojel a osobák jo. Dělá se běžně takový esíško kde to prostě kamion nezlomý. Tu silnici ty kamiony zničí a jsem tedy jsem zjedav jak ten vlastník poběží dělat opravu 🙁

      1. No a nestacilo by tam dat omezujici do napr. 3,5 t a postavit za ni policajta? Este by se „vybralo“

  2. Tak na křižovatce ve 14:15 nemalá nikdo to je ostuda. Ta křižovatka mohla být opravena o 2 měsícedříve , kdyby se tam pracovalo. Chodím denně okolo a je to k smíchu

    1. Ale úředníci a vedení našeho města a kraje nepožadovali po zhotoviteli kratší lhůtu. Tak se nedivte, že se tam nemaká…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Letní hudební MINI festival

Čt Čvc 18 , 2019
Sobota 20.07.2019 19:30; Sobota 27.07.2019 19:30

You May Like

Témata