Veřejná prezentace projektové studie okružní křižovatky a stoupacího pruhu na silnici I/34 Humpolec–Rozkoš

Ve čtvrtek 22. 2. proběhla veřejná prezentace k záměru výstavbu okružní křižovatky a stoupacího pruhu na silnici první třídy I/34 v části Humpolec–Rozkoš.

Chodci, cyklisté a motoristé v Humpolci mají blíže k bezpečnějšímu průjezdu křižovatkou ulic Okružní, 5. května a Pod Vilémovem. Práce na přípravě okružní křižovatky a stoupacího pruhu na Rozkoš pokročily. Aktuálně proběhla veřejná prezentace projektové studie. Veřejné prezentace se zúčastnili představitelé města Humpolce, zástupci Ředitelství silnic a dálnic a projektanti ze společnosti Dopravaprojekt.

V roce 2022 se zastupitelstvo města Humpolce usneslo na společném postupu při úpravě silnice I/34 s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Rozhodnutí předcházely tři roky diskuzí jak s ŘSD, tak i s dopravními experty. Na jejich doporučení vznikne na křížení ulic Okružní, 5. května a Pod Vilémovem okružní křižovatka. „Navrhované řešení zajistí především bezpečné přecházení silnice první třídy a zároveň také zpomalí provoz při vjezdu do města,“ říká starosta města Humpolce Petr Machek.

Silnici rozšíří stoupací pruh na Rozkoš

Zároveň silnice I/34 bude ve směru na Rozkoš rozšířena o stoupací pruh, který přispěje k plynulosti dopravy především v zimních měsících. Prudké stoupání je v zimě pro nákladní automobily obtížně sjízdné. Dochází k situacím, kdy kamiony kopec nevyjedou a zablokují silnici. „Řešený úsek je dlouhý přibližně 1 100 metrů. Na počátku začíná okružní křižovatkou, pokračuje přes prudké stoupání a končí všesměrovou stykovou křižovatkou, u které se bude napojovat stoupací pruh,“ říká projektant Miroslav Večeřa ze společnosti Dopravaprojekt.

Součástí úpravy silnice budou protihlukové stěny, které sníží dopravní hluk v místní části Rozkoš. Na doporučení dopravních expertů dojde mezi Humpolcem a Rozkoší k snížení rychlosti motorových vozidel. „Zvažováno je snížení rychlosti v rozmezí od 70 do 50 km/h. Tato úprava maximální rychlosti by měla eliminovat bezpečnostní rizika při předjíždění vozidel před začátkem obce,“ vysvětluje Petr Machek.

Čtěte dále:   8. zasedání zastupitelstva města, 20.12.2023

Jistou nevýhodou pro obyvatele Rozkoše představuje zaslepení spodního nájezdu do místní části. Podle ŘSD se jedná o jedinou variantu, která je z pohledu dopravní bezpečnosti na silnici I/34 možná. Místní část Rozkoš bude pro vozidla přístupná pouze z horní všesměrové křižovatky. „Jsme si vědomi, že tato úprava přinese do naší místní části změnu dopravního režimu. Proto plánujeme paralelně zaměřit se na tuto část se zpracováním dopravní studie a zároveň také na potřebu následné intenzivnější zimní údržby,“ dodává Petr Machek.

Realizace je odhadována na rok 2027

Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic, které začátek realizace prozatím odhaduje na roky 2027 až 2028. „Záměr stoupacího pruhu Humpolec–Rozkoš sledujeme dlouhodobě. Rádi bychom se v dohledné době dostali k realizaci. Vždy ale razíme zásadu, že pokud realizujeme investiční akci, pak chceme, aby s ní obyvatelé souhlasili,“ říká Aleš Kratina z Ředitelství silnic a dálnic pro kraj Vysočina.

Veřejná prezentace I/34

Petr

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Novinky v agendě vozidel na Portálu dopravy

Pá Bře 1 , 2024
Portál dopravy rozšiřuje nabídku elektronického podávání žádostí v rámci agendy silničních vozidel. Čtěte dále:   Humpolecké farmářské trhy

You May Like

Témata