Žluté linky – pozor na ně!

Internetové připojení přes linky 900

Výzva pro poškozené: Ozvěte se

Na uživatele internetu, kteří se cítí poškozeni přesměrováním
internetového volání prostřednictvím linky 900, se nyní obrací s výzvou
ke spolupráci Sdružení obrany spotřebitelů České republiky.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) zaznamenalo podněty od spotřebitelů,
jejichž připojení k internetu bylo přesměrováno přes tzv. žluté linky s
předvolbou 900, a v důsledku toho obdrželi vyúčtování telekomunikačních
služeb dokonce až v řádu desetitisíců korun. V zájmu zmapování celkové
situace je nyní SOS žádá o poskytnutí těchto podrobnějších informací:

  1. Ve kterém období došlo k přesměrování?
  2. Který webový server způsobil přesměrování (možno i více pravděpodobných
    serverů např. podle historie v internetovém prohlížeči)? Změnila se
    tato stránka od té doby?

  3. Přenastavilo se nové číslo natrvalo pro každé připojení k
    internetu, nebo jen vždy pro připojení na daný server?

  4. Uvědomujete si, že jste byli požádání o souhlas s nějakými podmínkami?
  5. Jak bylo přesměrování zjištěno (výše účtu, upozornění od Českého
    Telecomu apod.)

  6. O jaké částky se jedná (podle jednotlivých měsíců) a byly již
    uhrazeny?

  7. Jaké kroky jste již podnikli (reklamace u Českého Telecomu, odvolání
    k Českému telekomunikačnímu úřadu, trestní oznámení apod.) a s jakým
    výsledkem?

  8. Jaké bylo číslo, na které bylo připojení k internetu přesměrováno
    (důležitá informace – prosíme, zkuste zjistit, na jaké číslo bylo voláno)?

  9. Další užitečné informace?
  10. Souhlasíte s medializací Vašeho konkrétního případu (předání
    kontaktů na Vás novinářům)?

  11. Kontakt na poškozeného (jméno, adresa, e-mail, příp. telefon)

Odpovědi na tyto otázky posílejte na adresu dialery@spotrebitele.cz;
máte-li k dispozici podrobný výpis hovorů, prosíme o zaslání jeho
relevantní části a Vašich kontaktních adres na Sdružení obrany spotřebitelů
ČR, Rytířská 10, 110 00 Praha 1 nebo na fax 224 239 941.

Doporučujeme vytisknout či bezpečně uložit všechny související
informace – podobu a obsah stránek, vlastní dialer, historii a pracovní
soubory v internetovém prohlížeči apod. Uvítáme i jejich zaslání v
zazipovaném souboru, pokud celková velikost nepřesáhne 1 MB.

Děkujeme
Vaše Sdružení obrany spotřebitelů ČR

Nové informace budeme průběžně zveřejňovat na http://dialery.spotrebitele.info.

Ke cti Českého telecomu musím dodat, že problém neignoruje, ale překvapivě pružně řeší. Postižený, kterému jsem „léčil“ počítač byl upozorněn na nárůst účtu operátorkou (byl u cca 9 000 Kč) a hned mu nabídli zablokování žlutých linek. Bohužel si smazal historii, takže nevím odkud to bylo. Ale předpokládám, že z nějakého „xxx“ serveru, takže dvojnásobný pozor při virtuálním sexu – i tady se můžete nakazit :-).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Snowboardový ráj Livigno

Po Bře 10 , 2003
Na nejvyšší bod nad italskou lyžařskou oblastí Livigno se škrábou dvě postavy: snowboardista a lyžař s těžkým fotografickým batohem.

Témata