Hypernova a Julius Meinl mají problémy. A co Billa?

5

V několika posledních dnech zjistila Česká potravinářská inspekce mnohé závady při prodeji potravin, a to zejména pak úmyslné klamání zákazníků týkající se doby trvanlivosti některých potravin a manipulace s masnými výrobky, které byly „oživovány“ , čímž docházelo k zamaskování jejich nepoužitelnosti. Je to ovšem problém pouze zmíněných řetězců v některých městech? A co taková Billa v Humpolci?

Dle mého názoru je stav oddělení ovoce-zelenina a tzv.”lahůdek” katastrofální. Sortiment ovoce a zeleniny je zákazníkovi naštěstí přístupný, a tak pokud má dostatek volného času, může si po delší době v záplavě nakaženého zboží obleženého muškami vybrat zdravé kousky. V košíku vedle regálu mu je pak ještě nabídnuta opravdová pastva pro oko a peněženku. Jsou zde umístěny již nahnilé potraviny, ovšem – nekupte to, když je to tak laciný! – s pětadvaceti až padesátiprocentní slevou. Jímá mě hnus, když vidím, co je humpoleckým zákazníkům nabízeno, a to ještě za přemrštěné ceny. Prodávat v letní sezóně zkažené papriky za “bratru” 70 korun za kilo, to vyžaduje opravdu značnou dávku drzosti. Ona to je ovšem drzost podporována tím, že český člověk si nechá líbit snad už úplně všechno. Jak jinak chápat stav, že prodejna lahůdek v Bille nadále vesele funguje, ačkoliv prodává naprosto závadné zboží? Zde se totiž ani nikdo nenamáhá s tím, že by snad uzeninu omýval octovou či slanou vodou. Nakrájený salám ležící na pultě již několik dní se prostě a jednodušše zamíchá mezi ten čerstvě nakrájený, no a nakonec zákazník může být doma spokojený, že aspoň pár koleček je poživatelných. Někdy se zapáchající salám využívá i jiným způsobem – například se přidá k obloženému vejci, anebo nakrájí do různých pomazánek. Zasmrádlé zabijačkové pochoutky, paštiky apod. jsou pak zabaleny do potravinářské fólie, aby snad smrad z nich se linoucí nekontaktoval zákazníka již v obchodě.
Argumenty, že do obchodu, ve kterém nejsem spokojena, nemám chodit nakupovat, neberu. To přece není konstruktivní řešení problému. Na podobné praktiky jsme byli snad zvyklí za totalitního systému, ale dnes bychom měli být – proboha – dále. A pokud si někdo myslí, že může na ostatních beztrestně parazitovat, je asi něco špatně. Proto doufám, že potravinářské a obchodní inspekce nebudou provádět kontroly pouze ve větších městech, ale zaměří se i na ta menší, kde lidé také chtějí jíst nezávadné potraviny. Do té doby, než se tak stane, je ale na nás, abychom se podobným praktikám bránili. Bohužel, mnozí lidé ani nevědí, jak. Vezmeme-li si pro příklad další nešvar bující v marketu Billa – jiná cenovka u zboží / jiná cena na paragonu – vězte, že dle obchodního zákoníku vám musí prodavač uznat cenu uvedenou u výrobku, jinak se ze zákona jedná o klamání spotřebitele. Pokud tedy narazíte na situaci, že jste si koupili dejme tomu kávu za zvýhodněnou cenu a u pokladny prodavačka argumentuje, že u výrobku byla stará cena, která již neplatí, nedejte se a tvrdě požadujte prodání výrobku za avizovanou cenu. To, co je v počítači, vás jako zákazníka zajímat nemusí a že někdo někde nestihl (zapomněl) vyměnit cenovky, to už vám může být vůbec šumafuk. Jedině tak, že se budeme dožadovat svých práv, se jich domůžeme.

myska

5 thoughts on “Hypernova a Julius Meinl mají problémy. A co Billa?

  1. „Argumenty, že do obchodu, ve kterém nejsem spokojena, nemám chodit nakupovat, neberu“

    Tady tak trochu máš i nemáš pravdu. Jetsliže se Ti v Bille nelíbí zelenina, maso a uzeniny, tak je tam prostě nekupuj. Myslím si, že v Humpolci jsou k dispozici alternativní řešení. My třeba zeleninu, maso, uzeniny a pečivo v Bille opravdu nekupujeme. Soukromých obchodů se zeleninou je myslím v Humpolci dostatek a je si kde vybrat. A co se týče pečiva a masných výrobků, tak tam chodíme do Růže (ha reklama!) a jsme podstatně spokojenější. :))

    Jenže pravdu máš v tom, že dneska by si prodej závadných a prošlých výrobků neměl již nikdo dovolit – obzvláště ne takový řetezec jakým Billa je. Jenže jak je vidět z příkladů dalších řetzců, realita je bohužel jiná. A český národ je bohužel tak hloupý, že pro pohodlnost nakupování a lenost bude nadále v uvedených obchodech toto zboží nakupovat. A to že já se rozhodnu nakupovat jinde zcela jistě tento problém nevyřeší. Ale to, že si budu stěžovat akorát u piva, nebo kamarádům bohužel také ne. Takže nezbývá nic jiného, než že pokud si se stavem zboží v obchodě nespokojená, podej si stížnost u příslušného orgánu. Druhou otázkou je, jestli to bude mít nějaký význam a jestli se Tvojí stížností bude někdo vůbec zabívat že? Ale alespoň budeš mít dobrý pocit, že jsi něco podnikla. A někde se začít musí. A tomu, že by iniciativa vzešla od majitelů obchodu nebo od jeho zaměstnanců, tomu snad sama nevěříš. Takže to zbývá zase na nás. :))

    1. No a to je právě to, co říkám, ne? 🙂

      Oni jsou v obchodech totiž zvyklí, že se zákazník neozve. Chtělo by to, abysme všichni dávali víc najevo náš nesouhlas, nepřebírali bez kontroly závadné zboží, domáhali se uplatňování uvedených cen. Věřím tomu, že když budeme personál „otravovat a otravovat“, že je to nakonec nakopne a aby byl klid od protivných zákazníků, tak se něco může změnit k lepšímu. Ale to nesmíme chodit se sklopenou hlavou, nechat si na ni kálet a mávat nad vším rukou se slovy „vždyť to nestojí za to“.
      Apropó – ta tvoje vychvalovaná zelenina v Růži – taky nic moc. Ovadlá, sortiment nedostačující. Mě to až tak zase nežere, protože takové druhy, co nejsou na trhu, si sama vypěstuju. Ale obchodování v dnešní době si představuju trochu jinak.

      1. Já jsem neříkal nic o tom, že zeleninu kupuju v Růži. v Růži kupuji maso a uzeniny (v masně Růže). O zelenině v Růži jsem nic nepsal, tam jsem psal, že zelenin je v Humpolci více. 🙂

        1. Pokud podáte podnět (například ČOIce) je povinna se Vám k němu do 30ti dnů vyjádřit.Takže minimálně lejstro napsat musí – a pak,že se tím nikdo nebude zabejvat :o). Jinak co se mě týče,nakupuji tam kde mi to vyhovuje – a čerstvou zeleninu i maso není až takový problém v Humpolci sehnat,pravda ve stánku u Johna deBilla to není.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Nová sezona zahájena

Čt Zář 29 , 2005
V několika posledních dnech zjistila Česká potravinářská inspekce mnohé závady při prodeji potravin, a to zejména pak úmyslné klamání zákazníků týkající se doby trvanlivosti některých potravin a manipulace s masnými výrobky, které byly „oživovány“ , čímž docházelo k zamaskování jejich nepoužitelnosti. Je to ovšem problém pouze zmíněných řetězců v některých […]

Témata