Změny náměstí jsou fackou Humpolákům

27

Deník Mladá Fronta Dnes zveřejnil v sobotu 31. července první ohlas na jeho výzvu k vyjádření se ve věci kruhového objezdu na Tyršově náměstí.

Změny Tyršova náměstí v Humpolci hodnotím jednoznačně negativně. Totální neúcta k historickému řešení, které přečkalo bez velké újmy fašistický i komunistický režim, pofiderní zlepšení bezpečnosti, rapidní úbytek parkovacích míst.


To vše v situaci, kdy jiná místa města mají mnohem horší povrchy komunikací, popřípadě se jich za několik desetiletí ještě nedočkala … Je k neuvěření, že něco takového prošlo až do stadia realizace. Po loňské devastaci středu Dolního náměstí je to další facka Humpolákům, kterým ještě záleží na městě, kde žijí. Vedení město by mělo urychleně zasáhnout a žádat úpravu projektu i za cenu posunutí termínů.



Autor: Ing. Petr Žáček


Převzato z MF Dnes: http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfvrchovina&v=176&idc=1425684

myska

27 thoughts on “Změny náměstí jsou fackou Humpolákům

  1. Je správné, že se píše o takovém úletu v celostátních novinách. Jediná škoda spočívá v tom, že už je na změnu pozdě.

  2. Vzhledem ke skutečnosti, že ve stejném „střihu“ má být devastováno i Havlíčkovo náměstí, tak pozdě není.

        1. Pruhy trávníků jsou hezké pro jezdce na sekačkách a parkování před domem.
          V některých městech dělájí pruhy červěné, kde nerosta tráva a jezdí po nich rodiny s dětma na kolech, lidé do práce….Schválně si někdo vemte kolo a objeďte město po nových dopravních normalizovaných tepnách.
          U každého super přechodu budete trpět hrůzou, že vás někdo sejme, protože se tam kolo a auto nevejde. A na ostatních šírokých tepnách vás také budou kamiony míjet jen těsně

    1. I u pošty má být kruhák? Že o tom nic nevím! No to bude průšvih. Věčně ucpáno! Ještě chybí něco takového u BILLY a je to!

      1. Nedávejte hlas nikomu z nynějších zastupitelů, kteří podpořili kruhový objezd a budou případně znovu kandidovat.

        1. Protože pohled na poničené bývalé Tyršovo náměstí je pouze pro otrlé povahy, navrhuji redakci Humpoláku vyhlásit anketu, zda neotočit sochu
          pana presidenta Masaryka o 180 stupňů tj. čelem k Medově vile.

          1. Kdybych byl v pohádce tak volám: „trubte na poplach“

            Ono vzápětí totiž může přijít vyasfaltování ulice Masarykova až na rozhraní ulice Svatopluka Čecha a bonbonek – asfaltování Školní ulice a Havlíčkova náměstí až ke křižovatce „U Jozífků“. Se zmenšením průjezdového profilu „á la“ Lnářská včetně změn v okolí Pošty ze kterých jsou architekti ze stavební komise naprosto šokováni, ale přípravy běží vesele dál.

            Bohužel to všechno není hodně špatně pohádka, ale dnešní humpolecká realita. Několik nás, kteří jsme skutečně znechuceni současným děním a znepokojeni dalšími plánovanými kroky připravujeme VÝZVU STAROSTOVI MĚSTA HUMPOLEC, pokud máte zájem se připojit k nám máte možnost. E-mail je u nicku.

          2. Tak to už je moc. Tohle doslova zavání šířením poplašných zpráv. Osobně vím, že ze starny obyvatel Masarykovy ulice je zájem o odstranění kostek kvůli hluku a také vím, že zástupci městských orgánů tomu rozhodně nejsou nakloněni. Takže už i vy pane Pierre používáte místo argumentů drby a fámy.

          3. Co je poplašná zpráva? Buďte prosím konkrétní a nedělejte bu-bu-bu. Pokud by byli občané řádně předem informováni o připravovaných krocích a stavební komise měla náležité pravomoce, tak je klid. Proč je utajováno to, co naznačil tisku místostarosta Křišťan? Proč nevíme z oficiálních zdrojů co je připravováno k asfaltování a jak vypadá návrh úprav? Ve spoustě případů to šlo a teď ne. Proč ty tajnosti? Fámy, drby a spekulace podporuje jedině špatná informovanost. A k tomu hluku – odborníci ze stavební komise vám navrhnou jak ho snížit. Jen je musí někdo chtít slyšet, dát jim prostor a kompetence.

            Mimo stavební komisi máme i finanční výbor města. Prozraďte jaký postoj zaujal k výstavbě „kruhového objezdu“.

            A zkuste nebýt anonym. Čtenáři humpoláka ví že Pierre=Petr Žáček

          4. Souhlasím s panem Žáčkem. K tak rozsáhlé změně ulic měla být informovanost větší.Např. v Radničních listech apod.

            Třeba ve věci údajné petice občanů okolo Tyršova náměstí, kteří podporovali změnu křižovatky. Nikde jsem neviděl jediný petiční arch.
            Nejlepší by bylo městské referendum, které by o případných změnách a stav.úpravách rozhodlo daleko poctivěji a přesvědčivěji.

            Zbyněk LOSKOT

          5. Díky jednomu nejmenovanému pánovi jsem dostal možnost shlédnout to, co někdo plánuje v jednom nejmenovaném městě 🙂
            Nejmenovaná ulice by se měla zúžit prakticky na polovinu, měly by v ní zmizet šance na boční zaparkování po celé délce ulice a též by měla výrazně poklesnout kapacita parkoviště před právě stavěným nejmenovaným objektem na místě nějaké bývalé Fabriky. To že by komunikace měla být asfaltový beton si asi přečte každý…

            http://www.ulozto.cz/5479387/situace-skolni.jpg

            Ještě že něco podobného nikdo neplánuje v našem městě :-))

          6. Pouze fakta – navštivte prosím budovu Městského úřadu dveře č. 219
            a nechte si ukázat plánované (možná už stavební povolení) živečné monstrum ul Školní, Havlíčkovo náměstí až po Komenského ulici s odbočkou do ulice Žižkova.
            Vše ve stylu Lnářská a Tyršovo náměstí.

          7. Koukam, že je tu používán nějaký moderní prvek ukončení ulice.
            Je to nějaká vlnka před křižovatkou – je na horním konci ulice Lnářská a dole bude asi taky.
            V létě to řidiče udiví ale v zimě do toho určitě někdo neznalý narazí
            a bude nadávat

          8. Spis to dopadne tak, ze to rozmlati a rozjezdi kamiony ……. Opravovat se to donekonecna neda …. Uvidime. DAvam vlnce rok, maximalne dva.

            Lnarska a pripravovane „vylepseni“ dalsich ulic vyvolava odpor nejen na strankach Humpolaka a myslim, ze jako tema komunalnich voleb to urcite nezapadne ……

  3. Ani mně není vývoj v Humpolci lhostejný, a proto doufám, že se Pierremu podaří, společně s dalšími rozumně smýšlejícími, alespoň trochu změnit záměr těch nerozumných „odborníků“. Miro Novák

  4. Tato záležitost a natož řešení dalších ulic podobným hloupým způsobem,to už hýbe městem a naši zastupitelé dělají mrtvé brouky.Proč nevystoupí v nějakém médiu a jasně nezdůvodní svůj postoj k této akci?
    Jinak údajně jak finanční tak i dopravní komise byla proti této devastaci Tyršova náměstí.Mně by zajímalo kdo je tedy na městě tím kdo tyto věci navrhuje a prosazuje,to není nějaký šotek,to je člověk který má své jméno a tvář.Pepa

  5. Lnářská ulice po rekonstrukci se mi líbí víc než dříve. Alespoň tam už nepostává řada kamionů na chodnících. Hladký asfalt včetně lajnování také má něco do sebe a musím říct, že se tam s autem do jednoho pruhu lehce vejdu, protože nepotřebuji dálnici skrz město. V ulici nebydlím, ale znám některé obyvatele dané oblasti, kteří tyto změny jednoznačně uvítali. A vlnka nahoře? Snad někdy zachrání nějakému nočnímu jezdci a jeho spolujezdcům život i za cenu uraženého kola.
    M.Rozkovec

      1. To máte úplně jedno. Já jezdil na kole 12-15tis km ročně a na základě zkušeností jsem se bál vždycky a všude.

        1. Kruhák u Sokolovny vidím taky jako p.čovinu. Za náhradu kočičích hlav asfaltem bych si ale přimlouval. Nejen kvůli hluku, ale třeba i kvůli bezpečnosti nebo devastaci aut. Dlažebky patří na pěší zóny a hrady a zámky.

          1. Mýlíte se, „kočičí hlavy“ nejsou v Humpolci použity na žádné větší části komunikace, a už vůbec ne na Tyršově náměstí a Masarykově ulici.

            http://cs.wikipedia.org/wiki/Ko%C4%8Di%C4%8D%C3%AD_hlavy

            Zkuste se projít středy měst na Vysočině a zjistíte že kamenná dlažba zde má své místo. A to na „normálních“ ulicích, nejen na pěších zónách.

            Silnice Humpolce byly koncem čtyřicátých let kompletně zadlážděny žulovými kostkami. Po návratu k tomuto stavu ale nikdo nevolá. Jde pouze o zachování maximální autenticity míst, kde se vyskytuje i architektonicky cenná historická zástavba. To platí především na všechna čtyři humpolecká náměstí a Masarykovu ulici. Žádné spory by ostatně nevznikly pokud by proces úpravy komunikací byl průhledný a byly respektovány demokraticky ustanovené instituce (Stavební komise, Kulturní komise, Finanční výbor). To se bohužel nedělo a neděje.

            Připomenu jeden už historický „úlet“ humpoleckých zastupitelů. V polovině devadesátých let humpolecké zastupitelstvo odsouhlasilo zpoplatnění plochy chodníků bez výjimky, takže každý kdo v té době něco na svém domě opravoval byl potrestán částkou 5Kč/m2/den (stejně platili třeba trhovci za stánek). Tento nesmysl byl zrušen až po několika letech. Tím chci říci jen to, že každý můžeme někdy chybovat a není ostudou si chybu uvědomit a napravit jí, naopak.

          2. Postup Radnice je skutečně nestandardní, mnoho argumentů se nezakládá na pravdě např. cituji :Tyršovo náměstí po vybudování Okružní ulice už dávno ztratilo svůj význam. Na žádost obyvatel i škol jsme se rozhodli vystavět zde kruhový objezd, který bude pro děti mnohem bezpečnější než rozlehlá křižovatka, vysvětluje humpolecký místostarosta Tomáš Křišťan“
            Jaký význam ? Ztratilo snad význam i Horní náměstí vybudováním Okružní ulice ?
            Které školy má pan místostarosta na mysli ? U školy devítileté se doprava nezmění, Zemědělská škola – studenti i personál s výstavbou většinou nesouhlasí – úbytek parkovacích míst.

  6. Kolik stran tedy kandiduje do podzimních voleb v Humpolci??? Ví to už někdo. Lhůta pro přihlášky stran už vypršela.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

BERNARD FEST 2010

Po Srp 2 , 2010
Deník Mladá Fronta Dnes zveřejnil v sobotu 31. července první ohlas na jeho výzvu k vyjádření se ve věci kruhového objezdu na Tyršově náměstí. Změny Tyršova náměstí v Humpolci hodnotím jednoznačně negativně. Totální neúcta k historickému řešení, které přečkalo bez velké újmy fašistický i komunistický režim, pofiderní zlepšení bezpečnosti, rapidní […]

Témata