Jak dál s autobusovým nádražím v Humpolci?

26

Tiskové prohlášení z 8.9.2014

Jak dál s autobusovým nádražím v Humpolci?

Dosud jsem si říkala, že nebudu dosavadní práci zástupců humpolecké radnice posuzovat zvenku, protože nemám k jednotlivým rozhodnutím současného starosty, místostarosty, současné rady a zastupitelstva všechny relevantní informace. Ale zveřejnění záměru prodeje pozemkové parcely KN č. 428/4 o výměře 1 848 m2, které se objevilo na úřední desce města 4. září, vyvolalo ve mně velké pochybnosti. Prodávat strategický podzemek, parkoviště u autobusového nádraží, na posledním jednání stávajícího zastupitelstva města 29. září těsně před komunálními volbami, to vyžaduje jistě velké osobní nasazení samotného starosty.

O co vlastně kráčí? Město velikosti Humpolce se širší spádovou oblastí dojíždějících do školy, za prací, za zdravotnickou péčí a na nákupy neplánuje do budoucna žádný dopravní terminál na dostupném místě? Jistě nelze považovat za takovýto dopravní terminál několik stání pro autobusy společnosti ICOM, a.s., které chce tato soukromá firma nově vybudovat pro své potřeby před svou správní budovou (vedle benzínové pumpy ICOM). Všichni chápeme, že plocha stávajícího autobusového nádraží je nadměrná, ale jistě bylo možné z pozice města s firmou ICOM, a.s. včas vyjednat příhodnější podmínky pro budoucí zajišťování dopravní obslužnosti území než pouze uspokojovat jednostranný zájem soukromé jihlavské firmy.

Nenašla jsem na webových stránkách města žádný strategický dokument, který by připouštěl, že v Humpolci nebude do budoucna žádné autobusové nádraží. Pouze ve Strategickém plánu rozvoje města Humpolec 2006 – 2013 (nový zatím nebyl zpracován) je uvedeno v Opatření D. 1. 4 „Rozvoj dopravní obslužnosti území“ jasný cíl Zkvalitnění propojení hromadnou dopravou místních částí s městem Humpolec. Město nemá ani žádnou strategii rozvoje dopravy a dopravní obslužnosti ve městě a v jeho spádové oblasti, která by směřovala alespoň do roku 2020 – 2025.

Prodej parkoviště v majetku města u současného autobusového nádraží, které je naopak ve vlastnictví soukromé dopravní společnosti, je velmi vážným rozhodnutím, které přinese nezvratné dopady. Ostatní autobusoví dopravci budou do budoucna projíždět centrálními částmi Humpolce a stavět pouze v provizorních podmínkách, protože žádné centrální autobusové nádraží přístupné pro všechny dopravce nebude existovat. ICOM, a.s. se netají plánem odkupu parkoviště od města a následným prodejem celého prostoru včetně stávajícího autobusového nádraží za co nejvýhodnějších podmínek soukromému investorovi. Zatím je sice v platném územním plánu prostor stávajícího autobusového nádraží vyznačen jako prostor pro dopravu, ale nový územní plán, který je nyní připravován, toto určení může změnit. Lze si představit, jakému tlaku bude muset čelit nové zastupitelstvo při projednávání a schvalování nového územního plánu v této lokalitě, jestliže na poslední chvíli před volbami staré zastupitelstvo prodej parkoviště u autobusového nádraží schválí.

Dovolím si jednu radu pro současné zastupitele, kteří hodlají schválit prodej parkoviště u autobusového nádraží, aby si udělali chvíli čas a prošli si pěšky trasu např. od budovy pošty až k nově plánovanému stání autobusů před správní budovou ICOM, ale s tím, že nebudou moci projít stávajícím autobusovým nádražím, protože tento prostor bude v majetku jiného investora. Také nevíte kudy vlastně? A přejít během pracovního dne ulici Okružní před Autosalónem Kudrna navíc není vůbec snadné. A co dojíždějící děti?

 

Alena Štěrbová

 

Odkaz na Program 72. schůze rady města, 10. 9. 2014, bod č.31:

http://www.mesto-humpolec.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=4932&id_dokumenty=225646

převzato z webu: http://www.nebojmesestarostky.cz/

Petr

26 thoughts on “Jak dál s autobusovým nádražím v Humpolci?

    1. nejde o kampaň.Každý humpolak by měl plédovat za to,aby nádraží zůstalo kde je. Modernizovat ho,případně zmenšit a využívat. Chystaný přesun je kolosální kravina. Bude to dál,malý prostor a nebezpečná komunikace.
      Snad nové zastupitelstvo bude mít více rozumu než původní

    2. Zajimave, dosavad jsem od p.Sterbove na Humpolaku necetl jediny clanek a najednou se zajima o autobusove nadrazi? Kolikrat rocne ho asi vyuziva?

      1. Zde zase někdo nečte. Víte, co znamená převzato? Paní Štěrbová možná ani neví, že její text sem někdo zkopíroval. Je ovšem vidět, že se všichni pí. Štěrbové bojí, protože na městě je určitě, co řešit a těžko půjde paní Štěrbová někomu na ruku, jako tomu bylo posledních 10 let za vlády ODS.

        1. Samozřejmě, že paní Štěrbová zahájila kampaň. Neznám jí až tak dobře, ale hodně mi vadí, že v květnu neúspěšně usilovala o pozici rektora VŠPJ v Jihlavě. Kdyby uspěla, byla by od července 2014 rektorkou a na Humpolec by ani nevzdechla. Jde jí jenom o křeslo a bohužel je úplně jedno o jaké.

          1. Je hezké, že paní Štěrbová poukazuje na problémy, které by tu mohly nastat a podrazy ze stran vedení města, Každopádně i sama paní Štěrbová má naděláno dostatek podrazů z čase svého ředitelování na místnim gymnáziu.

        2. Tady nekdo nevi, ze prevzate clanky bez vedomi autora je porusenim aut. prava, takze pokud by to pi.Sterbove vadilo, clanek by tu nebyl. Jinak by mozna bylo zajimave zjistit, kdo hradi soucasnou kampan v Hu, ktere je tento clanek samozrejme soucasti.

          1. Tady někdo neví, že článek, který je označen jako Tiskové prohlášení může převzít kdo chce a autor ho s tímto vydává.

  1. Já se domnívám, že přeložení autobusového nádraží k budově ICOMU není až tak špatná myšlenka. Samozřejmě je nutné vybudovat přístup do města kolem tenisového areálu. Vzdálenost je pak zhruba stejná jako ze současného autobusového nádraží. Co je však větší problém je nevyhovující stání autobusů na starém autobusovém nádraží a u pošty. Na těchto dvou místech vystupuje a nastupuje daleko více lidí včetně dětí nežli na autobusovém nádraží. A bohužel město nemá pro tyto dvě lokality žádný územní rozvojový plán. To musí určitě nové zastupitelstvo řešit a věřím, že se to podaří nějakým dobrým nadčasovým řešením. Doprava ve městě bude bez zásadního řešení v krátké době na katastrofální úrovni.

    1. Ve všech potravinových řetězcích v Humpolci již vědí, že na místě autobusového nádraží má stát v budoucnosti Kaufland. Tak se necháme překvapit, jak to nakonec dopadne.

      1. No právě! Tak proč něco takového (skrytě) šířit? Není nic jednoduššího než se dotázat na městě, kdo je potenciálním kupujícím a teprve pak bojovat… No ne?

        1. Zájemcem je developer, který chce koupit od ICOMU také autobusové nádraží a pak vše zbourat a postavit supermarket.

          1. No právě. A rada města ve středu návrh projednala záměr prodeje (protože jí u doručených žádostí ji nic jiného nezbývá) a neodsouhlasila ho. Tak, a je po ptákách! Ještě nějaké předvolební pseoudokauza?

          2. No vida. Přesně, jak píšete – Rada se věcí zabývat musí. Proto je mnohdy předčasné činit závěry před zasedáním RM/ZM.

          3. Rada to zamítla,protože snad pochopili,že dělat takové rozhodnutí měsíc před volbama by podřízlo ODS krk v Humpolci definitivně.Nic víc ,nic méně

          4. No každej normálně uvažující člověk zřejmě vidí, že autobusák typu Praha Florenc náš Humpík střediskový nepotřebuje. Škoda, že řešení tohoto problému opět podléhá boji o koryta.

          5. Na zachování nádraží na stejném místě nevidím nic korytářského.Vždyť kdyby ICOM nebyl líný sáhnout do strožoku a do haly trochu investoval,nádtraží zmenšil tak může sloužit dál.

          6. Vetsina cestujicich vyuziva blizsi zastavky ve mestech. Za pouziti ICOM nadrazi musi konkurence platit, takze je nevyuziva a to nezmeni to ani jeho zmenseni. Jedina otazka je smysluplne vyuziti teto soukrome plochy, ale to je vec majitele. Pokud se parkoviste proda za vyhodnych podminek a penize pouziji na upravu ostatnich stani ve meste, nevidim zadny problem.

          7. Parkoviště se prodávat zatím nebude. Nevidím důvod,aby se soukromému vlastníkovi prodával městský majetek,zvláště,když je to využívané parkoviště.

            Ano lidé,kteří cestují např.směr Čejov, Kaliště, Jiřice mají zastávky po městě,ovšem připomeňme např. směr Sedlice,nebo místní část Kletečná a největší místní část Hněvkovice. Tito cestující nemají jinou volbu než nádraží.

          8. Vážení přátelé, my to autobusové nádraží potřebujeme nejenom kvůli místním linkám, ale hlavně kvůli spojení se světem. Tedy Prahou, Brnem, Č. Budějovicemi a dalšími městy. A to je hlavní důvod pro jeho zachování. Vždyť nám tady dálkaři staví u chodníku jak před padesáti lety na vsi !!!

          9. Jediná rozumná cesta je neschválit územní plán ,kde by se počítalo se zrušením nádraží a využitím jeho plochy pro komerční účely, např.stavba jiného nákupního centra. Otázkou je, zda noví zastupitelé najdou odvahu toto rozhodnutí učinit.

            Nádraží nám kdysi záviděly okolní okresy , zejména Havl.Brod .Dnes ,když se do jeho úprav takřka neinvestuje tak se nemůžeme divit jak vypadá.
            Kloním se k možnosti jeho zmenšení jak to udělali v Pelhřimově, ale rozhodně nerušit. Je to tradiční plocha, kdysi ji lidé v Humpolci sami postavili a dnes by to mělo jít do kopru?

          10. Mám pouze jeden dotaz,proč jsou po celém městě různé autobusové zastávky a nádraží zeje prázdnotou.Dneska jsem byl svědkem docela,,husté,, situace u Polikliniky.Autobusy stály doslova všude,jak v křižovatce tak byly nuceny stát i dva vedle sebe-docela zajímavá podívaná,bylo15oohod.Miruna

          11. Proč prakticky stejná rada města před volbami zamítla to co teď pustila dál?

  2. Krásná hysterie, jako vždy. Někdo upozorní na problém a je místo konkrétní diskuze anonymně shazován, a kdesi v podtextu se lze dočíst „my na tebe něco povíme“. Čekal bych, že nekdo ze současných zastupitelů neanonymně zareaguje a vysvětlí důvody proč věc došla až k záměru odprodeje. Nenalhávejme si, že to tu zastupitelé nečtou. Tahle věc se vyvíjí několik let, téma to mohlo být i pro někoho jiného. Viď, Zbyňku. Jenže uchopit ho se odvážila až Štěrbová. Co by následovalo, kdyby to prohlášení nevydala? Dost možná by prodej prošel, a řeklo by se že už s tím nic nejde dělat, „přes to nejede vlak“ a podobně. To všechno už známe z jiných situací. Hlavně že je tady všechno v pořádku, že se mají všichni rádi a všichni se všemi ve všem souhlasí. Takto komické to nebylo ani za totality. Nikdo nevolá po ostrém „třídním boji“, ale to co tu máme je parodie na demokracii. Je normální lišit se názory a vést diskuzi o problémech a jejich řešení. Bohužel asi ne pro Humpolec. Proč tu máme sedm kandidátek, když mají všichni na vše shodné názory? Na tom předvolebním mítinku to působilu opravdu až komicky, jak navenek byli všichni zajedno. Kdyby to alespoň byla pravda :-((

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Z deníku Policie

Pá Zář 12 , 2014
Tiskové prohlášení z 8.9.2014 Jak dál s autobusovým nádražím v Humpolci? Dosud jsem si říkala, že nebudu dosavadní práci zástupců humpolecké radnice posuzovat zvenku, protože nemám k jednotlivým rozhodnutím současného starosty, místostarosty, současné rady a zastupitelstva všechny relevantní informace. Ale zveřejnění záměru prodeje pozemkové parcely KN č. 428/4 o výměře 1 848 m2, […]

Témata