Hodnocení rozpravy o autobusovém nádraží v humpoleckém kině jedním z občanů

62

Níže uvádíme velmi realistické hodnocení snahy humpolecké radnice se za každou cenu zbavit strategického pozemku v kontextu s autobusovým nádražím (zbavení se tohoto pozemku totiž znamená ztrátu veškerého dalšího vlivu na to zda autobusové nádraží zůstane pro občany, anebo zda bude postaven další kaufland kravín, který není třeba)

“Dobrý den přátelé.

 Včera jsem se zúčastnil, stejně jako mnozí z vás, prezentace v humpoleckém kině. Nebudu komentovat ani záměr developera-Kauf, ani ICOMU. Ale mám poznámku k počtům kterými argumentoval pan starosta – jsou pro mě nepřijatelné. Proč?: rozpočet města je cca 260 000 000 Kč/rok. Při prodeji pozemku města by měl být příjem cca 3 500 000 Kč. (To je peněz! Hlupák kdo neprodá!). Ale, je to asi 1,35% rozpočtu města! Pokud vezmu například rodinu, která má na rok zdroje ve výši 1 000 000Kč tak z toho 1,35 % je pouze 13 500,-Kč. Měla by tedy výše uvedená rodina prodat třeba kus své zahrady za 13 000,-Kč?? Pro mě je to jednoznačné- pokud není v dluzích a slušně hospodaří, tak by neměla prodávat (raději ji 3 x za rok poseču, pokud ji jinak nevyužívám)! A to samé platí o pozemku parkoviště o kterém je řeč. Jako občan města proto nesouhlasím s prodejem pozemku – je to i kus mého pozemku. Však by se vidělo jak se bude situace vyvíjet při nesouhlasu zastupitelů s prodejem. Osobně se nebojím žádných katastrofických scénářů, spíše naopak! Pro mě by to bylo příjemné zjištění, že nejsme stádo a že rozum občas i vítězí…

Jsem rád, že jsem se účastnil této smutné prezentace a  teprve poté si více uvědomil,:

 – že město, nemá žádnou kvalitní dopravní koncepci.  

– že prodejem ztratíme možnost vybudování terminálu, který by byl zajímavý možná pro půl republiky, ale k tomu by bylo nutné otočit tok věcí a naopak vše koupit. 

Poznámka: zřejmě by se jednalo o cca 35 milionů, Kč, ale projekt úpravy ulice Husovy a Školní od křižovatky Husova-Rašínova, až Školní -Hálkova (k Baronce) vyjde bratru na 30-40 milionů a dalo by se to udělat 10 x levněji, tak potom se mi výše uvedená částka nejeví jako  nesmyslná, jak se může zdát). Při výběru cca 100 Kč za vjezd BUSU do města to vypadá najednou jinak….

 – děkuji Honzovi Ságlovi za to, že o tom tam včera také mimo jiné hovořil, jinak bych to nevěděl..

 – že zvyšováním míst na parkování autobusů u polikliniky je jen lepení děr po nesprávném rozhodnutí

  – že ICOM opravdu nechal plánovaně zchátrat stávající nádraží do tohoto stavu, aby občané snadněji podlehli iluzi o lepším využití celého prostoru a platí opět, že účel světí prostředky…

  

Promiňte, že Vás zatěžuji svými větami, ale měl jsem to na srdci..

Klidný den

občan a patriot Humpolce”

odkaz na petici:

https://transparentnihumpolec.wordpress.com/2015/02/08/elektronickou-petici-chranme-humpolec-spolecne-pro-humpolec-podepisujte-na-petice24-com/

odkaz na zvukový záznam z humpoleckého kina:

https://transparentnihumpolec.wordpress.com/2015/02/07/dvouhodinovy-zvukovy-zaznam-z-rozpravy-v-kine-o-prodeji-parkoviste-a-autobusoveho-nadrazi-v-humpolci/

převzato z : https://transparentnihumpolec.wordpress.com

Petr

62 thoughts on “Hodnocení rozpravy o autobusovém nádraží v humpoleckém kině jedním z občanů

  1. Patriote – město má nějakou dopravní koncepci? Podle stavu v ulicích to vypadá spíš že má kvalitní antikoncepci.

  2. Co udělat sbírku a odkoupit to. Vždyt naši rodičové se dokázali domluvit a zbudovat tam autobusák, proč po nich tuto štafetu nepřevzít?

    1. No konečně první rozumný nápad. Ať se tedy příznivci AN složí a odkoupí si ho a bude klid. Jak prosté a jednoduché.

      1. Móc vtipný. Vám jsou lidi z okolí dobrý jen jako otroci a kupní síla. Na to snad lidi platěji daně aby se staralo město-kraj-stát. Hlavně když se tady město stará o tak nezbytný věci jako je možnost hrát tenis v hale, co? Nebýt zastupitelů-tenistů tak je peněz dost na řešení dopravy.

          1. Kolik asi dostane zlé zakyslé ANO provizi za neprodej pozemku města?

      2. Nevím kde žijete, ale město-kraj-stát se o Vás nepostará. Stačí si jen vzít co se děje v Humpolci za posledních pár let.

  3. Vážený pane patriote z Humpolce, 1 000 000 korun naše rodina s 2 dětmi vydělá asi za 3 roky a to musím ještě odečíst dopravu do práce. Já budu moc ráda, když město prodá to parkoviště, aby na AN vzniklo nové nákupní středisko, protože si v klidu nakoupím a pár metrů přejdu na nové AN. To samé uvítají starší občané, kteří dojíždějí do města k lékaři. Nebudou muset tahat nákup z města.
    Fandím panu starostovi a všem, kteří budou hlasovat pro prodej
    parkoviště a doufám, že se dovíme , kdo byl proti, abysme věděli, koho příště nevolit.
    občanka

    1. Konečně normální odpověď. Už se to tak musí brát, že pro některé občany je změna problém 🙂

      1. Docela by bylo zajímavé číslo kolik lidu tady chce Kaufland. Myslim , že by bylo větší než těch kteří jsou proti.

        1. Veřejná beseda vyzněla v jednoznačnou podporu vedení našeho města záměru generálního ředitele ICOMU zrušit stávající autobusové nádraží.
          -Z reagování a dotazů přítomných občanů byl zřejmý odpor k rušení AN. Nikdo nepodpořil AN zrušit.
          Nikdo neupíral ICOMU uplatňovat své podnikatelské záměry.
          -Město má však také právo spolurozhodovat v rámci příslušné legislativy, územního plánu, o stavebním využití jednotlivých lokalit na území města.
          – Dopravce i město se vzájemně potřebují.
          – Z podaných informací vyplynulo , že provoz AN nejni ztrátový.
          – Pokud by v plánovaném supermarketu vznikly nové pracovní příležitosti, stejné by
          v obchodech ve městě musely zákonitě zaniknout.
          – Stávající situace rozhodně vyžaduje neprodávat parkoviště před budovou čekárny a
          bufetu. Vyvolat s ICOMEM jednání o odkupu části stávajícího AN
          – Z pohledu připravované nově koncepce hromadné dopravy je rušení stávajícího
          AN krokem nevratným a krokem zpět.
          L. Vrátný

        2. Veřejná beseda vyzněla v jednoznačnou podporu vedení našeho města záměru generálního ředitele ICOMU zrušit stávající autobusové nádraží.
          -Z reagování a dotazů přítomných občanů byl zřejmý odpor k rušení AN. Nikdo nepodpořil AN zrušit.
          Nikdo neupíral ICOMU uplatňovat své podnikatelské záměry.
          -Město má však také právo spolurozhodovat v rámci příslušné legislativy, územního plánu, o stavebním využití jednotlivých lokalit na území města.
          – Dopravce i město se vzájemně potřebují.
          – Z podaných informací vyplynulo , že provoz AN nejni ztrátový.
          – Pokud by v plánovaném supermarketu vznikly nové pracovní příležitosti, stejné by
          v obchodech ve městě musely zákonitě zaniknout.
          – Stávající situace rozhodně vyžaduje neprodávat parkoviště před budovou čekárny a
          bufetu. Vyvolat s ICOMEM jednání o odkupu části stávajícího AN
          – Z pohledu připravované nově koncepce hromadné dopravy je rušení stávajícího
          AN krokem nevratným a krokem zpět.
          L. Vrátný

          1. Vzhledem k situaci, kdy hnutí ANO se chová z větší části jako B tým starosty, je zřejmě rozhodnuto.

          2. Tipuji to na 12 ku 9 při hlasování v zastupitelstvu ve prospěch prodeje plácku města. Pro ODS,ČSSD,Janeček a někdo z ANO. Budou přemýšlet vcelku racionelně a nedají se odradit pseudoargumenty odpůrců. Držím jim palce.

          3. taky držím palce ať to prodají. Nádraží se přesune o 300 metrů, ale zas bude o kousek blíže lidem z jiných částí města. Když vznikne nákupní centrum, tak se aspoň zvýší spádovost Humpolce a bude do města jezdit více lidí z okolních vesnic. Pokrok a soukromou investici nezastavíš, ani v kapitalismu.

          4. Tahle spádovost ale Humpolci přinese jen nárůst dopravy, jinak nic.

          5. Vyzývám zastupitele za ČSSD a KDU ČSL aby pečlivě zvažovali jak budou hlasovat a snad budou mít tolik důstojného jednání, že nebudou volit možnost zdržení se hlasování.
            Suma, kterou město získá prodejem rozpočet nevytrhne a v případě nečekaného kolapsu monopolního dopravce by opravdu nebylo místo kde pár stání v budoucnu postavit.

            Je smutné, že tohle nechápe ani pan B., který dostal nejvíc hlasů od lidí ve volbách.Ale jako nestraník na listině ODS by trochu rozumu míti mohl více a nepodpořit prodej pozemku

          6. I já si myslím, že obchoďák má pro Humpoláky větší smysl jak nevyužitý autobusák pro téměř prázdné autobusy.

          7. Stejně největší paradox na tom humbuku kolem je, že naprostá většina zastánců AN autobusy nevyužívá. Ty ostatní, co je využívají nastupují na městských zastávkách. Kdyby se tady neprezentoval podnikatelský projekt ANO s jeho white hourse, nikoho by to nezajímalo.

          8. A eště jednou ať to pochopí i ti nejblější soudruhu učiteli. ZA VŠECHNO ZLO VE MĚSTĚ MŮŽE ANO A BÍLÝ KONĚ. Co jsou ty lidi na videu z kina – placený kompars, debilové nebo bezdomovci? Kašpar tam je vidět jen jeden s velkým K. Kam zařadit Rýznera a jeho ženu, kteří se také vyjádřili jasně? Tak ještě pochytat vlasatce a ostřihat je, co kdyby taky byli proti? Ivan by se z vás poblil…

          9. Pozor na tlak, mohlo by to s vámi seknout. Takového trouby by bylo opravdu škoda.

          10. Možná zkusit na radu páně Baptisty omývat si přirození vlažnou vodou!

          11. Přesně, autobus který je dotovaný a řidič veze jednoho cestujícího na západ od našich hranic moc není vidět. Jsem taky pro obchoďák a menší nádraží.

          12. Jezdím autobusem dnes a denně a se mnou mé tři děti, proto se mě otázka autobusáku úzce dotýká. Vystupujeme u mlíčňáku. Jak to Icom plánuje do budoucna? Budou nadále fungovat zastávky ve městě? Osobně si myslím, že to ještě nějaký rok půjde, ale jednou narazíme na strop.
            Druhá důležitá otázka- myslel ICOM i na příchozí komunikace? Pro děti by přecházení rušné komunikace mohlo být hodně nebezpečné. Co nějaký nadchod?
            Osobně- pokud bude nadále autobus stavět i na starých zastávkách, budu s ním jezdit dál. Pokud se bude stavět pouze na novém autobusáku, budu muset jezdit autem, nebylo by to pro mě technicky zvládnutelné.
            Pokud se mě někdo zeptá, proč jezdím autobusem- může za to ekologické myšlení, občanská uvědomělost ke své obci a moje nechuť k řízení:-)

          13. Počkejte až bude obchodák tak lidi místo čekání u pošty dojdou do Kaufu a pak na nový nádraží . To bude Icom na koni 🙂

          14. Argument, že stávající autobusák je daleko, zvlášť pro staré lidi je směšný. Jak to, že doposud nebyl? Můj děda chodil do svých 80 let na autobusák pěšky, dával si na cestu asi hodinu, máme to fakt daleko, tak si dal rezervu a šel. Vždy se po cestě zastavil v bufáči na kafe, pokecal s chlapama a pak jel do „druhého“ domova na vsi. Babička to zvládala také. Jestli MY nejsme moc pohodlní a zlenivělí?

          15. To nemůžete měřit vaším díky Bohu zdravým dědou v 80.letech. Jsou lidí, kteří jsou méně pohybliví díky neduhům třeba v 70.letech.

          16. Připomenutí pro všechny diskutující:
            “ Možnost přidat komentář zůstává i nadále pro všechny, registrace je dobrovolná. Redakce si vyhrazuje právo vymazat obsah a nadpis komentáře, pokud bude obsah porušovat zákony ČR a obecná pravidla slušného chování. Zejména jde o osobní útoky, nepodložená a nedoložitelná obvinění, výzvy k násilí a porušování zákona apod. Stejně tak budou odstraňovány reklamní odkazy (umisťované hlavně reklamními roboty) a příspěvky nesouvisející s článkem a předchozími komentáři (OT).
            “ Kontrolou obsahu je pověřena redakce, každý člen je oprávněn samostatně rozhodnout o vymazání a rozhodnutí je konečné, bez možnosti odvolání se. Přispěvatel nebude upozorněn na vymazání.
            “ V případě opakovaného, hrubého porušení těchto pravidel je redaktor oprávněn zablokovat uživatelský účet a IP adresu přispěvatele.

          17. Zaměřme se také čistě na slavnou firmu ICOM , kde neomezeně vládně již řadu roků vážně duševně nemocný a presidentsou milostí zachráněný pan NEDOTKNUTELNÝ.
            Vážení přátelé. Firma ICOM nevydělává na slavné autobusové dopravě nic !! Vše jim platíme na dotacích z našich daní. Ať si ICOM staví co chce a kde chce – Ale za své!!!!!!!!!!!!

            Na tenhle novej slavnej autobusák dostanou také dotace a zase z našich daní. Peníze z prodeje starého autobusáku neinvestují do nového autobusáku nebo nedej bože do rozvoje kraje Vysočina, ale páni mocní všemocní v čele s duševně nemocným Generálem použijí sami pro sebe a ještě něco odkápnou ODS. Aš zase půjdete platit výplné v podobě daní , vzpomeňte kam mimo jiné také půjdou. Pravda a láska opět dostala pěkně po čumáku.

          18. Tak moc nepřemýšlej nad tím kdo je duševně nemocný a použij fakta. Kratochvíl je omilostněný chudáček , z důvodu vážné duševní nemoci a milost mu dal pan Klaus . To jsou fakta , tak nepřemejšlej a začni používat zdravej rozum!!!

          19. Souhlasím! Pravda a láska dostává po čumáku dnes a denně! Ale to nás nesmí zlomit, kdo by to všechno úřednictvo nakrmil?

  4. Prosím, vy co nechcete prodej toho městského plácku, zanechte svých vášní do 25 února. Pak jděte na zastupitelstvo a tam si to se zastupiteli vyříkejte. Tady ty vaše bláboly nemají žádný smysl. Většina zastupitelů jsou určitě natolik rozumní, že prodej tohoto městu nepotřebného kousku země schválí.

      1. Rozhodně neustupovat zájmům dopravce. Pozemek parkoviště není jeho a nevidím jediný důvod, aby se ho město zbavovalo za pár korun. Další obchodní zóna pro rozvoj města není nutná.
        Je to jen snaha vylákat za hubičku další obecní majetek.
        Snad se zastupitelé rozhodnou správně a neměli by zapomenout, že jsou zaměstnanci především voličů

        1. Přesně tak!!

          ICOM s všemocným Kratochvílem by měl konečně sklapnout krovky .Stejně žije z našich daní a parazituje na občanech . Používá noblesní řečičky o službě lidem , přitom parazituje na občanech a pod záminkou službě lidu tahá dotace kde se dá. Dost bolo Kratochvílů a ODS!!!!!!!

          1. Podle Vašeho příspěvku budete asi největší plátce daní v ČR. Škoda, že neposkytujete nějakou službu lidem, kromě Vašich komentářů.

          2. A Vy budete nejspíš ten co neplatí žádné a parazituje na dotacích a grantech jako Kratochvíl a jemu podobní. Díky takovejm vychcánkum je vymalováno. Jeden debužíruje v luxusních restauracích a druhej somruje u popelnic. Výsledek posledního čtvrt století (25 roků) hospodaření Kratochvílů a jemu podobných a financování politickejch stran.

            Jinak poskytovanou službu lidem ze strany ICOMU nepovažuji za službu , ale za parazitování !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aš parazit sežere svého hostitele tak budete mít po žížalkách. Bídu na Vás.

          3. Nesmíš se tolik vášnit,mohlo by ti to ublížit ! Koukám, že ty jsi ten jediný spravedlivý a moudrý člověk v Humpolci.

          4. Jen malá technická – parazit nemá v úmyslu hostitele sežrat, na kom by pak parazitoval?? Jedině že by Vámi zmíněný „Aš parazit“ fungoval jinak.

          5. Místo posílání bídy možná začněte něco dělat …………….. jsou třeba výbory, komise, zastupitelstvo atd…………..

          6. Chápu to správně: pokud město neprodá parkoviště u AN, nebudeme mít obchoďák, ale budeme mít parkoviště u parkoviště pro kamiony. No, to je terno! To ať neprodává, to je jasný…

          7. Jasný je že za tím humbukem stojí majitelé firem z bývalýho Primatexu a honorace co si nakoupila do foroty byty na Kasalce. Kdo by nechtěl městský parkoviště zadara? Taky se jim hned vyhovělo s jednosměrkou když si pískli. Jinde museji lidi snášet auta a držet hubu.

          8. Jestli si někdo myslí, že zřízení odstavného parkoviště bude tak lehké, tedy, že na nádraží, že bude hned těch údajných 90km. tak to je omyl

          9. Jinde musejí slepice snášet vejce a taky nic neříkaj :)) Holt svět je zlej 🙂

          10. Jsem místní, AN nepotřebuji! Přesto je mi líto dětí i uživatelů autobusové dopravy kteří budou nuceni přecházet dosti frekventovanou silnici.
            Město se rozrůstá, řeka bych že směrem k rumuňáku, tímto směrem postrádám jakej koliv market i tu autobusovou zastávku!Nebydlím tam!!
            Jsem pro neprodávat! Naopak odkoupit stávající nádraží, stahnout tam kamiony, náklaďáky opravit sociálky a bufet a zázemí na odpočinek.
            Věřím, že i to malé parkoviště ve vlastnictvý města může v budoucnosti přispět k využití na něco krásného!
            M.Škr.

          11. Takže skutečně vážně navrhujete –
            1./ město má vyhodit cca 6 milionů za koupi nádraží + další peníze na opravy a údržbu
            2./ zavést tam parkoviště pro kamiony s neblahým dopadem na dopravní i sociální zatížení města
            3./ ponechat si parkoviště, které městu nebude vůbec nic přinéšet, než to, že se tam někdy v budoucnu vybuduje něco krásného
            4./ nenechat postavit na stávajícím nádraží obchodní dům
            Poradím Vám. Vezměte tyto Vaše čtyři požadavky, které jsou uvedeny ve Vašem textu a choďte s nimy mezi občany Humpolce ať Vám je podepíší, třeba formou petice. Pokud dojdete jen první den domů zcela zdráv bude to zázrak.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

RYBÁŘSKÝ PLES v Humpolci

Út Úno 10 , 2015
Níže uvádíme velmi realistické hodnocení snahy humpolecké radnice se za každou cenu zbavit strategického pozemku v kontextu s autobusovým nádražím (zbavení se tohoto pozemku totiž znamená ztrátu veškerého dalšího vlivu na to zda autobusové nádraží zůstane pro občany, anebo zda bude postaven další kaufland kravín, který není třeba) “Dobrý den […]

Témata