Kraj se dohaduje s Humpolcem, nechce pustit autobusy na jeho nádraží

40

Je to příliš daleko od centra. Tak obhajuje Kraj Vysočina fakt, že v připravovaném dopravním systému nepočítá se zajížděním spojů na humpolecké autobusové nádraží poblíž železniční stanice. Přitom výhodami systému měly být jednotná jízdenka a navazující spoje. Městu se takový postup nelíbí.

Podle návrhu připravovaného krajského integrovaného dopravního systémuautobusy Veřejnédopravy Vysočiny (VDV), jak se celý systém jmenuje, nebudou zajíždět na současné nádraží, které už dosluhuje, ani na nové, jež společnost ICOM transportbuduje nedaleko ve svém areálu.

Fotogalerie

„Přijde nám to naprosto nesmyslné. Nechápu, jak krajský systém nemůže s nádražím počítat. Nemůžeme se s tím vyrovnat,“ pronesl humpolecký místostarosta Květoslav Namyslo.

Vedení radnice se autobusového nádraží nechce vzdát – už jenom z toho důvodu, že zajišťuje cestujícím určitý komfort a standard. Ať už jde o vytápěnou čekárnu, toalety, nebo občerstvení.

O to vše by lidé přišli, pokud by krajský návrh v současné podobě prošel. Zastávky, na nichž by krajské spoje měly stavět, nic takového nemají.

Radnice se obává, že změna přivede do centra i další spoje

Podle plánů VDV by měly autobusy nabírat cestující na nynějších zastávkách v centru městaa dále na třech nových: ve Lnářské ulici u parkoviště nedaleko dosluhujícího autobusového nádraží, pak v ulici Okružní a také u logistického areálu CTPark. V něm sídlí řada firem, jež zaměstnávají stovky lidí.

„U CTParku v současné chvíli zastávka není, ale je logické ji tam zřídit. To podporujeme,“ nachází pozitiva na krajském návrhu Namyslo.

Ani takové plusy však v jeho vidění nedokážou převážit nad aspekty, které on naopak považuje za slabiny. Tu největší vidív tom, že rozmístění zastávek přivede do centra města více autobusů.

„Nepůjde pouze o krajské linky. Určitě na to zareagují i komerční dopravci, kteří jezdí dálkové spoje. Budou chtít zastavovat tam, kde linky vyklopí lidi,“ předestírá možný scénář humpolecký místostarosta.

Podle něj by bylo logické, aby i krajské linky zajížděly na autobusové nádraží na kraji města, kde by lidé mohli přesednout na autobusy směrem na Prahu či Brno.

Nová poloha nádraží oddaluje od škol, tvrdí představitelé kraje

Jenže to si nemyslí vedení Kraje Vysočina. Podle jeho názoru je už stávající autobusové nádraží na špatném místě. A jeho plánovaný přesun zhruba o dalších 200 metrů dál od centra, do areálu společnosti ICOM transport, z něj dělá nevhodné místo pro zastavování autobusů.

„Umístění autobusového nádraží v prostoru garážíspolečnosti ICOM transport nelze považovat za vhodné z hlediska dopravních a urbanistických návazností, neboť přístup k novému autobusovému nádraží vyžaduje nutnost překonání Okružní ulice. Nová poloha oddaluje nádraží od železniční stanice a zejména od škol. Celkově hodnotíme navrhovanou polohu nového autobusového nádraží jako neatraktivní pro cestující veřejnost,“ obhajuje kroky hejtmanství Pavel Bartoš z krajského oddělení dopravní obslužnosti.

Podle něj není ve veřejném zájmu vydávat peníze za to, aby autobusy zajížděly na nevhodně umístěné autobusové nádraží.

Jednak by se zvýšily náklady na pohonné hmoty, ale hlavně by dopravci, pokud by nešlo zrovna o autobusy společnosti ICOM transport, musely platit poplatky za vjezd na soukromé nádraží.

Přesuňte nádraží do brownfieldu v Masarykově ulici, zní z kraje

Redakce MF DNES oslovila dopravní společnost ICOM s otázkami, co by pro ni znamenalo vynechání humpoleckého nádraží ze systému VDV a zda vede nějaká jednání s krajem o tom, aby se nádraží mezi zastávky VDV vrátilo.

Firma přes svou mluvčí Marcelu Průchovou vzkázala, že na tyto dotazy nedokáže odpovědět.

Zdroj a více na: https://jihlava.idnes.cz/doprava-system-vysocina-nadrazi-autobus-humpolec-spor-zastavka-pxu-/jihlava-zpravy.aspx?c=A171202_368223_jihlava-zpravy_mv

Petr

40 thoughts on “Kraj se dohaduje s Humpolcem, nechce pustit autobusy na jeho nádraží

  1. Čemu se pan místostarosta diví, když několik let jde naše vedení města proti kraji a tvrdě prosazuje zájmy ICOMU v čele s pomateným Kratochvílem ? A když pan hejtman napsal před časem starostovi dopis, aby počkali s těmito aktivitami na rozhodnutí kraje o nové koncepci dopravy, tak pan starosta nepovažoval za nutné s ním seznámit ani radu, natož zastupitele ! Prostě zájmy ICOMU jsou v Humpolci nadřazeny zájmům občanů a teď na to vše občané zase doplatí……. prohnilá ODS se svým sponzorem……

    1. I když se to nezdá je to pro Humpolec zpráva pozitivní. Autobusy ICOMU budou zajíždět na nové autobusové nádraží v jeho areálu, ostatní na staré autobusové nádraží u mlíčňáku. A na stávajícím nádraží bude konečně stát nějaký obchoďák. Jen je nutné přesvědčit kraj aby tuto variantu zapojil do té jednotné koncepce dopravy v našem kraji. A ti debilové ze spolku konečně utřou hubu!

      1. Pusťte si tuším poslední záznam zastupitelstva. Mám dojem, že tam naleznete odpovědi na Vaše otázky.

        frrrr

        1. Ano, to bych asi mohl, díky. Ale to bude asi jako hledat jehlu v kupce sena. Četl jsem zápis, tam je o tom povídání, bez závěru. Dle mých informací tuto studii kraj v potaz nebere, navíc má ambici plánovat průjezdy busů konkrétními ulicemi (!), například ulicí Komenského, okolo gymnázia.

    1. Holt město si bude muset koupit někde pozemek a postavit svoje nádraží. Jinak to asi nepůjde. ICOM ať si pak dělá co chce……. Jináč zastupitelstvo má,co chtělo. Kraj se se soukromníkem bavit nebude….

        1. Ideální by byla louka pod Cihelnou, ale tu právě moudré zastupitelstvo za směšné peníze prodalo ! Pozemek na podnikání prodali bez jakékoli soutěže za polovic, než se prodávají parcely na Jiřické občanům na rodinné domky! Hanba všem kdo pro toto zvedli ruce !

          1. Idální by byla louka pod Rozkošákem nebo nad čerpačkou. U hlavního tahu, při tom kousíček od centra .

        2. Vhodný pozemek má město na Kuchařově – Stromovce. Autobusy už tam staví, předělat tu plochu s keři na adekvátní autobusák by neměl být problém. Restaurace i o obchod pro čekající jsou hned naproti. Ideální. Jediné mínus je vzdálenost k poliklinice.

      1. Jen malý dotaz. Proč má Icom ty autobusy tak strašně veliký, když jezdí max. ze třetiny obsazený ? Pak se všude po městě pletou a překážejí.
        Za bolšana se do jednoho busu narvalo tolik soudruhů jako dnes jezdí v deseti icomáckých.

        1. To je jednoduchá. Základní obslužnost zaplatí dotace z kraje. Pro dopravce je ideální stav, když jede autobus prázdný a nezastavuje – neveze zátěž a nestoupá spotřeba nafty rozjížděnim. Když veze plný autobus lidí, tak to, co zaplatí lidi na jízdném se z té dotace odečte. Co je tedy lepší pro dopravce?

    1. Ten právě vedení města pod cenou prodalo…..bez soutěže, bez výběrového řízení….!!! A za půlku, než je cena parcel pro rodinné domy. A to se prosím jedná o lukrativní pozemek v centru města !

      1. http://nahlizenidokn.cuzk.cz/ZobrazObjekt.aspx?encrypted=cAdTWzKwO_s6YbiFUzygmNnLNda42yOJLlxfFum_KGOM1EBhQlf1jyFFLzaLNqACWVFdrORnLEXqyv8XCZe_aQFQXrj1DHCn3I2xQTFLDEWcMcwT295UeyaFMZrJ0RYb

        Ať koukám, jak koukám, parcela je v majetku města a jediné věcné břemeno je vedení sítí….
        Navíc obec své pozemky prodává podle svých směrnic, kde jsou jasně dány podmínky a ceny platné pro všechny bez rozdílu toho, zda je to Franta, nebo Pepa.
        Nudíte- li se, kupte si medvídka mývala…

        frrrr

        1. Beru poznámku o prodeji zpět – zapomněl jsem rozkliknout záložku dole..

          Poznámka o prodeji pozemků z mé strany platí…

          frrrr

          1. frrrr vám se zdá normální prodávat parcely na RD za 1.400 Kč za metr a lukrativní pozemek v centru města za 700 Kč za metr ?

          2. Mne taky ano. V tomto státě je mnoho nenormálních věcí normálními.

      2. Koukám, že pěkných 5000 m2 se prodalo 2 lidem, Jsem zvědavý kolik z toho bude parcel. Jestli to šlo za 700 za metr, tak bych to bral všema 10. Budu muset číst tu vývěsku, určitě to tam viselo a nikdo to nechtěl 🙂

        1. Pozemek u Cihelny je v trapu..Zbývá vyřešit stávající nádraží..No, novému zastupitelstvu nezávidím…A k tomu straší fakt, že od roku 2019 už nebude ani osobní vlaková doprava.Prý se nahradí autobusy na trati HB-Humpolec. Taky pěkný nesmysl

          1. Hlavně je nesmysl ten motoráček provozovat. To bude taky pěkně prodělečná záležitost. Stejně jako busy. Ale z daní to platíme všichni.

          2. No bez motoráčku bude dopravní obslužnost obcí kolem trati o dost horší. Ten kdo tam nebydlí to asi hůře chápe……..

          3. Ale ten vlak má také obsazenost velmi mizernou.
            To je špatné hospodaření a plýtvání penězmi daňových poplatníků.

          4. Určitě by byl lacinější i taxík …než udržovat takový moloch

          5. Z peněz daňových poplatníků se vždy přispívá na to co je nerentabilní. Přispívat na to co je ekonomicky životaschopné je totiž skutečné plýtvání…

          6. Jde o to, že vlak na trase z HB do Humpolce je nejvíce zaplněný z Brodu do Herálce, pravdou je, že do Humpolce přijíždí již lidí méně. Ovšem rušit by byla chyba.

          7. No tak jo,zrušme autobusy a vlaky a ať každé město přispěje lidem na taxíky. A je to

          8. Budoucnost je spolujízda přes Uber a sdileni aut. Auta jsou využívány pouze ze 4 % a z % 96 auta zdobí silnice a parkoviště.

          9. Jak to myslíte s tím poměrem využití? To jako že auta jezdí pouze 4% svého života? Děkuji. Jinak Uber apod. jsou určitě skvělé služby, ale už z podstaty dané uživatelskými rozhraními jasně cílí na mladší generaci. Dovedete si představit rutinní používání těchto služeb 80ti letymi babičkami na vesnicích?? Stárnutí evropské populace je mnohem rychlejší než příprava na něj…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Z deníku Policie

St Pro 6 , 2017
Je to příliš daleko od centra. Tak obhajuje Kraj Vysočina fakt, že v připravovaném dopravním systému nepočítá se zajížděním spojů na humpolecké autobusové nádraží poblíž železniční stanice. Přitom výhodami systému měly být jednotná jízdenka a navazující spoje. Městu se takový postup nelíbí. Podle návrhu připravovaného krajského integrovaného dopravního systémuautobusy Veřejnédopravy Vysočiny (VDV), jak […]

Témata