AUTOKROSOVÉ MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY V HUMPOLCI

12 a 13 dubna se jelo na okruhu pod Vilémovským lomem další kolo Mistrovství CR v autokrose:

Za krásného jarního počasí se jel úvodní závod MČR autokrosařů v Humpolci. Krásná trať v areálu „Pod Vilémovským lomem“ byla bezvadně připravená a i diváků se sešlo poměrně mnoho. Přitáhl je nejen první závod sezóny, ale i krásné počasí a novinky po zimní přestávce. Bohužel se autokrosová špička nesešla kompletní. Na listině startujících chyběl v šestnáctistovkách Michal Jančík a Láďa Hanák, kteří nestačili dostavět své závodní vozy. V nejsilnější divizi do 4000ccm nestartovali tito jezdci: Petr Bartoš, Milan Stárek, Václav Fejfar a Tomáš Hrdinka. Všichni pro absenci nových motorů. To však neubralo na atraktivitě závodů. Objevily se totiž nové tváře. Ve třídě Junior Buggy to je desetiletý Lubomír Pokluda, který ve svém premiérovém závodě dojel na překrásném třetím místě. Klouček není za volantem pomalu ani vidět, ale všechny dospělé by mohl učit jezdit. Ve třídě do 4000 se také objevili noví piloti. David Horák a Aleš Pařízek. Oba dva jsou odchovanci hobby autokrosu „Českomoravského poháru Profil Brouk Cup“. Horák koupil loňské auto Bartoše a při své premiéře ve velkém mistrovství zle proháněl autokrosovou špičku, dokud ho ložisko v předním kole postavilo do role statisty. Bohužel i Pařízek odepsal diferenciál náhonu přední nápravy a tak naložil své auto do přepravního autobusu těsně před finále. Jejich úvod do elity zanechal jen ten nejlepší dojem. Karel Horčička to však vzal opačným směrem. Prodal auto a letošní sezónu prozatím vynechá. Je to opravdu škoda. Karel se vloni rozjel k opravdu hvězdným výsledkům. Ale zpátky na trať. Již třetí rok jsou nejatraktivnější disciplínou junioři. Opět se jich sešel největší počet a tak to byl ve finále obrovský mazec. V tréninku shořel motor mladému Ježovi. Po startu finále se do čela dostal Tomáš Hrdinka jun., Aleš Hrdinka a Aleš Němeček z Jihlavy. Hrdinkové závodili mezi sebou na ostří nože a Němeček jim ze třetího místa sekundoval. Bylo mu však naprosto jasné, že tento boj nemůže dobře dopadnout. Bylo to jasné i divákům. Němeček si chytře počkal, až se Hrdinkové střetnou. Když pak Aleš strčil do Tomáše a najel na jeho buginu, vypálil Němeček chladnokrevně k vítězství. To se mu také podařilo. Zlatý věnec do Jihlavy! „Hezky jsem oslavil svůj dnešní svátek, lepší už to nemohlo být“ prohlásil po závodě mladší z bratrů Němečkových. Měl pravdu, lepší už to být nemohlo. V šestnáctistovkách začalo drama už v tréninkových jízdách. Nejdřív Jirka Svoboda otočil auto přes střechu, pak Marek Kalenský odepsal úplně nový motor Opel po pár metrech. Naložil buginu a mazal do Holandska k Hackworthovi, aby mu vykouzlil nový motor na Mistrovství Evropy, které se jede za 14 dní v Portugalsku. To samé postihlo i nový motor Romana Kalvody. Poslední odepsaný motor byl Roberta Školy. Ve finále dal pak všem najevo Petr Turek, že vážně uvažuje o obhajobě titulu Mistra ČR. Druhý prolétl cílem loňský vicemistr Pavel Němeček, takže do Jihlavy putoval další věnec, tentokrát stříbrný. Otec Němeček, bývalý motokrosař, může mít ze svých potomků obrovskou radost. Nejsilnější třída také zaznamenala proti loňsku některé změny. Standa Kravka z Dukovan vyrukoval s prototypem plnooběmového motoru Tatra, koupeným od Stárka. Druhý prototyp sedlá Roman Keřka. Víc těchto osmiválcových motorů nebylo vyrobeno. Je to strašná zbraň a Kravka si teprve zvyká. Je vidět, že těch skoro 200 koní navíc mu zatím dělá trošku potíže. Velice hezky jel Jan Smrž. V první rozjížďce se dostal za vedoucího Jaroslava Hoška a pak se ho držel jako by byli na gumičce. Pak Smržovi upadlo zadní kolo a když mechanici nestačili do další rozjížďky auto zprovoznit, bylo po nadějích. Otec Smrže se narodil právě v Humpolci, ale Honza má na tuto trať přímo magickou smůlu. Finále se pak jelo bez něj. První od startu vyrazil Hošek, jenže předčasně. Při opakovaném startu byl rychlejší R.Keřka a Švábenský. Hošek kontroloval třetí pozici. Švábenský však musel pro poruchu hřídele mezi motorem a převodovkou odstoupit. Hošek se začal zle dotahovat na Keřku a když projížděli cílem, byl Keřka o metr vpředu. Byl to napínavý boj až do samého konce. V sobotu se jede na trati „Pod Vilémovským lomem“ v Humpolci úvodní závod hobbykrosu „Profil Brouk Cup“. Na setkání se širokou diváckou obcí se těší pořadatelé z AMK Humpolec.
CELKOVĚ:
Junioři:
1. A.Němeček
2. Z.Antony
3. L.Pokluda
1600 ccm
1. P.Turek
2. P.Němeček
3.R.Osička
4000ccm
1. R.Keřka
2. J.Hošek
3. J.Štětina
Za AMK Humpolec
 
Martin Čech

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

STŘÍPKY Z AMERIKY: Do fást fůdu za kultůrou

Po Dub 14 , 2003

Témata