Budoucnost humpoleckého nádraží zůstává ve hvězdách

39

Humpolec – Přesun humpoleckého autobusového nádraží vyvolal vlnu žalob a stížností. I přes původní zahájení stavebních prací se jeho realizace posouvá na dobu neurčitou.

Podle původních záměrů měl v současné době v Humpolci pomalu vyrůstat nový autobusový terminál společnosti ICOM Transport a na pozemku současného autobusového nádraží v budoucnu vzniknout supermarket. Kvůli žalobám a námitkám podaných Spolkem pro Humpolecko však zůstávají nad celou budoucností projektu otazníky. „Nechápu, o co jde. Příliš tomu nerozumím,“ vyjádřil se k nastalé situaci starosta města Humpolec Jiří Kučera.

„Prostě si našli nějaký problém, za kterým jdou. Už je to poměrně úzká skupina lidí, kteří nechtějí přesouvat autobusové nádraží a jdou si za svým cílem,“ zhodnotil starosta.

Jak bude vypjatá situace dále pokračovat,zatím nikdo neví. „Společnost ICOM, která je vlastníkem obou pozemků, má sice všechny plány přichystané, ale blokace ze strany Spolku pro Humpolecko je nekonečná,“ podotkl Kučera.
Veškeré přípravné práce, které byly v plném proudu, zastavily žaloby a námitky, kterým musí nyní Městský úřad v Humpolci čelit.

Uvažovat v současné chvíli o tom, jak to bude s autobusovým nádražím vypadat dál, je podle slov humpoleckého starosty absolutní věštění z křišťálové koule. „Žaloby na územní plán, stížnost na podjatost kraje, pak námitky na stavební řízení, následované zpochybněním vyjádření dotčených orgánů. Vůbec netuším, co ještě náš právní zákon umožňuje za překážky, které může kdokoliv podávat,“ popsal výčet komplikací Jiří Kučera.

Právě kvůli všem proběhlým právním řízení byla stavba nového autobusového terminálu pozastavena. „V současné době je budoucnost autobusového nádraží na mrtvém bodě. Na místě nového nádraží je to ale rozkopané,“ podotkl humpolecký starosta.

Jak mimo jiné informuje humpolecká radnice v květnovém vydání svých Radničních listů, původní developer, který chtěl na pozemku současného autobusového nádraží postavit obchodní dům, rozvázal s vlastníkem parcely, tedy firmou ICOM Transport, smlouvu o koupi.

Čtěte dále:   Stopy stavitele Santiniho vedou i do Humpolce

Vleklé diskuse spojené s přesunem autobusového nádraží a případnou výstavou nových obchodů nejsou pro humpolecké však žádnou novinkou. „Problémy začaly hned po volbách. V roce 2014 byly volby a v podstatě už v roce 2015 se rozběhla tato kauza, protože se přesunulo schválení územního plánu,“ přemítal Kučera.

Podle slov současného starosty Humpolce mělo tehdy schvalovat ještě původní zastupitelstvo, ale nestihlo se to. Schvalování se tedy přesunulo na nové zastupitelstvo. „Plán se schvaloval tuším v únoru 2015. A tam vlastně ve fázi projednávání územního plánu začaly tyhle problémy. Předtím se to tom vědělo a byl naprostý klid,“ uzavřel Jiří Kučera.

Autor: Monika Pelíšková

převzato z: http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/budoucnost-humpoleckeho-nadrazi-zustava-ve-hvezdach-20170602.html

převzato
Zdroj: http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/budoucnost-humpoleckeho-nadrazi-zustava-ve-hvezdach-20170602.html


Zdroj: http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/budoucnost-humpoleckeho-nadrazi-zustava-ve-hvezdach-20170602.html


Zdroj: http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/budoucnost-humpoleckeho-nadrazi-zustava-ve-hvezdach-20170602.html

Petr

39 thoughts on “Budoucnost humpoleckého nádraží zůstává ve hvězdách

  1. Tak aby to bylo ke spolčeným ve Spolku spravedlivé. Nejenom oni podávali žaloby k územnímu plánu a odvolání a další komplikace do stavebních řízení. Je třeba na tomto místě jmenovat i pana Zdeňka Rýznera ml., ing. Václava Kašpara, Jardu Čecha a určitě nezapomenout na Vláďu Daňka, hlásného troubu celé té partičky! Ale do svědomí by si měli sáhnout i zakládající členové Spolku a jejich příznivci, kteří na veřejných jednáních démonizovali a pranýřovali snahy o rozvoj města a nepokrytě občanům lhali! Díky pánové za to, že cestující autobusem nemají, a pravděpodobně ani nebudou mít důstojný terminál a ostatní občané základní a rozšířenou nabídku v podobě prodejen obuvi, sportu, drogerie, hraček apod. O osudu stávajícího nádraží, které nám humpolákům opravdu nedělá čest nemluvě.

    1. No minimalne jednomu z vyse uvedenych neslo o nejake blaho obcanu, protoze autobusem nejel snad nikdy v zivote. Spis bych to videl na penize.

    2. Co povídáte o rozvoji města. Všichni kdo se o celou kauzu zajímají tak ví, že podmínkou k postavení komplexu oněch budov byl i souhlas DDL Lukavec s odprodejem pozemků kolem komínu bývalého Čemolenu. Majitel však nesouhlasil s odprodejem, tudíž tím padl i celý projekt onoho tzv. Kauflandu. Nelžete lidem, že za vše může Spolek. I vedení města mohlo navrhnout svůj záměr jak řešit situaci, ne slepě poslechnout monopolního dopravce.

      O důstojnosti onoho nového terminálu by se dalo diskutovat z mnoha důvodů.

      A na závěr jedna poznámka. Jděte se podívat na parkoviště pod současným aut. nádražím. Je na něm denně takřka 80 automobilů. Je tedy využíváno a slouží občanům města i pracovníkům ve firmách v okolí nádraží. V době, kdy parkovacích míst spíše ve městě ubývá, má tento pro někoho bezcenný kousek plochy, velikou cenu pro lidi.

        1. Realita je jiná. Kaufland požaduje ve své obchodní strategii v současné době ještě větší pozemky než mu byly nabízeny, tudíž plocha současného nádraží nestačila. O tom to asi bude.

          1. Vzhledem k tomu jak se to tahne dva roky tak se nedivím, že mezitím Kaufland změnil strategii.

          2. To nebylo tím, asi pochopil, že stavět v Humpolci není ono

          3. Stačilo by současné nádraží zmenšit a opravit autobusovou halu. Přes 20let na ni majitel nesáhl a neudržoval ji.
            Doufejme jen, že tuto kauzu Nádraží už nebude snad muset řešit současné zastupitelstvo. Velká většina z jeho členů se posadila před dopravcem na zadek a podlehla tlaku ze strany tohoto dopravce.

          4. Já myslí, že nové zastupitelstvo by mělo se Spolkem a spol. vytvořit nějakou vyjednávací komisi a ta by to zmenšení autobusáku prostě ICOMU nařídila. Jen ať platí! To by bylo aby se Kratochvíl zase neposadil na zadek z humpoláků a neposlechl? Jste normální?

          5. Na dopravní obslužnost ICOM dostává finanční prostředky. Neměl by se ten, kdo mu je posílá podívat na jejich účelné využití? Jinde nádraží takto zdevastovaná nejsou, zřejmě proto že si tam kontrolují jak se dopravce chová.

          6. Dejte podnět Krajskému úřadu Kraje Vysočina, ten dopravní obslužnost ze zákona zajišťuje a dopravcům za ni platí. Ať zakáže ICOMU stavbu nového terminálu a nařídí mu opravit starý, zdevastovaný! Buďte si jist, že to je utopická myšlenka, zcela mimo realitu.

          7. Chcete tvrdit, že peníze na dopravní obslužnost neobsahují peníze na průběžnou údržbu objektů typu nádraží? Icom cíleně nechal nádraží zdevastovat, protože prostředky použil jinak než na údržbu. To snad pochopí i učitel.

          8. Aha. A nový terminál chce Icom financovat z toho co vyhrál Kratochvil v kartách! Už tomu rozumím!

          9. Už se v těch lžích ztrácíte. Bylo nám tu vysvětlováno, že nový terminál bude financován z příjmů za prodej starého.

          10. Tak konečně jsem to pochopil. Icom si slíbil, že až prodá starej autobusak, zafinancuje z něj novej. A teď to nechce splnit, protože mu to Spolek zkurvil. No, tak to je na žalobu. Máte s tím zkušenosti, tak se čiňte! Ale, kdo bude strana žalovaná? Takže tomu vlastně nerozumím. I bez pedagogického vzdělávání prosím o vysvětlení. Díky.

      1. Jen poznámku k poslední větě. Parkovacích míst ve městě naopak přibývá. S každou rekonstrukcí ulic v centru vznikne několik nových míst.

        1. Kolik míst padlo před hotelem Fabrika? Je tam klidová zóna, to samé zřejmě nastane u pošty, opět návrh na tzv.odpočinkovou zónu. Před bývalým Kuchařovem zařvou místa rovněž v souvislosti s okruhem a možná i s chystaným zastavěním části Stromovky. Nevím zda nová místa co vznikají pokryjí ztráty

    3. Kaufland nikdy oficiálně zájem stavět v Humpolci neprojevil. To samé ty „nezbytné“ obchody co měly údajně vzniknout na pozemcích Čemolenu. Šlo tady jen o hru, jak změnit územní plán a charakter pozemku, aby ho mohl Kratochvíl lépe zobchodovat. Nic víc, nic méně. Ta hra se přes vydatnou pomoc NEZIŠTNÝCH KAMARÁDŮ ZASTUPITELŮ nepovedla dotáhnout do úspěšného konce. Zatím.

      1. A na to jste přišel jak? Hra, jak říkáte vy, byla v zastupitelstvu úspěšně a především veřejně dohrána a územní plán změnu umožnil. Rovněž byla uzavřena kupní smlouva s developerem, který pro Kaufland stavbu obchodního domu připravoval. Kaufland ke nadstandardně výhodně pro město vyjednané ceně za parkoviště v ul. Lnářská ještě přihodil dva miliony jako bonus pro rozvoj dopravní obslužnosti. To vše je dohledatelné ve veřejně přístupných zdrojích. Nesnažte se shodit vinu za zmařené investice do nového terminálu a obchodního centra na někoho jiného. Není to čestné, ale hloupé!

        1. Tak znovu. Kaufland nikdy žádného zástupce do Humpolce nevyslal a záměr otevřít v Humpolci obchod neoznámil. Vše co se povídalo a spekulovalo o Kauflandu pocházelo od ódeesáckého veksláka, tzv. developera.

      2. Já teda nevím, ale o změnu územního plánu umožňující stavbu obchodního centra v areálu bývalého Čemolenu, požádal, ve stejném období jako ICOM, i DH Dekor. Zastupitelstvo jim vyhovělo a doposud platná podoba územního plánu tam výstavbu obchodů umožňuje. Kdo obchodní park nakonec v ČML vybuduje je asi otázka peněz a přetahování o přízeň lukaveckých družstevníků! Pochybuji, že by nevěděli o tom, že o schválenou změnu územního plánu umožňující stavbu obchodů, požádali!

          1. Takže to jako že by chtěli stavět obchodní centrum sami družstevníci? Za co a pro koho? Pro Kaufland?

      3. Pokud vím, stejně vychca…j jako ICOM a DH Dekor byl sám pan Rýzner. Taky mu novým územním plánem zastupitelstvo změnilo charakter využití pozemku u Másilka aby mohl stavět vilu! To, že potom změnil názor a chtěl ostatním investorům soudním napadením územáku záměry znemožnit, je již jiná písnička resp. sviňárna!

          1. nevím kdo bude takoví kus cesty chodit na onen opěvovaný autobusák

          2. Minimálně ten, pro kterého to bude z hlediska dostupnosti výhodnější, než jít na některou ze zastávek ve městě. Přesně tak, jak je tomu doposud. Doufám, že je nějaký zoufalec nezačne rušit!

          3. „Zoufalci“. To jste ty dva kantory ve výsluze nazval trefně!

          4. Volby v příštím roce ukáží, komu lidé věří…A jsem zvědavá, kolik zájemců o kandidaturu bude. Už nyní se můžete ptát u stran v Humpolci, jistě vás rádi jejich předsedové informují o situaci.Schválně jestli je tu někdo, kdo ví který muž či žena to které uskupení vede..

          5. Pár typů, který by o koryta měli zájem bych znal. Tak jsem zvědav, jestli se trefím.

          6. Brát práci zastupitele jako..koryto…, k tomu musí bejt teda hodně odvahy to takhle nazývat

          7. Zastupitel v Humpolci bere cca 2 tis Kč. To je opravdu „koryto“…..

          8. Asi ten silný zájem o udržení těchto koryt má motivaci v příjmech odjinud než přímo z městské kasy. Všechny ty podivné věci, co se tu dály, byly vždycky někoho soukromým zájmem.

          9. Podivné věci se dějí na Čórtově hrádě, joj tam strašá …

          10. Nyní si milé děti povíme pohádku kterak se všichni na radnici hrnuli, aby blaho obecné vůkol páchali ……………………

          11. No a kolik se platí na Okružní za 1 m2, že by město od Icomu stávající autobusák odkoupilo ? Vlk by se nažral a koza by zůstala celá.

          12. Tím blábolem jen potvrzuješ co jste tam za šmejdy, soudruhu učiteli.

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Po škole

Po Čvn 12 , 2017
Sobota 10.06.2017 – Sobota 24.06.2017; Humpolec Čtěte dále:   Stopy stavitele Santiniho vedou i do Humpolce

You May Like

Témata