Byl na Dubčeka spáchán teroristický útok?

Nedožité 80 narozeniny Alexandra Dubčeka proběhly za minimálního zájmu české veřejnosti a medii. Ne tak na Slovensku. I přes kontroverzní názory na tuto známou osobnost oficiální oslavy se konaly.

Levicové celebrity pronesly hodnotící projevy, tisk a televize zveřejnily v podstatě objektivní komentáře. Ale vzpomínka na světoznámého Slováka proběhla téměř bez emocí. Jen denník Pravda ostře polemizoval s odpůrci Dubčeka Nechtějí vidět nebo nejsou schopni uznat celkový dramatický vývoj této osobnosti . Podle tohoto listu, tyto “krátkozrací talibáni ” jej stále mají za bývalého komunistu a apartčika “ z černé funkcionářské Tatry 603 ”. Navíc jeho smrt je prý stále zahalena rouškou tajemství


( V.Jancura)… Dubčekovi synové i část slovenské veřejnosti nepřestává být o tom přesvědčena. Domnívají se, že okolnosti tragické autonehody A.Dubčeka nebyly objektivně vyšetřeny .Především Sociálně demokratická strana Slovenska (SDSS), jenž smrtí svého předsedy ztratila politický vliv, žádá nová a nová pátrání, rekonstrukci případu .Chybí přesvědčivé důkazy, že na Dubčeka nebyl spáchán důmyslný atentát.



.Jak to tedy s Dubčekovou havárii bylo ve skutečnosti ? Stal se obětí vycvičeného teroristy?

Jako primář chirurgického oddělení bývalé humpolecké nemocnice byl jsem členem lékařského týmu, který Dubčekovi poskytoval první lékařskou pomoc. Pociťuji stále větší závazek podat k událostem 1,. Září 1992 a k tzv. bermudskému trojúhelníku u Humpolce své svědectví a stanovisko.



Dne 1.září 1992 převládalo i na Vysočině neobvykle nepříznivé počasí.Vytrvalý hustý liják


bičoval již druhý den město i okolí.Nejen na polích, v ulicích nýbrž na silnicích se hromadily rozsáhlé louže hluboké i několik centimetrů. Rozhlas opakovaně upozorňoval řidiče na nepříznivé podmínky jízdy a nabádal ke zvýšené opatrnosti. V nemocnici jsme čekali jen to nejhorší…Přivykli jsme že právě za takovýchto povětrnostních podmínek ošetříme nejvíc zraněných po dopravních nehodách. Setkali jsem se zde s na nejrůznějšími formami traumat . Jak uvedu později ošetřili a léčili jsme zde kolekci významných osobnosti i politiků. “ U Humpolce v prudkém kopci havarují politici ”zpívá se v písní Highway-king. Ano zpráva o nebezpečném úseku dálnice. dostala se i do pop- music

Krátce po deváté hodině se ozvala dálniční policie. Na 88 km dálnice ve směru na Prahu havarovalo bleděmodré BMW…Podle výpovědí svědků vozidlo jelo nepřiměřenou. rychlostí Řidič nezpomalil i přes příkazovou značku omezující rychlost na 80 km, Situaci evidentně nezvládl. Na mokré vozovce dostal smyk, Auto se převrátilo na pravý bok, prorazilo svodidla a po kotrmelci skončilo mimo komunikaci v poli , na čtyřech kolech. Rezník později opakovaně uváděl, že nejel moc rychle, něco nad 100 km/ hod. Navíc jako vládní vozidlo měl výjimku ze zákona.“Spatřil jsem ohromnou kaluž přes všechny jízdní pruhy dálnice. Dal, jsem nohu z plynu a zavolal skrčte nohy! Domníval jsem se, že ubrzdím rozjetého bavoráka motorem. Navíc si nepamatuji …”. Svědek bouračky zastavil v odstavném pruhu nad nešťastným místem.Havarovaný automobil , který nebylo ze silnice vidět nalezl snadno , Byl překvapený, že je vrak prázdný. Zadní sklo vytlučené. Před zdemolovaným vozidlem asi 10 m ležel úplně promáčený starý muž, Bolestivě naříkal.


U hlavy mu klečel mrtvolně bledý mladý člověk, v psychickém šoku .Zřejmě řidič. Hodně krvácel z rány na hlavě. Ptal se co se stalo a kde se momentálně nacházejí.Pokoušel se poté z havarovaného vozidla vysílačkou dovolat svým nadřízeným. Neúspěšně.



Přivolat pomoc se pokoušel i svědek AK, marně zastavujíc kolem projíždějící vozidla.


Stát zůstala jen náhodou kolem jedoucí sanitka. Byla však bez lékaře . Saniťák proto odjel nahlásit havárku policii. Ležícího, naskrze promočeného muže zabalili do laciné kostkované deky Pod hlavu mu dali opěrku z rozbitého auta .Po několika minutách přijela humpolecká záchranná služba s lékařem, policie a hasiči.Zkušený lékař naložil těžce zraněného na nosidla. Lehce zraněného ošetřil a posadil na sedadlo v sanitě. Když zjistil, že se jedná o život ohrožující polytrauma starého muže a nadto shledal o koho se jedná, bez váhání vysílačkou přivolal z Jihlavy leteckou záchrannou službu. Sdělil mi lakonicky “ Vezu Dubčeka !”



Na zákrokovém sále byl připraven tým lékařů a sester.Nosidla s na kůži zmáčeným starcem jsme položili na operační stůl.Ostře řezaný profil, dlouhé šedivé vlasy. “ Jste pán Dubček? ”


ptám se. Zraněný, při plném vědomí orientovaný odpovídá “ Som Alexander Dubček z Bratislavy. Necítím si nohy. Ja viem, že sa nesmiem veľmi hýbať ”. Dýchání je rychlé, puls slabý. Zjevně se jedná o závažný úraz s počínajícím úrazovým šokem. Pracujeme rychle. Zpřístupníme další žíly, aplikujeme náhradní roztoky, Zavedeme močovou cévku. Zjišťujeme známky zlomenin žeber, obratlů, poranění míchy, nelze vyloučit poranění pánve. Moč je naštěstí čirá, diurésa dobrá. Břicho je špatně prohmatné., difúzně bolestivé. Díkybohu už jsou tu kolegové z letecké záchranky. “ Pane Dubček, musíme vás dopravit do Prahy, asi bude nutná operace , ” Smutný úsměv skromného,: slušného člověka jaký si pamatují z dobových fotografii: “ Doktor, konajte svojú povinnosť, ja vám verím…”



Pacient je uveden do umělého spánku.Do dýchací trubice je mu zavedena gumová rourka.do žaludku tenká sonda.Zahájíme asistovanou plicní ventilaci. Pokračuje komplexní léčba šoku. Zraněný je přeložen na vakuovou matraci, končetiny fixovány.Oběh je stabilizovaný. Teď rychle na heliport.Za 40 minút už leží pacient na ARO v nemocnici v Praze na Homolce.

Po hodině jsou zde novináři a televize.Nepříjemné otázky. Po létech se budou opakovat s bizarním skreslením a nádechem.


Proč jste ho vezli na Homolku ? Nařídil to tehdejší český ministr zdravotnictví Bojar.(Homolka byla tehdy nejlépe personálně a přístrojově vybavena.


Budovala se jako tzv. SANOPZ – specielní zařízení pro prominentní politiky, státní představitele. )


Proč jste tam nezavezli také řidiče? Jeho poranění nebylo tak závažné. nechali jsem ho v Humpolci na pozorování.Měl otřes mozku a hlubokou 10 cm ránu v čelní oblasti sahající na kost.


Proč jeho poranění nebylo tak závažné jako u Dubčeka ? Měl zapnuty bezpečnostní pásy, byl na náraz připraven, byl podstatně mladší?


Proč neměl pásy Dubček?Za jízdy přelezl na zadní sedadlo kde si četl. ( Dubček nesnášel jízdy služebnými automobily.Nejradši jezdil tramvají Pásy si zásadně nikdy nezapnul-Mohl tak konat- vozy státníků mají výjimku z předpisů).


Proč ležel zraněný Dubček před vozidlem a nebyl v autě? Znalecký posudek potvrdil, že s tělem nebylo manipulováno.Rozbité zadní sklo a charakter tříštivých zlomenin ukazoval na skutečnost, že tělo bylo vymrštěno z vozidla právě tudy. Došlo ke značnému ohnutí páteře.


Proč došlo ke smrti až 7.11.1992 a ne po nehodě.Podle znalců byla léčba komplexní a přiměřená.Dostavilo se ale multiorganové selhání, které se v tomto věku za žádných okolností nepodařilo zvládnout .Dubček, zemřel na komplikace těžkého úrazového šoku.Tomu se nedalo zabránit


Proč nemohli s řidičem mluvit novináři?Musel čekat na vyšetření policie a souhlas ministerstva vnitra.



Sám sobě musím odpovídat na palčivé pochybnosti. Podle rozhodnutí vojenského soudu jednoznačným viníkem autonehody A. Dubčeka byl uznán jeho řidič . Nedodržel dopravní předpisy. Nepřizpůsobil jízdu stavu vozovky atd. Byl za to odsouzen na rok ztráty svobody nepodmíněně a zákaz výkonu povoláni na tři roky. Odvolací soud rozsudek potvrdil.Mohl být J.Rezník trénovaným teroristou a nehodu bravurně sehrál? Odpovídám jednoznačně ne. Jsou mnohem vhodnější místa na dálnici,kde by se takový akt dal provést . Za účasti společníků např v .kamiónu. s daleko menším rizikem, že bude zákeřný čin odhalen..Průběh havárie byl natolik nepředvídatelný, že hrozilo smrtelné zranění i řidiči . Přes veškeré dokonalé technické vlastnosti BWM náraz byl mimořádně silný.Auto prakticky zdemoloval.Vozidlo proletělo vzduchem na takovou vzdálenost a deformace byla tak rozsáhlá, že řidič může mluvit o štěstí. Vyvázl jen s lehkým zraněním. Dále Rezník není muslím, toužící po spáse po sebevražedném útoku.Takový člověk se každý den nevyptává: “ A čo starý?…


Výjde z toho ? Prosím Vás je už lepšie? Toto sú najhoršie chvíle mojho života!” Poznal jsem ve své mnohaleté praxi různé typy lidí. Jsem přesvědčen, že Rezník není herec a své zoufalství nepředstíral.



Mnohokrát jsem byl dotazován zda u Humpolce existuje Bermudský trojúhelník Pracoval zde dokonce proutkař, který tvrdí,že zde nalezl geopatogenní zónu..Tato stahuje senzibilní řidiče na pravou stranu ke svodidlům…Myslím,že skutečnost je mnohem prozaičtější: V úseku dálnice DI od Beranova po Bernartice projede denně až 30 000 vozidel. Dálnice zde překonává kulminační bod nad 540 m nad morem, to je jako bychom jezdili po vrcholcích Malých Karpát na Slovensku. Výkyvy počasí jsou zde drsné a nečekané.



Silné zahraniční vozy přímo svádí k rychlostem nad 130km /hod. V pohodlné zahraniční limuzíně, s dokonalým stereopřehrávačem si řidič sotva uvědomí, že jede nad 180 km/hod. Nepřekvapuje, že se zde zabilo mnoho Němců z bývalé NDR, kteří vyměnili Trabanty a Wartburgy za Mercedesy a Audiny… Ve vyjetích kolejích , hlavně v pomalejším pruhu dálnice často stojí vrstva vody. Při rychlostech aut již nad 80 km/ hod ztrácejí pneumatiky adhezí-přilnavost k povrchu vozovky. Aquaplanig je často příčinou havárii i jinde na našich silnicích.. Zabíjí tedy řidiče dálnice ? Jako stavba socializmu, částečně ano. Její povrch je místy v takovém stavu, že nesnese srovnání s okreskami v rozvinuté cizině.Časté smrtelné srážky vozidel dominují v oblastech nekonečných oprav a uzávěrek dálnice. Nedisciplinovaný řidiči zde nerespektují omezení rychlosti Jsou frustrováni z nekonečných kolon. Apropo víte kolik řidičů je zraněno při zevlování a když zastaví ze zvědavosti u srážky vozidel? Aby zjistili co se vlastně stalo…



Žádná pozornost není věnována technickému stavu nákladních aut a kamiónu. Ani zajištění jejich nákladů .Jsou, stará nesmírně špinavá.Jejich údržba znamená pro naše podnikatele zbytečné náklady. Povrch vozovky je pravidelně posetý kusy pneumatik. Nechybí ani části blatníků a jiných dílů vozidel.


Humpolecká část dálnice je lokalizována v polovině cesty z Prahy i z Brna. Nelze se proto podivovat, že leckdy klidná jednotvárná jízda v rychlém vozidle, při příjemné muzice, vede často k mikrospánku a k přímé cestě do ráje….



A co politici kromě Dubčeka. Proč jich tolik havarovalo u Humpolce ?


( Např.. Bakšaj, Butora, Macek…). Myslím, že také dík vyjímkám, které mají z dopravných předpisů ( neomezená rychlost, jízda bez bezpečnostních pasů, apod.) To svádí k bohorovnosti…V domnění že jsou oni sami nebo, že je vezou superřidiči – stylem jízdy si přímo o pohromu koledují.

Správce webu

6 thoughts on “Byl na Dubčeka spáchán teroristický útok?

    1. áno bol to pripravená vražda,vzhľadom na to,že nebola doposiaľ vyšetrená,ten kto zato bol dobre odmenený,zahrá aj divadlo,aj na také akce sa ludia pripravujú,je mi luto ale ešte doteraz to nikto,nedokazal tie záry obhajit,memecká strana,kde bolo auto vyrobené tie rozprávky odmietla

  1. Jsem poválečné dítě.Měla jsem Alexandra Dubčeka ráda.Byl to vyjímečný člověk !Celý národ ho měl rád a šel by za ním ! Chtěl udělat velké změny ve prospěch celého národa! Bylo mu to znemožněno Sovětským svazem a její KGB ! Ti mají na svědomí hodně zločinů a jeho život určitě také ! Je mi moc líto,že občané České republiky na něho pozapoměli a zvolili si do vedení státu lidi,kteří byli dopředu navrženi a schváleni SSSR a KGB(V.Havel a V.Klaus). Podle mého názoru byl na Alexandra Dubčeka spáchán teroristický útok a určitě byl připraven KGB ! KGB nám ovlivňuje i naší současnou politickou garnituru! Jsme nebo nejsme suverénní stát??? POTŘEBOVALI BY JSME NOVÉHO ALEXANDRA DUBČEKA !!! ČEST JEHO PAMÁTCE !

  2. Právě naopak! Dubček sám byl agentem KGB, svoji smrt zinscenoval a stále žije. Dostal se do čela přísně tajné neostalinistické skupiny kolem vojenských jestřábů bývalého SSSR a společně připravují bolševickou revoluci ve střední Africe, k níž podle všeho již brzy dojde!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Alena Dvořáková -ZAHRÁDKA NA ŽELIVCE

St Pro 5 , 2001
originální fotografický projekt

You May Like

Témata