Cyklostezky pro alternativní obslužnost Humpolce a vesnic okolo?

25

Bohužel za 15 let zpět pouze výmluvy, že není možné vykoupit pozemky a minimální aktivita…

Město Humpolec dalo k připomínkování další verzi svého územního plánu. Opět v ní není ani zmínka o alternativní dopravě nebo obslužnosti, prostě budování bezpečných cyklostezek, ideálně propojených s bezpečnými cestami mimo silnice pro motorová vozidla do obcí kolem města. Občané by získali možnost bezpečné dopravy do škol a zaměstnání nejen pro sport a zábavu. Zřejmě asi není potřeba u dostatečné části obyvatel a voličů, aby se volení zástupci nebo státní úředníci snažili tento evropský i český trend v lepších obcích než jen „pro byznys“ naplňovat.
Psal jsem čtenářům Humpoláka v říjnu 2020, aby se zapojili do vyplnění dotazníku ke „Strategickému plánu města do 2030“ a také jsem psal „předvolební vzkaz od voliče místním kandidátům“, na podporu cyklostezek. Komentáře pod články, mě ujistily, že přesvědčit většinu místní autorit o konkrétním počinu pro opravdu většinu občanů je asi nadlidský úkol.
Že se investice do cyklostezek občanům vyplácí je známý fakt, o kterém jsem psal za posledních 15 let i na Humpolákovi. Příklady máme v okolí: Jihlava, Havlíčkův Brod i Pelhřimov. Každý si jistě vybaví i jiné pozitivní příklady ze svých zkušeností po cestách naší zemí, i když jezdí jen autem. Nemusí to být jen velká města, ale dotace z různých zdrojů na budování cyklostezek, které za poslední roky bohužel vysychají, nepromarnily i malé obce.

Aktuálně probíhá připomínkování nového územního plánu města Humpolec, pomozte mi a připomínkujte cyklostezky. Srdečně děkuji 🙂

Příklad ze zahraničí, kde jsou dál než celá ČR:

V Belgii prší 199 dní v roce a ani to není důvod, proč zatracovat cyklodopravu. Do práce se na kole přepravuje každý druhý občan. Ještě před třiceti lety odvážní cyklisté kličkovali mezi rychle jedoucími vozy, jak je často k vidění i v našich končinách. Za rok 2021 největší vlámské město investovalo v eurech stejnou částku jako Praha v korunách. Proto mají nejen bezpečné cyklostezky.

Odkaz na článek, který ukazuje, že investice do cyklodopravy fungují:

https://denikn.cz/781662/za-kazdy-kilometr-ujety-do-prace-na-kole-vam-zamestnavatel-plati-jeho-nakup-udrzbu-i-parkovani-si-muzete-odecist-z-dani/?ref=list

olaf

25 thoughts on “Cyklostezky pro alternativní obslužnost Humpolce a vesnic okolo?

  1. Popravdě řečeno, byl jsem k cyklostezkám v okolí Humpolce dosti skeptický. Kdo chtěl, na horském kole dojel :). Ale vzhledem k tomu, jak se v poslední době rozmáhají e-kola a e-kolobrndy mělo by se s tím počítat.

    1. Cili mnoho tisic kilometru rocne se na kole necha v Humpolci najet i pri soucasnem stavu cyklostezek.
      Cyklostezky tedy nejsou na poradu dne. Co tam mate dal ?

  2. Cyklostezka podobná té, co vede kolem hlavní silnice na Havlíčkův Brod ve směru od Humpolce by jistě i v Humpolci být mohla. Zbývá si položit několik strategických otázek.

    1. Pozemky jsou trvalým problémem. Pokud vlastník neprodá, nejede přes to vlak..
    2. Zájem vedení bývalých radnic o projekt rozvoje stezek byl právě kvůli starostem s pozemky a enormním nákladům vždy upozaděn. Náklady mezitím opět stouply..
    3. Kde by v Humpolci ona stezka mohla vést? V jakém směru a odkud? Na Pelhřimov? Od Hněvkovic či Rozkoše do města? Od Jiřic do Humpolce? I to je otázka k diskusi. Není to prostě jen tak a říci..tady bude cyklostezka..

    1. Jako celkem máte i pravdu,ale docela rád po ní chodím, berte to jako chodník,kde se dá jet i na kole. Nic víc nic míň. Proti minulému stavu je to krok vpřed. Zase bych to nekritizoval.

  3. V katastru Humpolec je hodně obecních cest, která vedou jako přístupová cesta k zem. a lesním pozemkům. Díky zemědělským podnikům a obcím jsou zanedbaná. Nic se nemusí vykupovat stačí, aby se obec starala o své cesty. Od majitélů pozemků dostává každý rok slušné peníze (600Kč za ha). Jen takový příklad Hadina, Vlkův mlýn, Pusté Lhotsko, Andělka, Proseč, zpět Světlice, Světlický Dvůr a lokalita V horách. Vše bez výkupu pozemků stačí jenom chtít.

    1. Na mnoho zemědělských a lesních cest bude brzy umístěn zákaz vjezdu cyklistům. Tyto cesty není možno používat současně s cyklisty protože není možné cyklistu předjet a dodržet požadovaný odstup

      1. mimochodem apropos pravidla. Musi cyklista jako ucastnik dopravy take dodrzet ten odstup od jineho cyklisty?

          1. Proč. Jednoduchý jak facka. Neříká novela, že boční odstup platí pro řidiče MOTOROVÉHO vozidla?? Stačí si přečíst.

        1. Cyklista nemusí nic, jde o chráněný a protěžovaný druh 🙁

          Zákon 361/2000Sb §17 (6) Při předjíždění cyklisty je řidič _motorového_ vozidla povinen dodržet bezpečný boční odstup. Bezpečným bočním odstupem při předjíždění cyklisty se rozumí vzdálenost mezi nejbližšími okraji motorového vozidla, přípojného vozidla nebo nákladu a jízdního kola, přívěsného vozíku nebo cyklisty nejméně 1,5 m. V místě s nejvyšší dovolenou rychlostí nepřevyšující 30 km.h-1 je vzdálenost bezpečného bočního odstupu při předjíždění cyklisty podle věty druhé nejméně 1 m.

          1. Tak to moje „elektro“ kolo motorove vozidlo neni. Snad hybrid. Se slapanim to pomaha do 25 km/h a pak uz jen za svoje sily. A kdyz chces dat 100 km, tak musis setrit. Baterka ma 500 cehosi a vyrobce je skot …

          2. To jako bezesporu ok. Ale je ve smyslu zákona ten co jede na elektrokole považován za cyklistu? nebo za řidiče jednostopého motorového vozidla? Kdyby totiž elektrokolo bylo považováno za jednostopé motorové vozdlo, tak se na něj onen zákon 361/2000Sb §17 (6) nevztahuje a budeš ho objíždět tak abys ho neohrozil…..

  4. V ulici Lnářská je udělán nesmyslný zelený ostrůvek u chodníku, když se zužovala tato nádherná ulice. Po tomto pásu zeleně by se klidně mohlo jezdit.. Je jinak k ničemu…

        1. Kdyz jedu autem, cyklisti mi nevadí. Zatím vzdycky uhnuli, zrcatko mi neposkodili.
          A ani mne na kole nikdo ze silnice neposlal. Je to o respektu.

  5. Diskuze sklouzává k tématům cyklostezek pro rekreační užití – tam si asi každý něco najde i bez podpory města. Ale minimálně název článku je trochu jiný: Cyklostezky pro alternativní obslužnost. A ruku na srdce: Z jaké obce by jste na kole beze strachu poslali třeba ke Středisku volného času, nebo na fotbalák vaše desetileté dítě ? Já si umím tipnout tak maximálně půlku Rozkoše a snad Světlický Dvorek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Těší mě, že jsem dostal šanci, řekl Staněk po svém konci u fotbalistů Humpolce

Út Led 11 , 2022
Bylo to docela překvapení, když u divizních fotbalistů Humpolce krátce před Vánoci nečekaně skončil kouč Lukáš Staněk. Navíc po vydařeném podzimu.
Fotbalisté Humpolce podle slov trenéra Lukáše Staňka (vpravo) ve Žďáře za přiměřenou hranicí tvrdosti nehráli.

Témata