na.co.KOLO / bezplatné sdílení kol nově v Humpolci

36

Skupinka našich spoluobčanů se aktuálně aktivně věnuje přípravě a spuštění projektu bezplatného sdílení městských kol v Humpolci, která budou zcela volně k použití občanům města.

 Prioritou zakladatelů přitom
je zapojit přímo obyvatele od samého začátku – je záměrem, aby do projektu na.co.KOLO sami nabídli svá kola, která
již nevyužívají, a ta by po opravě mohla být znovuuvedena do provozu a mohla by
účelně sloužit veřejnosti.

Projekt si klade za cíl rozvíjet systém individuální
dopravy a posílit občanskou uvědomělost. Cílová skupina účastníků je velmi
rozsáhlá, participovat mohou děti, mládež, dospělí, ale i senioři, tzn. zájemci
z řad široké veřejnosti, bez rozdílu věku a pohlaví. Kola mohou využít jak
místní obyvatelé, kterým tímto prostředkem zkrátí trasu na určitém úseku cesty
např. do školy/práce, tak turisté navštěvující pamětihodnosti a využívající
kola delší dobu.




V zájmu organizátorů není pořízení zcela nových kol, ale v
součinnosti s občany obstarání použitých kol. Plánovaný projekt má přinášet
radost ze svobody pohybu po městě na kole. Bicykly současně ponesou jména
významných humpoleckých rodáků, např. Aleš.H, Jindřich.H, Ivan.M.J, Jan.Z,
Zorka.S apod. (jména mohou navrhnout zase přímo občané, čímž se aktivně do
realizace projektu zapojí).




na.co.KOLO obohatí
aktivity týkající se zdravého životního stylu, čisté mobility a využívání
volného času občanů. Současně jde – vzhledem k nastaveným charakteristikám
projektu – o ekologický počin snižující negativní dopady automobilové dopravy
na kvalitu ovzduší a zdraví obyvatel v našem městě a podporující možnosti
ekologicky šetrné dopravy a dále sloužící k propagaci města a regionu s důrazem
na posílení identity obyvatel s obcí. Mimo uvedené půjde o sociální sondu, zda
kola, která budou k dispozici bezplatně, ve městě vydrží.




Zvídavé otázky lze zasílat na info@nacokolo.cz nebo novinky najít na https://www.facebook.com/na.co.KOLO/. 🙂 

Webové stránky se ještě připravují. 

Petr

36 thoughts on “na.co.KOLO / bezplatné sdílení kol nově v Humpolci

  1. HOVADINA – ve městě lhářů a zlodějů dát do volného oběhu kola??? nebuďte najivní !
    kromě zviditelnění autorů „projektu“ nejde vůbec o nic ……

    1. Dobrý den, vidíte, uvažujete teď ale stejně jako Vámi uvádění lháři a zloději. Proč by projekt nemohl fungovat, když záleží pouze na lidech a jejich povaze? A věřte, o zviditelnění autorům vůbec nejde…

          1. Je to dobrý nápad.Město je auty přehlceno, proč ne kola

          2. Mě by teda vadilo to, že bych si měl sedat na sedátko, které někdo jiný propotil svým pinďourem nebo pipinou.
            A hanba by mě jímala, kdybych své kolo takto nabízel.

          3. Vy na kole jezdíte obvykle nahý, soudě dle Vašeho popisu? 😀

          4. Jako dáma v letních šatech s tangy si budu na sedačky nosit vlastní ručně vyšívaný igelitový potah a nebo, že bych jela BEZ sedátka???

  2. Super nápad viděl jsem podobnou věc v Holandsku. Kolo barevně hnusný s cedulkou, že je to free kolo. Po městě byla označena místa kde se kolo vracelo a nebo půjčilo. Samozřejmě byl přetlak kol, třeba u nádraží a podobně. Jezdila tam malá dodávka co kola vozila zpět na místa kde bylo kol málo. Holandsko je placaté a tak budou kola asi končit dole Na rybníčku a na Jihlavské nebudou. Myšlenka je pěkná, věřím, že někteří pisatelé komentářů, se chytnou za nos a nebudou řešit ty „upocené“ sedačky. S takovým přístupem by přece nefungoval ani kolotoč v parku

    Podpis +++

    1. Tak na kolotoči v parku se točí pouze děti. Tam se nepředpokládá velká míra pocení:-) To třeba nějakej násoska po půlnoci by ho dokázal zrychtovat 😀

      1. Samozřejmě jsem to bral obrazně, ale už to chápu, v létě se lidé potí a proto se vyhýbáte místům kde jsou sedačky,kliky u dveří …. Možná bude lepší když na tom kole jezdit nebudete 🙂

        1. Lidé se potí také při zvýšené fyzické aktivitě a vyšlápnou kopec od kina k úřadu … no já nevím jak vy, ale já bych se jistě zapotil a nejvíc na řiti.

    2. HOLAND je HOLAND – i když je tam víc než polovička obyvatelstva černochů, muslimů či jiných přistěhovalců, tak se tam nekrade a kola stojí nepřivázaná naprosto všude. Také rovina je rovina, pokud jde o svezení, tak Humpolec je pro cyklistiku dosti náročný.

      1. Ta hygiena mne tedy pobavila 🙂 . Ale tak to bude vsude . Verejna doprava, restaurace, kina, spolecenske akce ap. Jedina obrana je caste prani odevu.
        Jinak napad dobry a predem bych k ho zaniku neodsuzoval. Chce to vyzkouset, kdo nic nedela nic nezkazi.

        1. Nápad je to veskrze pitomý, prospěšný možná tak pro náctileté. Už vidím ty spousty seniorů jak s nadšením šlapou v kopcovitém Humpolci na těchto kolech. Kdyby se raději někdo zabýval konceptem bezplatné městské dopravy, např. malými elektrobusy, tak jak se děje ve skutečně moderních městech ! Ale na druhou stranu, pokud to někdo chce zkusit, proč ne.

          1. Dat v CR neco zadarmo ? To by dopadlo. El. Bus v Humpe zdarma a starici se budou cely den vozit jak na matejsky. Jasne starici a deti, ale to je mentalne jedna kategorie.

          2. Cituji z Třeboně, to je takové město kde se jezdí zadarmo.

            Linka 340300, která doposud obsluhovala Třeboň a místní části, je v této podobě zrušena. Jihočeský kraj již nebude tuto linku dotovat. Aby byla částečně zachována bezplatná doprava, město Třeboň uzavřelo nové smlouvy s dopravcem.

  3. Všichni, kdo se tu rozčilujete, že je to blbý nápad, že je v Humpolci moc kopců, že budou upocené sedátka, že kola někdo ukradne. Proč jste tak negativní? Je to váš čas, energie a peníze, které tomu ti kluci věnují? Berou vám něco? Ano, třeba na ty vaše výtky dojde. Ale třeba taky ne. A existuje spousta příkladů, kdy dobrá lidská vůle zvítězila a to i v této oblasti.
    Když jsem šel např. v Německu kolem Bodamského jezera, měli tam farmáři v bedně švestky a kasičku. Každý si mohl vzít a zaplatit. A já věřím, že tenhle princip může a bude fungovat i u nás. Kdybych v to nevěřil, tak bych tu nechtěl žít a odstěhuji se.
    Takže já jim fandím a když budu trochu moct, tak je i podpořím.
    Jirka Koten

    1. U nas tento princip jednou teoreticky fungovat muze, jiste je,
      ze soucasne generace ani jejich deti se ho nedoziji.
      Mam neoploceny sad, vim o cem pisi.
      Bezohlednost, arogance, krupanstvi, lhani a zlodejina. To je v CR trend.

      1. Smutný trend. Jinak projektu a klukům moc fandím a sdílím názor s panem Jirkou. Lépe bych to nenapsal. Honza

    2. Cesta do pekla bývá dlážděna dobrými úmysly.
      Bikesharing je předstupeň. První vlaštovka.
      Následovat bude smršť požadavků na cyklo tohle a cyklo tamto. Stojany, stezky, trasy, pikto, koridory, obousměrky …..
      Pak se bude zklidňovat – moc aut = málo cyklistů (blbost, já vím, ale vysvětlujte to pumpičkářům). Takže pozavírat pár průjezdů pro auta a vyhradit cyklo pásy.
      Následuje ataka na „dopravu v klidu“, tedy omezíme parkování aut. Uvolněný prostor (ne-) využije cyklo.
      Časem „se ukáže“, že bikesharing je vhodný k připojení na nějaký státní, krajský či unijní cecík. Míněno finanční cecík. Ono to může sypat a na spojených projektech a záměrech si líznou i zainteresovaní (především úředníci).
      Vše samozřejmě v malém, Humpolec není prostor pro velké akce.

      S rozvojem cyklo – přijdou (nevyhnutelně) dva negativní jevy.
      1. Po většinu roku prázdná, leč drahá, vyhrazená cykloinfrastruktura.
      2 . Krev. Kolo má přednost, po chodníku je to pro standardního cyklouna rychlejší a pohodlnější a babka odvedle má být v důchoďáku a necourat se tu když zrovinka jedu.

      Podepisuju se plným jménem a moc rád se na to téma pobavím* s kýmkoliv.
      František
      *Na úvod, abych Vám to usnadnil – ne, na kole nejezdím, ano, mám nadváhu a k ní příslušející zdravotní problémy a ano, auto používám aktivně a hodně 🙂

      1. S mnohým souhlasím.Ale pás pro cyklisty už v Humpolci být mohl, jistě všichni víme jaké zbytečné ostrůvky s trávou jsou v Lnářské..Tam by cyklista mohl. Pokud by byl přímo na chodníku tak samozřejmě těžké pokuty nejlépe od městské policie…

          1. Když se zaplatí majiteli tak třeba ano.Jenom doufám, že hlavně to nové nádraží nikdy nebude, protože dělat nové nádraží ,když máme krásné stávající je Kocourkov

          2. Asi bych to nechal na majiteli. Když si chce postavit nové a moderní, tak ať investuje. Proč by mu měl do svobodného rozhodování kdokoli zasahovat?

          3. Vydrž a bude 🙂 Obdivuju ten talent, do každé diskuse propašovat autobusák nebo starostu

          4. Protože to jsou dva největší problémy našeho města !!!!!

          5. Já si myslím, že největší problém máš sám se sebou. ..

      2. Frantisku, Vy vytrvale brojite proti cyklistum, takze me podobny prispevek uz ani neprekvapuje. 🙂

        1. To je velký omyl. Já proti cyklistům nebrojím, a už vůbec ne vytrvale. Mě jsou cyklisti dokonale ukradení.
          To proti čemu brojím je jinde, a že se můj (nejen tenhle) příspěvek jen hemží předponami cyklo- to fakt není moje vina 😉
          František

  4. Jen doufám, že to město nebude žádným způsobem dotovat. Zas jen akce na zviditelnění pár určitých jedinců.
    Jet na kole městem je o život.
    Cyklistika se měla řešit už dávno před nesmyslným zužováním silnic a ulic v celém městě.
    Teď je situace špatná jak pro auta, tak kola i chodce.

    1. A myslite, ze ji svymi negativnimi komentari zde na humpolaku pomuzete? Pustte se do prace treba s takovou vervou, jako ti kluci, co se dle Vaseho nazoru snazi jen zviditelnit, a pak si povime, hmm?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Koncert cimbálové muziky Milana Broučka

Út Led 30 , 2018
Pátek 02.02.2018 18:00 – 21:00

Témata