Na dálnici D1 se vracejí dělníci. Letos na téměř 50 kilometrů

Stavební sezóna na nejzatíženější tuzemské dálnici začíná. Řidiči se letos musejí obrnit trpělivostí na pěti úsecích dálnice D1 o celkové délce téměř 50 kilometrů.

Dobrá zpráva je, že všechny práce podle slibu ministerstva dopravy letos skončí. Vyvrcholí tím modernizace dálnice, která trvala devět let a cena bude podle předchozích vyjádření silničářů kolem 24 miliard korun.

Ode dneška musejí řidiči počítat s omezením mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi u Brna. Momentálně funguje jeden pruh pro každý směr.

Nejpozději do pondělního rána by měla být dálnice upravena tak, aby šlo jezdit už jen v jízdním pásu ve směru na Prahu, a to v režimu 2 pruhy pro každý směr.

Dálnice u Ostrovačic je prvním z opravovaných úseků, kam se letos vracejí dělníci. Většina dalších přijde na řadu v březnu.

Úsek u Brna má výhodu ve své nadmořské výšce, při zhoršení počasí by na něm nenastaly takové komplikace jako v úsecích na Vysočině.

Opravy potrvají do konce roku

Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) slíbil, že osm kilometrů u Humpolce by mělo být hotovo na jaře bez větších omezení.

Ministerstvo dopravy připomnělo i další důležitou věc – současně s dělníky se do opravovaných částí vrátí také úsekové měření rychlosti.

Hotovo bude, ale ne tak úplně docela

Devítiletá modernizace zahrnula jen dálnici mezi exity 21 a 182. Její ukončení v letošním roce navíc umožnila drobná změna projektu. Silničáři z projektu vyškrtli opravu mostu Šmejkalka u Senohrab u Prahy.

Ten přijde na řadu později, stavební firmy musejí zachovat historický oblouk v dolní části mostu, který připomíná dálnici rozestavěnou za 1. republiky a za protektorátu.

Na modernizaci by podle slibů ministrů dopravy mělo navázat rozšíření dálnice D1 u Brna na šestipruh.

Čtěte dále:   Humpolecký zázrak. Rodinná firma Profil nábytek proměnila zdevastovaný brownfield na moderní a přívětivý výrobní areál

Pět úseků D1, které letos silničáři dokončí

Úsek 02: EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice

Úsek 11: EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec

Úsek 12: EXIT 90 Humpolec – EXIT 104 Větrný Jeníkov

Úsek 16: EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín

Úsek 23: EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice

 

autoři:Hana Florianová,Miloš Šenkýř|zdroj:Český rozhlas Brno

Petr

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Stavba obchvatu Chýnova se musí zastavit. Soud zrušil stavební povolení

St Úno 24 , 2021
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí přestat stavět obchvat Chýnova na Táborsku. Krajský soud v Ostravě zrušil stavební povolení a vyhověl tak žalobě majitelky pozemků poblíž trasy budoucího obchvatu. Důvodem bylo podle soudu to, že úřady vydaly stavební povolení na základě územního rozhodnutí, jehož platnost uplynula. ŘSD chystá kasační stížnost. […]
Stavba obchvatu Chýnova se musí zastavit. Soud zrušil stavební povolení

You May Like

Témata