Pivovar Bernard má za sebou úspěšný rok

8

Humpolecký Rodinný pivovar Bernard za uplynulý rok uvařil rekordních 204.400 hektolitrů piva. K rekordnímu výstavu přidal pivovar i dalších 20 významných ocenění. Krom toho pro město Teplice „vyšlechtil“ speciální chmelový mok – Teplickou jedenáctku.

Výstav 204 tisíc hektolitrů představuje více než 40 milionů půllitrů piva – na každého Čecha tak připadají čtyři nepasterizovaná piva značky Bernard.


V meziročním porovnání se prodej pivovaru zvýšil o 8,7 procenta. Celkové roční tržby zatím firma nezveřejnila, ale za loňská tři čtvrtletí převýšily tržby za pivo 274 milionů korun, předloni ve stejném období to bylo 245 milionů.


Do modernizace závodu se 131 zaměstnanci loni Bernard investoval 24 milionů korun. Investice se týkaly například kvasných tanků, varny a filtrace pro ovocné nápoje.


 


Podle spolumajitele pivovaru Stanislava Bernarda přispěl k tak dobrému výsledku rostoucí zájem o chuťově zajímavé, tradičně vyráběné české pivo a také zvýšená poptávka po pivu nealkoholickém. K tomu se váží i ocenění, které si pivovar odnesl z různých anket a soutěží. Největší počet (13) byl tradičně za kvalitu nepasterizovaného piva Bernard. Třikrát byla značka oceněna sdružením CZECH TOP 100, když se poosmé v řadě stala nejobdivovanější firmou kraje Vysočina. Ve stejné soutěži je i čtvrtou nejobdivovanější firmou České republiky v oboru potravinářský průmysl a magazín Vlastní cestou zvítězil v kategorii firemních časopisů. Další ocenění získal magazín v soutěži PR klubu ČR „Zlatý středník“, kde obsadil 3. pozici v kategorii „Nejlepší B2C časopis“ a získal i zvláštní ocenění za nejlepší obrazovou výbavu.


Značka Bernard potvrdila svoji oblíbenost 2. místem v soutěži popularity značek piv v ČR „Naše pivo 2009“. Oceněno bylo i grafické ztvárnění etikety „BERNARD s těžkou hlavou“ v soutěži o nejlepší etiketu na Táborských slavnostech piva.


 


Nový počin pivovaru – Teplická jedenáctka je nepasterizovaný, chuťově zajímavý český ležák s vyváženou hořkostí v harmonii s lahodnou plností, chmelovou vůní a bohatou pěnou. Vyráběna je tradičním postupem z prvotřídních surovin – z pramenité vody z Vysočiny, sladu vyráběného v humnové Sladovně BERNARD v Rajhradě u Brna a žateckého chmele.


Etiketa má barvy praporu města a kromě znaku města je na ni i fotka místní dominanty. Výjimečná je i tím, že z každé prodané lahve Teplické jedenáctky věnuje Rodinný pivovar BERNARD 10 haléřů na aktivitu, kterou si zvolí přímo občané Teplic.


Teplickou jedenáctku lze v současné době koupit za zaváděcí cenu 9,90 Kč pouze ve značkové prodejně Rodinného pivovaru BERNARD v Teplicích na Tržním náměstí. O stáčení Teplické jedenáctky do sudů zatím pivovar neuvažuje.


Letošní rok bude ovšem pro pivovary, i pro ty úspěšné, složitý, a to především kvůli zvýšení spotřební daně a DPH. Bernard začne toto navýšení promítat do cen od 18. ledna, v průměru to bude u půllitru piva 0,50 – 0,60 Kč.


(Zdroj: Teplický deník.cz, Regionalist.cz, Protext.cz)

 
Foto – http://pivni.info/



 

myska

8 thoughts on “Pivovar Bernard má za sebou úspěšný rok

  1. Líbí se mi, jak humpolecký pivovar umí pracovat s marketingem. Klobouk dolů všem zaměstnancům, protože Rodinný pivovar BERNARD a. s. zná hodně lidí z celé republiky.

  2. Zajímavé by bylo zjistit jak se lišíTeplická 11 od naší, či Prostějovské.
    Zřejmě pouze etiketou.
    K časopisu Vlastní cestou bych dodal, že jeho grafika v názvu, či velikost je vskutku netradiční, ale k ocenění bych jako porotce nesáhl.

    1. To asi proto, že nejste porotce. Viděl jste ty ostatní časopisy přihlášené do soutěže?? Asi se tam něco s něčím porovnávalo, tak jak můžete vědět, že byste „k ocenění nesáhl“?

  3. I dnes si rád vzpomenu na 11tku ORLÍK, či sesinu z bývalého státního podniku, takovou chuť už současné pivo nemá..

  4. K časopisu Vlastní cestou – je dobrý,ale k tomu aby byl výborný schází více článků z Humpolce a okolí a zejména pak z historie pivovaru.
    Co se týče kvality humpoleckého piva před rokem 1990,kdo už to dnes může objektivně posoudit,já jen vím,že mnohdy ani nebylo k dostání.

    1. S názorem na časopis souhlasím.
      K pivu před rokem 1989 mohu jako pamětník říci, že 11tka byla k dostání běžně, o desítku zájem byl a ta se shánla obtížněji. Berme všaqk to slovo shánění dobových souvislostech.
      A chuť? Je jisté, že se vařilo zřejmě podle jiné receptury.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Lyžařský zájezd do Říček

Út Led 12 , 2010
MěKIS v Humpolci vás zve na v pořadí již desátý lyžařský zájezd do Orlických hor tuto sobotu 16.ledna.

Témata