Starostové se obávají přesunu úředníků. Může dojít ke kolapsu

Jihlava – Od ledna 2012 nebudou sociální dávky vyplácet úředníci sociální odborů na obecních a městských úřadech, ale úřady práce. Dojde totiž k masivnímu přesunu úředníků, který ministerstvo práce a sociální věcí nazývá delimitace. Starostové na Vysočině se obávají kolapsu a chaosu na úřadech.

„Starostové neznají klíč, podle kterého se bude přesun provádět a
také neví, co budou dělat úředníci, kteří jim zůstanou,“ popisuje
současný stav Emil Vařeka z brněnské společnosti Iconito. Mezi starosty i
úředníky na Vysočině tak panuje silná nervozita. Pokud by mělo dojít k
propouštění úředníků, musejí starostové znát výše zmíněné věci co
nejdříve.

                Obce a města, která vykonávají státní
správu, dostali letos o 10% nižší příspěvek na tyto služby. V roce 2012
opět dojde ke snížení. Paradoxní na tom je, že, ani ze strany
ministerstva financí není zcela zřejmé, jak se výše příspěvku na výkon
státní správy vypočítává. „Jisté je jenom jedno, příspěvky budou nižší a
nižší,“ říká Emil Vařeka a doplňuje, že ministerstvo práce a sociálních
věcí chtělo městům pomoci, a tak připravilo přesuny úředníků sociální
odborů pod úřady práce. Cílem těchto přesunů je tedy ušetření státních
peněz na provoz státní správy.

Podle odborníků to však výrazné
úspory nepřinese, zároveň úředníci přejdou pod úřad práce pouze formálně
a zůstanou pracovat v kancelářích městských úřadů. To přinese městům
další komplikace, protože občasné se budou v problémových případech
obracet na zástupce samosprávy či vedoucího sociálního odboru. „Lidé si
již neuvědomí, že výplatu provádí úřad práce, když úředníci sedí v
našich prostorách,“ říká starosta města Boskovice Jaroslav Dohnálek.

 

Boskovice: personálně procesní audit úřadům pomáhá

Města
na Vysočině se inspirují na jižní Moravě a uvažují o personálních
auditech. Některá na to získali dotace z evropské unie, jiné si je hradí
ze svého rozpočtu.

Čtěte dále:   Skvělé zprávy z pelhřimovské a havlíčkobrodské nemocnice

Například Boskovice na jižní Moravě provedli
audit v rámci projektu Efektivní a kvalitní řízení lidských zdrojů
Městského úřadu Města Boskovice placeného z Evropské unie. „V únoru
letošního roku jsme museli šáhnout ke snížení počtu pracovníků. Audit
nám pomohl zmapovat detailně jednotlivé procesy a činnost všech
pracovníků. Vedení města chystá od 1. ledna ke schválení další
organizační změny na základě doporučení vzešlých z auditu,“ říká
starosta Boskovic Dohnálek. Tyto kroky vedou k zefektivnění práce a
úsporám především v oblasti mzdových prostředků. „Nevylučuji, že si
necháme podobný audit zpracovat i na organizace zřizované městem,“
naznačuje starosta Dohnálek.

 

Starostové na Vysočině: chceme vědět, kdo co dělá a kolik to stojí

„Starostové
chtějí mít na úřadě pořádek a hledají možnosti, jak zmapovat náklady na
provoz úřadů po odchodu úředníků a jak efektivně nastavit pracovní
procesy, aby mohli ušetřit. Zajímají se o personální a procesní audity
na svých úřadech. Od srpna jezdíme po Vysočině a řešíme konkrétní
postupy se starosty,“ přibližuje aktuální situaci na úřadech Jan Blecha
ze společnosti Icontio, která se personálními audity zabývá.

Petr

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Hell club - Humpolec

Út Říj 18 , 2011
Fotografie z open party konané 14.10.2011 Čtěte dále:   Tipy na víkend na Pelhřimovsku. Slavnosti obsadí Počátky, v Humpolci je jarmark

You May Like

Témata