Stěhuje se nádraží, cestující čeká změna

166

Nové autobusové nádraží v Humpolci se dočká slavnostního otevření ještě v říjnu.

Ilustrační foto.Foto: Deník / Pelíšková Monika
Zdroj: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/stehuje-se-nadrazi-cestujici-ceka-zmena-20181026.html

Společnost ICOM transport, která nádraží vedle sídla své humpolecké pobočky v Okružní ulici vybudovala, naplánovala slavnostní otevření na desátou hodinu v pondělí 29. října.

Autobusy tam začnou ale jezdit až o týden později. „V pondělí 29. října v 10 hodin dojde ke slavnostnímu otevření nového autobusového nádraží, provoz tam začne o týden později, stanoviště autobusů začnou fungovat v pondělí 5. listopadu,“ poznamenala k harmonogramu přesunu humpoleckého autobusového nádraží mluvčí přepravní společnosti ICOM transport Marcela Průchová.

Jednotlivá stání na novém firemním autobusovém nádraží jsou připravena, práce na samotném terminálu byly dokončeny v minulých týdnech. Jak stávající, tak nové autobusové nádraží se nacházejí v Okružní ulici. To původní bylo o zhruba dvě stě padesát metrů blíž k centru Humpolce.

Už v únoru letošního roku byla dokončena rekonstrukce a modernizace administrativní budovy ICOM transport v Humpolci, kde se nachází i zázemí pro přestěhované autobusové nádraží. „Čekárny poskytují důstojné a bezpečné zázemí. Navíc umožní našim cestujícím používat informační panely a moderní technologie. Cestující tak získají všechny informace na jednom místě,“ vysvětlila Kateřina Kratochvílová, předsedkyně představenstva ICOM transport a.s.

Doposud se dopravci a vlastníkovi areálu nepodařilo ale zajistit služby, které jsou s provozem autobusového nádraží zpravidla spojené. Už několik týdnů hledá ICOM transport do odbavovací haly na novém autobusovém nádraží v Humpolci provozovatele bufetu. „Tato nabídka stále platí, zatím se nikdo neozval,“ potvrdila Průchová.

Přestože nové autobusové nádraží ve srovnání se stávajícím výrazně zvýší komfort cestování, řada cestujících ale i provozovatelů hlavně dálkové autobusové dopravy ho využívat pravděpodobně nebude. Pro ně nejspíš zůstanou výhodnějšími zastávky za poštou poblíž Havlíčkova náměstí nebo v Hálkově ulici za křižovatkou u polikliniky v centru Humpolce. Jejich síť nebude zřejmě po přestěhování autobusového nádraží nikterak dotčena.

Čtěte dále:   Píšou o Humpolci - .newstream.cz: Na pivo netradičně. Hospoda v Humpolci vypadá jinak než typická česká hospoda

O stěhování autobusového nádraží se v Humpolci hovořilo několik let, z různých stran padaly nejrůznější názory a návrhy, jak situaci řešit. Některými podněty, které se objevily, se zabývaly soudy.

Přepravní společnost ICOM transport, která sídlí v Jihlavě, zrekonstruovala už dříve autobusová nádraží v Dačicích nebo ve Svitavách. Ještě před nimi se dočkalo významné modernizace, zmenšení a řady změn také autobusové nádraží v Pelhřimově.

Autor: Jiří Jíra, převzato z Pelhřimovský deník

autor: jiří Jíra, před
Zdroj: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/stehuje-se-nadrazi-cestujici-ceka-zmena-20181026.html


Zdroj: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/stehuje-se-nadrazi-cestujici-ceka-zmena-20181026.html

Petr

166 thoughts on “Stěhuje se nádraží, cestující čeká změna

  1. Podle mě ten bufet na novém autobusáku zůstane prázdný. Jediná šance, že by ICOM platil mzdu, protože jinak to nebude k uživení.

    1. Bodejť by tam někdo podnikal. Je to z ruky,lidi tam chodit nebudou. Ti budou využívat zastávky ve městě. Ať ICOM zkrachuje!!!

      1. Budova se kdysi začala stavět v roce 1990 na podzim, tedy základy. Zdivo v 1991. Taky žádná nová budova to není ani po té rekonstrukci.
        Přesun nádraží prostě vrací Humpolec do 60.let. Couvací stání, málo prostoru. Křižovatka v blízkosti.

        1. Tak nevím ,podle normy se za komunistů přebudovávaly AN kde se ze zastávky couvalo a tady se k tomu opět vracíme.Nevím
          kdo podepíše kolaudaci.Město by se k tomu mělo postavit čelem.
          Dále bych se bál stát na zastávce kde se postavily uřezané,zrezivělé nosníky 50 let staré. Icom postavil AN za co nejmenší investice. Hnus a podvod na občany.
          Pavel H.

          1. Zkusím to trochu z patra a rozhodně se nechci účastnit diskuzního kolovrátku „kauza AN“, Kratochvíl/ ICOM apod.

            ad kolaudace) město z hlediska kolaudace se nemusí k ničemu stavět čelem. Kolaudace je záležitostí státní správy, nikoliv samosprávy. Pokud subjekt splní veškeré náležitosti vyhlášek a státních norem + předloží veškerá kladná vyjádření DOSS + je vše provedeno dle platné a schválené PD, pak není co zakazovat.

            ad zrezivělé) ne vše, co je zrezivělé je určno k odepsání. Vždy záleží na tom, zda se jedná o korozi povrchovou či hloubkovou, zda jsou vařené/ šroubované spoje ok apod. Vše se dá v dnešní době ověřit. Lze předpokládat, že projektovou dokumentaci zpracovávala příslušně oprávněná osoba, která za řešení a kontrolu ocelové konstrukce a její provedení nese adekvátní díl zopovědnosti. Montážní firma pak za provedení dle PD.

            ad podvod) pokud se investor chová na svém soukromém majetku hospodárně, tzn. využívá druhotně jemu dostupný a jím vlastněný majetek je to podvod? Znovu opakuji – bavíme se o soukromém majetku na soukromých pozemcích a soukromé investici.

            frrrr

          2. Jetli to není tím, že porovnáváte realitu s ideovým návrhem. Chybí Vám mezitím tři projektové stupně, včetně projednávání s DOSS a dalšími zaintresovanými subjekty. Zároveň každá podobná idea dřív nebo později narazí i na finanční realitu, což je další neopominutelný faktor.

            frrrr

        1. Jsem pro IDS. Pro neznalé: integrovaný dopravní systém. Jsme proboha už v jednadvacátém století!!! Pak tu nebude přeautováno a ani zužování ulic nic neřeší!!

          1. Ale odautovat by slo velmi snadno.
            Zakaz vjezdu do mesta vsem co nesplnuji emisni
            normu Euro 6. Reseni, ktere je osvedcene a funguje.

          2. Jakože ve smyslu kup si nové auto jako „vstupenku“ do města? Protože nic jiného to není a žádný vliv na emise to nemá (kdybyste se trochu zajímal, tak to víte – podrobnosti například zde https://domaci.ihned.cz/c1-66212390-polovinu-skodlivych-emisi-z-dopravy-v-praze-produkuje-pet-procent-aut-magistrat-chce-aby-zakrocila-i-policie).
            Takže navrhujete nesmysl, který pouze zaměstná úřednictvo, buzeruje většinou nevinné a tedy nefunguje.

          3. EET je ekonomický nesmysl a nefunguje. – Chorvatsko, ČR …

            Protože mi zjevně nerozumíte měl bych pár otázek – navrhujete tedy libovolné omezení automobilové dopravy a nebo omezení kvůli emisím?
            Pokud to první, proč ne třeba podle barev vozu, sudá/lichá čísla značky a podobně? Vždycky to někoho omezí a tím se sníží počet automiomobilů.
            Pokud kvůli emisím tak proč podle Euro 6? Proč ne podle počtu vypouštěných částic? Velká auta s Euro 6 vypouštějí víc než malá i jen s Euro 4. A to nemluvím o autech s vykuchaným filtrem a podobné radosti. Jak tenhle problém řeší Váš návrh?

          4. Stačí omezit kamionovou dopravu a hned se silnicím ulehčí. V dnešní době máme hrubě nevyužitou železniční síť.

          5. Jak se to vezme. Na koridorech a v okolí Prahy a Brna je nákladní doprava na úkor osobní vytlačována a těžko se tam najde další kapacita. V noci ze začínají množit stížnosti a omezení z hlediska hlukové zátěže. Je to složité,ale řešení je třeba jistě touto cestou hledat. Alespoň po malých krůčcích.

  2. Trocha klasiky:

    „Dobře se s tím náš lid vypořádal.“
    „Neboť je moudrý a ví, čemu věří,“

    „Ať žije nový most! Ať žije nový most!“
    „- Ale tady žádný není!“
    „- Drž hubu a plav!“
    „Ať žije nový most!“

    „Nepotřebujeme strašidla, když máme národní vejbor.“

      1. Položme si kontrolní otázku,kde budou nasedat obyvatelé dvou místních částí Hněvkovice a Kletečná. Zatím nemají jinou možnost než na nádraží. Nádraží je posunuté a ještě více vzdálenější. Obyvatelstvo jiných směrů, tedy např. Krasoňov, Rozkoš, Čejov mají možnost nastupovat na nádraží i ve ve městě.
        To Hněvkovice a Kletečná zatím nemají a nikde ještě není informace jak to bude po přesunu vyřešeno.
        Je tedy na nových lidech ve vedení města, aby tuto delikátní problematiku rozlouskli a umožnili i vystupování u polikliniky nejen v dny školního roku,ale i během celého roku. A nejen ranní spoj v 7.20hod. Výstup a nástup.

          1. Já myslím, teda někde jsem četl, že auta prý mají , nebo možná jednou budou mít i jiní lidé. Teda možná :))))

        1. To je krasny jak se ty zavistivy debilove zase vztekaji. Nadherna satisfakce.
          Jinak nadrazi uz se rysuje, bude mit konecne uroven. A taky velikost odpovidajici te nasi dire po granatu.
          Moc pekne, velka pochvala.

          1. Kdyby se Icom staral o stare autobusove nadrazi jako radny hospodar tak by bylo krasne. Kucera jim dopomohl k devastaci stareho aby ho mohl zasantrocit. A zproneverit v blaho developeru.

          2. Vsak on si Icom ze starym AN poradi.
            Stejne jako mnozi ostatni se svym majetkem.

          3. Nevím o jaké díře mluvíte,ale i ta malá díra může mít pěkné a malé AN. Jen se podívejte na jiná města Kaplice,Velešín a další.

          4. VHD využívám jen minimálně, časy a trasy mých přesunů se s časy autobusů a vlaků neshodují. A cestovat 1x týdně na 12h směnu 7hod busem je možná ekologické, ale rozhodně ne ekonomické. Auto vede.

            Přesto se na místech, kde busy staví vyskytuji. A mohu srovnávat. Ke stávajícímu Humpoleckému autobusáku bych přirovnal ten Strakonický – hnusná stará hala a ohromná prázdná plocha s prázdnými přístřešky.

            A to, co ICOM vytvořil mi silně připomělo mé překvapení, když jsem vyzvedával kolegu na AN v Magdeburgu – město o 650 000 lidech (skoro)ležící na křižovatce dálnic jih-sever a Berlín-západ. Provoz je tam řádově vyšší, než těch pár linek, co z Hu jedou na Kletečnou, Hněvkovice a Budíkov ….. a rozlohou je AN v Magdeburgu menší než to nové, Humpolecké zatracované 😉

          5. Taky stále nechápu co s tím busákem je. Vzdálenost o Pošty je skoro stejná, teda pokud se vydám okolo Gymplu, zálesí, cihelny a té nové haly. Je tam krásná cesta.
            Busem tak nejezdím protože jezdím do města je průmyslová zóna a tam bych musel městkou. Tratil bych moc času na cestě a tak jezdím autem. V době „privatizace“ se v Humpolci privatizovalo lecos, nejen autobusák spolu s CSAD.

          6. Rušené nádraží bylo zcela jiný level. Právě ten prostor patřil ke kladům. Hala vypadá jak vypadá, soukromý vlastník ji nechal zdevastovat. To je jeho ostudou.

            Zápory nového nádraží. Umístění nevhodné, blízkost hlavní humpolecké komunikace, blízkost křižovatky a budoucího kruhového objezdu a vzdálenost. K tomu couvací stání autobusů. Podobné bylo i na prostředním pruhu rušeného nádraží, ten nechal roku 1988 za toho starého dobrého socialismu, tatíček bolševik vybourat a předělat. Bylo vyhodnoceno jako nebezpečné, to couvání. Dnes po 30 letech se vracíme na začátek.

            A ano, chybou bylo, že se pozemku město v divokých 90.letechzbavilo, poděkujme tehdejšímu starostovi Kotnovi, který přes svůj modrý pohled neznal bratra a město se zbavovalo čeho mohlo. Nebojme si to přiznat.

          7. Když se na autobusáku ještě couvalo neviděl jsem nikdy žádný problém. Stavěli tam většinou dálkaři a výhodou bylo, že cestující mohou ukládat zavazadla do kufru autobusu z obou stran. Představte si, že pojede autobus s lyžařema a bude stát bokem a ze silnice se tam bude motat 10 lidí s botama a lyžema. Nevím co je pak bezpečnější. Koukněte se někam do míst kde je fakt hojně využívaná autobusová doprava. Tam přece taky autobus couvá. Dnešní autobus má vzadu i kameru a řidič vidí vše co se za ním děje, další zvyk (snad i vyhláška), že se zatroubí než se začne couvat.

          8. Dobrá, asi špatný příklad, co takhle studenti jedoucí do školy. Myslím ty co jezdí na celý týden. Taky mají zavazadla a dávají dospod autobusu z obou stran

          9. Vy jste někdo viděl dávat studenty v Humpolci batožiny z druhé strany ???
            Couvat rozhodně ideální není,ale couvá se i v Budějovicích. Jinak podle mně hrozí spíš riziko srážky s jiným autobusem. Couvá se do silnice,kde cestující nemá co dělat. Přístup k nástupištím rozhodně nepovede místem, kam couvá autobus. Na nádraží,kde je podchod, taky jdete k vlaku podchodem! V bezpečnosti bych problém rozhodně neviděl. V nevhodné lokalitě již trochu problém vidím. Nejlepším řešením bylo udělat na rušeném parkovišti kryté autobusové nádraží a nad ním tu budovu či co tam bude s tou restaurací. Ke spokojenosti všech. Na parkoviště by taky trochu místa zbylo a navíc vedle v tom retailu bude parkovacích míst dostatek bez omezení. Jenže takovou dohodu vytvořit a uvést k životu by bylo asi jako vyhrát milion ve sportce 🙂 Nicméně je to škoda. Řešení to mohlo býti dobré.

          10. bod po bodu:
            umístění nevhodné – WTF? Cemu v okoli AN vadi?

            blízkost hlavní humpolecké komunikace – stejna vzdalenost jako stare AN. Navic, u AN bych umisteni u hlavni dopravni tepny bral jako plus.

            blízkost křižovatky a budoucího kruhového objezdu – stejne tak stare AN umistene v sousedstvi krizovatky Lnarska

            a vzdálenost – Jako vzdalenost od centra? BLBOST. Vzdalenost je stejna a nove AN lezi niz. Mladym a zdravym je to jedno, starsi oceni i tech par metru prevyseni. ty placky lezi 300m od sebe 😀

            K tomu couvací stání autobusů. Podobné bylo i na prostředním pruhu rušeného nádraží, ten nechal roku 1988 za toho starého dobrého socialismu, tatíček bolševik vybourat a předělat. Bylo vyhodnoceno jako nebezpečné, to couvání. Dnes po 30 letech se vracíme na začátek. – zase BLBOST. Couvani busu ve vymezenem prostoru neni nebezpecne. A pitomec, co na malem obdelnikovem placku nezvladne pesi pohyb po vymezene plose zaslouzi osud definovany panem Darwinem. Ono totiz, i kdyz ho to nestihne na AN, tak ho prejede vlak, nebo stara Blazkova nakupni taskou, nebo zemre na jinou obskurni pricinu. Ze by se BUS splasil a najel do lidi asi nehrozi, ne?

          11. Franci diky. Palec vzhuru, ten Darwin se povedl.
            Vypada to ze, nekteri prispevatele pisi ze zahrobi.

          12. To nijak neokecáte. Původní nádraží bylo ideální, možnosti na rekonstrukci byly, bohužel dohoda vlastníka a města nulová, a to jsou všichni v jedné partaji.

          13. To není třeba okecávat. Dopadlo to dobře a plačky mají peška . Totálního peška 😀

          14. To jsem zvědav, co vy všichni co tady chválíte ICOM a vedení města budete dělat, až příští rok ICOM nevyhraje výběrové řízení a nepustí tam jiné autobusy, což mu v takové situaci zákon umožňuje !!!

          15. Budeme dělat to samé, jako kdyby se nádraží nestěhovalo. Protože i to nádraží, které teď končí plně patří ICOMu. Stěhováním nádraží o 350m se totiž vůbec nic nezmění 😀

          16. Jenže vedení města mělo před několika lety šanci změnit vlastnictví AN. Ale bohužel kdyby ji jen promarnilo, tak to by nebylo tak hrozné, ale to byl úmysl jak se zbavit této šance starý AN koupit za pro město přijatelnou cenu. Stačilo neprodávat ICOMU pozemek před novým AN a neměnit územní plán u starého AN. V tom případě by cena starého AN byla celkem malá a nikdo by ho nechtěl. A město mohlo mít dopravní terminál na ideálním místě. Bohužel na úkor občanů zhodnotilo vedení města pozemek ICOMU o mnoho milionů korun. Myslíte, že to je normální postup ?????

          17. A máte pro tuto konspirační teorii nějaké důkazy? Můžete ten úmysl prokázat?

          18. Tak moment! Rozumím správně?

            Město (samospráva) mělo využít vliv, který má a ve spolupráci se státní správou zkomplikovat soukromému vlastníkovi nakládání s majetkem do té míry, že by ten majetek (stávající AN) byl znehodnocen na ceně a neprodejný?
            Pak to mělo město „výhodně“ koupit a opačným postupem ten majetek zhodnotit?

            To myslíte vážně?

            Tohle kdyby udělal soukromý subjekt, Vy budete první, kdo bude řvát o spekulantech a korupčnících. A tentýž postup má provozovat město?

            Zkuste si představit, že to provedou s vaším domkem či zahrádkou. Zkomplikují Vám nakládání se stavbou, přístup, rekonstrukci …. až bude nemovitost bez ceny. Pak ji od Vás milostivě vykoupí za zlomek hodnoty, odstraní legislativní překážky bránící užívání a zhodnotí to ve svůj prospěch. A vy budete denodenně chodit kolem a sakrovat.

          19. Tak teď jste ze sebe udělal akorát blbce, protože je to tak jak Vám odpověděl františek.

          20. Sice jsou všichni v jedné partaji, ale doby rozhodování po stranické linii naštěstí skončily. Vám se po nich stýská?

          21. Jak říkají komouši : dobře už bylo 😀
            A jak by řekl náš ctihodný pan prezident Miloš: komunistický zmrdi.

          22. Tomu nad sám nevěříte..Zrovna v ODS se po stranické linii hlasuje opravdu dost.Od nejvyšších pater až po zaprděný Humpolec. Ta jednolitost zastupitelů ODS je viditelná na každém jednání zastupitelstva..A v kauze Nádraží to platilo dvojnásob

          23. Každý nový zastupitel Humpolce zítra složí slib, kde prohlásí, že se bude rozhodovat dle svého nejlepšího svědomí a ve prospěch občanů města atd. Není v tom slibu ani slovo o stranické poslušnosti, kterou třeba Kučera bezmezně v ODS vyžadoval !

          24. A stále to nechápu, staré AN=soukromý objekt, nové AN=soukromý objekt. Takže si na zahradě postavím kadibudku a celé město budě řešit, že tam bude chodit a kde bude sedět…Asi jiné místo nebylo k dispozici, staré bylo zbytečně velké a rekonstrukce by byla drahá.

          25. Nebezpečné malé hnusné……. a hlavně NEBEZPEČNÉ !!!

    1. To není jenom o novém AN, ale hlavně o nové obchodní zóně, která vznikne na starém AN. Stále nechápu ty lidi co brojí proti dalším obchodům ve městě. Přitom nebudu daleko od pravdy, že každé pondělí by se v Lidlu přetrhli při hrabání v nabídce zboží.

        1. Tady přece nejde už o komunální volby. Tady bohužel převládá jediný pohled,a to pohled, že nutně potřebuje Humpolec obchodní zónu, že rušené nádraží je skvělá myšlenka. Tuhle vizi bohužel opravdu tlačila zejména ODS, já její vítězství neupírám. Jen je otázkou, kdo z obou táborů má a bude mít pravdu.
          Možná až historie dá někomu za pravdu, když budu parafrázovat výrok legendárního Fidela Castra

          1. To maj spocitany ti majitele obchodu. A verim ze dobre. Takove sportisimo by se v HU urcite hodilo.

          2. Kdo se k zákazníkům chová slušně, ochotně a dokáže poradit, ten se konkurence nemusí bát, protože tam se každý rád vrací.

          3. To asi nevíte. co je Humpolec. V Humpolci stejné zboží na dvou místech znamená, že prodá ten co ho dá levněji. Takže nadnárodní řetězec. Demokraticky jste se rozhodli pro prázdné malé obchody v centru, tak si užijte korzování před zrušenými výlohami. Stejně geniálně prodali postkomunističtí političtí manažéři kde co, aby teď postupně zjišťovali jaká to byla chyba. Kupředu pravá, kupředu pravá, zpátky ni krok… :-))

          4. Pokud vím tak tady žádný řetězec zatím není a stejně zde není obchod se sportem, s obuví
            atd.

          5. Kolikrát ročně kupujeme sportovní potřeby a boty?? Už s touhle povídačkou dejte pokoj..To častěji jezdíme k doktorum do Brodu, Pelhřimova a Jihlavy a to nevadí nikomu.

          6. Obchod se sportovním zbožím byl otevřen v ul.Lnářská .Nikdo tam nrchodil tak se odstěhoval.Tak už vy sportovci dejte pokoj!!!!

          7. Vždycky bylo nejrušnější centrum města náměstí a přilehlé ulice s obchody. Nyní obchody jsou zavřené a zbyly zde jen úřady. Centrum je nyní u pošty a je smutné,že náměstí je téměř bez lidí. V okolních městech je to naopak.

          8. Já bych vydal vyhlášku, aby se okamžitě otevřeli obchody na náměstí a hotovo. Dále město musí otevřít nemocnici a provozovat jí.

          9. Souhlasím s Vámi.Zde se udělalo moc chyb,nevím,zda bude v silách nového zastupitelstva tyto chyby a je jich dost napravit.

          10. Je to dáno mnoha faktory z nichž mnoho z nich lze těžko nazvat jinak, než shodou okolností. Někdy i historických. Bylo by fajn, aby se město pokusilo něco vymyslet, ale nařizovat někomu něco vyhláškou? Neházejme příčinu neustále na město. Je to také otázka schopností, podnikavosti a invenci jeho obyvatel. Když např. v nějakém jiném městě podobné velikosti jako Humpolec vidíte rušno, plné malé krámky apod., je to tak asi proto, že tam jsou progresivní a schopní občané. Proč např. není v Humpolci byť jedna jediná vyhlášená kvalitní restaurace s domácí kuchyní, jako všude možně v okolí ? Atd., atd. Aby to náhodou nebylo podobně jako s tou železnicí v Humpolci. Musíme začít u sebe, pokud chceme jít dál. Město jsme my všichni a nejen úřad. Kecáním o chybách z minulosti apod. se to určitě nevyřeší.

          11. Muzete doporucit nejakou vyhlasenou restauraci s domaci kuchuni v okoli Humpolce ? Rad vyzkousim .)

          12. Mahler Kaliště, Farma Poříčí, Horní Paseky, hospůdka Pelestrov a další….

          13. A zapomněl/a jste Lipnici. Mohu-li srovnat s humpoleckými restauracemi, jistota bez výkyvů závislých na tom, kdo zrovna vládne jak v kuchyni, tak „na place“.

          14. Ano, vyhláška by to řešila. Prostě nařídíme kolik a čeho se bude na náměstí prodávat. Zároveň zakážeme neúspěch a prodělek, aby se to furt nestřídalo jak na kolotoči. Pokud by se nám do té vyhlášky podařilo vměstnat i všeobecný blahobyt a světovej mír, nebylo by to špatný ……..

  3. Byl jsem se tam podívat, má to jednu velkou chybu; pokud budou chodit lidé na an kolem tenisu není přechod při vyústění stezky přes ulici okružní. To měl icom s městem a krajem řešit. Takhle tam budou lidé prebihat frekventovanou ulici a brzy tam dojde k nehodě. Jinak dobrý.

    1. Kousek vedle maji paradni osvetleny prechod . Prechazet mimo kvuli par krokum je debilita a navic je to trestne.

      1. Sám jste debil !! V pátek v místě modrého zábradlí přebíhaly diagonálně přes silnici malé děti. Tak jim jděte dát pokutu než je někdo přejede!! Je to naprosto nedomyšlené, Kučera s Kratochvílem budou mít brzo na svědomí nějakého neopatrného hlupáka. Také nechápu, jak může být zahájen ostrý provoz – to snad již proběhla kolaudace ?? Ještě minulý týden se stavělo, to nešlo stihnout !!

        1. Raní ostrý provoz – naprostý děs!! Lidé se mačkají na malém nástupišti, za zády jim projíždí náklaďáky, děti se pošťuchují a balancují na krajnici. Lidé přebíhají silnici a přecházejí přes benzinku, autobusy a auta na výjezdu z autobusáku a benzínky neví, kdo má přednost. Chybí značky zákaz vstupu do prostor benzinky, no prostě mazec. Kučero jdi si tam v rámci svého prvního důchodového dopoledne na chvilku sednou, ať vidíš, co jsi způsobil. Až tam přijde někdo o život, tak si dej ruku na srdce – kdo tuto šílenost prosadil ?

          1. Vesměs ti, které tam před měsícem lidé znovu zvolili. Tady nenaříkejte.Pokud jste nevolil, mlčte

          2. mazec to je určitě. Nechtěl bych tam svoje děti posílat, ani náhodou. Humpolákům, těm je hej … a je to celé zbytečné!

          3. Co má moje účast či neúčast u voleb společného s tím , že to tady Kučera pěkně po.ral ?? Kdyby neumetal cestu psycho-Kratochvílovi z ICOM, nedržel pod krkem celý úřad, tak mohl autobusák zůstat tam, kde byl! Volit jsem byl, ale vzhledem k rozložení „sil“ na radnici, to vidím na pokračování „kamarádkšeftů“ na další dlouhé min. 4 roky. Ach jo !! Kratochvíl Rousňák jako nový starosta bude Kučerovi dobrým smetákem…..

          4. Vaše zkušenost je zajímavá. Odkud že ty děti přijeli? Všechny ranní školní autobusy zajížděli a zajíždějí na terminál až po vyložení cestujících na zastávce u Mlíčňáku popř. v ul. 5. května. Tak to asi chudáci v autobuse zaspali?

          5. Ale oni jezdí děti také do škol v HB, JI a PE !!!! Tady jsi zaspal ty ! Jeď tam kolem 7 hod, v šeru je celá situace ještě o dost zajímavější !

          6. Tak proč nejedou od Polikliniky? Všechny jmenované autobusy odjíždí z ul. Hálova. A netykejte mi!

        2. Neříkej mi táto ! Jinak, neopatrný hlupák bude mít na svědomí jen sám sebe. Ten Darwin prostě funguje. A je jedno, zda je to mimo přechod, na motorce či kole nebo při lezení na vagony.
          Tohle na nikoho hodit nelze, je to jen tupá záminka pro blití jedu.

          1. Co má nehoda na komunikaci společného s Darwinem ?
            Děti jsou holt prostě děti, jsou blbé a neopatrné a ty nezastaví malé zábradlí. Měli by se minimálně doplnit značky zakazující vstup lidí směr benzinka a zabradlí po celé délce zastávek. Co kdyby došlo na silnici k nehodě, tak auto smete všechny lidi čekající na bus ?
            Někdo to musel kolaudovat, takže vina bude primárně na něm, že by stavební úřad ?
            Stejně to ale celé prosadill Kučera s psychoKratochvílem, Pane to je známá historie….

          2. Lidé v Humpolci překousnou i přesun nádraží. Většině je to jedno. Prakticky ti samí zastupitelé co hlasovali v minulém období pro změnu územního plánu v prostoru rušeného nádraží, ti tam jsou. Vypadli jen tři nestraníci za ČSSD a exstarosta. Zase si je lidé zvolili, pokud by byli obyvatelé nespokojení, nezvolí je tam.

            Lidé přece lační po obchodní zóně,aby mohli kupovat boty a sportovní oděvy. I to parkoviště bude zastavěné nesmyslným rohovým barákem. Na to přišla ona komise architektů.
            Dokud voliči volí ve stylu..toho znám,to je pán z pivovaru, paní ze školy apod. tak se opravdové změny nedočkáme.

          3. Máte pravdu, je to smutné a pochybuji, že noví zastupitelé (za Hugo, STAN,) dokáží posunou město lepším směrem.

        3. Neznalost zákona neomlouvá, doporučuji § 54 zákona o pozemních komunikacích.
          Tam je naznačeno, že pod 50 metrů od přechodu, musí chodec použít přechod. Pokud tam tedy nějaký debil vběhne pod auto, tak tam bude zábradlí a bude se chodit po přechodu. Pokud děti běhají přes silnici je to to na pár facek. každopádně za výchovu dětí ve vztahu k dopravě nesou zodpovědnost rodiče a nikdo jiný.

          1. No vy jste dílo …… asi nějaký úředník, co byl zčerstva na školení o dopravě, ne ?

          2. Já nejsem dílo ani úředník, ale jezdím osobákem přes 20 let cca 40000 ročně. Něco jsem i nacouval ale to bude asi srovnatelný s vámi. Je určitě na nervy projíždět Prahu a nikde neviděl, že by se mi vrhal někdo do cesty. Všichni se snaží využít přechodu. Já vím, že Humpolec je v tomto mladé město a přechod a semafor jsou zde novinkou, ale i v jiných městech se tento pruhovaný objekt osvědčil. Někteří bystří lidé pochopily, že dojít k přechodu kde má chodec přednost, je rychlejší než běhat přes silnici. Jsem pamětník a tak můžu s klidem říct, že pamatuju dobu kdy se přebíhala D1 cestou do Hněvkovic protože to bylo kratší. Dnes neznám nikoho kdo nedojde k mostu a bezpečně nepřejde.

          3. OK, „vore“ …. tak doplňte značky a zábradlí, které tam má být a bude možná trochu lépe !

          4. Máte recht. Jenže divte se rozjíveným spratkům na ulici, když jsou tak doma vychováváni. Americká výchova. Mají všechno a všechno si můžou dovolit. Lézt po silnici mimo přechod ? To je jen detail.
            Bohužel ale potom pro řidiče, který takového spratka smázne. I když bude řidič v právu, toho obrazu se po zbytek života nezbaví.

          5. Není to tak dávno co někdo smáznul paní na kole u stromovky na přechodu, taky se nakonec ukázalo, že v právu byla řidička, protože paní jela na kole. Takže situace bude, že to řidič odnese psychicky, ale nebude viník. V roce 198x byl autobusák taky zánovní a podél vedl živý plot, lidé si v něm udělali zkratku a vzniklo tam několik chodníčků. Jednoho dne tudy proběhlo malé dítě a projíždějící řidič neměl šanci. Jak to pak dopadlo, nebudu připomínat, ale jsou zde i lidé co si na to vzpomenou.

          6. Není to tak dávno co někdo smáznul paní na kole u stromovky na přechodu, taky se nakonec ukázalo, že v právu byla řidička, protože paní jela na kole. Takže situace bude, že to řidič odnese psychicky, ale nebude viník. V roce 198x byl autobusák taky zánovní a podél vedl živý plot, lidé si v něm udělali zkratku a vzniklo tam několik chodníčků. Jednoho dne tudy proběhlo malé dítě a projíždějící řidič neměl šanci. Jak to pak dopadlo, nebudu připomínat, ale jsou zde i lidé co si na to vzpomenou.

          7. Beze sporu měl být u nového AN plot do ulice Okružní a hlavně !! přechod pro chodce naproti vyústění stezky od Cihelny. Jak tady psal nějaký pomatený přispivatel, že přechod tam už je, ale bohužel o 50 metrů dále a chtěl bych vidět někoho kdo to bude takto obcházet ? Všichni budou přebíhat silnici v co nejkratší vzdálenosti, tak je to všude. Bohužel městští úřednící nevidí neslyší/Prchal/ a bývalý starosta Kučera byl vždy příliš pohodlný aby někam zašel a věc řešil. Také jsem zvědav jak budou chodit na autobus lidé co tam budou přijíždět auty ? Snad to ICOM vyřeší dříve nežli bude pozdě.

          8. Pokud nekdo nepochopi kde se frekventovana silnice prechazi, pak dej se vule bozi.

          9. Naše děti chodili do školy z Cípku a přecházely do Hálkovky přes Okružní ulici. Jistě se shodneme na tom, že od fotbaláku ke kruháči je dopravní situace a frekvence aut daleko vyšší než u nového terminálu. No prostě jsme museli dětem vysvětlit, že budou chodit po přechodu pro chodce a oni poslechly. Totéž každé ráno absolvují děti ze sídliště nad zimním stadionem a z ul. Jihlavská. Je to jen o chtěni a ne o prudění!

          10. Jenže prudit a plivat na všechny kolem je také jednodušší a pohodlnější, jako to přecházení. Jinak s Vámi souhlasím. 🙂

          11. Jo babička nebohého dítěte chodila do prodejny a denně osočovala toho řidiče, že je vrah. Nevím jak dlouho to vydržel,ale hodil s mašli

          12. Tak se může jet Kučera podívat k novému AN. Druhý den po otevření je tam na přechodu již první nehoda. Myslím, že má velké štěstí, že to není těžké zranění nebo smrťák. To by ho občané asi lynčovali…..

          13. Autobusák je v provozu od pondělí 5. 11. Nehoda na přechodu se stala v neděli 4.11, tedy den před zahájením provozu autobusů a zvýšením pohybu chodců. Jakou s tím má tedy vámi uváděná nehoda souvislost?

          14. Jestli je to tak, tak žádnou, ale pisálkům se to hodí do „krámu“.

          15. Anonimni hlupaku, prchala si neber do ust.
            V ucte pavel prchal

  4. První den provozu a již NĚKOLIK dopravních nehod !! To není pouze o neopatrnosti lidí! Chybí značení, chybí přechod směr Peny, chybí zábrany, málo prostoru pro cestující, zhuštěná a naprosto nepřehledná doprava (tj. výjezd z benzinky, autobusáku a z parkoviště ICOM v jednom místě!)! Kdo ponese zodpovědnost? Tu morální by si měli nést Kučera s Kratochvílem !!

    1. Hustota provozu stoupá, lidi nemají reflexní prvky a ještě běhají po silnici. Proč by měl být zodpovědný zrovna Kučera s Kratochvílem?

      1. Tohle vážně není normální stav! Každý člověk má svoji zodpovědnost. Tu politickou nesou ti, co o tomto rozhodly, nehledě nalevo, ani napravo:-)

          1. Můžou za to migranti, protože nechtějí ve své budoucí zemi stromy, zeleň a sníh.
            a taky kůrovec, ten by taky v dešti nežral stromy

          2. No možná by stálo za zvážení provoz nádraží pustit až za jarního počasí,kdy je vidět a ne v listopadu,kdy je hned tma.. Je to velká dopravní změna jak pro lidi tak šofery.A za světla se reaguje jinak než ve tmě.

          3. zlehčováním tomu nepomůžeme. To se musí řešit a pravdu má ta strana, která na toto upozorňovala již dlouho. Kdo se tomu vysmívá, je cynik. Jen aby se sám nedivil!

        1. Politickou zodpovědnost za co?? Proboha!
          Soukromý dopravce provedl změnu.

          Jak ji má město ovlivnit? Použít politický vliv? Použít vliv na orgány státní správy – ovlivňovat jejich rozhodnutí? Participovat na provozu soukromého AN a utápět v něm veřejné peníze? Snažit se ovlivnit kraj, který platí velkou část na VHD a skrze něj tlačit na soukromého provozovatele?

          Slyším tu spoustu křiku proti AN, ale žádné řešení nezaznívá. Jen jména, k bývalému starostovi přibyl ten součastný.

          Fakt si „anonyme“ už nepřipadáte jako kašpar? (s malým k aby nedošlo k záměně!)

          Což takhle, namísto anonymního křiku na Humpoláku něco udělat? Snažit se oslovit lidi a instituce, které to mohou ovlivnit, nebo vylepšit. Moc práce? OK, tak si tu anonymně halekejte 😀

          1. a co takhle neprodávat soukromníkům malé parkoviště a autobusák udělat tam? I někteří členové ODS tuto variantu zmiňovali! Těch pár autobusů by se tam vešla. Ale tohle ODSka nechtěla ani slyšet a navíc prodali parkoviště. Takto se hospodaří s majetkem města! Teď ohrožují malé děti rodin ze svého města! Je to ostuda, kterou si tvrdé jádro nechce ani připustit!

          2. Nechte se vyšetřit a už sem nic nepište a neotravujte. Proč by mělo město budovat svoje AN, když vybudovalo za nemalé peníze systém městských zastávek odkud většina lidí jezdí a má to blízko. AN je projekt soukromého subjektu a do toho Vám nic není.

          3. Pokud by Město nešlo nemocnému Kratochvílovi nesmyslně na ruku a neprodalo mu pás pozemku před ICOMEM a neprodalo parkoviště a a nezměnilo územní plán, tak by vše bylo jinak !!!! Za toto vše může klika ODS pod vedením Kučery !

          4. Nechápu, že vás baví tu lhát. pozemek 428/4(to parkoviště) je stále ve vlastnictví města. Každý si to muže ověřit ve veřejně dostupném registru pozemků, nebo v aplikaci mapy.cz (pravé tlačítko, co je zde)

          5. To je proto, že Město to prodalo přes Smlouvu o smlouvě budoucí víte…..

          6. Takže neprodalo, uzavřelo možná nějakou smlouvu od které jde odstoupit. Teda pokud ji uzavřela nějaká mafie o které se tu píše

          7. Pokud strana kupující vše dodrží, tak od ní odstoupit nejde !!!!!!!

          8. Nejde, proč si to myslíte? Porušování smluv je běžný standard. To by ta smlouva musela být podepsaná tak aby za ní ručil podepisující a ne úřad.

          9. Zastánci nového umístění nádraží, pokud nejsou zaslepení tak pochopí, že lokalita je nevhodná.¨
            Některý diskutující tu zmínil, že nikdo nenabídl řešení,jen kritiku exstarosty.
            Řešení se nabízelo.
            Dohoda s dopravcem o zmenšení současného nádraží a modernizaci okolí.Vztahy s vedením firmy a města byly dobré, mohlo se jít touto cestou.

            Ale v zastupitelích převládl strach z údajného parkoviště kamionů tak posvětili i změnu využití pozemku v novém územním plánu. To je ten hlavní problém.

            Bez této změny by nešlo stavět obchodní zónu a pozemek by nezískal na ceně.

          10. Budu přehánět, takto absurdní jsou (možná i Vy) odpůrci s kritikou autobusáku.

          11. Přesun nádraží je bohužel nevratným krokem a tvář města poznamená víc, než tolik kritizované paneláky vystavěné za reálného socialismu…

          12. to ano, tvář reálného socialismu. Škoda je i Čemolenu, že už tady nesmrdí, nepráší a jinak neškodí. Škoda je Humpoleckých strojíren v centru města. Zkrátka, když se tě vnouče zeptá, zda ty komunisti byli rudý nebo červený, tak musíš odpověď, ty byli zlatý, zlatý …..
            Přiznám se, že mi ten socialistický autobusák bude chybět. Abych si mohl při každé cestě kolem uvědomit, jak si nyní pěkně žijeme.

          13. Každej ví, že strojírny se přesouvaly ještě před převratem mimo město.Postupně. Již od roku 1985 tam Průmyslové stavby stavěly nový areál.

            A nechápu pořád tu zlobu a výrazy typu socialistický autobusák. Právě za těch hroznejch komunistů se nádraží udržovalo. Po privatizaci ho bohužel soukromý vlastník poslal do kytek.. To na bolševiky nesvalujte.

            A Čemolen? Ano kouřil. To nikdo netajil..Snažili se to řešit. Ne že nesnažili. Chce to jen trochu víc znát historická data a vidět vše v modrém hávu. Ono skoro 30 let od převratu je taky jistá historie, jistý vývoj a nové technologie i na tu ekologii.
            Ale je moderní vidět za vším komunisty. Hlavně že to máme na koho svádět. Jak dlouho ještě???

          14. Když ty komanče co zmařili celý Humpolec tak milujete, tak se odstěhujte tam kde ještě vládnou a ničí vše kolem sebe ! Ty záležitosti kolem nového AN, které jsou svým způsobem problematické se dají jistě vyřešit, ale myšlení těch komunistických fosilií se změnit, jak je vidno z některých příspěvků, nedá.

          15. Historie patří k městu, že tu byl komunista, němec a před ním další a další. Budeme asi vždy nadávat na ty předtím. Koukněte se radši na své ruce a klidně přiznejte kolik jste pro toto město udělali Vy „anonymové“ Možná kdyby jste každý dal 10 korun za slovo co tu pouštíte do placu a pak by se něco hnulo.

          16. No predevsim je treba nadavat na Hitlera. Bez nej by nebylo totalitni vlady rudozmrdu. A nejakej AN bychom tu ted neresili.

          17. Já bych nadával raději na ty, co nám rozbili monarchii, pane vachmajstr, poněvadž tam bude ten pes zakopanej, to je ložený. A voni se tady tahaj vo ňáký nádraží! Tfuj.

          18. Nechte těch keců.
            Ale uznávám, že nový autobusák je malý.Přijíždějící lidé s osobními auty nemají kde zastavit, aby nalodili-vylidili své pasažéry.

  5. Mohl by mě prosím někdo poradit, kde mám zaparkovat auto když chci někoho vyzvednout z nového AN, a kudy tam od auta dojdu. Děkuji za radu.

    1. Podobná otázka, jako co si mám sundat, když jdu na velkou.
      A: čepici
      B: kalhoty
      C: ponožky

      Zastavit lze třeba u čerpačky. Na vyložení nebo naložení posádky a bagáže dostatečné.

      1. Na čerpačce Vám za to jistě poděkují ! Tam už s otevřenou náručí čekají, až se k nim nahrnou auta, co nechtějí tankovat.
        A pane obhájce debilního řešení autobusáku, kam mám zastavit, když musím na autobus dojet autem? Snad mi nedoporučíte parkoviště Penny nebo snad to „prodané“ u bývalého autobusáku nebo mám zastavit v technických či u Vodaku ?
        Snažíte se tady hájit řešení, které má soustu chyb a je nedomyšlené, nebezpečné. Lidé se právem a logicky ptají na nedořešené věci kolem nového terminálu !

        1. Jak jste přišel na to, že dotyčný obhajuje nové AN? Prostě na pitomou otázku přípustná odpověď. Starejte se o sebe sám – toť heslo dnešní doby, jak už mi tu někdo v jiné diskuzi vysvětloval. Takhle to pak dopadá.
          Své dotazy musíte Vy i ostatní směřovat na ICOM Transport nikoli je ventilovat na Humpoláku. Sem pak prosím napište jak jste u kapitalisty pochodil. Děkuji.

          1. Jaká pitomá otázka ?Jak to řešíte Vy, když máte tak pitomé odpovědi. Zkrátka blbec zůstane blbcem i když umí ovládat klávesnici !

          2. Ano, to na Vás přesně sedí. Já to neřeším nijak. Mě to netíží. Ale na rozdíl od Vás tady neotravuju. Znovu Vás odkazuji na ICOM.

          3. To, že ICOM nezajistil v roce 2018 vůbec žádný komfort pro parking čekajících apod., je holá a velmi smutná realita. Naprosto nechápu.
            Doufám, že se to brzy změní, protože pokud ne, je to výraz naprosté a bezbřehé arogance. Prostě někomu na pár přes hubu!!!
            Město musí na ICOM vyvinout patřičný tlak. Takhle se chovat nelze!!! To nemůžou myslet vážně!!! Zavlekli město do svých prachsprostých kšeftů a opravdu moc pěkně se odvděčili. Je mi z nich na blití!!!

          4. Já Vám to ale nerozporuji. Jen říkám, ať vznesete slušný dotaz na dopravce, který AN vybudoval a spravuje ho, když do toho jdete s takovou vervou. A tu odpověď sem pak dejte ať lidé vědí jak to bude.
            Jestli Vám tedy jde o odpovědi a ne jen o štvavé příspěvky, protože tady se odpovědi skutečně nedočkáte.

    2. Jak už tu bylo psáno výše, tady vám asi nikdo s parkováním neporadí.

      Pokud se však snažíte touto otázkou něco sdělit, možná by bylo snazší to říci přímo: u nového AN chybí parkování osobních aut.

      A je třeba dořešit přechod, ten zákonem „vynucený“ proti Renaultu je přesně na hranici, kam už chodec nepůjde, ač to má zákonem nařízeno.

      S tím parkováním se to částečně vyřeší s výstavbou jedné či obou plánovaných obchodních zón. Vjezd a výjezd na parking u Penny, nebo (na budoucí) na pozemky DDL pro naložení či vyložení cestujícího na bus je v pohodě, dlouhodobé odstavení auta a přesedlání na bus pravděpodobně v budoucnu vygeneruje placení za stání nad (například) 3 hodiny.
      Ono si lidé vždy cestu najdou.

      Celá situace jen ukazuje, kam vede ta cesta, co tu prosazují především zastánci „starého“ AN. Ono to státní, veřejné plánování nefunguje a čím víc regulí a plánů obsahuje, tím je to horší.

      A kdo mi tu bude argumentovat tím, že ICOM je soukromá společnost (je a sám to tu opakovaně uvádím), tak si laskavě uvědomí, kdo je plátcem služeb, které ICOM poskytuje. Říkám plátcem, nikoliv konzumentem.

      1. Obávám se, že po vybudování Kauflandu na pozemku DDL nepomůže novému nádraží. Bude tam zřejmě schodiště dolů a to zájemce odradí.

          1. Nevíte, kdy se má začít stavět Kaufland a nové obchodní centrum?

          2. Možná v ropce 2020 by mělo být hotové, tedy Kaufland.Zóna jindy

  6. Tento případ je velkým mementem pro Humpolec. Můžete být sprostý kriminálník, zloděj který napáchal škody za více než miliardu korun, přesto budete v Humpolci bráni jako normální partner pro jednání. Hanba by měla fackovat PANA ČISTÉHO STANDU BERNARDA!!! Jeho na odiv stavěný smysl pro fair-play je k smíchu. Kriminálník omislostněný až speciální amnestií gaunera Klause, to je skutečně svět pravdy a lásky. Za to jsme cinkali v devětaosmdesátém klíči?

      1. Zase je to o tom, že mu voliči ty hlasy dávají. Proto je už 20 let zastupitelem..Je sice zvláštní, že má pokaždé hromadu hlasů, ba nejvíc ze všech. Tady nemá cenu kritizovat tohoto pána. Jsou to voliči co ho volí..

          1. To víte, voliči volí známé tváře. Sebelepší truhlář či šofer z místní části Humpolce neprojde a zvolen nebude. Volí se kantoři, velkoprůmyslníci, lékaři, ti skáčí i z nevolitelných pozic. To je pak sestava. A ještě je volí opakovaně.
            Opravdu nově zvolených zastupitelů poprvé je tam minimum.Možná čtyři jestli se nepletu.

      2. Řeč je o kriminálníkovi Kratochvílovi, co si jako způsob řešení svých problémů koupil papíry na hlavu a ačkoli je úředně uznaný blázen, může v Humpolci jednat s vedením města. Pan Bernard jen přihlíží a nevadí mu to. Soudy odsouzený zloděj Kratochvíl je díky sponzorství ODS bezúhonný občan. Svět se zbláznil.

        1. Kdyby ODS nebyla tak prohnilá, tak by s tímto zločincem, vůbec nejednala ! Je moc a moc smutné, že Standa Bernard jako bojovník za poctivost nejenže toto nezarazil, ale naopak toto řešení, které Kratochvílovi o mnoho milionů zhodnotilo pozemky přes mrtvoly prosazoval !
          Jo a čtyři nehody u nového AN za pět dnů je taky moc dobrá bilance……..a určitě je to ve prospěch většiny občanů, jak by řekl bývalý starosta……

          1. A prohnily kapitalismus…. To je jak z bolsevicky prirucky.
            Ale pravdou je, ze mistni ridici jsou teda pekny jelita.

          2. Řidiči jelita, lidi co jezdí busy jelita – jen Kučera s Kratochvílem jsou jitrničky ?!

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Stěhuje se nádraží, cestující čeká změna

Po Říj 29 , 2018
Nové autobusové nádraží v Humpolci se dočká slavnostního otevření ještě v říjnu.   Kliknutím zvětšíte Ilustrační foto.Foto: Deník / Pelíšková Monika Zdroj: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/stehuje-se-nadrazi-cestujici-ceka-zmena-20181026.html Čtěte dále:   Humpolec hledá architekta, chystá nový územní plán

You May Like

Témata