Myšlenka, postřeh Humpoláka:

34

Součastné debaty kolem stěhování a budování AN v Humpolci mě nechávají chladným, tento typ dopravy využívám jen sporadicky a neumím říct, jaká varianta je správně. Až včera zmíněná nabídka fy. Hranipex na dar městu ve výši 5mio při splnění nějakých podmínek mě přiměla se nad věcí zamyslet. Řešení je na dosah ruky, jen by to chtělo trochu kreativity a trochu ustoupit od všech stran, které se ve věci angažují.

Sumář:


ICOM stávající nádraží vlastní. Využívat už je nechce. Má na ně kupce a jasně
deklaruje, že ať už věc dopadne jakkoliv, jeho autobusy budou v budoucnu
využívat plánované nádraží u provozní budovy.

Investor (v budoucnu Kaufland) chce stávající AN koupit a
od města přikoupit strategické parkoviště situované do Lnářské ulice. Odkup
parkoviště je podmínkou vybudování Kauflandu.

Město nemá koncepci hromadné dopravy uvnitř Humpolce, neuvažuje
o dopravním terminálu, zvažuje investice do již tak stísněného prostoru u Mlíčňáku
+ využívání ostatních zastávek. Město nepotřebuje pár set tisíc za prodej
parkoviště.

Občané část chce AN, část chce Kaufland a valné části lidí
z Humpolce je to jedno (zdroj: můj soukromý průzkum u asi 50 lidí z Hu)

 

Návrh:

ICOM prodá staré AN a vybuduje si nové na svých pozemcích.
ICOM je spokojený.

Město prodá parkoviště a na prostoru stávajícího AN vznikne
Kaufland Kaufland i developer jsou spokojení.

Město a Kaufland před prodejem parkoviště uzavřou dohodu.
Město nedostane za parkoviště nic a Kaufland se zaváže příštích 50(10-20-30-??)
let provozovat na části parkoviště stání pro autobusy a v rámci Kauflandu
malé zázemí pro řidiče a čekárnu.

Město sice nekásne peníze, ale v ceně pozemku/parkoviště
zajistí dopravní obslužnost. Město a obyvatelé jsou spokojeni.

Kaufland přije o část parkoviště a část prodejní plochy,
ale zajistí si zajímavý přísun potencionálních zákazníků. Protože  kdo přijede do Humpolce
či odsud bude odjíždět, půjde přes jejich prostory. Provoz vyhraženého prostoru
by byl financován z poplatků za vjezd autobusů.

 

Tohle prosím berte jako myšlenku, text si neklade za cíl
někoho přesvědčit, či vytvořit konkrétní podobu budoucí situace. Není to
univerzální návod. Spíš jen postřeh:  součastná situace nemá jen černé, nebo
bílé řešení . František, Humpolák již od roku 1975 J

34 thoughts on “Myšlenka, postřeh Humpoláka:

  1. Nevím zda-li je to technicky možné, ale po dlouhé době zajímavý nápad, který řeší reálnou situci……

  2. Taky souhlasím s tím, že je to po dlouhé době ojedinělý rozumný nápad, jak ze zapeklité situace ven !!!
    P.S. Za sebe bych přidal podmínku, aby na křižovatce u AN s Lnářskou ulicí byla podmínka vybudování kruhového objezdu.

  3. nooo, ………, no člověče vynikající nápad. Mě se to osobně moc líbí.
    Pokud by došlo ke všeobecné shodě, tak by s tím nemusel být problém. Pokud ovšem těch pár stání nebude investorovi překážet a najde pro ně míst Potom bych většinu dálkových autobusů od lahůdek převedl sem. Palec nahoru, dobrej nápad a vhozená rukavice. Tak diskutujme. Pište další názory a postřehy. Hlavně slušně, korektně bez napadání. O tom to přece není.

  4. nooo, ……… no člověče vynikající nápad. Mě se to osobně moc líbí.
    Pokud by došlo ke všeobecné shodě, tak by s tím nemusel být problém. Pokud ovšem těch pár stání nebude investorovi překážet a najde pro ně místo. Potom bych většinu dálkových autobusů od lahůdek převedl sem. Palec nahoru, dobrej nápad a vhozená rukavice. Tak diskutujme. Pište další názory a postřehy. Hlavně slušně, korektně bez napadání. O tom to přece není.

    1. Tak zase z hrušky na zem. Když už tak naopak jak to funguje v C.Budějovicich. Az budeme mít 100 tisic obyv.,tak se o tom da bavit.

  5. Myšlenka dobrá, avšak domnívám se, že technicky a ekonomicky neproveditelná.

    Upgrade:
    Město nechá Icom Icomem. Neprodá parkoviště a nabídne mu slušnou cenu za odkup zbývající části AN – pokud nebude chtít OK, nechá to „vyhnít“, kamiony tam parkovat stejně nebudou a nakonec Icomu dojde, že je to pro něj stejně finančně nejvýhodnější řešení. Stávajíci budova se zbourá a zbuduje se pouze vyhřívaná čekárna se základní hygienou a zázemím pro řidiče. Žádný obchod, služby apod. – pro město nevýhodné provozovat. Na polovině AN se udělá „točna“ s pár zastávkami a stáními, zbytek plochy se může komukoliv prodat – nakonec tam může vzniknout malá obchodní zóna s parkovací kapacitou před AN, alt. se může přičlenit k průmyslové zóně za ní, popř. pod ní, jak bude zájem.
    NA CELOU LOKALITU SE VYPÍŠE OTEVŘENÁ ARCHITEKTONICKÁ SOUTĚŽ, NIKOLIV SOUTĚŽ VYZVANÁ PRO PÁR (JEDNOHO) VYVOLENÉHO.

    frrrr

  6. Poslechnou Franci, voni jsou nějakej starostův mudrc, že jo?
    Kdyby si přečtl otevřené dopisy Rýznera, nemusel by vymýšlet ty ptákoviny a vydávat je za originální myšlénku.
    Architekt už všechno napsal čtvrt roku nazpátek, a dokonce ve čtyřech variantách… Nazdar! 🙂

    1. Chtěl bych ocenit uspořádání besedy 16.6. Poprvé jsem se zúčastnil besedy kterou nemoderoval pan starosta. Poprvé byly slyšet jiné odborné názory na likvidaci humpoleckého autobusového nádraží. Nejvíc mě překvapila otázka pana starosty o radu jak má zabránit zrušení stávajícího AN . Myslím, že dostal kvalifikovanou radu.Škoda, že nebylo přítomno víc zastupitelů. Projednávaný problém je tak závažný, že k přijetí odpovědného stanoviska by si zasloužilo daleko víc času. Zrušit AN ve městě jako je Humpolec je velká odpovědnost. Zastupitelé by si to měly před hlasováním uvědomit. Děkuji !

      1. Výstavba nového, moderního terminálu není zrušení AN! Sice o cca 300 m dále, ale funkčního a bez nesmyslných peněz z rozpočtu města!

    2. Chtěl bych ocenit uspořádání besedy 16.6. Poprvé jsem se zúčastnil besedy kterou nemoderoval pan starosta. Poprvé byly slyšet jiné odborné názory na likvidaci humpoleckého autobusového nádraží. Nejvíc mě překvapila otázka pana starosty o radu jak má zabránit zrušení stávajícího AN . Myslím, že dostal kvalifikovanou radu.Škoda, že nebylo přítomno víc zastupitelů. Projednávaný problém je tak závažný, že k přijetí odpovědného stanoviska by si zasloužilo daleko víc času. Zrušit AN ve městě jako je Humpolec je velká odpovědnost. Zastupitelé by si to měly před hlasováním uvědomit. Děkuji !

    3. Chtěl bych ocenit uspořádání besedy 16.6. Poprvé jsem se zúčastnil besedy kterou nemoderoval pan starosta. Poprvé byly slyšet jiné odborné názory na likvidaci humpoleckého autobusového nádraží. Nejvíc mě překvapila otázka pana starosty o radu jak má zabránit zrušení stávajícího AN . Myslím, že dostal kvalifikovanou radu.Škoda, že nebylo přítomno víc zastupitelů. Projednávaný problém je tak závažný, že k přijetí odpovědného stanoviska by si zasloužilo daleko víc času. Zrušit AN ve městě jako je Humpolec je velká odpovědnost. Zastupitelé by si to měly před hlasováním uvědomit. Děkuji !

      1. Plně s tímto příspěvkem souhlasím a přidám ještě jedno překvapení z reakce pana starosty – na svou obranu uvedl, že přednášející nezávislí architekti, pan Merta, pan Štěpánek, k němu hovoří ze zášti…To už o něčem svědčí, nechci ani domýšlet o čem…

        1. Jak můžete vědět kdo jaké emoce ke komu chová ve svém soukromí? Jen pro info pan Merta je dobrý kamarád pana Rýznera, vše je propojené víc než si myslíte.

          1. Nezkoumám a ani nemohu co a jak je propojené, nejsem podnikatel ani politik, jenom poslouchám oba názory a argumenty.

          2. Pan Merta je hlavně odborník a člověk s přehledem. A zášť vůči starostovi asi nemá, když ho na jeho předvolebních letácích veřejně podporoval.

  7. Něco podobného navrhují ve svém dopise páni Rýzneři a já s jejich variantou naprosto souhlasím. Autobusák plus konkurenceschopná nákupní mini zóna a hlavně parkoviště.

    1. To skutečně město nemá nějaký pozemek na okraji, kde by se těch pár zastávek autobusů dalo vybudovat ke spokojenosti všech ?

        1. Re: Myšlenka, postřeh Humpoláka: (Hodnocení: 0)
          Od: Anonymní – Pátek, 19.06. 2015 – 09:28:37

          Kde jste viděl dopravní terminál na kraji města ?

          V Humpolci na Okružní co je nyní 🙂

  8. Jak je možné, že humpolecká ČSSD nemá pod kontrolou své zastupitele a ti hlasují skutečně jako béčko ODS? Komu se zodpovídají, když ne svým voličům a své straně? Není korupce zaměřená právě tímto směrem? Rozhodnou o likvidaci AN Bartáková, Namyslo, Krejčí, Balnohová a Karafiát?!?!?!?!?!

    Toto napsal na facebooku k situaci v ČSSD jeden z jejích členů, nespokojený s rušením AN:

    „Rád bych sdělil, že místní organizace ČSSD v Humpolci několikrát v otázce nádraží se svými zastupiteli jednala. Jednání probíhala korektně, nikoliv v hádkách. ČSSD v Humpolci vyzvala letos v březnu své zastupitele, aby nehlasovali pro prodej pozemku parkoviště, bylo to usnesením členské schůze ČSSD. Tedy nejvyšším orgánem strany na místní úrovni. Naši zastupitelé byli zvoleni jako nestraníci, tím pádem se asi nebudou cítit vázáni přáním členské základny ČSSD v Humpolci. Zatím poslední jednání proběhlo se zastupiteli 12.6. 2015. Názory místní organizace a zastupitelů se výrazně nesblížily. Je to smutné, že zapomněli po jakých zádech vylezli do zastupitelstva a za jakou značku. Je však nutné připomenout voličům i fakt, že to byli právě voliči, kteří tu samou pětici zastupitelů vybrali již po druhé, asi se jim jejich práce v období 2010-2014 zdála dobrá, když jim dali důvěru znovu. Nadávání na postoj ČSSD v Humpolci trochu nechápu, protože naše stanovisko bylo vyvěšeno i v nástěnkách u kina a farního úřadu. ČSSD v Humpolci není pro prodej pozemku parkoviště a pro přesun nádraží do lokality areálu Icomu.“

    1. Teď už jenom, aby páni Rýznerové nalili lidem v Humpolci čistého vína, abychom si jich nemuseli přestat vážit! Je totiž skutečností, že v roce 2012 byla vypracována studie Centra obchodu a služeb, která obsahovala dohodnutou výstavbu Kauflandu na pozemcích ve vlastnictví pana Zd. Rýznera ml. a manž. Křížových (VDP), shodou okolností jen pár desítek metrů za autosalonem Renault Kudrna v ul. Okružní (naproti ICOM). Protože však ICOM tj. pan Kratochvíl nabídl developerovi lepší podmínky tj. stávající autobusové nádraží s lepším dopravním napojením a s tím, že plánuje stavět terminál před vlastní správní budovou, projekt na umístění Kauflandu byl následně přepracován. Je zvláštní, že na pozemcích bratra by panu architektovi kravín balkánského typu nevadil! Proto ta zášť a úsilí zmařit připravovanou investici. Holt 12 mega za pozemek je 12 mega a dar pouhých 5 milionů je v tomto případě pro zmaření záměru zcela směšný (dobrá zástěrka pro nechápavé). Třeba se pak Kaufland vrátí k variantě z roku 2012, že? Takže zájem o veřejné blaho, které zde někteří hlásají, je poněkud na vodě.

      1. Rýzner se v kině choval jako normální člověk, starosta to opět psychicky nezvládnul. Ať se podívá na videu co tam vyváděl. Ten útěk a návrat po prošení, to byla nedůstojná fraška někoho kdo chce zastupovat víc než jen sám sebe. Rýznerova rodina udělala a dělá denně pro město víc než tento důchodce. Zlatej Honza Koten, to byl starosta!

        1. Nevím co furt řešíte autobusák bude o pár metrů dál,tak nevím o co vám jde tak s klidem tady může být kaufland./aby potom pozemek nezůstal volný a nepostavila se hala pro utečence a budete se všichni moc a moc divit/

          1. Ale autobusák by byl soujromé firmy, která by držela kraj i město v kleštích při výběrových řízeních na dopravce tak jako dosud ! Co si myslíte, že nastane až ICOM nevyhraje výběrové řízení ? Nebude žádný autobusák ! A dálkové autobusy nemají kde stavět už teď ! Město má ideální polohu pro další rozvoj a pokud bude velmi dobré dopravní spojení hlavně do Prahy, Brna, Č. Budějovic, Hr. Králové a podobně, tak tu budou lidé žít a mladí se budou vracet po škole zpět a ne jako dnes, kdy jediné kam se jakž takž dá jezdit je Praha a pokud mladý člověk najde práci jinde, tak se odstěhuje pryč. Doba se mění, lidé se učí za prací dojíždět, tak jak je to běžné v jiných státech. Jiná města za těžké peníze budují nové terminály a lákají dopravce aby k nim zajížděli a my se tady všeho zbavíme a budeme mít další obchoďák. Za to by nám naše děti a vnuci v budoucnu opravdu „poděkovali“ ! A vy co tady plivete na ridinu Rýznerů a další podnikatele se nejdříve podívejte, co jste pro město a občany udělali vy. A pokud máte též názor, že pro Rýznera je těch 5 mega to samé co pro běžného občana 10 tisíc a že se tím zviditelňuje, tak těch 10 litrů vezměte a věnujte je též na veřejný prospěch a můžete se také zviditelnit. Tak do toho a máme koncepci dopravy ve městě a okolí vyřešenu. P.

        2. Tak, pan Rýzner Z. je podnikatel a zaměstnává dost občanů z Humpolce, ale jestli někdo říká, že se na té besedě choval slušně, tak já jsem byl asi někde jinde. Pokud pískání na prsty a řvaní na celý sál je vhodné chování, tak to pardon. Jeho bratr ho musel usměrňovat. Pan Merta je jistě inteligentní člověk, ale jeho urážení zastupitelů taky nebylo OK.
          Jinak Františku, dobrý nápad a k němu se na 100% připojuji.
          Fandím těm zastupitelům, kteří podpoří prodej parkoviště, aby mohlo vznikout nákupní středisko.
          A nakonec, pan starosta se choval při diskuzi velmi slušně, na rozdíl od některých.Taky docela bych chtěl vědět, kolik zaměstnanců těch podnikateů, muselo podepsat tu petici.

          1. Ještě nezapomeňte na všechny možnosti co máte v příručce politruka – že je to spiknutí NATO a revanšistů, vždyť jméno Rýzner by se mohlo psát i Riesner. A samozřejmě v Hranipexu obcházela všechna pracoviště místní bezpečnostní jednotka a se zbraní nutila podepisovat petici. Jinak to ani být nemohlo. Určitě se přihlásí mnoho svědků 8D

    2. Myslím, že to onen člen ČSSD napsal jasně. Organizace jako taková není ve shodě se svými zastupiteli. A voliči opravdu zvolili za tuto stranu stejnou pětici co v období minulém, mrkněte do výsledků voleb. Takže kde je chyba?

    3. Kaufland chtěl stavět i v jiných lokalitách města. Co já vím tak jednou z nich měla být zahrada blízko Domova důchodců, pak v prostoru bývalého manipuláku nad kolejemi, směrem na Hněvkovice, později i v blízkosti čerpací stanice Benzina u silnice na H. Brod..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Kauza AN: další otevřený dopis

Pá Čvn 19 , 2015
Součastné debaty kolem stěhování a budování AN v Humpolci mě nechávají chladným, tento typ dopravy využívám jen sporadicky a neumím říct, jaká varianta je správně. Až včera zmíněná nabídka fy. Hranipex na dar městu ve výši 5mio při splnění nějakých podmínek mě přiměla se nad věcí zamyslet. Řešení je na […]

Témata