Se zříceninou Orlíku mají humpolečtí radní velké plány

Zřícenina hradu Orlík nad Humpolcem by časem mohla přilákat ještě více turistů než doposud. Pokud se podaří vytvořit sdružení obcí, kterému by humpolecká radnice hrad pronajala, byla by větší možnost získání peněz na jeho úpravy a lepší zviditelnění. Do budoucna by Orlík mohla zdobit i rozhledna.

V současné době vzniká nadregionální projekt středověkých památek pomezí Čech a Moravy, do kterého se mohou připojit města z Pardubického a Jihočeského kraje a kraje Vysočina, které mají v majetku hrady či jejich zříceniny a případně i zámky. Vytvořili bychom účelový svazek obcí, kterému by se hrad pronajal na minimálně sedm let. Výhodou projektu je, že by byla možnost zvýšit turistický zájem a vytvořit lepší podmínky a možnosti pro návštěvníky, vysvětlil místostarosta Humpolce Roman Brzoň. Obec v tomto směru chce spolupracovat i s krajem, který by mohl pomoci s projektem.

Každé město zvláš má malé možnosti jak získat z různých fondů nějaké prostředky a svazek obcí by mohl dosáhnout na větší finanční částku, kterou by pak na jednotlivé památky rozdělil, slibuje si od nového projektu starosta Jiří Kučera.


Prvním krokem, který by měl v budoucnu nalákat na Orlík více návštěvníků, je vytvoření stálé expozice. Kromě fotografií a možná i plastického modelu hradu by zde byly vystaveny nálezy z uplynulých let. Získané peníze bude možné použít pouze pro muzeum, nikoli na vlastní hrad, upřesnil Jiří Kučera.


Do budoucna má však město s hradem ještě další plány. Pokud se podaří turistický ruch na Orlíku opravdu zvýšit, vedení radnice uvažuje o tom, že by zde bylo potřeba vybudovat parkoviště. Předběžná částka na tyto úpravy byla vyčíslena na zhruba 4,5 milionu korun.


Dalším lákadlem by mohla být rozhledna. Vytipovali jsme vhodné místo, ale je to zatím pouze záměr. Vše záleží na finančních možnostech, dodal Brzoň. Podle vedení radnice by měla být rozhledna v podobném stylu jako je hrad a měla by být dostatečně vysoká, aby z ní bylo dobře vidět na všechny strany.


zdroj: MF Dnes

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Potravináři z Vysočiny chtějí v Evropě prosadit tradiční značky

St Dub 14 , 2004
Potravinářské firmy z Vysočiny chtějí na rozšířeném evropském trhu prosadit tradiční výrobky. Zatímco uzeniny z Kostelce, pivo Bernard nebo salám Vysočina sázejí na zavedený název, například smetanový krém Pribináček se zřejmě pro zahraničí přejmenuje.

Témata