Situace kolem kamionů na Panském vrchu se bude řešit v únoru

16

„Chci dostat kamiony z měst,“ říká budoucí ministr dopravy Petr Bendl.


Dlouholeté nesnáze obyvatel této humpolecké zóny čistého bydlení s kamiony, které se denně proplétají mezi jejich rodinnými domky, by měly být řešeny na společné schůzce všech zúčastněných stran, kterou svolali radní města.


                                          


Dříve zcela poklidná čtvrť se vzbouřila proti směřování kamionů jejími ulicemi do přilehlého průmyslového areálu firmy Interexpres servis. Rozhořčení lidé z Panského vrchu dokonce sepsali petici, a tak se jejich stížnostmi začala zabývat humpolecká radnice. Následně pak firma přistoupila na upuštění od nejvíce obtěžujících nočních průjezdů, a tak mají obyvatelé této části města alespoň klid na spaní. Frekvence kamionů se navíc částečně snížila po zrušení tamní čerpací stanice.


Představitelé města pozvali na únor ke kulatému stolu zástupce zainteresovaných stran. Hlavní cílem jednání bude dobrat se řešení přijatelného pro všechny. Podle humpoleckého starosty Mgr.Jiřího Kučery by obě strany měly slevit ze svých nároků. Hovořit se bude také o studii, kterou nechali humpolečtí radní zpracovat. Ta obsahuje i návrh řešení v podobě zpoplatnění průjezdu kamionů touto vilovou čtvrtí. V tomto případě by však těžká doprava z ulic Panského vrchu nezmizela a technologie a s ní spojené značení by přitom stálo nejméně 750 tisíc korun.


Podle iniciátorky petice za klidný Panský vrch Ivy Svobodové by řešení obtížné situace mohlo spočívat i v úpravě povrchu silnic. Na současném rozbitém asfaltu auta totiž způsobují daleko větší rámus a také se více práší. Nicméně tamním obyvatelům nezbude nic jiného než se s návštěvou kamionů v ulicích smířit. Podle zákona totiž nelze zamezit podnikateli přístup k jeho živnosti.


Pokud dojde na únorové schůzce k dohodě, bude v závěru vyhotoven souhrn pravidel, který zúčastněné strany podepíší a budou se jimi muset řídit. Zda to přispěje k pokojnému životu obyvatel rodinných domků, to je zatím ve hvězdách.


 


 

myska

16 thoughts on “Situace kolem kamionů na Panském vrchu se bude řešit v únoru

  1. Ještě by se měla řešit situace kamionů,které stávajíí kolem bývalého Primatexu. Pokud vím,není tam zřízeno žádné parkoviště pro kamiony. Navic jsou tam zdevastované chodníky,protože kamiony stávají na chodníkách,kde nemají co dělat. A platit to bude kdo? Navrhuji,aby kamiony platily za prujezd městem jednotnou taxu 1000Kč. Hned by se to pročistilo!

      1. V ulici u bývalého Sukna se to má tak,že většina stojících kamionů jezdí do firmy IES.Do SERVANTU jezdí sice kamiony také,ale jezdí do dvora a ihned se vykládají a jedou zpět. Většinou vozí zboží pro MAKRO,které má zde centrální sklad oděvů a obuvi pro ČR a SR.
        Ale ten poplatek to není vůbec špatný nápad,bylo by alespoň na opravy těch tmařených chodníků

        1. Taxa je pěkná blbost, reálnější je pokuta za stání na chodníku popřípadně nějaké značení a rovnou to pokutovat. Né jako minule kdy pan policajt upozornil kamiony že tam nesmí stát a pak naseld do služebního vozu značky Škoda Felicia a zase frrrr na služebnu. Kamion sice odjel ale objel cihelnu, plus a zase zastavil na to samé místo…

          Každopádně ty kamiony dávaj hodně lidem práci takže bych to nějak neřešil, pokud to někomu vadí jeho boj :o)

          1. Ale taky spoustě lidí otravují život,hlavně těm,kdo tam bydlí! Takže je to třeba řešit. Kudy mám chodit na autobusák,když kamion zabere klidně i celý chodník?

          2. Zatím vždy kamion stál na straně kde je pila takže druhý chodník je volný, jinak vadí to asi těm kdo bydlí na bývalé pile jenže tam je byt tak neskutečně drahý že mnozí se chodí domu jen vyspat protože musí celý den makat aby se na ten byt vydělalo 🙂

          3. Ano Primatex a okolí to je pakárna. Každé ráno kolem osmé stojí kamiony v této ulici v obou směrech. Nevím zda tam jsou zákazy či nikoliv, pravdou je že se tam normálně projet nedá. Podnikání nikoho mi nevadí, pokud s tím neobtěžuje okolí. Možná až se zde stane neštěstí /chodí tudy děti i dospělí z autobusáku/ tak se tím hoší z radnice budou zabývat. Ale to už bude pozdě.

          4. To je sice pravda, ale uvědomme si, že tohle můžou změnit jedině fízlové, např. pokutami za špatné pasrkování, ale asi platíme malý daně na to, aby je to zajímalo.

          5. v první řadě by někde pro kamiony musela být jiná náhradní plocha,než se začalo s výstavbou domů na Pile,tak kamiony stály tam.
            Dnes prostě není nikde nic.
            Myslím,že by město ve svém vlastním zájmu mělo přemýšlet o výstavbě záchytného parkoviště,místo podpory pochybných projektů bazénu a nekonečných hal a stadionů

          6. S tím se nedá než souhlasit, ale zbudování a provoz parkoviště s sebou nesou náklady, které se nějak musí vrátit, takže předpokládám, že buď by provoz dotovalo město, nebo by se hledal provozovatel, který by zase chtěl dotace od města, nebo by mu bylo řečeno, ať si na sebe vydělá, takže by tam kamiony platily parkovné, což by vedlo k tomu, že by stály stejně po městě, jako stojí nyní, a pak už zbývá jen nějaká místní vyhláška o vysoké pokutě za parkování kamionů mimo, jejíž dodržování by ale zase musel někdo kontrolovat, fízlové to dělat nebudou, protože jich je tu málo, měšťáci nejsou a nebudou (viz diskuse zde), takže jsme zase tam, kde jsme byli…..

          7. Vsechny kamiony co stoji po Humpolci (ono jich zas neni tolik) by bez problemu mohly parkovat v arealu ICOM a.s., teto spolecnosti by ovsem musel nekdo zaplatit za pronajem a sluzby v arealu (coz by asi nebylo malo). Z casti by to financovali sami dopravci a cast by prispivalo mesto…jine reseni se bude tezko hledat.

          8. Ale Herr Gott, jakýpak copak. Kdyz tam bude zákaz, tak za porušení pálit takový flastry, že příště bude tirák parkovat třeba na odpočívadle D1 a ne v centru města. Jestliže někdo ke svému podnikání potřebuje místo, tak na svém a ne na pozemku města a k tomu na frekventované komunikaci. A v tomto případě je parkování kamionů jednoznačně za účelem podnikání.

          9. Lituji občas ty šoféry,kteří nemají ani kam dojít na WC. Proto by to parkoviště bylo potřeba a forma poplatků při vjezdu na něj by musela být řešena s radnicí a firmami do kterých ty kamiony jezdí. V Německu by takhle parkovat nemohli,to je jasné.
            Jsme městem pro byznys?Ano,tak si poraďme. Co zastupitel pan Bernard? Má nějakou radu.Je to známý podnikatel

          10. Jo jakože by parkovali na dvoře pivovaru ? A nebylo by lepší aby parkovali v areálu firmy do které vozí nebo odváží zboží. To mi připadá tak nějak logické. A že se tam všichni nevejdou? To zachvíli také mohou mít plné sklady a zboží budou skládovat na chodníku, silnici či dětském hřišti. Co třeba u Sokolovny ? Myslím že se tady z prach obyčejných věcí dělá věda. Všude jsou logistická centra za městy, tak by se podnikající subjekty měli zamyslet, jak nedělat opak. Radní by pak měli uspíšit jejich odsun z města a podpořit je komunikační dostupností na periferiích.

  2. Pokud vím,město má v plánu rekonstrukci Lnářské.Takže je potřeba ji provést tak z peněz nás všech aby to byla ulice průjezdná zejména pro osobní automobily a chodníky upraveny tak aby kamiony neměly šanci na ně najíždět.Mnohá města to takto dělají.Je jistě zároveň s tím nutné řešit parkoviště kamionů,ale to snad je věcí úředníků,kterých zase na městě tak málo není,no a také zastupitelů co schvalují územní plán města.Už se těším na volební kampaň před komunálkami v roce 2010,hlavně pánové a dámy aby jste před volbami pořádně s kandidáty proprali tyto problémy a ne že budete sedět doma a jen nadávat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

ROK BERNARDA

Pá Led 16 , 2009
Loňský rok byl pro Rodinný pivovar BERNARD velice úspěšný.

Témata