Správa železnic chystá ETCS na první lokálky. V levnější verzi než na koridory

Dopravci budou muset mít vybavené vlaky ETCS i na některých regionálních tratích. Správa železnic již vypsala dvě zakázky na dokumentaci pro územní řízení na instalaci ETCS. Jde konkrétně o trať Havlíčkův Brod – Humpolec a Trutnov – Teplice nad Metují. Technologie má název ETCS L1 LS Regional.

Některé regionální tratě mají být v budoucnu zabezpečeny novým zabezpečovačem ETCS. Oproti koridorovým tratím má jít o úspornější verzi, peníze navíc ale budou znamenat i pro dopravce, kteří budou potřebovat vozidla pro lokálky vybavit také mobilní částí zabezpečovače.

Správa železnic již vypsala dvě zakázky na dokumentaci pro územní řízení na instalaci ETCS. Jde konkrétně o trať Havlíčkův Brod – Humpolec a Trutnov – Teplice nad Metují. Technologie má název ETCS L1 LS Regional.

„Jedná se o technicky výrazně jednodušší, a tím i ekonomicky příznivější variantu ETCS, která zároveň zohledňuje možnosti a stav zařízení na regionálních tratích s ohledem na potřebné urychlení jejich vybavení prvky vlakového zabezpečovacího zařízení,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Potvrdila, že vozidla budou muset být vybavena palubní jednotkou pro jízdu pod ETCS.

Správa železnic chce tento typ zabezpečovače instalovat především na tratě s řízením D3, které budou vybavovány zabezpečovacím zařízením a v souvislosti s tím se zřídí i toto zařízení s balízami. „Investiční náklady se vzhledem k charakteru zařízení nepočítají na km tratě, ale na dopravnu, respektive počet návěstidel/výhybkových jednotek v dopravně. Konkrétní náklady budou známy po uskutečnění výběrových řízení,“ dodala Friebová.

Správa železnic si jako jednu z prvních tratí vybrala úsek, kde již dochází k instalaci ETCS. Mezi Havlíčkovým Brodem a Humpolcem dojde po investici za 109 milionů k přechodu na řízení podle předpisu D1. Podle Friebové je tato trať pro ETCS vybrána i kvůli této investici. „Nedílnou součástí instalace nového zabezpečovacího zařízení je právě instalace eurobalíz ETCS v souladu se schválenou Koncepcí pro zvýšení bezpečnosti na tratích D3 a pokyny ministerstva dopravy,“ vysvětlila Friebová.

Správa železnic loni v závěru roku představila novou koncepci zvyšování bezpečnosti na železničních regionálních tratích. Ta počítá s investicemi v součtu přes 7 miliard do nového zabezpečovacího zařízení. Detailní přehled investic do jednotlivých tratí je zde.

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Psali jsme před 20 lety

Po Čvc 26 , 2021
Tradiční náplň článků pro okurkovou sezonu. Humpolák má už také nějaký věk a poměrně bohatý archiv, tak si dovolujeme vybrat. Před 20 lety v tento den Humpolák psal o….

Témata