Nikdo neprojede. Až do konce října je v Humpolci na Pelhřimovsku zavřená ulice Na Kasárnách. Chodníky a asfalt zmizely. Pod okny bytových domů duní stavební stroje. Oprava ulice Na Kasárnách navazuje na stejně náročnou rekonstrukci ulice Hálkova. Na řidiče čekají náročné objížďky. Nákladní auta a kamiony najedou přes padesát kilometrů navíc, dokonce přes dva okresy.
Oprava dvou hlavních ulic ve městě je jednou z prioritních investičních akcí města Humpolec pro letošní rok a další ze série oprav komunikací s nimiž začali v Humpolci před dvěma lety. „Po dokončení rekonstrukce ulice Hálkova začaly letošní stavební práce na ulici Na Kasárnách v úseku od ulice Mánesova po ulici Nerudova. Tato etapa zahrnuje výstavbu inženýrských sítí vodovodu a kanalizace a opravy povrchů komunikací. Jde o pokračování rekonstrukce, která navazuje na první etapu v ulici Pražská, dokončenou v roce 2023,“ informoval mluvčí radnice Jiří Aujezdský.
Po dobu rekonstrukce ulice Na Kasárnách je celý úsek uzavřen. Předpokládaný termín konce uzavírky je stanovený na 31. října. Uzavírka ulice začala až po zprůjezdnění ulice Hálkova.
Obě ulice v Humpolci opravuje společnost STRABAG a. s. Zakázka byla vysoutěžena za částku 33 milionů korun bez daně. Řidiči se ale musejí smířit s objížďkami. Osobní auta a linkové autobusy mají výhodu. Objížďky vedou po místních komunikacích, najedou jen něco přes kilometr navíc.
Hůř jsou na tom nákladní automobily a kamiony. Objízdné trasy pro ně musejí vyhovovat rozměrům a zátěži vozidel. Ty nyní čeká cesta přes dva okresy. Objízdná trasa tady vede obousměrně z Okružní ulice přes Věž do Havlíčkova Brodu. Dále do Světlé nad Sázavou přes obce Kejžlice a Čejov zpět do Humpolce, kde se napojí na stávající trasu. Délka objízdné trasy 51,6 kilometrů. Podle Petra Stárka řidiče z Humpolce budou hlavně řidiči kamionů hledat cesty jak si kilometry zkrátit. „Takže vesnice kolem Humpolce budou trpět,“ poznamenal.
Objížďky v Humpolci kvůli ulici Na Kasárnách
- Objížďka obousměrná vozidla do 7,5 tuny
z okružní křižovatky silnice č. II/129 a silnice č. II/347 po místní komunikaci (ulice Zahradní) na křižovatku této místní komunikace se silnicí č. III/12935 (ulice Blanická). Odtud dále po silnici č. III/12935 (ulice Blanická) na křižovatku této silnice se silnicí č. III/12934 (ulice Nerudova), poté po silnici III/12934 (ulice Nerudova) na křižovatku této silnice se silnicí č. II/347 (ulice Kamarytova), kde se napojí na stávající trasu.; Délkaobjízdné trasy 1,2 kilometrů - Objížďka obousměrná, pro vozidla nad 7,5 tuny
vedena z okružní křižovatky silnice č. I/34 se silnicí č. II/129 (ulice Okružní), odtud dále po silnici č. I/34 přes obec Věž do Havlíčkova Brodu na křižovatku silnice č. I/34 se silnicí č. I/38, odtud dále po silnici č. I/38 na křižovatku této silnice se silnicí č. II/150. Dále pak po silnici č. II/150 do Světlé nad Sázavou ke křižovatce se silnicí č. II/347. Dále po silnici č. II/347 přes obce Kejžlice a Čejov zpět do Humpolce, kde se napojí na stávající trasu. Délka objízdné trasy 51,6 kilometrů.
Zdroj: Město Humpolec
Nejsme město jediné, kde se opravují i hlavní tahy. Zbývá vydržet.
Hlavně, že jsme odmítli obchvat. Protože tudy vlastně nikdo nejezdí.
Obchvat byl jen ve studii, nic pevně rozhodnutého. Jistě by jste byl tehdy v kině,kde se tato trasa představila, žádná výhra.
Na obchvat zapomeňte…