Nikdo neprojede. Až do konce října je v Humpolci na Pelhřimovsku zavřená ulice Na Kasárnách. Chodníky a asfalt zmizely. Pod okny bytových domů duní stavební stroje. Oprava ulice Na Kasárnách navazuje na stejně náročnou rekonstrukci ulice Hálkova. Na řidiče čekají náročné objížďky. Nákladní auta a kamiony najedou přes padesát kilometrů navíc, dokonce přes dva okresy.
Oprava dvou hlavních ulic ve městě je jednou z prioritních investičních akcí města Humpolec pro letošní rok a další ze série oprav komunikací s nimiž začali v Humpolci před dvěma lety. „Po dokončení rekonstrukce ulice Hálkova začaly letošní stavební práce na ulici Na Kasárnách v úseku od ulice Mánesova po ulici Nerudova. Tato etapa zahrnuje výstavbu inženýrských sítí vodovodu a kanalizace a opravy povrchů komunikací. Jde o pokračování rekonstrukce, která navazuje na první etapu v ulici Pražská, dokončenou v roce 2023,“ informoval mluvčí radnice Jiří Aujezdský.
Po dobu rekonstrukce ulice Na Kasárnách je celý úsek uzavřen. Předpokládaný termín konce uzavírky je stanovený na 31. října. Uzavírka ulice začala až po zprůjezdnění ulice Hálkova.
Obě ulice v Humpolci opravuje společnost STRABAG a. s. Zakázka byla vysoutěžena za částku 33 milionů korun bez daně. Řidiči se ale musejí smířit s objížďkami. Osobní auta a linkové autobusy mají výhodu. Objížďky vedou po místních komunikacích, najedou jen něco přes kilometr navíc.
Hůř jsou na tom nákladní automobily a kamiony. Objízdné trasy pro ně musejí vyhovovat rozměrům a zátěži vozidel. Ty nyní čeká cesta přes dva okresy. Objízdná trasa tady vede obousměrně z Okružní ulice přes Věž do Havlíčkova Brodu. Dále do Světlé nad Sázavou přes obce Kejžlice a Čejov zpět do Humpolce, kde se napojí na stávající trasu. Délka objízdné trasy 51,6 kilometrů. Podle Petra Stárka řidiče z Humpolce budou hlavně řidiči kamionů hledat cesty jak si kilometry zkrátit. „Takže vesnice kolem Humpolce budou trpět,“ poznamenal.
Objížďky v Humpolci kvůli ulici Na Kasárnách
- Objížďka obousměrná vozidla do 7,5 tuny
z okružní křižovatky silnice č. II/129 a silnice č. II/347 po místní komunikaci (ulice Zahradní) na křižovatku této místní komunikace se silnicí č. III/12935 (ulice Blanická). Odtud dále po silnici č. III/12935 (ulice Blanická) na křižovatku této silnice se silnicí č. III/12934 (ulice Nerudova), poté po silnici III/12934 (ulice Nerudova) na křižovatku této silnice se silnicí č. II/347 (ulice Kamarytova), kde se napojí na stávající trasu.; Délkaobjízdné trasy 1,2 kilometrů - Objížďka obousměrná, pro vozidla nad 7,5 tuny
vedena z okružní křižovatky silnice č. I/34 se silnicí č. II/129 (ulice Okružní), odtud dále po silnici č. I/34 přes obec Věž do Havlíčkova Brodu na křižovatku silnice č. I/34 se silnicí č. I/38, odtud dále po silnici č. I/38 na křižovatku této silnice se silnicí č. II/150. Dále pak po silnici č. II/150 do Světlé nad Sázavou ke křižovatce se silnicí č. II/347. Dále po silnici č. II/347 přes obce Kejžlice a Čejov zpět do Humpolce, kde se napojí na stávající trasu. Délka objízdné trasy 51,6 kilometrů.
Zdroj: Město Humpolec
Nejsme město jediné, kde se opravují i hlavní tahy. Zbývá vydržet.
Ale jak dlouho ještě? Dloooouho. 🙂
Hlavně, že jsme odmítli obchvat. Protože tudy vlastně nikdo nejezdí.
Obchvat byl jen ve studii, nic pevně rozhodnutého. Jistě by jste byl tehdy v kině,kde se tato trasa představila, žádná výhra.
Jo, obchvat za miliardu by to „vyřešil“….
Ano, ale směr HB – PE. Obchvat na Světlou neřeší nic. Město kde žije 6 tis. obyvatel… Na Prahu stejně jezdí přes Ledeč a na Brno přes HB na Jihlavu. Pro ten zbytek co jede do PE by byla miliarda vyhozená 🙂
Na obchvat zapomeňte…
Bohužel valná část vozidel do 7,5t jezdí nově zrekonstruovanou ulicí Mánesova, kde je povolena rychlost do 30 km/h. To však dodržuje jen pár řidičů. Díky dlažbě je hlučnost dopravy šílená. Hlavně v noci je přechod z asfaltu na kostky děsivý a retardéry to snad ještě zhoršují. Historický ráz ulice zůstal zachován, ale na úkor kvality života občanů žijící v této ulici.
Dnešní, mnohdy až fanatičtí příznivci historického rázu nejen našeho města zapomínají, že doba koňských povozů už definitivně minula a kostky jsou sice dobrým nápadem,kvůli své trvanlivosti, ale často se nehodí do období doby kamionové a automobilové.
Souhlas. Možná by někoho mohlo zajímat, že v původním projektu opravy Mánesovy ulice byl navržen asfaltový povrch.
Pak ale jedno individuum oběhlo pár sousedů a s podpisy v ruce (jako by jim snad ta ulice patřila) přesvědčilo současné moderní a moudré vedení města ke změně do současné podoby.
Zdá se to až neuvěřitelné co všechno je dnes možné a jací hlupáci mohou mluvit do téměř čehokoliv.
Ano, jste hlupák. Nic o tom nevíte.
Tak poreferujte! Můžete začít třeba bezpečností provozu za deště nebo sněhu na komunikaci, kde se mění z ničeho nic a naprosto nepředvídatelně povrch.
Tak určitě. Ta ulice je zóna s rychlostí 30 km/hod. Při ní kostky nejsou problém. Nákladní doprava tudy je pouze krátkodobý exces. Kdyby se ten kopec vyasfaltoval, tak v panelácích na Rybníčku mohou kupovat loďky a budovat mola. Kostky na rozdíl od asfaltu umožňují vsakování, ale to vy moderní lidi neznáte.
Tohle je typický argument „kostkařů“. Jenže takto to funguje jen pár let když je dlažba nová. Za pár let se to zanese, zaroste apod. a výsledek je stejný jak na asfaltu. Malý nebo dlouhodobý mírný déšť vyřeší kanalizace a při přívalovém dešti kostky stejně jako zámková dlažba nevyřeší nic, ale to vy konzervy nechcete vidět. Raději budete mořit lidi hlukem a prachem.
Tak určitě. Tu rychlost 30 km dodržuje opravdu jen pár lidí a Rybníček je průběžně vyplavován hlavně vodou z kanalizace, tak s tou argumentací jděte do háje.
Z Háje sem přišel Standa.
Aha, takže ulice Na Kasárnách bude také z kostek, když je to tak super?
Ka bych zrušil kanalizaci. Historicky v Humpolci taky nebyla.
Kostky jsou věčné, asfalt ne, proto kostky u sympatizantů historična vedou. Nejlépe je dát i na chodníky.
Najít kompromis mezi asfaltéry a kostkaři je problém