FAscinace Humpolcem

58
Pátek 07.02.2020 Úterý 03.03.2020

Místo konání: Humpolec, Výstavní sál Muzea Dr. A. Hrdličky, Dolní náměstí

Dvacet studentů pražské Fakulty architektury ČVUT si v zimním semestru vybralo Humpolec pro svůj semestrální projekt. O pět měsíců později mohou nyní své hotové projekty představit široké veřejnosti – kde jinde než právě v Humpolci.

Budoucí architekti se totiž v rámci svého studia pod laskavým vedením doc. Ing. arch. Hany Seho a Ing. arch. Jiřího Poláčka nechali inspirovat desetitisícovým městem v srdci Vysočiny. Pro čtyři lokality vymýšleli jejich budoucí využití, stavěli modely nových budov, plánovali i jejich nejbližší okolí a včlenění svých návrhů do kontextu a nezapomínali ani na zeleň a veřejný prostor. I když jejich tvůrčí fantazii neomezovaly reálné ekonomické nebo vlastnické souvislosti, řada podnětů může být inspirací pro nové vnímání našeho okolí. Přijďte se sami přesvědčit.

Velmi zajímavou výstavu na toto téma vám přináší Město Humpolec, Muzeum Dr. A. Hrdličky a FA ČVUT Praha.


Petr

58 thoughts on “FAscinace Humpolcem

  1. Bude návrh nějakého parkovacího domu? Byl by na místě. Mladí budoucí architekti se snad zamysleli, že centrum u polikliniky je přetížené..

      1. A ono se parkoviste / parkovaci dum stavi Jako investice? Aha vidite a ja myslel, ze proto, aby bylo kde zaparkovat auto, kdyz jdete k lekari, na nakup, do mesta, do skoly atp.

        1. Ty jo, tomu říkám ekonomický analfabet. Podle Vašeho vzorce tedy postavme ten bazén. To přece nevadí, že to bude finanční průser, hlavně že si zaplaveme…😁

          1. kde jste studoval ekonomii ? to je na odevzdání diplomu… 🙁 si pletete veřejnou ekonomii s tržní… takže silnice se asi ani neměly nikdy začít stavět, protože to je finanční průser

          2. Vy budete asi z městského úřadu, nebo z vládnoucí koalice ve městě, tam pracují a bohužel rozhodují takoví diletanti. pane Bože, nikdy bych neřekl, že to vyslovím, ale ještěže tady snad byli ti komáři – tihle šašci by nás nechali jezdit po hliněných cestách… 🙁

          3. Pokud znate plavecky bazen, ktery generuje zisk, pak mi prosim napiste kde je k videni. Kazde mesto na podobne stavby doplaci nemale penize. Naprikla zimni stadion v Humpolci a tenisova hala stejne tam jsou tomu zdarnym prijladem. Vy analfabete!

      2. Pokud byly peníze na megalomanskou revitalizaci Stromovky, myslím, že parkovací dům o 50 místech by dražší o moc nebyl..A je jasné, že to není jen na jedno období zastupitelů. Stejně se k tomu jednou budou muset odhodlat.

        1. Problém není v nedostatku parkovacích míst, problém je v pohodlností lidí a to žádný parkovací dům nevyřeší. Někdo z okraje města jede ráno autobusem do Prahy a přee nebude stávat o 20 minut dřív a nepude pěšky. Pojede autem. Brzo ráno zaparkuje na prázdném parkovišti a odpoledne si auto zase vyzvedne. Když jedu z vesnice na polikliniku, tak už se ani u Lídlu zaparkovat nepokoušim a parkuju v ulici někde dál a dojdu pěšky. Když vez rodiče, kterým už to nechodí, tak je vysadim, odjedu a zase pro ně přijedu. Asi to dneska nedělám sám, protože to prostě jinak nejde. Co se stane, když postavíte parkovací dům (nové parkoviště)? Už to nebudu dělat a parkoviště se hned zaplní, protože je v tomhle místě prostě přetlak aut. A zas bude někdo nespokojený, že je stále málo míst….. Řešením by bylo, aby si ten, kdo má zdravé nohy nevozil zadek až ke vchodu do polikliniky, nebo Lídlu a došel pěšky.

          1. U zdravých je to jistě možnost, chodit pěšky.Ovšem dnes už těžko zaparkuje i ten co třeba chodit moc nemůže.

    1. parkovací dům u polikliniky? 1. kam? 2. kdyz nemuze stavet bernard, postavme jinou hnusobu? 3. vetsinu casu bude poloprazdny. Podle me je mista na parkovani az kam. Jen nebyt liny popojit 100 metru.

        1. A proč by to ten Lidl dělal??? Řešením svého parkoviště předpokládám splnil požadavky příslušné ČSN, tak proč by financoval něco dalšího?
          Doba, kdy se s areálem strojíren dalo něco smysluplného dělat, je dávno pryč. A pokud vůbec něco někdy půjde, tak zaprvé velmi pomalu (rozhodně ne za jedno volební období, ať už tam bude kdokoliv) a za druhé za dost velké peníze.

          frrrr

  2. Humpolcem jsem také každou chvíli fascinován……

    Parkovací dům je ale skutečně k ničemu.
    Stačilo zavést parkovací systém se zpoplatněním a místa bude dost.
    Současný stav je neúnosný. Návštěva lékaře či úřadu je pro řadu občanů
    velmi komplikovaná. A poplatek třicet Kč na hodinu by při dnešních cenách nikdo neřešil.

    1. Ve volebním programu měla místní ČSSD,že by se mírný poplatek za parkování zavedl a bohužel voliči rozhodli, že obdržela 2, slovy dva mandáty. Takže mi tu nepovídejte o 30 Kč, že to nikdo neřeší

      1. Asi volici nevideli v pripade CSSD zavedeni placeneho parkovani jako klicove tema. Urcite to nebyl bod z programu, ktery by jim odlil hlasy.

  3. Vidím, že výstava možných změn plánovaná mladými, progresivními architekty je v Humpolci velmi potřeba. Někteří spoluobčané zjevně žijí v pravěku a dosud nepochopili. Prý parkovací dům. No, dovolte mi se smát až se za břicho popadám 😀

    Zajděte, spadnou Vám růžové brýle 😉

    To, co nás všechny čeká se nazývá různě, nicméně dopady to má předem dané. Přijdou regulace. Někde už jsou – průjezd kolem pošty, Lnářská, Rašínova …. Následovat bude další zužování a omezování průjezdu se zdůvodněními, že jde o opatření pro podporu dopravy. Až se to tu dostatečně zpomalí, začnem si užívat stání tam, kde se dříve plynule jelo. Pak se podívají na dopravu v klidu. Ano, parkování. Řešit je budou formou regulací, omezení a represe – nejspíš nás brzy čeká MP a pokud budem dostatečně pokrokoví, tak modré zóny. Na téhle vlně se svesou někteří lokální V.I.P. a vyloučí dopravu z míst, kde jim vadí. Samozřejmě přijdou cyklostezky – protože davy lidí na kolech tu nemají kde jezdit a hynou pod koly aut.
    ….. a prý parkovací dům 😀

    1. Zúžené ulice tu máme už bohužel skoro 10 let, takže nic nového.

      Lokalita u pošty je vizuálně krásná, ovšem omezení počtu parkovacích míst před ní je tragicky chybým krokem architekta navrhujícího stávající podobu. Podle zpráv z nejvyšších míst se při rekonstrukci uvažovalo o zpoplatnění parkování u pošty, bohužel nedošlo k tomu. Vybrala se varianta omezit počet stání.

      MP se v tomhle volebním období určitě neprosadí, ani není náznak, že by současní zastupitelé o tom jen trochu uvažovali, proto nechápu Váš strach.

      Modré zóny nehrozí, kde byste je chtěl případně mít?

      Cyklostezka podobného typu co vede do H. Brodu by možná marná nebyla. Náznaky v minulých obdobích byly, vše ztroskotalo na bývalém vedení, které se bálo nákladů a výkupu pozemků.

      1. Zkuste nasadit můj příspěvek na 6-8 let zpět a doplnit si možné v přísštích 6-8 letech. Tak je totiž míněn. Vycházím z toho, co jsem viděl a zažil v letech 04-15 v jiných městech.

        Omezení parkovacích míst je věc, která teď světu vládne. Skrze dopravu v klidu různí regulovčíci nepřímo, ale velmi efektivně ovlivňují kam pojedete – potažmo nepojedete. dtto „modré zóny“. S trochou fantazie lze Humpolec rozsekat na 4-5 „zón“ a oddělit místní části. Pak stačí nalajnovat ulice modře, fialově a zeleně a začít kasírovat. Berte s mírnou nadsázkou, ale zas tak daleko od reality nebudu.

        Cyklostezka, no …… Zbývá zkonstatovat, že je vlastně dobře, že Humpolcem neprotéká řeka. Protože řeka = nábřeží. A nábřeží je cyklounův ráj. Ten nerad půjčuje pěším, vyhání odsud pejskaře a bruslaře a vůbec má pocit, že tam je to „jeho“.

          1. Při vší úctě – ne. Podobné věty jsem slýchal od lidí bydlících v dotčených oblastech. Nad schválenými plány a záměry úprav jejich čtvrti (města) říkali „to snad ne …“ a „to není možný …“ .

            A toho divení potom 🙁

        1. Přijde zase doba,kdy ty zúžené ulice budeme znovu rozšiřovat. Pevně věřím, že se toho ještě dožije i generace Husákových dětí..

  4. Klasický případ. Rodina v paneláku se dvěma odrostlejšíma děckama.
    Garáž nemají, za to má každý člen rodiny svoje auto odstavené na veřejném
    place. Tatík vyjede párkrát do měsíce, matka a první syn občas, protože dostali
    služební auta. Ty parkují rovněž venku. Druhý syn je dlouhodobě na studijích v za-
    hraničí, jeho auto stojí nehnutě .
    To máme jeden byt, jedna rodina a zabírá zdarma šest parkovacích míst.
    Důchodce XY, má vlastní garáž, kterou si musel za velké peníze pořídit.
    Každou chvíli je ale nucen navštívit lékaře, zdravotní stav mu neumožňuje chodit pěšky a
    nemá kde na chvíli kde zaparkovat.
    Podobných případů jsou stovky.
    A přitom stačí tak málo. Ale proč se tak nechce ?

  5. No protože páni z radnice se bojí, že by se mohli někteří voliči naštvat když by se opravdu to parkování začalo řešit a oni by už nebyli zvoleni a to by brali jako velkou potupu……..

    1. Humpolecký volič/ka volí stylem, že si u kafe doma řekne…Hele Blážo, to je ten kantor, doktor/ka, velkopodnikatel/ka XY..Toho známe, tomu dáme hlas.. Jaké zastává názory už volče/ku nezajímá.. Takže obavy, že by se nedočkali tito páni, dámy zvolení jsou liché…

      Vysokoškolský titul a majitel firmy je zárukou, že ho lidé zvolí… Chlapa z fabriky nebo šofera ale nikdy, i kdyby byl sebepoctivější a měl úmysly nejčistší na světě..

      1. To si nemyslím. Poctivost a nejšistější úmyslem, ještě nejsou zárukou úspěšného vedení města.
        A i když se takoví lidé od soustruhu či volantu , navíc s manažerskými vlohami a správnými názory najdou, je otázka, kolik z nich by to chtělo dělat……
        Nejde sehnat kvalitního člověka do zaměstnání, natož na kandidátku.

          1. Tady žádné záruky nejsou. To ukáže až čas.
            Zkrátka pokus – omyl .

      2. No tak jestli je vysokoškolský titul zárukou, tak přeci ti mladí, vzdělání, progresivní a perspektivní muži ( a ženy, samozřejmě) musí příští volby vyhrát na celé čáře a poslat ty staré, neotesané, zpáteční kéž dieta ty do komunálně-politického důchodu.

  6. Kdo byl na čtvrteční snídani se starostou v Cowor centru, tak je FAScinován bezradností starosty a jeho podivováním nad tím, že posluchači moc nestáli o jeho projevy, ale měli nepříjemné otázky okolo rozvoje města, zašantročení autobusového nádraží a hlavně kauzou kolem pivovaru a jeho pohrdáním zákony a předpisy, které všechny ostatní firmy ( kromě vedením města vyvolených ) musejí dodržovat a řídit se jimi.
    Zřejmě pan Skála pozval nevhodné hosty a už za to měl dostat od vedení města „pochvalu“. ….
    Takže příště už asi žádná další snídaně nebude anebo musí organizátor zvát jenom loajální účastníky – např. ICOM , CTP, pivovar a další, kteří zde mohou stavět a nedodržovat právní rámec tohoto státu.
    To je fakt politická groteska, ovšem na úkor občanů našeho města…….

    1. A já se starostovi vlastně ani nedivím. Pokud je stále dokola nucen odpovídat na dotazy postrádající reálný základ a jen reagovat na nesmyslné bláboly, je bezradnost stav, který lze pochopit.

      Bláboly o autobusovém nádraží už jsou fakt únavné i tady. Má vůbec ještě smysl opakovat, že město nikdy AN nevlastnilo a v minulosti (1992 a dále) nikdy nebyla situace, ze by se o prechodu vlastnictví na mesto uvazovalo. A jak nakládá soukromý vlastník se svým majetkem, po tom je Vám i ostatním houby. Logicky – hledají úspory. Racionálně vzato, ICOM je moloch placený z větší části dotacemi na dopravu. A ty pocházejí z daní. A nevidím důvod, proč z daní plati provoz nadbytečných, nevyužívaných metrů AN.

      Avšak , pokud máte pod pojmem „zašantročení AN“ schovaný prodej přilehlého parkoviště, tak tuhle myšlenku raději ani nevytahujte. Záměr investora ten pozemek získat a propojit s AN, kde mělo stát obchodního cosi vyšly naprázdno, ač prodej parkoviště byl schválen. Bojovnící proti prodeji parkoviště by mohli podrthnout a sečíst výsledek: AN je přestěhované, stávající plocha pustá, v bývalé budově AN kadí bezdomovci a investor svůj záměr v lokalitě realizuje o pár metrů vedle. Gratuluji k úspěchu – parkoviště je stále ve vlastnictví města, jen se z kategorie „lukrativní, strategický pozemek“ přesunulo zpět do „asfaltová plocha na příjezdu do města“.

      Kauza kolem pivovaru. Především se podívám na lidi, co křičí proti rozšíření – a vyjde mi plusminus stejná parta 🙁 Takže viz. výše: co tak napřed kouknout, k čemu vedou (možná dobře míněné) snahy a pak to zkusit jinak?

      A k tomu, kdo zde staví a nedodržuje právní rámec: nevím o nikom, kdo by si dovolil ve městě cokoliv významného budovat v rozporu se zákony. Máte nějaký konkrétní tip? Rád bych se na to podíval blíže.

      1. K bodu AN- nedá mi to, abych nenapsal jednu doplňující informaci. Ano, pozemek parkoviště původně měl být v první verzi onoho „kauflandu“, ale za titulem zásobování onoho imaginárního obchoďáku. A jistě víte i to, že později i na město bylo zasláno, že chtějí pozemek větší než bylo nádraží včetně parkoviště. Následovala změna investora a poté přesun do lokality komínu bývalého ČML.

        A k privatizaci bývalého ČSAD Pelhřimov, tedy když je kupoval ICOM. Ano město nárok tehdy na pozemek nádraží nevzneslo. Veliká škoda a chyba radnice pod vedením starosty Kotna. Bohužel přes své modré pohledy neviděl dál.

        Strategický pozemek zrušeného nádraží se stal strategickým až tehdy, kdy minulé zastupitelstvo posvětilo snahy vedení radnice a schválilo změnu územního plánu, kdy z plochy vedené na autobusovou dopravu udělalo prakticky průmyslovou lokalitu. Opět chyba,ale přiznejme si i nátlak, který monopolní dopravce vytvářel na zastupitele,když hrozil, že z nádraží udělá parkoviště kamionů. A toho se mnozí zastupitelé/ky lekli a tak tu změnu odkývali. Takže si položme závěrem otázku dle oblíbeného revolučního sloganu „Kdo za to může“
        Tolik pro doplnění informace,kterou jste zde napsal.

        1. Tak vono zalezi za kolik penez mesto komercni pozemek prodalo. Je to castka za kterou nekoupite ani parcelu pro vystavbu RD. Prisli jsme o pekny balik v eraru

          1. Tohle se mi na zdejších diskusích líbí. Jedni by stavěli za těžké miliony prodělečný parkovací dům. Druzí zase město kritizují že prodalo levné pozemek u kterého mohl vyrůst obchoďák s parkovištěm, což by zátěž u Lidlu o něco snizilo.

        2. Ten ICOM mě štve hodně dlouho. Je to neschopná všehoschopná firma. Jak to,že může podnikat někdo,kdo má papíry na hlavu? Tzv autobusák na místě.kde lišky dávají dobrou noc? Proč mám jezdit napřed na autobusák a pak k mlíčňáku? Podotýkám,že už jsem reagovala přímo na kraj. Odpověděli jen bláboly o ničem.

          1. Až se dodělá Kaufland a opraví Lužická ul. , tak bude zase Humpík hezčí. 🙂

      2. apropos Lowyho dum – vyhorel a dle dokumentu z historie vlastne nikdo nevi jiste jestli je ten dum opravdu Lowyho nebo neni

        1. Nemistifikujte a raději si přečtěte vyjádření p Škrabánka, na FB humpolecgo!

          Děláte to naschvál , nebuďte línej a hloupej je to smutné!

        2. kdo ví jestli existoval i Franz Kafka… nedivil bych se kdyby šlo o dezinformace z dílny ruských tajných služeb pracujících soustavně a dlouhodobě proti velikánovi S. Bernardovi a vedení města Humpolec. Vůbec bych nedivil, kdyby to vedl celé V.Putin

      3. Milý Františku, někdy se stává, že malá parta se orientuje v balastu lépe, než lhostejná menšina.

        Rád by jste se podíval na nezákoné stavení v Humpolci? A co jste dělal, když tato malá skupiny upozornila, že se na Pražské ul před 2 roky stavělo logistické centrum na černo, co jste s tím udělal.

        A nepřijde vám divné, že pivovar neustále staví a zvyšuje počet zaměstnanců a přesto má jen 10 parkovacích míst. Jak je možný, že dostal stavební povolení na návštěvnické centrum, když nemá vyřešeno parkování i pro své zaměstnance

        Tak tedy, konejte!!!

      1. Pro Kratu urcite. Muze se prezentovat. Jinak by bez tak snidal sam. Ja ho mela o dost radsi kdyz se venoval knizkam. V tech totiz tak neplaval a dalo se mu verit. To uz ted u nej jako u politika davno neplati.

    2. Jak ta čtvrteční snídaně teda probíhala? Můžete nám pracujícím, kteří jsou v 7.30 hod. ráno už 1,5 hodiny v zápřahu, popsat, ať si uděláme obrázek? Děkuju.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Thom Artway

St Úno 5 , 2020
Pátek 07.02.2020 – Úterý 03.03.2020 Místo konání: Humpolec, Výstavní sál Muzea Dr. A. Hrdličky, Dolní náměstí Dvacet studentů pražské Fakulty architektury ČVUT si v zimním semestru vybralo Humpolec pro svůj semestrální projekt. O pět měsíců později mohou nyní své hotové projekty představit široké veřejnosti – kde jinde než právě v Humpolci. Budoucí […]

Témata